Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
A mágneses leeresztőcsavar akkor ér valamit, ha a jó öreg vasból van a motor. Ha aluminium, vagy netán esetleg kerámia ..... akkor ugye nem ér semmit :)
A motorban lévő olajszűrőt nem lehet olyan finomra tervezni, hogy mindent kiszűrjön, mert akkor igen hamar eltömödne illetve leromlana az áteresztőképessége azaz egy dugó alakulna ki ott, főleg a diesel motorok esetén. Ezért készítik olyan finomságura, hogy az olaban lévő koromszemcsék átjussanak rajta. Sajna emiatt az ezzel megeggyező vagy kisebb méretű fémszemcsék is átjutnak rajta, amik azután az olajban úsznak, végül leülepszik a motor legmélyebb pontján ha sokáig nem járatják. Pont ezért kell meleg állapotban, azaz járatás után leengedni a motorolajat a cserénél, mert akkor a leüllepedett fémrészecskék egy jelentős részét felkapja az olaj, de a teknő alján azért marad még rendesen amit csak szétszedett állapotban lehet onnan lepucolni tisztességesen.
"a fémrészecskék (nem köbcentis darabokról volt szó...) a porlasztót is károsíthatják! és vannak benne, ne is mondd, hogy nincsenek! "
????????? Nem is mondtam! Pont azt mondtam én is, hogy van benne, csak nem akkora meg annyi mint amit mondtatok. ( kézzel kitapinthatóról volt szó !!!! )
Valamit félreértettél, vagy kihagytál néhány hozzászólást.
hpg-vel egyet értek, a fémrészecskék (nem köbcentis darabokról volt szó...) a porlasztót is károsíthatják! és vannak benne, ne is mondd, hogy nincsenek! a méretéről lehet vitatkozni...
szerintem ez a fáradtolaj dolog olyan, mint homokfúvóval kezet mosni...
az, hogy a szűrő mexűri, tény. de ha mégis van benne reszelék, amit kézzel nem érzel, az nem feltétlenül javít a motoron, vagy annak bármely alkatrészén...
a leeresztett olajat, meg nem feltétlenül szűrt állapotban engeded le. az olajteknőben lévő olajat szűri az olajszűrő, mielőtt a kenendő helyre jut. ha meg nem volnának szűrendő anyagok, szűrő se kéne. sőt! mágneses leeresztő se:)))
persze mindeni azt rak a motorba, hengerbe, amit akar. én távol tartom magam a fáradt olaj használatától, de akinek megéri, menjen vele!
én csak nitrohigitót nyomtam bele de csak 1 litert kb 10 liter gányhoz de asszem valami olyan higitót is amibe volt izoprpil alkesz meg valami butil is
Igen, az el nem égett fém is lehet gond, de mondjuk az van az olajban néhány száz ppm fém. Adalék meg néhány 10 000 ppm. Ezért tartok én jobban a Ca, P, Na, Zn adalékok elégésekor keletkező szemcséktől inkább, mint a fémektől.
Nem a beleöntésről beszéltem, hanem a van vagy nincsről. Nem hiszem, hogy a befecskendező fúvóka lyukacskáin bármi komolyabb is átférne egyébként. Füstölgős-kormolós autóval nem vagyok hajlandó járni.
Azért akármekkora fémrészecskék is vannak a fáradtolajban, elégni mégsem fognak a hengerben, ha üzemanyagnak használod. Kiürülni meg vélhetően nehezebben fog, mint a végtermék gázok. És az égéstérben már nincs jelen a kenőolaj, ami a motortérben vígan lebegtetné a fémszennyezést, elválasztva a súrlódó felületektől, így én mégis csak aggódnék a jelenlétük miatt. Bár lehet bízni abban, hogy szépen visszaépül a forgács oda ahonnan lekopott, de mivel se inteligens molekulák, se mágikus NASA fejlesztés nincs a Haditengerészet különleges engedélyével, így ebben sem bíznék túlságosan.
De hát mindenki maga dönti el, mivel pusztítja az autóját. Elvégre a gázolajtól is tönkremegy a motor egy idő után...
Ha nagyon elhanyagolják az autót, akkor tényleg lehet látni egy "metálos" csillogást az olajban, de akkor már a végéhez közelít a motor. Egy "átlag" fáradtolajban semmi ilyen nincs. A detergens-diszpergens adalékok egyik feladata épen a keletkező szemcsék (korom és fém) magukba zárása. Így fel tudnak akani a szűrőn, nem tudnak sár formájában leülepedni, vagy összetapadni nagyobb, károsabb szemcsékké.
És éppen ezek miatt az adalékok miatt nem lehet szűréssel kitisztítani a fáradtolajat. (kivéve az adalékolatlan egyfokozatúakat, bár létezik SAE 40 CI teljesítményszinttel:)
Én a motort károsító hatást inkább az adalékok elégésekor keletkező szemcsék koptató hatásánál keresném, de ez elég bizonytalan, mint ahogy a korom képződés pontos folyamata sem tisztázott. Meg ugye egy füstölő dízelmotort sem a koromszemcsék koptatnak szét.
