Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1763
psp, selgir:

Ne vegyétek zokon, de a az adott kijelentéseitek badarságok! A kérdéseimre adott válaszaitok pedig megerősítették a sejtésem, hogy ezekről a dolgokról igen kevés fogalmatok van! Nem kellene tanácsokat osztani olyan dolgokban, amiről nincsenek ismereteitek.

Tanulmányozzátok Hpg magyarázatát, abban minden benne van, amit erről tudni érdemes.
Hpg Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1762

Persze hogy a motorból kerül bele, de gondold végig a következőt:

 

A kenőolaj egyik legfontosabb kenési helye a dugattyú és a henger között van. (+ gyűrűk, hornyok, stb.)  Ha vannak benne egyátalán fémszemcsék -amit kétlek, hiszen a szűrő kiszűri azt a mérettartományt, ami káros- itt akkor sem okoznak problémát a motor egész élete során.

 

Namármost, a dízel égéstérben a porlasztott tüzelőanyag sosem éri el a henger falát -néhány sikertelen indítástól eltekintve- tehát ugyanaz a fém szemcse, ami üzemközben a dugattyú hátulján kenést lát el az olajjal együtt:), az fölülről el sem éri a kritikus helyet -> koptatni sem tud.

 

Az más kérdés, hogy a porlasztókat meg az adagolót koptatHATja, de erről sem vagyok meggyőződve, hiszen annak is ott a szűrője, ami a kritikusz méretű szemcséket kifogja. Mondjuk úgy, hogy biztosan nem jobb, mint a gázolaj:)

 

Szerintem ez a "koptatja a motort" valahonnan a benzines beidegződésből jöhetett régen, hiszen ott jóvan nagyobb eséllyel éri el a tüa. a henger falát.

 

Még két szó a mérgezőségről: Szintén tévhit -pl. egyetemen így tanítják- hogy klór és bárium származékokat tartalmaznak a kenőolajok. A közlejkedési kenőolajok ilyen adalékokat ma már biztosan nem tartalmaznak. Más fáradtolajoknál, pl. trafóolaj, tűzálló hidraulika olaj előfordulhatnak. Az ólomtartalomra is hivatkoznak többen, ez a benzin ólommentesítésével gyakorlatilag megszűnt.

 

(Ugyanakkor évtizedekig szó nélkül égettük az olmozott benzint, föl sem merült, hogy mérgező, a kétüteműekről nem is beszélve, szóval ez a nagyon mérgező azért minimum relatív kifejezés szerintem.)

selgir Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1760

a motorból:)))

 

tönkreteszi, ezért is illik cserélni az olajat ugyebár... meg SZŰRŐT:)))

 

mert minek kéne a szűrő, he nem lenne tele "reszelékkel"?

Előzmény: 409 (1758)
409 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1759

A kérdés ugyanaz.
Előzmény: Törölt nick (1757)
409 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1758

"A fáradtolajjal egyrészt az a baj, hogy teli van fémreszelékkel, "

????????????????????? És az a "reszelék" hogyan kerül bele, és miért nem teszi tönkre azt a motort amiből leeresztették???

"másrészt meg iszonyú mérgező. "

Mi a mérgező benne? Mert a motorolajok specifikációi nem tartalmaznak mérgező anyagra utaló adatot.
Előzmény: chgergo (1756)
chgergo Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1756
A fáradtolajjal egyrészt az a baj, hogy teli van fémreszelékkel, másrészt meg iszonyú mérgező.  És pár deci egy tankhoz már korom feketévé változtat mindent az üzemanyag rendszerben. Nem szívesen pucolnék utána semmit... 
Előzmény: opel tdi (1755)
opel tdi Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1755
köszike szépen!a fáradt olajos dologról tudsz valamit?
Előzmény: Törölt nick (1754)
opel tdi Creative Commons License 2007.03.11 0 0 1753
én még az étolajat nem próbáltam..igy marad a fekete lötyike....turbósba étolajat lehet önteni?opel tdi-be gondolom....és a fáradt olajat azt lehet amivel az öreg mercik is elmennek?tanácsotokat előre is köszönöm!!! :)
befaster Creative Commons License 2007.03.10 0 0 1752
ÚÚÚ, baz..  Opel Td van nekem is ,de feketét nem mernék bele rakni, tacskós oiltól, táltos volt . (már amennyire 1 ilyen lehet)
Előzmény: opel tdi (1747)
chgergo Creative Commons License 2007.03.10 0 0 1751

