Keresés

Részletes keresés

maguborka Creative Commons License 2017.01.11 0 0 10092

Szia Kekov

 

70 méter négyzet :)

3 külön helység van (fürdőben elektromos padlófűtés, de csak a meleg padló miatt, amúgy felfűti a kályha is).

 

hőmérsékletet csak a hálóban - ablakban -  mérek ahol semmilyen fűtés nincs. egy kiegészítő adax panel van tervben, fejben. 

 

hátránya egy van nálam a középpontban lévő kályhának. Konyhapult a másik oldalán van, s gatyában - kedvesnek bugyiban - kell sütni főzni :)

Előzmény: kekov (10091)
kekov Creative Commons License 2017.01.10 0 0 10091

szia magubi,

 

mennyi m2  a házikó?

Előzmény: maguborka (10086)
maguborka Creative Commons License 2017.01.10 0 0 10090

A 3-as ponthoz meg annyit, hogy elegge odafigyelos mert neha inkabb kokszosodik a fa, minthogy elegne. 

A kette osztas lesz a jo megoldas nem kerdes. 

 

Koszonom

Előzmény: sancibácsi (10085)
a tömeg az tömeg Creative Commons License 2017.01.10 0 0 10089

 Ja a Te állításod szerint még a 3 cm-es nél is van vastagabb , mármint cementlapból. ?

 Érdekes  !

Előzmény: sancibácsi (10085)
a tömeg az tömeg Creative Commons License 2017.01.10 0 0 10088

 

"1,. 3 centis cementlap nem talalkoztam meg vele"

 

 

 Kár,  nagy kár.

 pedig Mo.-on de talán középeurópában az egyik legelterjedtebb hidegburkoló anyag volt.

 Rakták a nagypolgárok a kispolgárok sőt végül a parasztok is vizes helyiségeikbe, így a konyhákba, fürdőszobákba néha jutott a gangra is

 Van vagy   400 féle  mintázatra, Baranyában míg cementlap múzeum is van.

 Amúgy 15 x15 és 20 x20 -as méretű a legáltalánosabb.

 

 De a metchlaki kezdte a kiszorítást majd a különféle kerámai lapok abszoluta kiszorították. A minap már 50 x 50  cm-es  lappal is találkoztam .

 Ma egy cementlap burkolat olyan parasztos ... mondá egy budai pógár.

 

 A vastagságról. Nem tudom, nem méregettem, de úgy 1,5 -  2,5 cm között lehet. ha nem lesz ilyen kutya hideg majd megmérem.  Részemről nem tudom elképzelni, hogy lenn  3 cm vastag  cementlap.

 Ne keverjük a 'betonlappal'. Az általáaban  5 cm vastag és  50 x50 cm méretű.

 Bocs korrigálok. Nyilván a 3 cm-es vastagságra gondolsz.  Na azzal én sem találkoztam, sőt elképzelni se tudom, de lehet van.

Előzmény: maguborka (10086)
maguborka Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10087

Udv Fido

 

romegkalyha ala Sanci bacsi es a kis csapat keze munkaja.

kulso -vegleges burkolat nelkul meg.

 

levego elvonassal.  Szerencsere annyira jo a kalyha, ha mindent elzarok elalszik a tuz ;) szoval kis levegot adva neki...

Előzmény: Fidó mester 02 (10083)
maguborka Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10086

Koszonom mindenkinek.

 

1,. 3 centis cementlap nem talalkoztam meg vele. Kalyha csempe elvetve

2,. Ok-koszonom

3,. Ezt jo hogy irtad, elfeledtem. 

 

Tapasztalatok: teto szigeteles felkerult nyaron. napi ket begyujtasnal 2 nap utan 24-25 fok van a nappaliban, haloban 22-23. 

a harmadik napon mar csak egy vagy masfel begyujtas kellene s azt keresem epp, innen jott a kerdes.

Akkor ez lesz a jarhato ut a kevesebb fa Estere.

