előnye pl amit sztem már leírtak, hogy könnyebben megy a levegő rajta át... ennyi az egész. ami viszont a legjobb benne, hogy nagyon szép hangot ad a motornak, ami NEKEM pl nagyon tetszik.
Amúgy nyitott szűrővel is meg lehet oldani korrekten. Csak meg kell oldani, hogy ne szívhasson meleget a motorról. Ha ez nincs meg akkor még úgy sem fog menni, mint a gyári légszűrőházzal.
A gyári helyére illeszkedő sportlégszűrő betétet vettél bele, vagy univerzális diretszűrőt meleglevegő bevezetéssel (1.ábra) vagy zárt direktszűrőt (2.ábra)?
Köszi a válaszokat,csak egy a bajom hogy nem a kérdezett kolléga válaszolt a kérdésre,így le lett lőve a tudatlanság és a böszmeség varázsának a válasza.......,egyébként Manta Z toronymagasan nyert,és csak ajánlani tudom a homasita áruházat az idiótáknak, a nagy vagányoknak kiknek közük sincs egy autó átépítéséhez.
Akkor most beszélhetünk végre a hüvelygombáról......
A gyári légszűrőház teljesen zárt a levegőszívó része pedig minden autónál ki van vezetve a kocsi elejére általában a zárhídon keresztül. A szokásos beépítők kiveszik a gyári légszűrőházat és betesznek egy nyitott direktszűrőt a motortérbe tehát a motor mellől szívja a jó meleg levegőt. Ez az első bukta.
A légtömegmérő semmit nem szabályoz a levegővel kapcsolatban az maximum megméri a beszívott levegő mennyiségét és a tökéletes égéshez szükséges mennyiségű benzint adagol a motorba. Egy jó direktszűrő nem hiszem, hogy lerövidíti a motor élettartamát, ha tényleg úgy szerelik be, hogy hideg levegőt szívjon és rendszeresen tisztítják.
Szívomotornál sokkal jobban érezhető az "akadálymentes" szívócső, mivel itt annyi levegő megy be amennyit a motor be tud szívni vagyis itt érezni igazán a sportlégszűrő előnyeit. A turbósnál ha fene fenét eszik is akkor is a turbó felépíti a megkívánt töltőnyomást, ha nem tud megfelelően szívni akkor többletfogyasztással illetve csökkenő turbó támcsapágy élettartammal kell számolni, de teljesítményvesztésed nem igazán lesz (hacsak nem valami extrém kicsi szívókája van).
Példa egy rossz install:
Jobb install, zárt direktszűrő, hideglevegő bevezetéssel:
Akinek kevés a kocsi teljesítménye vegyen nagyobbat.Milyen szánalom amikor az 1,2 es Corsát tuningolják,ahelyett hogy venne egy GSI-t aminek minden része a nagyobb teljesítményhez van méretezve.Az átlag magyar megáll a motortuningolásnál,és az alufelninél,mert ott elfogy a lé.A fék futómű már nem lényeg.
Hátránya: Nem fog jobban menni, mert a légtömegmérő szabályozza a beszívott levegő mennyiségét. Minőségre sose lesz olyan mint a gyári, hamar koszolódik, lerövidíti a motor élettartamát.
Véleményem szerint akkor érdemes beletenni, ha turbót is raksz a kocsiba, mert a sportnak nagyobb a légáteresztő képessége. Szóval a sport légszűrő mellett szavazok, ami bemegy a gyári légszűrőházba, a direktet meg használja az, aki nem hosszú távon akarja megtartani az autóját...
Szép teljesítmény!főleg az hogy taxis létére nem tekerte vissza az órát mint a többi.
A reptéri Skodák 500 km et is elmennek egy nap ,4 év alatt azokba is belemegy a félmillió ,csak ők viszatekerik és leveszik a fóliát .
Elegondolva 5 literes fogyasztással 50 ezer liter gázolaj ment bele.
Mai áron 20 millió forint elképesztő!
A bevételt ki sem merem számolni,ha csak a kétharmadát tette meg fizetősként.:-)
Nem lehet, hanem biztos. A direkt szűrő baromság, a felnikről meg úgy látszik rajtad kiívül, mindenki ismeri a véleményem. Nekem a gyári jön be, mármint Opelre, az Opelre gyártott, meg nem abnormális méretű és balesetveszélyes felni. De ez csak optika, nem gányolás. Az üléshuzat meg megint rossz példa. Ha már hülyeséget írsz, baromsággal ne tetézd...
Lehet, hogy kókányolás, de mégis meg van oldva valahogy az ügyfél igényének megfelelően! A direkt szűrő, felni is kókányolás? Akkor huzatot se szabad belerakni az ülésre, nehogy az is az legyen :D
A balos 2,5 TD, a jobbos az enyém, 2.0 16v. Ezért írtam, hogy gondolom motorkód függő. Sajnos nekem nincs, valószínűleg nem is lesz akkora típusismeretem mint nektek, de azért igyekszem felzárkózni amennyire tudok! :)