Szerintetek tud egy tömítés meggyógyulni? Hozzá sem nyúltam még az adagolóhoz, csak elszorítottam idáig a gázolajcsövét esténként, de tegnap elfelejtettem és mégsem ürült ki reggelre az adagoló. Pöccre indult, még csak buborékok sem voltak a csőben. Az időjárás sem lett hidegebb a garázsban. Az eset óta is csak gázolajat kap, ami hígabb, tehát az sem tömíthet jobban. ?

selgir Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1750

:)) az bezon lehet! 90-et visz a konkurencia, esetleg marad 20 lityi körül...:) pedig volt tiszta Vénusz is!

 

emil, emil, emil! megmondta Lenin is!

:)

Előzmény: Törölt nick (1749)
selgir Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1748
már hogyne volna:) irtam is! csak a konkurencia lecsapott rá:))) ráadásul ingyér..., illetve két sörért!
Előzmény: Törölt nick (1740)
opel tdi Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1747

sziasztok!

olvastam hogy étolajjal ugye az illat.....

va egy  5letem rá,de nem próbáltam még...robogókhoz lehet kapni2 és 4 üteműekhez is eper illatú olajat..azaz ha elég eper illata van neki..azaz gondolatom szerint vagy a motor olajba vagy az üzem anyagba kellene tenni egy keveset...

majd megnézem az ujságot amiben láttam ... amugy étolajat még nem próbáltam..fekete lötyivel járok 50-50% gázolajjal keverve..elemntem vele pár 10 ezer km-ert eddig nem volt vele gondom.....amugy astra turbós jószágom van 95-ös...üdv mindenkinek!

befaster Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1746
Nem aprózod el.
Előzmény: style (1745)
style Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1745
Szevasztok.Használja valaki 1.6 szívó vw-be.'81-es az alany,de tip-top.Ha valaki tud vennék is 200litert próbára.
chgergo Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1744

wéwéwé pont zsu pont hu és megtudod. :)

Egyébként autósbolt...

Előzmény: 323i (1743)
323i Creative Commons License 2007.03.07 0 0 1743
Mi az a ZSU?
Előzmény: chgergo (1732)
CokeMisi Creative Commons License 2007.03.06 0 0 1741
Akár havi 1000l is van csak nem ezen az áron.

Ha érdekel telefonon megmondom.
Előzmény: Törölt nick (1740)
chgergo Creative Commons License 2007.03.05 0 0 1739

Hú, akkor nem egy olyan negyedórás mutatványról van szó. :(

Szerencsére a füstcsavart gyárilag megjelölték oly módon, hogy ütközésig kell becsavarni. :)))

Előzmény: 409 (1737)
409 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 1737