 

pellet kalyha megmarad gyors felfutesnek. 2 ora alatt 5-6 fokot siman emel a homersekleten neha kell, ha tobb napig nem megyek ki. A minusz 20 foknal is tokeletesen vizsgazott a haz, - tomegkalyha eleg onmagaban. Egy plusz burkolattal meg jobb lesz,. Keresem a megfelelo szepseget... ;) - ezert nem nosulok ;)

 

 

Előzmény: sancibácsi (10085)
sancibácsi Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10085

BÚÉK neked is.

 

Cement lap is felmehet. De szerintem 3 cm-nél vastagabbat ne tegyél rá. 

Kályha csempe is jó lenne, de azt utólag nehéz. 

 

A 2.

Igen jól gondolod, mehet kevesebb fával is. 

 

3.

Elvileg nem hülyeség elnyújtani.

Gyakorlatban azonban ezt két úton érheted el:

I.

A tüzelőt osztod ketté. A Libik könyvben is van erre számítás, meg Helbro mérés/kiséret. 2*7-8 kg.

Jobb mint 1* 14-16 kg.

 

II.

A levegővel, huzattal.

Ezzel kapcsolatban nekem az a tapasztalatom, hogy nem tudsz levegőt elvenni, és tiszta, jó égést elérni: csak ha forró a tűztér. Vagyis ha ketté osztod a tüzelőt, a második adagnál; vagy ha napi két begyújtás van (reggel este). Akkor elég forró a tűztér eleve. És ha már ég az egész rakás (alul is), sőt az égés második szakasza van: akkor lehet már játszani kicsit a levegővel.

Előzmény: maguborka (10081)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10084

Üdv !

 

Ha így van ahogy írod ,akkor bátran vállalkozhatok az átépítésre.Ez a mostani hideg minden égetőművet csúcsra járat.

A  jelenlegi kemence kb. kéttonnás tömeggel,napi kétszeri begyújtással ,4-5 órás üzemmel, egy alacsony hatékonyságú hőelvonással tudja a házat 19-22 fok között tartani.

Egy négytonnás kályha kiváló hőelvonással ,hőszigeteléssel fele annyi üzemidővel kell tudja ugyanazt vagy még többet is ...?

Az alacsony hatékonyságot azért emeltem ki ,mert a hőszigetelés ellenére túl sok a hulladékhőm ui.a fűtőmű nem fűtött térben helyezkedik el .A rendszer eléggé gyors csak az a gyanúm, hogy a kemence 12cm-es palástja felmelegszik ugyan ám inkább a felette lévő hideg környezetnek adja le a tárolt hőt...

A kályha esetében pedig -mint írtam volt-a hőcserélő szerkezet a köpeny külső felületén helyezkedne el a hőszigetelés alatt.

A hőátadás a melegebbtől a hidegebb irányba halad  így a hőelvonó csövek(jobban) útját állhatják az áramlásnak.

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: 0l0 (10080)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10083

Üdv !

 

Ez az elnyújtott égés engem is érdekel.Milyen rendszerű a kályhád?

Az elnyújtás szabályozását hogyan képzeled?

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: maguborka (10081)
Ország titka Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10082

1: passz. 

2: igen, jól gondolod.

3: igen, hülyeség.

Előzmény: maguborka (10081)
maguborka Creative Commons License 2017.01.09 0 0 10081

Sziasztok

 

Elso lepes: Boldog uj evet mindenkinek!

 

masodik:

kerdesem lenne par:foleg akik mar lattak a kalyhamat azokhoz ;)

 

-sima cementlappal burkolhatom e a kalyhat? Vagy inkabb kalyha csempe, de es az felrakhato e a kalyhamra?

-jol gondolom e, hogy ha napi ket begyujtast csinalok, -

akkor a masodik az lehet kevesebb fa is akar mint a normal mennyiseg mivel itt csak utana kell potolnom a rendszernek?!

- hulyeseg -e a megrakott kalyhan ammikor javaban eg  a tuz, Lassitani elnyujtani az egest orakra?!

 

tudom a kalyha nem erre van, de foglalkoztat! meg nem probaltam.

