Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

robi25 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50151

1.4 Tsi, vagy a nagyobbak.

Előzmény: Make (50148)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50150

Könnyü a kocsi, megy az, csak pörgetni kell. 

Ha megrakod nem megy. 

Előzmény: Draganovic (50149)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50149

1.6 CR TDI Akkora kasznihoz szerintem nagyon gyenge!

 

Az 1.9 nek hiaba ugyan annyi a nyomateka meg is sokkal tobb benne a tartalek es ezt erezni is!

Előzmény: Svnega (50145)
Make Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50148

OFF

fehér holló. :)

Benzinesből melyik a jó választás?

ON

Előzmény: Törölt nick (50147)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50147

2oe euroért veszel 5oe km alattit, a motor-váltó problámák csak 3-4ooe -től játszanak, ha játszanak.

Előzmény: Törölt nick (50146)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50146

Túl sokat halottál...

Előzmény: Make (50143)
Svnega Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50145

Szerintem vegyél egy ilyet, ha nem vagy lóerővadász: Octavia Combi 3 Elegance 1.6 CR TDI.

Nekem hasonló felszereltségű 2-es facelift van csak 1.9-es motorral.

A kalkulátor szerint szűken belefér a keretedbe és ez már jól felszerelt alapból is.

 

Előzmény: Pierr_Kardán (50137)
gyb78 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50144

Nekem ugyan O2 FL-ben, de dynamic csomagos sportülésem volt. Ha tehetném csak ilyenben ülnék mindig, szuper az oldaltartása (magam is 190cm vagyok) és szerintem az ülőlapja is kicsit hoszabb mint a hagyományos.

Ha teheted, feltétlen pipáld be! :-)

 

Előzmény: Pierr_Kardán (50123)
Make Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50143

A4-es quatrot, 2.o TDI.

 

Nem az az egyik legrosszabb motorjuk?

és melyik váltóval?

Úgy hallottam, a multitronic  150.e körül problémásak..  igaz ez?

Előzmény: Törölt nick (50140)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50142

Egyelőre 80 %-os valószínűséggel O3-ast tervezek venni, 10 %-ban Mondeot és 10 %-ban Mazda3-ast.

 

Mást már nem akarok bevonni a listába, egy csomó szóbajöhető típust már kirostáltam (Hyundai Elantra és i30, Cruze, J Astra, Civic, Focus, O2, Jetta). Más típusok pedig fel sem tudtak kerülni a listára :-))

Előzmény: Törölt nick (50140)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50141

Én nem szólnám le a Fordot, egy Focussal járok több mint 8 éve, egy ennél jobb minőségű autó az kidobott pénz :-)

 

8 év alatt a szokásos kopó dolgokon felül ezt kellett cserélni, javítani:

 

1 generátor,

1 akkumulátor,

1 hátsókerék csapágy,

és egy alkalommal kidörzsölődött a klíma egyik gumicsöve, azt cserélni kellett.

 

Aztán ennyi :-)

 

Turbó, lendkerék, nagynyomású pumpa, befecskendezők, szelepek, stb. nem problémásak.

 

Nem gondolnám, hogy a Bosch rosszabb alkatrészeket szállít a Ford számára, mint a Skoda számára.

Előzmény: Törölt nick (50138)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50140

Kipótolás nélkül, egy használt 1 éves A4-es quatrot, 2.o TDI.

Előzmény: robi25 (50139)
robi25 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50139

Kicsit pótold ki és egy benzines RS-t:-) 

Előzmény: Pierr_Kardán (50137)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50138

Az O3 és a Mondeo nincsenek egy minőségi kategoriában, és ezt alsó hangon mondom.

Előzmény: Pierr_Kardán (50137)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50137

Fepeti001, Szere28, köszönöm a válaszokat.

 

Csinálnék egy olyan közvélemény kutatást is, hogy ti mit javasolnátok, mit vegyek ha a rendelkezésre álló keret maximum 6 millió Ft és O3 a cél, amit legalább 6-8 évig szeretnék használni (eddig 7 év használat után adtam el leghamarabb autót)?

 

Tudom, hogy 6 millió Ft sok pénz, ennyiért már vadi új, jól felszerelt 2,0 TDCI Ford Mondeot is kapok, de most nézzük az Octit :-)

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50136

Visszalépés. 

A multilink komplex és drága, de jó- még a hátsó futőszöget is lehet állitani.

A csatolt lengőkaros az egy faék.  

 

Parasztvakítás, hogy ugyanazt tudja a két futómű.

A multilinknél a két kerék külön rugózik.  

Pályán nem számít, de kanyargós országúton sokat- főleg ha a burkolat egy kicsit egyenetlen.

 

_Yasin_ Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50135

OFF

 

Akkor kezd magadon.

 

Helyesen, kolléga, helyesen!  Az első vessző felesleges.