A Bosch adagolóknak a gázkartengelyen van az "O"-gyűrű, de ritka, hogy elegendő legyen ezt cserélni. Többnyire cserélni kell a komplett gázkat, és a hozzátartozó perselyt is. Ezt lehet szettben venni. Emlékeim szerint ez olyan 4-5eFt körüli összeg, de kell hozzá venni fedél tömítést is. Mindjárt kettőt, mert kettő féle van, és kellemetlen ha szétszedett állapotban derül ki, hogy a másik kellett volna. ( 200 Ft körüli összeg/db )
A fedél csak úgy jön le, ha leemelés közben a gázkartengelyt nyomod kifelé belőle, ha megfeszíted a kart könnyen elpattan. Mondjuk, ha úgy is cseréled nem nagy kár érte. Az újra viszont már vigyázni kell! Ha lejött a fedél, látni fogod, hogy hogyan lehet a végét kiakasztani a szabályozó emelőből. Mielött leveszed a gázkartengelyről a gázkart, _jelöld_ össze!!!!!!, és pontosan ilyen állásba tedd vissza az újra is, különben hiba lesz az alapjárattal, meg a max fordulattal. A fedelet elég körülményes visszatenni, legjobb, ha kiveszed a "füst"csavart, de ezt pontosan ugyanolyan állásba kell visszatenni!!!! Jegyezd meg a helyzetét, és számold meg mennyit fordítottál rajta a kivételhez.
Előzmény: chgergo (1736)
chgergo Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1736

Kösz a tippet, megpróbálom.

Egyébként a járgány egy Toledo, 1.9 VW szívódízellel.

Előzmény: Oldman 2 (1735)
Oldman 2 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 1735
Leveszed a kart a tengelyről. Kiveszed a csavarokat, tartod a tengelyt az eredeti pozíciójában és így emeled le a fedelet. ( Ez típusfüggő! Van amelyiknél leveheted a fedelet tengelyestől nyugodtan.) A fedélben van az O gyűrű. A többi adja magát. Csak jó minőségű és feltétlenül ásványolajálló gyűrűt szabad beszerelni! Érdemes a perselyt megvizsgálni ami a fedélben megvezeti a tengelyt és ha kell (és lehet) ki kell cserélni. Kisebb adagolókban nincs külön persely. Nem tudom milyen autód van. Én jobban ismerem a nagy kocsikat.
Jó munkát!
Előzmény: chgergo (1731)
Hpg Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1734

Ilyen nagyban gondolkozol??:)))

 

Egy ilyen szerkezet 250...280g/kWh növényi anyagot könnyedén magához vesz, azaz a gatyádat is lezabálja:) de legalább jó hatásfokkal teljesít cserébe. (40% is lehet)

 

De jó poén lenne, főleg ott, ahol 50ért adják az áramot. Azóta hallottam már 70 forint körüli összegről is volt TSZ-en belüli kis cégeknek.

Előzmény: CokeMisi (1733)
CokeMisi Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1733
Hi Uldin!


Érdekel az agregátor ,kíváncsi vagyok a fogyasztására és az árára.


Köszi !
Előzmény: Uldin (1726)
chgergo Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1732

Más, van egy tippem barkácsolóknak:

Lehet kapni a ZSU-ban 3e-ért! 4 db-os központi zár szettet. Azt talán át lehetne faragni ügyesen, hogy zár helyett kis szelepeket mozgasson. Így alacsony költségvetésből meg lehetne csinálni a kéttankos átkapcsolót.

chgergo Creative Commons License 2007.02.28 0 0 1731

Kösz az infót.

Gondolom az a 30 az 30eFt.

Asszem maradok inkább egy 50 azaz 50Ft-os gázkar tömítés cserélése mellett, hátha az segít.

Mekora elszántság kell hozzá? El lehet gyúrni közben valamit, vagy csak szedehessem ki a csavarokat a gázkar körül míg hozzá nem férek a tömítéshez?

Előzmény: Oldman 2 (1730)
Oldman 2 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1730
Ja és lemaradt a lényeg! Valószínűleg igazad van, az adagoló lesz a ludas. Üzem közben nyomáson működik és állás közben tömítetlenné válhat ha öregek a tömítések. 30 körül van egy tömítésgarnitúra csere anyaggal. Gyári BOSCH-ra gondolok.
Előzmény: chgergo (1723)
Oldman 2 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1729
A legtöbb autónál a visszafolyóág nem megy le a tank aljáig mint a szívóág. Eredeti állapotban az emiatt lehetséges visszafolyást az adagoló belépő és kilépőpontjainál lévő csavarokban lévő visszacsapószelep akadályozza meg. A kamionoknál bevált (mármint a hőskorban!) módszer, hogy a visszafolyóágat is leviszed a tank aljára és akkor nem tud visszafolyni az üzemanyag ha tömített a rendszer. Jó tanács: ne legyen a szívóág mellett a visszafolyócső vége mert ha levegőt visz (pl. egy szerelés után), akkor beszedi a buborékokat a szívóág és körbe jár a levegő egy darabig!
Előzmény: chgergo (1723)
Uldin Creative Commons License 2007.02.24 0 0 1728

