Ha egyszer "lovakat" tartunk...... :) A lovak se nagyon futnak a karámban de ha kikerülnek a rétre akkor szabadjára kell engedni őket. És ha hagyod akkor egész virgoncok lesznek :D
Nem nagy rejtély az egész, országúton, ahol eddig pl x sebességi fokozatban haladtál most, egy fokozattal lejebb hajtsd, pár kilométeren keresztül, nem kell szétforgatni, de haladni kell:D
:)
Lényeg a fordulat. Dolgozzon az a motor, hogy legyen hulladékhő és kellő légtömeg áram ne csak termelje a gázolajat :)
Visszanyomja 4.-be és egyből nem 2000 lesz a fordulat :)
Nagyon száguldozni kellene 5.-ben hogy kellő fordulat legyen.
Én 99% városban használom a dieselt, csak prémium omw-t kap, kormol hirtelen gyorsitáskor - akié nem az nem is gyorsít, vagy nem látja -, de minden évben ellenőrzöm a kérdéses csőrendszert, nincs benne korom.
A helyedben az alábbiakat tenném, kormolás csökkeni fog, de teljesen nem múlik el, ha városban használod.
-Amennyiben nem prémiumot használtál eddig tankolj bele egy 20-40 litert, szinte üres taknra.
-Segithet a klf tisztító adalékok használata ( országúti-autópályás közlekedés a legjobb a tankbaöntés után) , a tapasztalatom szerint fel go-hoz adva jó a hatásfoka.
Sokan azt mondják mese az egész, nekem vannak tapasztalataim a termékkel.
-A kiégetés is sikeres lehet, ellentétes vélemények dacára, de a technika szerintem más mint amit itt eddig olvastam. Nem nagy rejtély az egész, országúton, ahol eddig pl x sebességi fokozatban haladtál most, egy fokozattal lejebb hajtsd, pár kilométeren keresztül, nem kell szétforgatni, de haladni kell:D
-EGR és csőrendszer ellenőrzése, szükség esetén takarítás.
-Természetesen egy megfelelő szerkezettel történő kiolvasás lehet az első, ha talál hibát a fentiek értelmüket vesztik :D
Sajna a tötymörgős menet de lekinkább az egyenletes alacsonyabb fordulatú sebesség miatt fellépő egyenletes légtömeg áram miatt bizonyos helyekre elkezdődik a korom lerakódása. De az időközönként beiktatott dinamikusabb és erőteljesebb de nem tartós gázpedál kezelés dinamikusabb légtömeg áramot eredményez a kipufogó és EGR rendszerben és így megváltozott légörvények szépen lebontják a lerakódásokat.
Mesélték nekem a szervizben, hogy volt aki állandóan hosszú úton használta az autót de szinte csak végig egyenletes sebességgel és kormolódási problémái voltak az EGR rendszerben. Ők is ajánlották hogy használjon egy kis dinamikát a vezetésében. Megtette. Azóta nincs problémája.
2000-s fordulaton még elég kicsi a hőtermelése a dci-nek ami segítené kiégetést .
Aki teherautóval jár, az ne csodálkozzon, hohy füstől :-)
Komolyra fordítva a szót 4-500 ezerért rendbe teszik a befecskendező rendszert.
Soha nem fogom megérteni, hogy diesel autót vesz valaki, mert milyen olcsó a közlekedés vele, keveset fogyaszt, de abba nem gondol bele, hogy 2-3x többe kerül a fenntartása. Vidd szervizbe!
A pörgetés legfeljebb a kipufogóból nyomja ki a kormot.
Olyan 100 km.re gondoltam úgy,hogy a fordulat masszívan 2000 fölött legyen(110 km/h).
Csinálj pár gyorsítást. Húzasd ki szigorúan üzemmeleg motornál 3500-4000 fordult közé 2x 3x és kiböffenti a kormot. Ezért nem kell hosszú útra menni. A 3000-s fordulat alatt meg nem sok takarító hatás lesz.
Azt vettem észre,hogy üzemi hőfokon ,forgalomban a gyorsításnál füstölök (1.5 dci). Késöbb elmúlik,de olykor nagyobb dugóban előjön. 1-2 fokozatban. Arra gondoltam -mivel csak Bp-n járok- elkoszolódott vmi. Szerintetek eredményes lehet, egy hosszabb autópályás út? Olyan 100 km.re gondoltam úgy,hogy a fordulat masszívan 2000 fölött legyen(110 km/h). Bár igaz,h nem kétütemű :D ,de olvastam,hogy segíthet mert lesz ideje kiégni a .......-nemtom minek :). Jah,fekete füstről beszélek,ami nem túl jelentős,de azért látszik. Ez gondolom az elégtelen égés jele.
