Egyébként Magyarországon, ha belföldi, menetrendszerű viszonylatban túristabusz jár, akkor a WC nem használható. Múltkor erre egy Volánbuszos sofőr hívta fel a figyelmemet, mert egy Eurolines-os, nemtudom milyen Setrát véletlenül(??) belföldibe osztottak, és én a Wc-t használni szerettem volna, ám a sofőr nyomatékosan hangsúlyozta, hogy belföldiben a WC takarékossági szempontokból akkor sem hasznáható, ha van. Ha nincs, akkor meg főleg.:-)
A MÁV-menetrendet speciel jobban szeretem, mint az Elvirát. De lehet, hogy valóban igazad van, most nagyon elméleti síkon gondolkodom, nempedig gyakorlatiasan. Tehát lehet, hogyha oda kerülne sor, hogy meg kellene tennem ezt az irdatlan távolságot, akkor jól megtudnám tervezni, de amíg csak az elméleten gondolkodom, addig nem olyan könnyen. És az, hogy Kunszentmárton városába a lejutás vonattal 100*-szor egyszerűbb és kényelmesebb, a vonat 2-3*-szor sűrűbb az tény, ugyanúgy, mintahogy az is, hogy busszal meg mintegy 2× gyorsabb! (OFF arra is volt már példa, hogy 2 BzMot helyett csak egyet küldtek a 130-asra, na olyankor tényleg kényelmesebb a busz, hiszen azt még nem láttam "ezen" a vonalon (értsd: erre a településre) tele, főleg, hogy emeletes SETRA S228DT-k, meg E99-ek, és egyéb nyalánkságok csinálják (szerencsére:-)))
Még egy dolog: Ahol van rendes távolsági közlekedés, ott értelemszerűen kifejlesztenek távolsági buszt is. Azért beláthatod, hogy az nem lenne egy olcsó mulatság, hogy E95-ök és 256-ok helyett E98-ak, E99-ek, NEOPLANOK, Mercedes Tourismok és S415-ök járnának, még Nyugat-Európában sem. Helyközi busszal meg képzelem ki utazna 400-600 km-eket! (pl. S315NF, hogy számodra jó példát mondjak:-), vagy a kényelméről híres helyközi kialakítású 412-es:-)). Tehát a buszpalettáról azért mégis lehet következtetni a távolsági közlekedés meglétére. És azt sem hiszem, hogy Nyugat-Európában 256-ok és E95-ök járkálnának; sajnos(:-((()!
Mennyibe is kerül az egyesített menetrend? 8000 ft? Nem tudom :-(
Amúgy jobban örülnék, ha nem ez a szar menetrendek.hu működne, hanem rendes menetrendek lennének, és én magam válogathatnám össze az utazásomat. A menetrendek.hu-val is jól meg lehet tervezni az utazást. Csak tudni kell használni...
De kb. én is ezt venném ki saját hozzászólásomból:-). De itt még egy lényeges dolog nem világosodott meg előttem: van, vagy nincs Nyugat-Európában távolsági buszközlekedés! Sejtem, hogy nincs, de nem tudom. Ha nincs, gondolom nem pont azért, mert nincs a célnak megfelelő busz. De tudok olyan EU-tagot mondani ahol van: Görögország, és olyat is, ami Keleten van, de mégsincs, sőt vasút sincs igazán: Horvátország. Londonban én nem láttam távolsági buszt. Hogy van-e nem tudom. De erre határozottan kiváncsi lennék.
