Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20452

Az alvázvédő nem arra van, hogy eltakarja a javítást. Nem kell alul kittelni (bár van ahol volt rá példa, pl veteránok, amik kiállításra tükröt raknak a fenéklemez alá....) a normális illesztés és hegesztés nem látszik. Utána visszaépíted a gyári rétegeket és arra megy a védelem, nem pedig helyette. Szerintem ecsetes tömítőt legalább egy éve nem vettem. Szórhatót használunk, de az is elég kevés fogy. 

Előzmény: Peti251 (20451)
Peti251 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20451

Az átlátszó biztosan szép egy javítatlan felületen... de egy hegesztetten...? vagy gitteljük alulról is? vagy elegendő a tömítőmassza ecsettel elhúzva? de festeni csak kell. akkor a festék meg a massza színe nem egyezik, az majd átvilágít a színezetlen védelmen? nem a tartósságát ill minőségét kifogásolom, inkább az esztétikusságát. A másik véglet nyilván a lekúrjuk az olvikorral... Bár hosszútávú tapasztalatom nincs a bodyval, de a kaucsuk műgyanta alapú védelme nekem tetszik. igaz nem rücsipisztollyal szórtam fel, hanem sika pisztollyal.

Előzmény: bexxter (20450)
bexxter Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20450

Másokról nem tudok nyilatkozni, saját kivitelezésben fluidfilmet és mikesander's-t használok. Ezeket a német veteránosklub sókamrás tesztjei által (1-3 helyezettek) vezérelve próbáltam ki még nagyonrég, azóta is maradtam ezek mellett. A MikeSanders zsír alapú, a fluidfilm lanolin. Illetve még teljesen átlátszó Teroson WX950 waxot is használunk.

Egyik nem elhanyagolható előnye ezeknek, hogy a felületen nagyjából átlátszó marad, így nyomonkövethető a karosszéria állapota, maximum a vékony koszt kell néha lemosni a bevonatról. Ez nagy előny pl olyan autóknál (mindegyik!) amelyek a ponthegesztéseknél kezdenek rozsdásodni. Ezeket lehetetlen előre látni, így van amelyik a kezeléskor még semmilyen hibát sem mutat. Pl Mazda CX5 2020 évjárat, 1 évesen már rozsdás a hátsó kerékjárat szinte összes ponthegesztése, de a fenéklemez még nem. Kezelés nélkül kb 1 év alatt az is, kezelve ez később jön elő, de nagyjából elkerülhetetlen. Hiába zárja el a felületet a védőanyag, sajnos a festék alatt indul meg a korrózió, kívülről már csak lassít rajta a kezelés. No meg azért nem mindegy, hogy felületi lecsiszolható hiba marad, vagy 2 év alatt át is rohad, mert nincs rajta semmilyen felületvédelem. Ez persze nem csak a mazdák sajátossága, mondhatnám sajnos a Mercedest is, w211, w212 stbstb egyedül a vw csoport és a volvók/toyoták amiknek egész jó az alapozójuk. De valójában szerintem valamilyen gyártástechnológiai probléma van, amit vagy nem tudnak (kétlem) vagy nem akarnak kezelni. 

Ettől függetlenül lehet jó a dinitrol, sika stb is, csak sajnos a nagy többség ezeknek a színezettségét kihasználva a már felületi rozsdás részeket simán lefújva engedi az útjára az autót. 

A fentiek mellett persze megjelent már a Fluidfilmnek is a színezett verziója, ezüst és fekete is van, sőt az üregvédőjéből is van barnás/fekete, ez mondjuk hasznos ellenőrzéskor. 

(Én amúgy a rendszeres ellenőrzésben és kezelésben hiszek)

Előzmény: zsoooc2 (20449)
zsoooc2 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20449

Üdv!

Alváz- és üregvédelemmel kapcsolatos kérdésem lenne: a különböző összetételű alvázvédő anyagok összehasonlítása érdekelne engem. Van, ahol Dinitrol Penetrant és Dinitrol Sealant anyagokat használnak, míg máshol a Fluid Filmet használják, egy harmadik helyen pedig Mike Sanderst. Laikusként el kellene döntenem, hogy melyik műhelybe viszem az autót (2018-as Corolla, törésmentes, jó állapotú, magyarországi, most vettem). Az ár nem igazán számít, minőségi, tartós munka az elvárás. Hosszú távra tervezek az autóval. Ebben kellene némi támpont, hogy az egyes technológiáknak mik az előnyei és hátrányai. Tud valaki ebben segíteni nekem?

