Azért az enyhén szólva is túlzás, hogy nem volt semmiféle hírverés. Volt plakát, újságcikk, ezer helyen fenn volt a hír az Interneten. Ha befogod a füled és eltakarod a szemed, ne kiabálj!
Egyébként a budapestiek fele azt se tudná elmagyarázni, hogy merre van a Parlament. Főleg nem angolul.
Köszi :))
Egyébként most olvastam a lapodat... A Sárospataki oldal végén írod, hogy nem gazdaságossági érvek szóltak a kisvasutak ellen.
Hát igen, svédéknél a mai napig van egy rakás kisvasút, tökéletes állapotban, és nemcsak turistaforgalomra, hanem ingázásra is...
Egy példa:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/se/narrow_gauge/JTJ/jtj-4-train.jpg
Más:
szégyen gyalázat, én csak olyan november magasságában tudtam meg, hogy itt a Széchenyi hegyen gőzös is jár... Ennek oka: semmi hírverést nem kapott, pedig megérte volna...
Másfelől: tegnap az 56-os villamoson odajött hozzám két angol csaj, hogy ki szeretnék próbálni a gyermekvasútat, merre menjenek. Ők valahogy hallottak róla, hogy ilyen is van, a budapesti lakosok fele meg nem valószínű, hogy valaha is ült volna rajta...
Csömödér, Kaszó, Gemenc: Resicai CFF 467-es (?) sor.
Kecskemét, Gyermekvasút: MÁV 490-es sorozat
Nagycenk: 394, 492
Szilvásvárad: 394
Lillafüred: 447(?)
Erdély:
Felsővisó: 467
Kommandó: üzemszünet, de két resicai és egy kis Krauss gép ott van még
Moldovica: itt nem tudom, hogy pontosan mi van, de menetrendszerű forgalom nincs.
Boldog Kisvasutas Évet Kivanok, mellé egyböl jelzem, hogy már normalis karakterekkel olvashato az erdei vasutak menetrendje az fvm.hu-n az erdeszeti rovatban.
Közvetlen járatot Csömödérről Dombrádra,
jó csatlakozással Nagybörzsönybe,
új hidakat Kemencének,
34 kg-os síneket a pályákba,
újabb gőzösöket,
csili-vili kocsiparkot,
megszámlálhatatlan utastömeget,
és mindenkinek 3 beteljesült kívánságot,
azaz: BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT!
pg
Ha már így felmerült, Magyarországon (Erdélyben is), hol vannak keskennyomközű gőzmozdonyok?
amiről tudok:
- Széchenyi-hegy (490)
- Kiscell (490, meg még pár)
- Balatonfűzfő (tűz nélküli, nem működik valószínűleg)
...
Biztos van még... Hol?
Másik: ezekről (a keskennyomközű gőzmozdonyokról) hol lehet műszaki adatokat beszerezni (pl. olyasmi jellegűt, amilyen a nagyvasúton az 'Ezüst Könyv', a Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon)?
Üdvözlek!
Rendben van, akkor a csatabárdot elástam!
Kívánok mégegyszer számodra és a Gy.V.-nek sikerekben és utasokban gazdag új évet!
Tisztelt koléga , van rajzod (modellhez lesz) az MK-ról!
Köszönettel :Zsolt
Ui.: Valahol a vonalban láttam egy "vesetörést" nézzd meg!
Kedves vasútbarátok!
Eddig szerencsétlenkedtem, mire sikerült fellépni, igy már csak mindenkinek nagyon Boldog Újévet tudok kivánni. Haragban nem vagyok senkivel, még véletlenül sem, így őszintén tudom kivánni mindenkinek.
Ha erre jártok, a Gyermekvasút jővő évi falinaptárából szívesen ajándékozok egyet mindenkinek.
BUÉK. Gyv vezetője: Nagy Lajos
Ez bizony újságírói balf...
Kicsit értetlenkedtem, amikor gépeltem, de mivel nem ismerem a mozdony pontos adatait, így azt írtam, ami az újságban volt.
Jó a cikk Illésf, de az újságírói pontatlanság messzeföldön híres:-))
25 LE = 150 LE
40 km/h = 30 km/h
magyar tervezésű = román tervezésű, bár bizonyos szempontból a 490-es koppintása valóban...