Mennyibe is kerül az egyesített menetrend? 8000 ft? Amúgy jobban örülnék, ha nem ez a szar menetrendek.hu működne, hanem rendes menetrendek lennének, és én magam válogathatnám össze az utazásomat. A legnagyobb baj egyébként, hogy a volánmenetrend teljesen szeparálva van a MÁV-étól. Nem egy olyan eset van, amikor a legideálisabb, ha a kettőt vegyítjük. De hogy a legideálisabb eljutást megtaláljuk, ahhoz a kedves utasnak kell gondolkodnia, hiszen a volánok és a MÁV konkurensek, tehát nem érdekük egy közös menetrend, főleg nem, hogy esetleg átlehessen szállni egyikről a másikra. A cél, hogy a vasútállomás és a buszállomás jó messze legyen egymástól, hehogy véletlenül valakinek is eszébe jusson átszállni az egyikről a másikra. Ezen változtatni kellene, de sürgősen. Amúgy megoldásnak elfogadnám azt is, ha a buszállomás és a vasút között lenne mondjuk egy trolijárat, amely azok számára, akiknek van busz és vonatjegyük is, ingyenes lenne, és természetesen még az indulásokhoz is igazítva lenne. De busz is jó, csak most éppen Debrecen jutott eszembe, ahol a vasút és a buszállomás között trolijárat van. Sok esetben azonban nincs így, pl. ahol nagyszüleim laknak, Kunszentmárton, mindössze 10000-es lakossággal, ahol helyijárat híján csak a gyaloglás a választható a kettő között, kivétel ha a busz megáll a vasútállomás előtt is, ami néha megtörténik.
Azért abban egyetérthetünk, hogy van néhány hely, ahol azért lehetne valamicskét sűríteni a távolsági közlekedésen. Itt nem az a lényeg, hogy nincs közvetlen járat Zalaszentgrót és Nyíregyháza között. A megoldás: Zalaszentgrót és monjduk Veszprém között mondjuk induljon busz napi 6-7*. Veszprémből illene úgy óránként járnia a busznak Pestra, tehát itt biztosan lenne 1 órán belüli átszállás. Budapest-Nyíregyháza vonalra szintén háromnegyed-1 óránként való indítás az ideális, tehát itt sem kellene többet várni, mint 1 óra. Így az utazás időtartama maximum 6-8 óra busszal. Kérdezem: ezt nem lehetne megoldani?? Tudtommal Bp-Nyíregyháza buszviszonylat nincs is, legalábbis nem Debrecen felé... Ennyit erről.
Nem hiába olyan népszerű a meglehetősen színvonalas E95! Kedvenc távolsági buszom. Ha megszüntetnék a távolsági buszközlekedést, akkor nem tudnál hol utazni a kedvenc távolsági buszoddal :-)
Ha jól sejtem, Nyugat-Európában nem jellemző a mentrendszeri országonbelüli távolsági közlekedés. A buszgyártók palettáján nem igazán szerepel ugyanis távolsági busz. Csak helyközi, és túrista. Nem akarom kiforgatni a szavaid, de amit írtál, számomra azt jelenti, hogy Nugyat-Európában azért nincs mentrendszeri országonbelüli távolsági közlekedés (hogy a szavaiddal éljek), mert nem gyártanak a célnak leginkább megfelelő buszt.
itt igazán szerintem a fő baj, hogy nincs kitalálva a háztól-házig szolgáltatás..
..vagy nagyon drága...
nem csak 1 napot kell autózni, de ha leér, akkor ott helyben is kell a kocsi.. menjen drágább vonattal, béreljen drágán autót vagy fizessen sokat taxiért...
sajnos nem jött meg, így nem tudtam indítani az utalást, a bank meg bezárt és a számlám megszűnt...:-)))
Amúgy vidék-vidék viszonylatban nem fog soha alternatívát jelenteni a tömegközlekedés.
(itt vidék alatt csak helyközi járattal megközelíthető településeket értem).
Voltak olyan ismerőseim, akik Párizsból valahova Dél-Franciaországba(riviéra) kocsival mentek TGV helyett, mert kényelmüket nem akarták feladni, és 1-1 bőröndöt kellett volna cipelniük. Több, mint egy nappal hosszabb volt az út...