 

koszonom

 

0l0 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10080

Adott térfogaton azonos hőmérsékleten a víz 2,5-ször több hőt tárol, mint a szokványos agyag alapú kályhaépítő anyagok. Ebből következik, hogy a víz maxiálisan 80 fokos deltaT értékét (és itt a rétegződést nem is vettük figyelembe) jó 200 C fokos szilárd hőtároló ellensúlyozza azonos térfogat mellett (azonos tömeg esetén inkább 300 fokos). Ezeket az átlag hőmérsékleteket egy körbeszigetelt kályhával el lehet érni kényelmesen, vagyis a szilárd hőtároló is tud annyit, mint a víz. Hogy mik az előnyei hátrányai az más lapra tartozik.

Ez a mini pufferes rendszer jópofa dolog, de valószínűleg egy központi pufferes-radiátoros megoldás azért hatékonyabb és rugalmasabb.

Előzmény: elemző999 (10077)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10079

2-3000 liter vizet felforralni azért nem egyszerű művelet 15-20 kiló fával :)

 

De ezért van a  vezérlés, hogy vagy kiviszi a radiátorokba a hőt, vagy hidegvízzel lehűti a puffert és a forró vizet kiengedi a csatornába (vészhelyzet). ez a napkollektoroknál is létező eset. 

 

A tömegkályha nem fogja azért felforralni a puffert. 

 

A mini pufferrel szobánként 1000 liter víz berakható. Amikor meg már az összes eléri a 70-80 C fokot akkor ki az az őrült aki befűt a kályhába (hacsak nem szaunázni akarnak a  lakásban).

Előzmény: Ofenbau (10078)
Ofenbau Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10078

   "A kályha tégla mennyisége kevesebb hőt tud tárolni mint a víz, a hőleadási teljesítménye lassabb mint sok más anyag, de van ahol ez elég."

 

 Van benne valami. De azért a tégla mehet  200 fok fölé bőven a víz pedig 100 fokon forr.

 

 pl. a villamos hőtározós kályhák mag hőmérséklete majd 600  C fok. Az átlag is jó 300 fok körüli. A gyors hőkivételt pedig ventilátorral oldják meg.

Előzmény: elemző999 (10077)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10077

A kályha hőtárolójának más a funkciója mint a vizes puffernek. A víz fajhője magas értékű, sok hőt tud befogadni egy köbméter víz. De a puffer maga le van szigetelve (különösen ha kiegészítik a gyári puffert jelentős hőszigeteléssel. Ez tényleg akkumulátor funkció, amikor kell akkor kiviszi a keringtető szivattyú a radiátorokba amelyek funkciója a hőleadás. De ezt a két funkciót össze is lehet vonni, mini pufferekkel, amelyek vezérelhetően adják le a hőt.. A kérdés az ár. Ha nem barkácsol valaki, akkor gyári temék esetében, a nagynyomású 50 literes aluminium tartály kb 10000 Ft, ezek összekapcsolhatóak, és körbeszórható velük a lakás. Pld a szobák sarkában elfér 250 liter simán. A rendszer nem változik semmit igazából. Ha közte ott maradnak az eredeti radiátorok is akkor a mini pufferek csak tárolnak. Ha akarjuk akkor sugároznak is. Van olyan megoldás is már, hogy üveg falakban tárolják a vizet és alacsony hőmérsékleten tartják alapvetően a víz hőmérségletet, mert elég ha a nagy felület miatt a szoba levegőjét a puffer hőmérsékletéhez igazítjuk, ki lehet számolni mennyinek kell lennie egy köbméter viz hőfokának ha a leadó felület mondjuk 18 m2 (a leadás is vezérelhető letakarással. A méretek és a vízzömeg opcionális. Természetesen napenergiával is füthető, + gáz + kályha.  A kályha a berakott tűzifa hőmennyiségét küldheti a puferbe.  A kályha tégla mennyisége kevesebb hőt tud tárolni mint a víz, a hőleadási teljesítménye lassabb mint sok más anyag, de van ahol ez elég. De nehezebb vele kiszedni a meleget a füstgázból, mert a tulajdonságai miatt nem tudja gyorsan felvenni az átáramló füstből a hőt. Hiába építesz 9 tonnás kályhát, az adott időben átáramló füst gyorsan megy kifelé, és a tégla anyag meg lassan veszi fel a hőt. Az egyedi kályha kevés a jó szolgáltatáshoz.