Te mazochista vagy? Imádod kiröhögtetni magad? Nincs abban semmi reszelék, főleg olyan amit "tapintani" lehet! Elárulom neked, én is láttam már fáradt olajat, idestova több mint 30éve eregetem az autókból!!!!! Amelyikben "fémreszelék" volt, az a motor ment is a kukába. Az olajszűrők 5-8micronosak, érdekes lenne, ha ekkora szemcséket kézzel megéreznél, de még látni sem igen fogod. A gázolajszűrők meg 2-4micronosak. Szerinted milyen "reszelék" jut azon át? De közelítsünk a másik oldalról. Ha a fáradtolaj tele lenne fémreszelékkel, meddig élne egy motor? Mert ugye az a reszelék a motorból "reszelődik" az olajba. Persze kerül bele, mert a motor kopik, de amit a szűrő nem szed ki belőle, azt ember nem fogja tapogatni. És a mennyisége is elenyésző.
én is black powert használok 50-50 arányban hát néha vágni a füstöt utánam nagyon cool csak az a baj hogy nem megy tőle a gép de zöldkártyára sem merném vinni!!
Ne vegyétek zokon, de a az adott kijelentéseitek badarságok! A kérdéseimre adott válaszaitok pedig megerősítették a sejtésem, hogy ezekről a dolgokról igen kevés fogalmatok van! Nem kellene tanácsokat osztani olyan dolgokban, amiről nincsenek ismereteitek.
Tanulmányozzátok Hpg magyarázatát, abban minden benne van, amit erről tudni érdemes.
Persze hogy a motorból kerül bele, de gondold végig a következőt:
A kenőolaj egyik legfontosabb kenési helye a dugattyú és a henger között van. (+ gyűrűk, hornyok, stb.) Ha vannak benne egyátalán fémszemcsék -amit kétlek, hiszen a szűrő kiszűri azt a mérettartományt, ami káros- itt akkor sem okoznak problémát a motor egész élete során.
Namármost, a dízel égéstérben a porlasztott tüzelőanyag sosem éri el a henger falát -néhány sikertelen indítástól eltekintve- tehát ugyanaz a fém szemcse, ami üzemközben a dugattyú hátulján kenést lát el az olajjal együtt:), az fölülről el sem éri a kritikus helyet -> koptatni sem tud.
Az más kérdés, hogy a porlasztókat meg az adagolót koptatHATja, de erről sem vagyok meggyőződve, hiszen annak is ott a szűrője, ami a kritikusz méretű szemcséket kifogja. Mondjuk úgy, hogy biztosan nem jobb, mint a gázolaj:)
Szerintem ez a "koptatja a motort" valahonnan a benzines beidegződésből jöhetett régen, hiszen ott jóvan nagyobb eséllyel éri el a tüa. a henger falát.
Még két szó a mérgezőségről: Szintén tévhit -pl. egyetemen így tanítják- hogy klór és bárium származékokat tartalmaznak a kenőolajok. A közlejkedési kenőolajok ilyen adalékokat ma már biztosan nem tartalmaznak. Más fáradtolajoknál, pl. trafóolaj, tűzálló hidraulika olaj előfordulhatnak. Az ólomtartalomra is hivatkoznak többen, ez a benzin ólommentesítésével gyakorlatilag megszűnt.
(Ugyanakkor évtizedekig szó nélkül égettük az olmozott benzint, föl sem merült, hogy mérgező, a kétüteműekről nem is beszélve, szóval ez a nagyon mérgező azért minimum relatív kifejezés szerintem.)
A fáradtolajjal egyrészt az a baj, hogy teli van fémreszelékkel, másrészt meg iszonyú mérgező. És pár deci egy tankhoz már korom feketévé változtat mindent az üzemanyag rendszerben. Nem szívesen pucolnék utána semmit...
én még az étolajat nem próbáltam..igy marad a fekete lötyike....turbósba étolajat lehet önteni?opel tdi-be gondolom....és a fáradt olajat azt lehet amivel az öreg mercik is elmennek?tanácsotokat előre is köszönöm!!! :)
Szerintetek tud egy tömítés meggyógyulni? Hozzá sem nyúltam még az adagolóhoz, csak elszorítottam idáig a gázolajcsövét esténként, de tegnap elfelejtettem és mégsem ürült ki reggelre az adagoló. Pöccre indult, még csak buborékok sem voltak a csőben. Az időjárás sem lett hidegebb a garázsban. Az eset óta is csak gázolajat kap, ami hígabb, tehát az sem tömíthet jobban. ?
va egy 5letem rá,de nem próbáltam még...robogókhoz lehet kapni2 és 4 üteműekhez is eper illatú olajat..azaz ha elég eper illata van neki..azaz gondolatom szerint vagy a motor olajba vagy az üzem anyagba kellene tenni egy keveset...
majd megnézem az ujságot amiben láttam ... amugy étolajat még nem próbáltam..fekete lötyivel járok 50-50% gázolajjal keverve..elemntem vele pár 10 ezer km-ert eddig nem volt vele gondom.....amugy astra turbós jószágom van 95-ös...üdv mindenkinek!