Na erre is jó a gépész pl., hogy megmondja melyikkel milyen a hőleadás. 10-es távolsággal ugye pont másfélszer annyi cső fog kelleni mint 15-össel. Én 15-össel raktam, mert úgy terveztettem(!). Egyébként így lehet egyszerűen kábelkötegelővel rögzíteni.
Félreértesz! Az 50 azért 50, hogy ebből a katalógusból tudjak választani (melléklet)! Ebben viszont csak ez a két érték van: 90 és 75, és ha az 50el számolok, akkor nézhetem a 75ös sort! Ennyi!
Amúgy ha már itt tartunk: a padlófűtés csövét 10 vagy 15cm távolságra szokás elhelyezni? Én fogom betekerni (már megkaptam az instrukciókat, rétegrendeket), külső falak mentén sűrűbben kell az első két sort, és közelebb a falhoz, az oké, de a többinél egyszer azt mondta az egyik fűrtésszerelő, hogy HD hálóra simán, osztástávolságba (15cm), másik meg azt mondta 10cm legye na csőtáv. Melyik?
Nameg hogy a padlófűtéshez kétrétegű oxigéndiffúziómentes 18as cső kell, és a radiátorokhoz kell az 5rétegű cső (16os, minden radiátorhoz külön az osztó-gyűjtőről).
Na most ha szerinted jóazúgy, hogy 3* túlméretet fizetsz a radiátorodért, akkor ez a te döntésed, de itt senkitől ne várj megerősítést hozzá.
A megspórolt gépészterv árát elég hamar el fogod költeni másként...
Ezért mondta, hogy ha 50W-al szorzom be a légköbmétert, akkor az én szigetelésemhez, ablakomhoz akkor nézhetem a 75/65/20as sort.
Nem. Azért mondta, mert egyrészt neki egy fillérjébe nem kerül, másrészt meg az 'így szoktuk" az ugyi elég erős érv.
Ha te kondenzációs módban gondolkodsz, akkor felejtsd el a 75/65-ö még úgy is, hogy a méretezett rendszer esetében se lenne 3-4 olyan napnál több, ahol ezt ki kellene használni.
4x4x2,6-os szobába mekkora radiátor kéne mondjuk Dunaferr 22es DK-ból? Szerinte annyi, amit alább írtam.
Erre a kérdésre pontos választ csak minden paraméter együttes ismeretében lehet válaszolni.
Ezek a csőszerelők rendszerint azért nem buknak meg a módszerükkel, mert a felfelé tévedést a vevő pénztárcáján kívül semmi sem detektálja...
Épp ezaz, hogy én nem túlméretezettenek érzem, hanem kevésnek! Mert ez alapján a 4x4x2,6os szobába 600x1200as Dk radiátor lett számolva. A 120as hosszt keveselltem, h elég-e alacsony hőfokú (legalább a visszatérő legyen 50fok vagy alatti) rendszerre!
Gépészeti terv nincs, ez egy felújítás alatt levő ház, 38as kism tégla, 3 rétegű ablak lesz, és 10cm grafit szigetelés, 24cm üveggyapot a padláson.
Ez nem egy sima csőszerelő, hanem konkrétan kizárólag fűtéskiépítéssel foglalkozó itt a városban is elismert (rengeteg ember erősítette meg, h náluk is ő csinálta, és milyen jó, és milyen profi, és milyen szépen dolgozik) szakember (én is láttam pár kollégámnál). Épp azért nem tudja bevállalni a mi házunkat, mert annyira előre tele van munkával.
Nade csomó radiátornál csak a 90/70/20 meg 76/65/20 van megadva. Ezért mondta, hogy ha 50W-al szorzom be a légköbmétert, akkor az én szigetelésemhez, ablakomhoz akkor nézhetem a 75/65/20as sort.
De hogy egyszerűbb legyen a kérdés: 4x4x2,6-os szobába mekkora radiátor kéne mondjuk Dunaferr 22es DK-ból? Szerinte annyi, amit alább írtam.
egy ojan kérdésem lene hogy van egy 5*5 szoba 3m belmagaság Calidor radiátr van bent 500 kötéstávolságu 33 tag és nem birja 20 c foktol följeb melegiteni a szobát kevés lene a radiátor vagy mi lehet a gond ?
Vedd elő a gépészeti terveidet, és nézd meg benne a gépészeti terveket, aztán vesd össze a radiátoros katalógus alacsony hőfokra megadoitt teljesítményeit. A csőszerelő által bemondott teljesítmény és radiátor ár és a valós közti árkülönbségen majd felezünk! :-)
hasonló cipőben vagyok, bár én a méretezést tervezőre biztam. nálam sokkal jobb érték jött ki épitészi számitás alapján, mint 50W/m3, ha jól számolom 18W/m3 ! (falak 30 PTH +10 graffit, tetőn 15+10 gyapot)
erősem nézegetem én is a radiátorokat, úgy látom árgépen a Vogel Noot, Dunaferr kb egy árszintben vannak, de én nem tudom melyikhez mit kell még hozzáépiteni, pl alsó szelep tartó konzol. illetve a Korado(cseh) mintha olcsóbb lenne egy kicsit. de még nem volt időm rendesen nekiülni.