>A pelletálásban energiafű bekeverésen nem gondolkoztatok?
>Én kérdeztem, de totál ellentétes véleményeket hallottam.
>A gyártónál persze csak pozitívat, aki nem próbálta, attól meg negatívat:)

 

Az energiafűvel kapcsolatban én is futottam már egy kört, pelletálási szempontból annyi csak a baj vele, hogy rohadt kemény a szára, és e-miatt, iszonyatos nagy energia kell a préseléséhez. Ennyi. A Hangya Futura Rt-nél foglalkoznak a pelletálásával, van hozzá egy spéci technológiájuk, amit nem adnak ki a kezükből, valahogy felpuhítják a rostokat préselés, pelletálás előtt.

 

Energiafű termesztés és pellet gyártás:

Hangya Futura Rt.
Dóczi János Vezérigazgató
H-1106 Bp. Jászberényi út 29.
Tel: (1) 260-5842
Mobil: (20) 557-3253
E-mail: doczi@hangyafutura.hu

 

Az elefátfűről hallott valaki? Állítólag ezzel próbálkoznak mostanában. Én nem ismerem, csak hallottam róla.

 

Nekünk itt az Alföldön a rostkenderben (Cannabis sativa L.) kellene gondolkodni, (latin néven csak azért írtam le, hogy félre ne értsetek). Hektáronként 13,57 tonna szárazanyag termésátlag nem ritka. Energia hozama 230GJ/ha/év, ez azért nem rossz.

 

Gáz árban gondolkodva 2,7Ft/MJ-al számolva:
230GJ/ha/év x 1000 X 2,7Ft/MJ=621000Ft/ha/év
Nem tudom mennyi lehet a termelési költsége, de elgondolkodtató a dolog.

 

Nézzük a repcét:

Átlag 3-4tonna termelhető 1 ha-on. És termelési költségként 2tonna repce ára elmegy szépen. A mag kilója 60 Ftkörül van:
3000kg x 60Ft =180000Ft/ha/év átlagban és ebből még a termelési költség lejön.

Ebből azért érezhető a különbség.

 

A kender ültetvényekhez basszus külön engedély kell, gondolom nem véletlenül stb... A 17MJ/kg-os fűtőérték megvan minimum és jó a hamutartalom szempontjából is. Annyi a gondja, hogy gépesíteni kell a betakarítását, a svédek csinálják, nincs vele gond. Egyébként itt Szeged környékén több évtizedes hagyománya volt a kender termesztésnek a kendergyár miatt, mára ezt is szétdúrták..... 

 

Előzmény: Hpg (1727)
Hpg Creative Commons License 2007.02.24 0 0 1727

"Az a motor amelyik jól polimerizál, optimális esetben, nem ad le forgatónyomatékot sem."

 

Mondjuk az előző motorom nem volt messze ettől az állapottól:)))))))

 

Az a generátor nagyon pöpec ám, csak kéne valami csirketrelep, vagy fürdő ami a keletkező hőt hasznosítja, és akkor még pénzt is lehetne keresni vele rendesen.

 

A pelletálásban energiafű bekeverésen nem gondolkoztatok? Én kérdeztem, de totál ellentétes véleményeket hallottam. A gyártónál persze csak pozitívat, aki nem próbálta, attól meg negatívat:)

Előzmény: Uldin (1725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!