 

Előzmény: bexxter (20447)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20448

A B betűs az vajon mi lehet? :) 

Ennél a KENT-nél megnézném ezt a szalagos tömítőcsíkot, biztos jó cucc lehet. Kár, hogy árak nincsenek az oldalukon katalógust letöltve sem.

Előzmény: bexxter (20441)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20447

Így:

https://cvhszerviz.hu/alvazvedelem-uregvedelem/

 

Furatokat, ha nem muszáj nem készítünk. A mai modern autókon szinte mindig van hozzáférési lehetőség mindenhez. Ha mégsem, akkor 8 nagyon max 10mm furat kevésbé látszó helyen, fúrás után visszafényezve, lapos gumidugóval. De erre azért tényleg ritkán kell sort keríteni. 

Előzmény: gauchos75 (20446)
gauchos75 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20446

Nincs rendes referencia, az ismerősömnek inkább csak lakatolást csináltak az autóján. De az amúgy is ünneplős autó, nincs napi hazsnálatban, úgy megy örök élet az alváz, tehát nem releváns igazán. Felejtősek ezeket a szegedi "mesterek", engem nem győztek meg, amúgy se az alvázvédelem a fő profiljuk, én meg biztosra akarok menni.

Ti hogyan csináljátok az üregvédelmet? Csináltok furatokat, hogy olyan helyre is bejuttassátok az anyagot, ahová gyárilag nem jutott, majd utána ledugózzátok? Úgy hallottam egyes szakemberek így csinálják. Nálatok miből áll a munkafolyamat, részletesen leírva? Tételezzük fel, hogy jó állapotú a járgány, max. a futóműalkatrészeken van némi pici rozsda (4 éves autó), max. felületi korrózió.

Előzmény: bexxter (20444)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20445

De van pár, csak jól jönne még, hogy ne legyen nagy a várólista a lakatolásoknál sem. 

Előzmény: Peti251 (20442)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20444

A 150es szerviznek van valami elkészült munkája amit láttál, vagy folyamatban levő? Ha láttál ilyet és tetszett, akkor szerintem nincs para, hogy hamar tudja vállalni. Én pl most hívok végig csomó ügyfelet, mert többen lettünk, átszerveztünk sok féle munkát és az olyanokra amik 2-5 naposak több lett a kapacitás. A februáriak jönnek decemberben. Van ilyen.. 

Előzmény: gauchos75 (20443)
gauchos75 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20443

Sziasztok!

 

Teljeskörű, igényes alváz- és üregvédelmet akarok csináltatni az autómon. Némi rozsda már van rajta sajnos (az előző tulaj által 5-6 éve végeztetett meló messze volt a tökéletestől, többnyire már le is kopott róla). A választás nem annyira kézenfekvő, vidéki vagyok, ha nem muszáj nem vinném Pestre ezért (200 km oda, 2 nap szabadság összesen), másrészt a pénz nem igazán számít, megfizetem a tisztességes és profi munkát. Ugyanakkor, megmutattam Üregúrnak (egy ismerősöm és egy autószerleő is ajánlotta, állítólag jól dolgozik), akinek nem tetszett (jobban szereti azokat az autókat, amik teljesen rozsdamentes állapotban kerülnek hozzá, és kevesebb velük a meló), de 160 ezerért elvállalná (reális ár szerintem). Viszont fél év a várólista, ami nekem túl hosszú.

Itt Szegeden két karosszériást ajánlott egy ismerősöm. Az egyik emelőn átvizsgálta és 150-ért vállalná, egy hét alatt készen lenne, viszont már a jövő héten tudná kezdeni. Ez kicsit gyanúra adhat okot, nem? Úgy gondolom jobb helyeken azért több a munka (ahogy itt is írták). A másik is majdnem azonnal válallná, viszont nem is emelte fel, csak az utcán nézte át (nem látott alá). ő is egy hét alatt készen lenne vele, és 80 ezret kérne érte. Ez is gyanús talán. Oké, hogy Budapesten minden drágább, de ez nagyon olcsónak tűnik. Lehet ennyiért tisztességesen, megfelelő anyagokkal megcsinálni? Azt mondta üregvédelmet is tartalmaz az ár. Az is fura, hogy látatlanul mondta ezt az árat. Szerintetek? 

Peti251 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20442

Világos. Az utolsó mondatodat viszont nem értem. Nincs ilyen kollégád?????