Egy sorban 14 hiba (és az ékezeteket nem is néztem), az elég durva! Itt is felesleges a vessző.

Ezt már többször is szóvá tettem, mert engem rettenetesen zavar!Ez jó!

A fórum(ok) minimális szintjét azért próbáljunk megütni! probáljuk

 

Végül is 4 mondatból egy helyes.

 

 

Egyezzünk ki abban, hogy a próbáljunk és a probáljuk sem jó ide (ez utóbbi nyelvtanilag sem), de egy fél pontot megér.

A vesszős dolgot azonban Te sem gondolhatod komolyan, a hóhér akasztásához ennél azért több kell...  :-)

 

Más.

 

Felmerült az O3-mal kapcsolatosan a hátsó multilink és csatolt lengőkaros futómű. Azt jól tudom, hogy az O2-nél minden változat alatt a multilink van? Akkor az O3-nál ez visszalépés, vagy valami más oka van? Talán túl problémás lehetett?

 

-Yasin-

Előzmény: matchbox (50109)
fepeti001 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50134

Kérdésem még, hogy feltehető-e 15 collos felni a kocsira?

Szia. Nekem 1.4TSI van, 15-ös felni nem ment rá.

Előzmény: Pierr_Kardán (50123)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50133

Csak ugye amikor leállítod a motort azonnal leáll a regenerálás (logikus is a működéséből adódoan)

Az, hogy utána még sokáig tekeri a ventillátort az a forró DPF-nek köszönhető.

Ilyenkor a regenerálás megszakad. Ha ezután pl. másnap újraindítod a motort nagy eséllyel nem fog regenerálni a szenzorok miatt. Viszont a befejezetlen regenerálás után előbb fogja újracsinálni.

Ha lehet, célszerú teljesen kiregeneráltatni leállítás előtt

Előzmény: (M)Ákos (50127)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50132

Manapsag mindenbe bele rakjak benzines dizel mindegy. 

Udv!

Előzmény: Pierr_Kardán (50131)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50131

Köszönöm az eddigi válaszokat, kérdésem van bőven.

 

Kettőstömegő lendkerék melyik modellekben van? Csak dízelek tartalmazzák, vagy van ilyen a kisebb turbós benzinesekben is?

 

(Nincs gondom a kettőstömegű lendkerékkel, több mint 8 éve probléma nélkül vezetek olyan autót, amiban az van, csak érdeklődöm :-))

 

 

Szere28 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50130

Hat igen ez a regeneralas mindig egy kenyes ezeknel a korszeru dizekeknel. Sajnos a varosi hasznalatnal hamar doglenek eltomodnek meg ilyenek. Nem art neki neha a palyazas ahol tenyleg tud regeneralodni. 

Előzmény: (M)Ákos (50127)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50129

Az O3-nál a nagyobb motorok mellé adnak jobb hátsó futóművet is, én vezettem mindkettőt, sokkal jobban viselkedik az úton a független hátsó felfüggesztéssel szerelt autó.

 

Ja, sajnos még a 2.0 CR Elegance-omhoz is a gagyibb hátsó felfüggesztés jár. :(

Asszem a vRS-hez adják, meg 1.8 TSI-hez + valószínűleg az új L&K-hoz.

A viselkedésével egyébként nincs bajom, csak kicsit dörömböl.

 

Előzmény: Törölt nick (50128)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50128

Lejegyeznék két mondatot ezekről a downsizing trendbe sorólható csodamotorokról.

Nincs pénzünk háromévente új autót venni, persze akinek ez nem inge, ne vegye magára.

Úgy néz ki, hogy ezek a motorok nagyon ki vannak hegyezve és noha már a gyermekbetegségeiket kiheverték, azt a 25o- 3ooe km, amit az elődeik simán tudtak, kötve hiszem, hogy fogják teljesíteni (kivéve ha 95%-ban pályáznak).

Hogyha hosszú távra tervezünk, inkább a két nagyobb benzines és dízel motorban kell gondolkozni, még a komoly felár mellett is, mert 1oo-as, hogy többet fognak tartani.

Az O3-nál a nagyobb motorok mellé adnak jobb hátsó futóművet is, én vezettem mindkettőt, sokkal jobban viselkedik az úton a független hátsó felfüggesztéssel szerelt autó.

 

 

(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50127

Nekem azt csinálja, hogy amikor éppen félbeszakítottam a regenerálást, akkor leállítás után csinálja tovább (akár még 10 percig is). Pörög a ventilátor rendesen + jön az égett gumi szerű szag. Ilyenkor már be se állok a garázsba, csak ha végzett, mert elég büdös. Ez a leállítás utáni regenerálás akár 75 km pálya + 5 km közút után hazaérve is megtörténik, szóval ahogy éppen sikerül neki.