Dunaferről azt hallottam mendemonda szintjén, hogy leállt a kohó és azóta szar minőségü ukrán bugából dolgoznak - fasz tudja.
illetve padlófütés csőben vagyok nagy dilemmában, megvegyem e az olcsó Dunaterm, vagy magyar Pipelife Radopress 16 os ötrétegüt, vagy vegyek drágább olasz csövet.
Régebben kérdeztem pár dolgot, kicsit azóta körvonalazódtak a dolgok!
BAXI Luna Duo-Tec Compact 1.24 gázkazán lenne, 200 literes 2 hőcserélős indirekt tárolóval melegvíznek, és padlófűtéssel-radiátorral fűtésre.
Kérdésem az lenne, hogy radiátor méretezést Ti hogy látjátok? Egy jóhírű helyi víz-gáz szerelő kijött (akinek annyi melója van, h csak segíteni elindulnom tudott kijönni, munkái februárig be van táblázva), megnézte, és azt mondta, hogy a légköbmétert beszorzom 50W-al, és akkora teljesítményt figyelek a Dunaferr radiátor választó táblázat 75/65/20fok sorában (amit oda is adott). Mondtam, h alacsony hőfokon szeretném üzemeltetni, h a visszatérő hőfoka mindenképp kondenzációs tartományban működjön, tehát 53-55 fok alatt legyen. Erre mondta, hogy ha 50W-al van számolva a helyiség légköbmétere, akkor a radiátor választó 75/65/20as sora jó lesz, mert hogy akkor már az alacsony hőfokra túlméretezett méretet látom (értéket meghaladó következőt választva méretet), tehát azt már nem kell 15-30%al túlméretezni az alacsony hőfokhoz.
Így kijön, h egy 4x4es szobában, 2,6os belmagasság mellett 2080W kell, amit a 2226W a sorban következő, ami 600as méretben 1200mm hosszú. Tuti jó ez így? Kicsit keveslem, mert a neten olvasgatva kételkedek (20nm helyiséghez volt, ahol 600x1600ast írtak, ha alacsony hőfok kell).
Vagy így a nagyon nagy hidegekben (pár nap egy évben) lehet, h nem kondenzációs tartományban üzmelene? Ez sem feltétlenül baj.
A közös helyiségek (konyha, nappali, fürdő-wc) alatt padlófűtés is lesz, de a 3 szoba+gardrób helyiségben csak radiátor. De a rendszert úgy akarom, h csak a radiátor is elég legyen a fűtéshez.
Továbbá melyik radiátor a jobb? Azt mondta nem kell a parasztvakítás, sima Dunaferr D-ÉG Lux-uNi 22es DK 600as (két helyen 500as) radiátorok kellenek nekem, mert ár/értékben a legjobbak.
Rákérdeztem a Kermi X2-re, de azt mondta felesleges, az csak annyit csinál, h elöl melegszik előbb, kicsivel gyorsabb a felfűtés. Én pedig néztem, árban nagyjából ugyanaz.
Üdvözlök mindenkit!
Tanàcsot szeretnèk kèrni hozzàèrtöktöl.Jelenleg vegyes tüzelèsü kazànunk van,zàrt rendszerü központi fütès van kièpitve,de mivel viszonylag tàvol van a felfütendö radiàtoroktol ès mindössze 2 radiàtort kell fütenie ugy gondoltuk vàsàrolnànk a lakàsba egy vizteres kandallot ès az fütenè be a radiàtort.A kèrdèsem az lenne-mielött szakihoz fotdulok-,hogy kivitelezgetö-e ez ès kb. mennyibe kerülne?(a rendszer adott,de ugy tudom ezek a vizteres kàlyhàk csak nyitott rendszeren müködtethetök)
Elöre is köszönök minden segitsèget,tanàcsot!!!
Köszi neked is a tanácsadást, a tökéletes kontaktokra én is mindíg odafigyelek, mert a laza és esetlegesen eloxidált kontaktusok bizony sok galibát okozhatnak.
Továbbra is működik a készülék, és amíg így van, nem cserélem ki a szelepet. Elfér a szerszámos ládámban. :-))
Hát nekem nem biztos hogy megérné, bár irígylem az 1:10-hez modulációt, de ha a kazánom elromlik, 100 fölött picivel kapok turbós kazánt ami lemegy jó kicsire ha be van állítva. Nekem nem érné meg.
vedd hozzá azt is, hogy mindkettőhöz bélelt kémény kell, ám a kondenzációs alacsony füstgáz hőmérséklete miatt ahhoz kevésbé drága műanyag is megteszi, míg a turbóshoz fém (abból is erősebb, vastagabb, ha nem akarod, h pár év alatt elfogyjon), és hogy persze az alacsonyabb fogyasztás mindenképpen behozza a beszerzési árkülönbséget (magát a csere költségét nem, de ha már úgyis cserélni kell, nem érdemes más rendszerűt választani)
Bocs, hogy bele vaúzok, de elképzelhető, hogy nem volt eléggé meghúzva a mágnesszelep hollandija, amit emlékeim szerint 9-es v 11-es kulccsal lehet meghúzni. Ha ott gyenge az érintkezés, vagy azért mert laza, vagy azért mert oxidos, akkor nem húz meg a mágnesszelep. Érdemes megvakargatni valami célszserszámmal mielőtt össze szerelnéd.
Én is megvakargattam amikor egyszer nem akart égve maradni a gyújtóláng és azóta is rendben van! Már cca. 30 éve! (Látni nem lehet csak tükörből, mert hátulról van.)