Előzmény: bexxter (20441)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20441

Járnak hozzám Szombathelytől Debrecenig mindenhonnan. Ez egy tévhit, hogy kizárólag az ár számít. Én meg 5 éven át jártam az országot, műhelyeket is, boltokat stb még egy korábbi munkám során, igaz, pont 10 évvel ezelőtt. De azért akkor sem az volt igaz, hogy a 'vidéki az szegény'. 

Nem itt a fórumon kell megpróbálni, meg nem a fészbúkon. Ott is csak az kommentel meg fikáz, aki soha nem lesz ügyfél. Ez is elég ól látszik. A csendes követők viszont telefonálnak, emailt írnak és hozzák az autókat. Majd amikor kikerül az autójuk javítása képekkel, akkor jönnek a korábban okoskodók, hogy hű.. 

 

Ha arra az ügyfélkörre célzol akinek csak az kell, hogy vizsgára 5ezeré' Józsibácsinak, akkor olyanok fognak jönni. 
Illetve nagyon sokaknak fogalmuk sincsen a rendes meg a szar javítás közötti különbségekről. Azt hallották a szomszédtól, hogy 25 ezer a küszöbcsere, különben lehúznak... aztán amikor szétvágod az autót és a szeme elé kerül, hogy milyen szarhalmazt kapott 25ért, akkor rájön, hogy az volt az átverés. Az anyagokkal is hasonló a helyzet, van a B betűs meg mindenféle márka, ami a legolcsóbb. Aztán amikor már a közepest veszem, de csak előjönnek garis problémák, akkor inkább megveszen a köztudottan egyik legdrágábbat, a KENT -et. Érdekes, azóta nincsen semmilyen anyaghiba és összeférhetetlenség, a csavarlazítója hatékonyabb bárminél, kevesebbet kerül elő a láng/melegítő stb. Persze, 2-3x annyiba kerül mint a többi. Viszont megtérül. De csak akkor, ha hosszútávra tervezünk. Pont ahogy az autótulajdonosoknál. A sok 5ezres vizsgára foltozás szétesik, hiszen csak az elfedés a célja.. egy idő után olyan sok lesz a kocsin, hogy kuka. Viszont ha 5 helyett mondjuk 25 az a folt, mert ennyi időt igényel, hogy igényesen legyen illesztve, hegesztve, jó anyaggal kezelve, akkor ott hosszú évekre le van tudva a dolog. És ezt el kell mondani, mert nem tudják. Viszont megértik. 99%. A nem lehetetlenül elpusztult átvizsgált autóink 80%-a kéri a javítást.. Eztért is kéne találnom még egy hasonlóan gondolkozó tapasztalt lakatos kollégát, aki tudja is, hogyan álljon neki egy nem létező sárvédőalja, vagy ív készítésének stb. 

Előzmény: Peti251 (20440)
Peti251 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20440

ahhoz értékesebb autókat kellene csinálni. gondolom pesti vagy, mindig is az voltál. te magad ahhoz a környezethez, árakhoz szoktál hozzá. kérdezz meg csak innen a fórumról északkeleti régióban dolgozó kollégákat, hogy ki milyen órabért mer bemondani,.....

Előzmény: bexxter (20439)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20439

Próbáltad már? Próbáld ki, lehet meg fogsz lepődni :) 

Előzmény: Peti251 (20435)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20438

Ott nem, de kicsit nyugatabbra valami lesz... :)

Előzmény: Paco155 (20426)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20437

Idén még 10e+áfa, jövőre már több lesz. Ez bp 10.ker.

A szomszéd szerviz 16e NETTO, kisteherre 21e NETTO. Nem márkaszerviz! A másik szomszéd ford márkaképviselet 19e netto az 5 évnél idősebbekre, új kisteherre 25 netto. 


Egyértelmű, hogy nem tudunk versenyezni a garázsban egyedül dolgozó fekete/fusi óradíjakkal. Nem is szeretnék. Úgy gondolom bőven többet nyújtunk, amiért megéri a többlet. Csak az épület kifűtve 1,5M / hó... (ja igen, a kollegák nem szeretnek hidegben dolgozni, pedig mennyivel jobb lenne.. :D viszont szeretném, ha sokáig itt lennének, úgyhogy inkább fűtök 400m2 -t....)

Előzmény: Schnitzer 525 (20434)
bexxter Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20436

Mennyi ilyen dologra nem gondol csomó fikamaki aki fészbúkcsoportokban osztja az észt, hogy lehúzás a szervizek többségének óradíja. Néha fogom a fejem, néha jókat mosolygok ezeket, amikor a hajómon szürcsölöm a koktélokat, télen Balin. (haha, nem... de van aki még ezt is elhinné).