 

 

Előzmény: Szere28 (50126)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50126

Varisa hasznalatban a dizel nem igen tudja regeneralni a reszecske szurot. Vagy  is inkabb allandoan azt probalja de nem tudja. Varosi hasznalatra nem ajanlott dizel kocsi. A regeberali cikulus meg nem idore es kmre kotik meg. Hanem mas parameterekre. Pl inditas surusege. A kipufogo nyomaserzekelo adata es egyebb mas dologtol. 

Udv!

Előzmény: Pierr_Kardán (50123)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50125

+

Nekem 2.0 CR-TDI van, ebben nem veszem észre, mikor regenerál...1,6-nál nemtom :)

Előzmény: Pierr_Kardán (50123)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50124

 

Ülések: nekem az "alap" ülés van, deréktámasszal. Nagyon kényelmesnek találom, jobb mint a korábbi Golf V-öm ülése (deréktámasz nélkül), jól tart. Évi 50-60e km-t megyek, nem ritkán több órákat egyszerre. Nekem is tud zsibbadni a s*ggem, ebben nem teszi. Kollégáimnak dynamic ülése van, egyszer belehuppantam 5 percre, nekem kissé nyomta oldalról a hátamat (186/92 vagyok, izmos alkat). Nem utaztam abban az ülésben, olyan tapasztalatom nincs. Mindenesetre sokkal szebb, mint az alap ülés, annak kicsit böszme a formája...de bézs szövettel nem volt :D Mivel viszonylag magas vagyok, teljesen le van engedve az ülésem, a Golf-ban nem kellett ennyire.

 

Kormány: nekem is 3 küllős van, szerintem szebb is, kényelmesebb is.

 

Tálca, háló: ráér, szerintem ugyanazt megkapod később is. De az árakat meg kéne nézni! A kétoldalú "tálca" jópofa, olyanom van. Egyik fele szövet, a másik műanyag (vagy gumi), könnyen tisztítható.

Jut eszembe, kaptam ajándékba egy olyan hálórendszert, még bele se próbáltam :)

 

Dízeleket hajtok 10+ éve, de O3 csereautóban próbáltam az 1,2 TSI-t. Meglepően jó volt, alul is van egész jó nyomaték egy benzineshez képest.

 

Ha van még kérdésed, szívesen segítek.

Előzmény: Pierr_Kardán (50123)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50123

 

O3-as Octavia beszerzésén gondolkodom, lenne pár kérdésem.

 

Próbáltam visszaolvasni, de nem láttam konkrét tapasztalatokat azzal kapcsolatban, hogy hogyan válnak be hosszabb távon a Dynamic csomaghoz tartozó, kicsit "pofásabb" ülések. Eléggé el tud zsibbadni a hátsó felem hosszabb távon, keresem a lehetőséget arra, hogy jobb ülésekkel válaszzam a kocsit. (Meg nekem speciel jobban tetszik a 3 küllős kormánykerék is.)

 

Csomagtér tálcát és hálórendszert gyárit érdemes venni a kocsival, vagy lehet később is venni hozzá? Nem célom filléreskedni, de pillanatnyilag fogalmam sincs, hogy kell-e nekem ilyen, és kicsit riasztó az a bonyolult gyári hálórendszer a csomagtartóban, ha lenne később megvehető egyszerűbb, lehet, hogy az is elég lenne.

 

Kérdésem még, hogy feltehető-e 15 collos felni a kocsira? (vagy ez kivitel függő?) Téli üzemben elég lenne 15 collos gumi, persze ha nem megy fel a kocsira 15 collos felni, akkor ez az opció ugrott.

 

A két 105 lóerős verzó között ingadozok. Az általam futott éves km alapján nekem benzines autót kellene vennem, de mivel 8 éve hajtok turbódízel autót, így tudom, hogy a dízelek karbantartási többletköltsége (ha van ilyen egyáltalán) megtérül az alacsonyabb fogyasztásban viszonylag kis futásteljesítmény mellett is. Mivel a benzines is turbós és nagynyomású befecskendezéses, így ott is van hibaforrás bőven...

 

1,6-os dízel milyen időközönként regenerálja a részecskeszűrőt? Városi használat során ez okoz észrevehető megtorpanást, vagy egyéb gondot menet közben?

LUCAS Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50122

Sziasztok,

köszi mindenkinek a jókívánságokat, Stevie-nek a részvételt is! Neki az első fényképet is, amit láttunk magunkról! :-)

A klíma köszöni, az eseményen elég jól működött :-) Sőt, vasárnap kapott egy másik vezérlőt, azzal meg úgy néz ki törpéletes lesz. Csak nincs benne ülésfűtés-kapcsoló, de azt meg fogom oldani, át fogom tenni a rossz vezérlőből...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!