Más: Ha jól sejtem, Nyugat-Európában nem jellemző a mentrendszeri országonbelüli távolsági közlekedés. A buszgyártók palettáján nem igazán szerepel ugyanis távolsági busz. Csak helyközi, és túrista. A túristákat használják pl. nemzetközi közlekedésre. Ha pedig szerepel is (pl. MB Intouro), akkor azt kifejezetten keleti piacokra gyártják, és olcsó felépítményben, valamilyen olcsó munkaerős országban (pl. Törökország) gyártják. Nem hiába olyan népszerű a meglehetősen színvonalas E95! Kedvenc távolsági buszom.
Ez a menetrendek.hu hibája. Nem gondolkodik!:-) Képes 10 órát is megvárakoztatni az erdő közepén, mert arra nem gondol, hogy esetleg az éjjel közepén annak az illetőnek valahol meg is kéne szállnia. Egyébként nem az általam írt két település a legdurvább. Más az ország két különböző részén lévő, meglehetősen kieső települést között 20-30(!) órás eljutással is kell számolni.
Tudtommal a tömegközlekedés lényege, hogy az embereket rábírja arra, hogy ne az autót használják... ... a városban, hanem inkább menjenek busszal, mertóval, trolival, villmaossal, stb-vel. Nekem ez a véleményem.
Mi lenne, ha nem Detken szállnál le a buszról, hanem elmennél a Gyöngyösön? Reggel a BNS felé tartó busz úgyis bemegy. Vagy gyöngyös is az erdő közepe?
Másik kérdés, hogy egy közvetlen járat mennyire lenne kihasznált. Gondolom semennyire sem...
Köszönöm. Mailben küldöm a bankszámlaszámomat. :-)))
Tudtommal a tömegközlekedés lényege, hogy az embereket rábírja arra, hogy ne az autót használják... Ez ellentmondás. A jövőben meg kellene próbálni minimalizálni az emberek személygépkocsi-használatát.
Igen az röhely, hogy ennyire szervezetlen a közlekedés. Főleg a távolsági közlekedés minden szinten alulmarad. Az utóbbi időben rengeteget utaztam. Nem volt ritka az 2-3 órás várakozás sem egyes helyeken. Rengeteg példát tudnék mondani.
Direkt írtam ekkora távolságot. A Magyarország térkép azt velem nem közli, hogy detkinél, az erdőben(!), éjjel(!) 10 órát kelljen várakozni. Ez nem a távolság hibája. Ez a szervezetlenség (pontosabban anyagi források, stb.) hibája. Na én kiváncsi lennék, hogy ha egy franciával azt közölném, hogy Magyarországon 2, viszonylag könnyen elérhető, egymástól mintegy 5-600 km-re lévő települést minimum 15 óra alatt lehet csak elérni. Röhely, röhely, röhely! És ha Nyíregyházán laknék, akkor nem lenne esélyem se, hogy Szengrótra mondjuk elmenjek egy tudományos konferenciára, vagy valami másra.
És itt jön a vasút. Vonattal a távolság 8 óra alatt áthidalható. Ez szintén nem európai színvonal. De jobb a busznál. Ám ezen távolság szintén nem igazán teljesíthető. Magyarul a két település gyakorlatilag elérhetetlen egymáshoz képest.
A vasutat kellene fejleszteni, hogy ez a 8 óra felére csökenjen. Busszal ez nem megoldható (még közvetlen járat esetén sem!), így a távolsági közlekedés jövőjéről ne beszéljünk. Az, hogy én pl. Budapest-Bécs között buszt használok kizárólag, és csakis kizárólag a pénztárcám tartalmának köszönhető. Ha most hirtelen harmadára csökkennének a vonat-jegyárak, akkor képzelem ki utazna a vonathoz képest meglehetősen kényelmetlen buszokkal, még akkor is, ha az egy SETRA S415 (ezzel utaztam én a múltkor, Coach of the Year2002).