Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Ne vegyétek zokon, de a az adott kijelentéseitek badarságok! A kérdéseimre adott válaszaitok pedig megerősítették a sejtésem, hogy ezekről a dolgokról igen kevés fogalmatok van! Nem kellene tanácsokat osztani olyan dolgokban, amiről nincsenek ismereteitek.
Tanulmányozzátok Hpg magyarázatát, abban minden benne van, amit erről tudni érdemes.
Persze hogy a motorból kerül bele, de gondold végig a következőt:
A kenőolaj egyik legfontosabb kenési helye a dugattyú és a henger között van. (+ gyűrűk, hornyok, stb.) Ha vannak benne egyátalán fémszemcsék -amit kétlek, hiszen a szűrő kiszűri azt a mérettartományt, ami káros- itt akkor sem okoznak problémát a motor egész élete során.
Namármost, a dízel égéstérben a porlasztott tüzelőanyag sosem éri el a henger falát -néhány sikertelen indítástól eltekintve- tehát ugyanaz a fém szemcse, ami üzemközben a dugattyú hátulján kenést lát el az olajjal együtt:), az fölülről el sem éri a kritikus helyet -> koptatni sem tud.
Az más kérdés, hogy a porlasztókat meg az adagolót koptatHATja, de erről sem vagyok meggyőződve, hiszen annak is ott a szűrője, ami a kritikusz méretű szemcséket kifogja. Mondjuk úgy, hogy biztosan nem jobb, mint a gázolaj:)
Szerintem ez a "koptatja a motort" valahonnan a benzines beidegződésből jöhetett régen, hiszen ott jóvan nagyobb eséllyel éri el a tüa. a henger falát.
Még két szó a mérgezőségről: Szintén tévhit -pl. egyetemen így tanítják- hogy klór és bárium származékokat tartalmaznak a kenőolajok. A közlejkedési kenőolajok ilyen adalékokat ma már biztosan nem tartalmaznak. Más fáradtolajoknál, pl. trafóolaj, tűzálló hidraulika olaj előfordulhatnak. Az ólomtartalomra is hivatkoznak többen, ez a benzin ólommentesítésével gyakorlatilag megszűnt.
(Ugyanakkor évtizedekig szó nélkül égettük az olmozott benzint, föl sem merült, hogy mérgező, a kétüteműekről nem is beszélve, szóval ez a nagyon mérgező azért minimum relatív kifejezés szerintem.)
A fáradtolajjal egyrészt az a baj, hogy teli van fémreszelékkel, másrészt meg iszonyú mérgező. És pár deci egy tankhoz már korom feketévé változtat mindent az üzemanyag rendszerben. Nem szívesen pucolnék utána semmit...
én még az étolajat nem próbáltam..igy marad a fekete lötyike....turbósba étolajat lehet önteni?opel tdi-be gondolom....és a fáradt olajat azt lehet amivel az öreg mercik is elmennek?tanácsotokat előre is köszönöm!!! :)
Szerintetek tud egy tömítés meggyógyulni? Hozzá sem nyúltam még az adagolóhoz, csak elszorítottam idáig a gázolajcsövét esténként, de tegnap elfelejtettem és mégsem ürült ki reggelre az adagoló. Pöccre indult, még csak buborékok sem voltak a csőben. Az időjárás sem lett hidegebb a garázsban. Az eset óta is csak gázolajat kap, ami hígabb, tehát az sem tömíthet jobban. ?
va egy 5letem rá,de nem próbáltam még...robogókhoz lehet kapni2 és 4 üteműekhez is eper illatú olajat..azaz ha elég eper illata van neki..azaz gondolatom szerint vagy a motor olajba vagy az üzem anyagba kellene tenni egy keveset...
majd megnézem az ujságot amiben láttam ... amugy étolajat még nem próbáltam..fekete lötyivel járok 50-50% gázolajjal keverve..elemntem vele pár 10 ezer km-ert eddig nem volt vele gondom.....amugy astra turbós jószágom van 95-ös...üdv mindenkinek!
A Bosch adagolóknak a gázkartengelyen van az "O"-gyűrű, de ritka, hogy elegendő legyen ezt cserélni. Többnyire cserélni kell a komplett gázkat, és a hozzátartozó perselyt is. Ezt lehet szettben venni. Emlékeim szerint ez olyan 4-5eFt körüli összeg, de kell hozzá venni fedél tömítést is. Mindjárt kettőt, mert kettő féle van, és kellemetlen ha szétszedett állapotban derül ki, hogy a másik kellett volna. ( 200 Ft körüli összeg/db ) A fedél csak úgy jön le, ha leemelés közben a gázkartengelyt nyomod kifelé belőle, ha megfeszíted a kart könnyen elpattan. Mondjuk, ha úgy is cseréled nem nagy kár érte. Az újra viszont már vigyázni kell! Ha lejött a fedél, látni fogod, hogy hogyan lehet a végét kiakasztani a szabályozó emelőből. Mielött leveszed a gázkartengelyről a gázkart, _jelöld_ össze!!!!!!, és pontosan ilyen állásba tedd vissza az újra is, különben hiba lesz az alapjárattal, meg a max fordulattal. A fedelet elég körülményes visszatenni, legjobb, ha kiveszed a "füst"csavart, de ezt pontosan ugyanolyan állásba kell visszatenni!!!! Jegyezd meg a helyzetét, és számold meg mennyit fordítottál rajta a kivételhez.