 

Előzmény: 0l0 (10074)
alfi13 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10076

Egyetértek veled ha nincs megfelelő nagyságú hőcserélő és rosszul van elhelyezve akkor építhet bármilyen hőtárolót akkor sem lesz abból több energia. Ha valaki ért ehhez akkor adjon valami kézzel fogható segítséget mert addig nem lesz melegebb a radiátor.

Előzmény: Mr.Gabson (10069)
tanacsado88 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10075

Miért nem kérsz tanácsot Sancibácsitól?

Ő nemrég volt vízteres tömegkályha tervező és építő tanfolyamon a nemzetközileg legelismertebb szakembernél, Igor Kuznyecovnál!

Ha jól tudom már épített is pár ilyen kályhát.

Ha valaki, akkor ő biztosan naprakész ismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkezik.

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10074

Valóban szolgálhat. Ha pl már beleépül(t) több tonna sok száz fokot elbíró anyag, akkor nem feltétlenül van szükség újabb jelentős hőtároló tömegű vízre. Mondjuk az emlegetett pár száz literes mennyiség nem is elegendő a hosszabb távú hőeloszlás megvalósítására, inkább csak a rövid távú ingadozásokat veszi fel, elektronikai analógiában akkumulátor helyett inkább pufferkondenzátor szerepe van. Az egy másik megoldási lehetőség, amikor a nagy szilárd hőtároló tömeget maga a köbméteres méretkategóriába eső víztartály helyettesíti, mint egy kazános rendszerben. Mindkettő életképes lehet, hogy mikor melyik célravezetőbb és gazdaságosabb azt esete válogatja.

Előzmény: Fidó mester. (10072)
0l0 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10073

Például egyes gázkazánokban optimalizálhatták. Én legalábbis abból operáltam ki a vízteremet. Ha egy jól szigetelt égéstér után kerül elhelyezésre, akkor a gázzal elérhető csúcsteljesítményének felét, harmadát valószínűleg el lehet vele érni kényelmesen. Mondjuk tömegkályhánál a másodlagos égéskamra után rögtön el lehetne egy ilyet helyezni a leszálló járat helyett, vagy annak egy alternatív útvonalaként. Ami tanulság volt, hogy a hőterelő lemezkéket azért kissé nem árt átoperálni benne, mert az általuk nyújtott keresztmetszetbe nem feltétlenül fér el valami sok szilárd lerakódás, és amint írod is, jó ha van valami egyszerű, gyors, praktikus tisztítási módja a csöveknek.

Előzmény: elemző999 (10070)
Fidó mester. Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10072

Üdv Mindenkinek !

 

A puffer valóban jó dolog.Egy akkumulátor ami feltölthető Elemző dr. által lelírt többféle módon is...

Hátránya  is van - ez pedig az ár.

Én azt gondolom,ki kell fejleszteni olyan kályhafelépítést ami- fűtőműként - kiszolgálhatja  a puffertartályt.Ez is egy opció ,de maga  kályha is szolgálhat  pufferként - hiszen viszonylag olcsó anyagokból  is előállítható.

 

Üdv Fidó mester

elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10071

A puffer kell, mindeg yhol és mikor keletkezik a hő, mert ez tudja optimalizálni a radiátor felé küldött víz stabil hőmérsékletét. Minden más lehetőség gyengébb.

 

Ugyanakor, kitaláltunk egy olyan megoldást ahol a puffer összevonja a radiátor és a puffer funkcióit is.

Még olcsó is :) 

250 liter tárolása 50000 Ft, nyomásálló, és minden feltételnek maximálisan megfelel, gyakorlatilag örökéletű. ellentében a most gyártott pufferekkel. Érdekessége az hogy a padlóra ható nyomás minimalizálható, elosztható. 