Előzmény: Paco155 (20433)
Peti251 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20435

Én itt borsodban, ha ötezret kérnék egy óra munkáért, (nyilván abban az esetben, ha jó sok óra megy rá egy értéktelen kocsira) rögtön padlót fognának. 

Előzmény: Schnitzer 525 (20434)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 20434

Már csak az X-re kellene pontosítanod, hogy az számszerűsítve mennyi. :) Mondjuk egy normális lakatolás óradíja is érdekelne ahol nem csak pár pöttyel foltoznak a rozsdára, hanem kivágva, végigvarrva a gyári megjelenést megőrizve, visszaépítve a rétegek.

Előzmény: Peti251 (20430)
Paco155 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 20433

Nem.  :)

 

Hanem mert annak az anyagnak is vannak egyéb költségei.  Pl. a beszerzésre fordított idő is ugyanúgy a rezsiórából megy el akkor is ha nem elmentél érte hanem neten rendelted, de akkor meg a gép előtt töltött időben nem tudtál dolgozni. A maradéknak van ártalmatlanítási költsége, nem viszik el tőled a kiürült dobozt ingyen. Úgyszintén a pisztolyok elmosási ideje sem számolható fel közvetlenül. 

Ezenkívül vannak olyan segédanyagok amelyek szintén nem írhatóak rá a számlára  mint pl maszkolószalagok, védőfóliák, védőpapírok - ezek is pénzbe kerültek. 

Előzmény: Peti251 (20432)
Peti251 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 20432

hogy ne csak az autószerelők realizáljanak árréshasznot is?

Előzmény: Paco155 (20431)
Paco155 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 20431

+anyag beszerzési ár * 1.2 

Előzmény: Peti251 (20430)
Peti251 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 20430

x ezer szorozva a ráfordított órák számával. 

Előzmény: saed (20429)
saed Creative Commons License 2021.11.14 0 0 20429

Sziasztok,érdeklődöm.2008-as Landcruser hosszú,alvázvédelem utolsó fázisában vagyok. Lemosott alvázzal érkezett,a karosszéria aljának kb 40 százalékát,és az alváz hegesztéseit, valamint a futómű elemeit homok szórtam.Passziválást Wurth  termékkel végeztem,2 rétegben. Az üregvédelem Dinitrol 1000, alvázvédelem  Dinitrol 4941 anyagokkal lesz végezve.  Véleményetek szerint mi ennek a reális munkadíja,anyaggal együtt? Köszönöm.

bexxter Creative Commons License 2021.11.11 0 0 20428

Munkával jól állunk, vagyis jelenleg túl jól, kollegával kevésbé.. 

Előzmény: Paco155 (20426)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 20427

Ja, mert közben az ismerősöm mondja, hogy ő meg Tatabányára vitte, nem is értem miért. Nálam meg ti voltatok a fejemben, így született meg ez a kompozíció. :D De nem szeretném látni amit csináltak neki. Gondolom a szokásos fújjunk a rozsdára verzió 200-ért. :D  Én épp egy jólirányzott gyors küszöblakatolást bontok vissza egy E34-en, ami baráti alapon készült. A legjobb. :D Már belső küszöb sem maradt...

Előzmény: bexxter (20421)
Paco155 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 20426

Már azt hittem nyitottatok Tatabányán egy új telephelyet annyira jól álltok munkával.... :)

Előzmény: bexxter (20421)
hobby 66 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 20425

Én egyből vittem (illetve bejelentettem) ahogy megvettem.

Előzmény: Törölt nick (20423)
Mafia05 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 20424

Hali! Segítséget szeretnék kérni elszívás ügyben. Elsősorban milyen ventilátort érdemes használni axiális vagy centrifugál? Tudom nem elég csak az elszívás egymagában de most csak így tudnám megoldani. Arra gondoltam hogy egy cső szakaszba lenne belerakva a ventilátor hogy ne keverje a levegőt. 8x6x2.5-ös a helység kb. Természetesen bármilyen kritikát vagy tanácsot szívesen fogadok. Ja és mindent ebben az egy helységben csinálok úgyhogy máshova nem tudok kialakítani egy külön fújó helyet. Most van fent egy sima axiál ventilátor de csak kavarja a levegőt nem igazán hatásos a légszállítását nem tudom.

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.10 0 0 20423

Általában mindenkinek akkor jut eszébe az alvázvédelem ha már rozsdás az alja😃

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!