Leveszed a kart a tengelyről. Kiveszed a csavarokat, tartod a tengelyt az eredeti pozíciójában és így emeled le a fedelet. ( Ez típusfüggő! Van amelyiknél leveheted a fedelet tengelyestől nyugodtan.) A fedélben van az O gyűrű. A többi adja magát. Csak jó minőségű és feltétlenül ásványolajálló gyűrűt szabad beszerelni! Érdemes a perselyt megvizsgálni ami a fedélben megvezeti a tengelyt és ha kell (és lehet) ki kell cserélni. Kisebb adagolókban nincs külön persely. Nem tudom milyen autód van. Én jobban ismerem a nagy kocsikat. Jó munkát!
Egy ilyen szerkezet 250...280g/kWh növényi anyagot könnyedén magához vesz, azaz a gatyádat is lezabálja:) de legalább jó hatásfokkal teljesít cserébe. (40% is lehet)
De jó poén lenne, főleg ott, ahol 50ért adják az áramot. Azóta hallottam már 70 forint körüli összegről is volt TSZ-en belüli kis cégeknek.
Lehet kapni a ZSU-ban 3e-ért! 4 db-os központi zár szettet. Azt talán át lehetne faragni ügyesen, hogy zár helyett kis szelepeket mozgasson. Így alacsony költségvetésből meg lehetne csinálni a kéttankos átkapcsolót.
Ja és lemaradt a lényeg!
Valószínűleg igazad van, az adagoló lesz a ludas. Üzem közben nyomáson működik és állás közben tömítetlenné válhat ha öregek a tömítések. 30 körül van egy tömítésgarnitúra csere anyaggal. Gyári BOSCH-ra gondolok.
A legtöbb autónál a visszafolyóág nem megy le a tank aljáig mint a szívóág. Eredeti állapotban az emiatt lehetséges visszafolyást az adagoló belépő és kilépőpontjainál lévő csavarokban lévő visszacsapószelep akadályozza meg. A kamionoknál bevált (mármint a hőskorban!) módszer, hogy a visszafolyóágat is leviszed a tank aljára és akkor nem tud visszafolyni az üzemanyag ha tömített a rendszer.
Jó tanács: ne legyen a szívóág mellett a visszafolyócső vége mert ha levegőt visz (pl. egy szerelés után), akkor beszedi a buborékokat a szívóág és körbe jár a levegő egy darabig!
>A pelletálásban energiafű bekeverésen nem gondolkoztatok? >Én kérdeztem, de totál ellentétes véleményeket hallottam. >A gyártónál persze csak pozitívat, aki nem próbálta, attól meg negatívat:)
Az energiafűvel kapcsolatban én is futottam már egy kört, pelletálási szempontból annyi csak a baj vele, hogy rohadt kemény a szára, és e-miatt, iszonyatos nagy energia kell a préseléséhez. Ennyi. A Hangya Futura Rt-nél foglalkoznak a pelletálásával, van hozzá egy spéci technológiájuk, amit nem adnak ki a kezükből, valahogy felpuhítják a rostokat préselés, pelletálás előtt.
Energiafű termesztés és pellet gyártás:
Hangya Futura Rt. Dóczi János Vezérigazgató H-1106 Bp. Jászberényi út 29. Tel: (1) 260-5842 Mobil: (20) 557-3253 E-mail: doczi@hangyafutura.hu
Az elefátfűről hallott valaki? Állítólag ezzel próbálkoznak mostanában. Én nem ismerem, csak hallottam róla.
Nekünk itt az Alföldön a rostkenderben (Cannabis sativa L.) kellene gondolkodni, (latin néven csak azért írtam le, hogy félre ne értsetek). Hektáronként 13,57 tonna szárazanyag termésátlag nem ritka. Energia hozama 230GJ/ha/év, ez azért nem rossz.
Gáz árban gondolkodva 2,7Ft/MJ-al számolva: 230GJ/ha/év x 1000 X 2,7Ft/MJ=621000Ft/ha/év Nem tudom mennyi lehet a termelési költsége, de elgondolkodtató a dolog.
Nézzük a repcét:
Átlag 3-4tonna termelhető 1 ha-on. És termelési költségként 2tonna repce ára elmegy szépen. A mag kilója 60 Ftkörül van: 3000kg x 60Ft =180000Ft/ha/év átlagban és ebből még a termelési költség lejön.
Ebből azért érezhető a különbség.
A kender ültetvényekhez basszus külön engedély kell, gondolom nem véletlenül stb... A 17MJ/kg-os fűtőérték megvan minimum és jó a hamutartalom szempontjából is. Annyi a gondja, hogy gépesíteni kell a betakarítását, a svédek csinálják, nincs vele gond. Egyébként itt Szeged környékén több évtizedes hagyománya volt a kender termesztésnek a kendergyár miatt, mára ezt is szétdúrták.....
"Az a motor amelyik jól polimerizál, optimális esetben, nem ad le forgatónyomatékot sem."
Mondjuk az előző motorom nem volt messze ettől az állapottól:)))))))
Az a generátor nagyon pöpec ám, csak kéne valami csirketrelep, vagy fürdő ami a keletkező hőt hasznosítja, és akkor még pénzt is lehetne keresni vele rendesen.
A pelletálásban energiafű bekeverésen nem gondolkoztatok? Én kérdeztem, de totál ellentétes véleményeket hallottam. A gyártónál persze csak pozitívat, aki nem próbálta, attól meg negatívat:)