Előzmény: 0l0 (10068)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10070

Értem. A hiba ott van hogy a füst útját ki kell számolni időben is, és azt a felületet amivel találkozik ezen az úton. A csöves hőcserélők értékei könnyen kiszámíthatóak. De nem optimális a hőleadás képessége.

Átlagban 1 m/sec sebességgel halad a füst. Az ilyen csőrendszer felületével nem teljesen jól találkozik áramlástechnikai szempontból.

Pld ha elmegy a csőrendszer mellett a füst, tömegének mennyi része mennyi ideig fog érintkezni a csővel, és milyen mennyiségű meleget ad le.

 

Más eset ha a füst közlekedik a csőrendszerekben, és hatalmas felülettel érintkezik. 

 

Számolj ki egy tucat verziót és  látható hogy hatalmas  különbség.

 

 

Egy jól tisztítható öntöttvas hőcserélő, amelyikben vannak 4 cm átmérőjű csövek, hatalmas hőt tud elvonni. De lehet réz csőből álló is.

Nem mindegy milyen hosszú a csőrendszer, és az egész felület (a csövek belső felülete) mekkora.

 

A képen látható csöves hőcserélő, aminél a víz kering a csövekben gyenge teljesítményű.

 

Számold ki ugyanezt fordítva úgy, hogy egy víztartályban vannak a csövek, és a csövekben megy a füst. Óriási különbség!!!!.

 

Mellesleg ilyen már volt és optimalizálták is. Ismert megoldás :) 

 

Találós kérdés: mikor és hol :) .

Előzmény: 0l0 (10068)
Mr.Gabson Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10069

Szia! Írod:

 

A hőcserélő 2 colos, vastag falú csőből készült k.b. 15 -20 L víz lehet benne.

 

2" cső 2.21 liter vizet tartalmaz méterenként.

 

https://www.sikla.hu/fast/600/17%20Cs%C3%B6vek%20(m%C3%A9retek%20%C3%A9s%20s%C3%BAlyok).pdf

 

Ha 15-20 liter víz van benne akkor: 6.7-9 méter cső van a kályhában, Én úgy-látom a linken szereplő kazán nagyjából a felén van ennyi:

 

Ha a felvételen egy 80 cm vízmérték van:

 

 

Ha az a kazán 5 radiátort fűt ami a felvételen van és Nálad a fele méretű csőrendszer alacsonyabb fűst-hőmérséklettel akkor a negyedét tudja a tied ami kb 1.5 radiátornak felel meg.

 

Privát véleményem szerint.

 

Gábor

Előzmény: Csaba8 (10043)
0l0 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10068

Világos, amit írsz, de itt egy olyan eset is felléphet, bár erről nincsen részletes és konkrét információ esetünkben, hogy a víztér a füstjárat túl késői szakaszán van ahhoz, hogy a kívánt hőmennyiséget elvonja. Ekkor a puffer egy pénzkidobás volna, amíg ez a gond nincsen megoldva.

Magam kísérleti jelleggel egy elszúrt kályhára építettem be olyan 50 literes vízteret, ami kb 200 (+-50) fokos füsthőt csökkentett 100 fok alá. Használati meleg víznek, ha rendesen tüzeltünk elég volt, meg egy radiátor is elment volna róla, de semmiképpen sem volt alkalmas bármilyen jelentősebb központi fűtés rendszer meghajtására, vagy ehhez méretezett puffer tartály töltögetésére.

Előzmény: elemző999 (10067)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10067

Ha a hőcserélő gyenge akkor van gyenge hőkivétel. Egy jó hőcserélő leveszi azt a 100 C foknyi elért hőt és pár óra alatt felfűti a 2-3 ezer literes puffert simán.

 

Nyilván kevesebb hőlesz a kályha által fűtöt térbe kisugározva, de akkor több fát kell berakni és ennyi.

 

Ha a hőcserélő nem hatékony akkor lehet ilyen rossz a teljesítmény, mert nem képes kivenni a füstből a hőmennyiséget. Ha beraknak egy kemencehőmérőt a füst kéménybelépésének pontjára és az folyamatosan többet mutat mint 100 C fok, akkor látszik hogy gyenge a hőcserélő, vagy az egész rendszer képtelen kivenni a hőt megfelelően.