7 14 ms 14 ms 14 ms core12.nbg1.hetzner.com [213.239.229.165] 8 21 ms 21 ms 18 ms ex9k1.rz3.hetzner.de [213.239.229.158] 9 13 ms 14 ms 14 ms autoalkatreszonline24.hu [85.10.247.171]
Ha problémád van a gyújtással, akkor cseréld ki először a gyertyákat, aztá a gyújtás kábeleit és végül a trafót. Ha nincs vele gond, akkor felesleges magaddal cipelni egy trafót, mert ezen az alapon egy fél autót cipelhetnél, mert elromolhat.
Bárdi, unix ha van a közeledben 14 körül ad MEAT&DORIA-t, megfontolandó, inkább kérj valakitől kölcsön :D
A fém betét az elméletileg egy távtartó, no meg nehezebben töri el az ember fia beszereléskor, ha nagyon meghúzza a csavart, egyes gyártólnál nincs benne.
Igazából csak tartaléknak kellene a kocsiba, mert tervezek egy Horvátországi nyaralást és ha 1000km-t kibírna, akkor már megérné hogy haza jussunk vele, mint ilyen távolságból trélere várni és azt kifizetni.
Köszi azért még átgondolom, meg nem is biztos hogy elutazunk.
Ha jól értem egy 2-3 éves cég, kerestem de nem találtam a weboldalukat, indiai, amerikai cégek vannak ilyen néven :D
Nagy magyar kereskedőknél nyoma sincs.
Azt láttad, ahonnan rendelnéd 3150 Ft a szállítás.
Kovácsautó 860 Ft-t szállit egy kilóig, itthoni garanciális ügyintézés, közel az általad kinézett árhoz képest jobb minőségüt, bejáratott márkát kaphatsz, Bremi, Delphi stb.
A szivattyúnak működés közben ( járó motornál ) fordulaton tudnia kell az 1000 bár nyomást, vagy az a feletti értéket is. Ezt te megtudod mérni a kütyüddel.
Ha kitartasz az elektromos defekt mellett, akkor vedd le a nagy csatit a motor vezérlőről és WD 40 beöntéssel és levegő tisztítással próbálkozzál. Magam nem vagyok elektromos ember az elektronikában nem tudok sokat segíteni. Meg kell nézni a
Felső holtponti jeladót is, annak sem árt a tisztítás.
A bátorság és a szerszám hiánya sajnos probléma, de ha esetleg valakit megbíznál a szereléssel, előtte gondosan informálódjál a szaki felől.
Lehet elektronikus hiba is, de avval ugyan az a helyzet, mint az általam említett szeleppel. Megy, vagy nem megy.
Volt már olyan eset amikor már minden ellenőrzés ellenére a porlasztó egyik vezetéke elszakadt és az a porlasztó nem működött. Mindenki valamilyen mechanikai hibára gondolt és nem az volt.
Visszatérve a szelepre, az a golyó ami benne van a nagy nyomás miatt veszít a formájából és ezáltal nem zár rendesen. Ez szabad szemmel nem látható, de a csere után a szivattyú jól működik. Ezen kívül a tisztítás még nem ártott semminek, erre is ráfér, főleg ha már izmos kilométereket ment az autó. Isten őrizz, ha esetleg fennáll a szemcsésedés az már megmagyaráz mindent. De remélhetően ilyen probléma ebben az esetben nincs ! Gondoljunk még a gázolaj tisztaságára és a szűrő minőségére valamint a másik kolléga aki szintén ilyen gonddal küzd az autót használtan vette. Nem tudni, hogy előtte hogyan tankolták és használták a gépet.
És a kis bátorság meg a szerszám hiányzik hozzá akkor mit lehet tenni? Ha a motor alkalmazkodó paramétereit törlöm, egy ideig (néhány napig 30-120 km-ig) kíválóan működik. nemrég februárban belemarkoltam az UCH körüli kábelkötegbe és utána 2 hónap és 1 hétig semmi baja nem volt. Ez hogy fér bele a mechanikus hibába? Mert ha nekem ez a szelep lenne a hiba forrása egy egyszerű alaphelyzetbe állítással mitől javulna meg? ebbe kapaszkodok állandóan gondolván azt hogy valami elektronikai hiba okozza a jelenséget.
A nagy nyomású szivattyút szét kell szerelni és a hátsó ( vastag vastömb ) részében van két szelep. Az egyik beereszti a gázolajat a másik elereszti a feltermelt nyomással a gázolajat a nyomástartószelep felé és onnan a porlasztókhoz.
Azt a szelepet kell kitisztítani és a golyót kicserélni, ami a porlasztók felé vezérli a gázolajat. Nem kis munka, de olcsó, mert egy golyó mindössze 10 az az tíz forintba kerül. Kicsit meg kell szenvedni a szelep kiszerelésével, mert igen erősen meg van húzva a csavar, ami a helyén tartja.
A szivattyú felújítása nem drága, csak a szerelők tartják ki az árakat. Egy kis bátorsággal neki lehet állni és persze kell szerszám is hozzá.
Még egyszer írom, hogy az alkatrészek ára nem eget verő !