Kicsit OFF: március 15-re Matiz-klub találkozót szervezünk, szóba hoztam Kemencét, hátha lehetne különvonatozni :)) Lehetséges ilyen, és ha van ilyenre igény, mikor kell legkésőbb jelezni? ON
Tölem akár kibövithetjük a programot egy szebenböl Olt-völgybe menö 231-es gözösös (kiköpött MÁV 301-es) különvgyorsvonattal, vagy egy Oravica-Aninai vegyesvonattal 26 ezreléken...
Visszatekintve az elmúlt években az MKK által szervezett (szervezett?) "kisvasutak napja a Kárpát-Medencében" rendezvénysorozat keretében sorozatosan meghirdetett, és sorozatosan csúfosan elmaradt Marosvásárhelyi kisvasuti napra arra gondoltam, hogy én is megpróbálok nyárra valami hasonlót szervezni, de annyi különbséggel, hogy most vonatozás is lenne. Legfeljebb nem sikerül.
De ha lúd, legyen kövér: akkor már utazzunk a tordai és a szebeni kisvasúton is. Ha lehet gözössel, ha nem dízellel.
Felvettem a kapcsolatot a románokkal, megírtam az árajánlatkérést a különvonatozásra opciósan szállással együtt, várom tölük a választ.
Utólagos engedelmetekkel feltételeztem néhányotok részvételi szándékát, és az általam meghívott Csehekkel együtt min. 20 före számítottam. Ha nem érdekel senkit, szóljatok...
Hétfőn Szegeden néhány embernek megemlítettem, hogy a Nógrád Volán faros buszát szándékozom kibérelni a közeljövőben. Mint kiderült, ez a kocsi nem utasszállításra, hanem múzeumként van berendezve, tehát ülések helyett vitrinek várják a látogatókat, ezért nem bérelhetjük ki a tervezettek szerint. Az újonnan elképzelt, módosított program a következő:
március 14-én (csütörtök) délután indulás Bp. Nyugatiból vonattal. Vác állomáson átszállás különbuszra, azzal irány Kemence, szállásfoglalás. Este szabad program, a busz visszatér Váchoz közeli telephelyére.
március 15-én (péntek) délelőtt a Kemencei Erdei Múzeumvasút meglátogatása, múzeum megtekintése, járható vonalszakasz végigutazása. A busz igény szerint reggel is betérhet a váci vasútállomásra azokért, akik reggel csatlakoznak hozzánk. Délután visszaindulás a busszal, közönségszavazatok alapján esetleg érintve pl. Drégely vagy Nógrád várát. A busz alapértelmezésben Vácig közlekedik velünk, onnan vonat.
A sokat emlegetett különbuszt biztosító cégnek két kocsija van, választhatunk egy VW-Ikarus (volt Várbusz) és egy Robur között. Várom az észrevételeket, javaslatokat itt az Indexen, az előzetes jelentkezéseket pedig mailben.
Találtam ma egy érdekes cikket a Városi Közlekedés 1974/5-ös számában Keskenynyomközű vasutak Miskolc kozlekedésében címmel, meszléri zoltán tollából - benne a LÁEV és a perecesi vasút elemzése. Igencsak jó.
Én megint egy cikkre hívnám fel a figyelmeteket, bár ezt idézni, linkelni nem tudom, mert a metrón egy mellettem ülő ember újságján akadt meg a szemem. Egy egész oldalas cikk volt benne a kaszói kisvasútról, fényképekkel együtt. Az újság címlapját ugye nem láthattam, de "TM 2002 január " felirat volt olvasható minden oldal fejlécében, és természetjárással kapcsolatos témájú volt.
"Január 17. Csütörtök
Ez azért egészen más - Szerkesztő: Beliczai Bea
Mekly Mihály 30 éve kisvasút vezető. Előtte a MÁV-nál dolgozott, de
a kisvasutat jobban szereti. Ebédszünetben meglátogatja kedvenc
házi vaddisznóját, aztán ha kisfia ráér, segít a papának mozdonyt
vezetni. "
OFF
Kémia-fizika tanárszak.
Itt-ott együtt jártunk vegyészekkel és gyógyszerészekkel: nagyon tiszteltem őket, sokkal nehezebb szakma, sokkal több tanulás...
Még OFF-abb
Vigyázz, a borban a ként garantáltan megérzem...
1: A jelenleg itthon fellelhetö kisvasúti gözösök közül mindig is a TRIGLAV tetszett a legjobban.
2: Semmi közöm Nagycenkhez, de én biztos ellenezném, hogy - hacsak valami oknál fogva meg nem szünik - bárki bármit is elvigyen onnan.
3: Valami közöm van Kemencéhez, és az biztos, hogy egyelöre ellenzem a gözmozdonyt.
Nem képezi vita tárgyát aszigeti Úr. :-))
Biztos, hogy 492-es, a gyári számát holnap közzé teszem. (egyébként a liptóújvári szintén üzemképes 492-es mozdonnyal együtt az U45-ös pályaszámot viseli, a feketebalogi ex. 490-es gőzös pedig U46 001-et). Egyébként 1911-es építésűek, szegecselt víztartályos, nyitott Stephenson vezérműves, síktolattyús mozdonyok.
A 3 csatlós - valóban - 399.sor vychylovkai gép Feketebalogaban kezdte pályafutását a múlt század elején FGV 2-es pályaszámmal (Fekete Garamvölgyi Vasút). A változások után a Hronecka Dvojka nevet kapta (és a kettes számát megőrizte), majd a kis tengelynyomása miatt az 1980-as évek elején Feketebalog átadta a sokkal rosszabb pályállapotokkal (12-14 kg/fm-es sínek)rendelkező Vychylovkának a gépet.