 

A jó hőcserélő megfelelő idő alatt, nagy felületen, veszi ki azt a hőt ami már úgyis kimenne a kéménybe. 

Előzmény: 0l0 (10065)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10066

Ha puffertartály kerül alkalmazásra, akkor a pufferben lévő vízzel fűtik a radiátorokat és ennek már nincs köze a kályha aktuális állapotához. Lehet hogy már nem is ég a kályhában a tűz, de a puffer vize 85 C fok, tehát fűtheti a radiátorokat. 

 

Ha valaki gázkazánnal direktben fűti a radiátorokat akkor is rosszúljár, mert a kazán kapcsolagat folyamatosan ahogy a termosztátok kérik a vizet. Ez nagyon gazdaságtalan.

Ha van puffer, azt felfűti a gázkazán és nem kapcsolbe csak akkor ha leesik a puffer hőmérséklete egy megadott szint alá. Fele annyi gázt fogyaszt így, mert az állandó kapcsolgatás és gázláng begyújtás veszteséget jelent. 

 

A puffert fűtheti a gáz, a kályha és a napenergia is egyszerre (ez három kör) és a negyedik a használati melegvíz köre.

Előzmény: selgir (10063)
0l0 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10065

A puffer valóban jó dolog ha hirtelen keletkező nagy energiát akarja az ember időben elosztva visszakapni, viszont amíg a víztérről levehető teljesítmény ilyen gyengécske, addig sajnos nem sok jelentősége van. A keveset bárhogy puffereljük,akkor is kevés marad.

Előzmény: elemző999 (10064)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10064

Mindenképpen puffertartályra van szükség  véleményem szerint(egyébként mindeféle kazánnál annak van értelme. Puffertartályt lehet egyébként csinálni házilag is.

Két kör kell, az egyik a tartályt fűti, a másik meg a radiátorokhoz küldi a melegvizet.

A fontos az hogy a hőcserélő köre ne legyen túlfűtve.

Ez egy Ladomat eszközzel elintézhető dolog, az vezérel mindent.

 

A fűtéscsövek általában 70 C fokra vannak  javasolva, a visszatérő lesz majd kb 50 C fok.

 

A te hőcserélőd az egy kérdés. A kimenő füstgáz hőfokát is kell vezérelni egy füstgáz termosztáttal, hogy ne essen le 90 -100 C fok alá. 

 

A füst hőfoka átlagosan 260 C fok szokott lenni cserépkályháknál, kandallóknál is, tömegkályhánál lehet alacsonyabb a hőtároló miatt, ezért az ismert tömegkálya struktúrája nem biztos hogy erre jó.

 

Amikor a tűztér teljesíti a funkcióját, és a kályha hőtárolója is kiemelte a szükséges hőt, még mindig lehet a füst 150-200 C fok, ebből kell kivenni a hőcserélővel a lehetőség szerint annyit hogy megmaradjon a 100 C fok is. 

 

Tehát jópár dolgot kell összehangolni, itt ez valószínüleg elmaradt.

 

A puffer azért kell, mert akkor nem lehet a célként kitűzött vizes fűtéshez szükséges vizet nem megfellő állapotban kiküldeni a radiátorok felé.

 

Ha meg a puffer vize alacsony hőmérsékletű, arra rásegíthetsz a gázzal vagy  a napenergiával, és a pufferből veheted ki  a használati melegvizet is ha kell.

 

Minden vezérlés elérhető a piacon

 

 

 

 

Előzmény: Csaba8 (10053)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10063

egy időben mi is agyaltunk vízteres kandallón (vagy bármin, ami elvisz pár radiátort)

 

de aztán felmerült a nagy kérdés: mi van akkor, ha a radiátoros helységben már nem kellene fűteni? vagy a kandallós helységben marha meleg van már, a radiátoros meg hideg?

 

így aztán lett központi fűtés :) a tömeg- vagy csempekályha kiesett a ház alaprajza miatt, pedig de jó lenne!

Előzmény: laci nem betyár (10062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!