Én egy pillanatra mindig látom. Vasárnap óta nem indítottam be a verdát, majd jövő vasárnap megnézem, meddig pilácsol az izzítás visszajelző. (Gyalog-galopp közlekedek, munkahely 10 perc séta. Kisváros, és belvárosi ingatlan előnye:-))
Nálam kb fél másodperc. A leghidegebb indítás -6 nál volt, de ott is ugyanez volt a helyzet. A cégesem egy 1.5 dci-s Clio. Ott ebben a hidegben reggel kb 8-10 mp. Igaz van benne 183000 km. Régebben nem váratott magára ennyit.
Sajnos sikerült a múlt héten leamortizálnom a jobb hátsó sárvédőt a balf*szságom miatt. Mindenképpen érdemes megjavíttatni? (vagyis történhet valami "baj", ha így marad? - gondolok itt olyanra, hogy elkezd rohadni a jobb hátsó rész a kerék mögött/fölött) A "leesett" darab megvan, esetleg vissza lehet azt operálni?
Nálam minden nap be van indítva, és +15 fokban dekkol a kocsi... SZóval más egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki. :DD
Azt nem tudom, hogy a nagyobb égéstér az egyetlen oka a hosszabb időnek, vagy esetleg egy gyengébb akksi (bár utána ha nem bimmbammolt...), vagy lassan veszítenek a teljesítményükből a gyertyák, és emiatt több ideig küldi a BSI őket... Nem tudom.
Ha nem fog működni (vagy alig-alig), akkor vagy be se fog indulni nagy hidegben az autó, vagy nagyon-nagyon sokat fog zabálni addig, amig meg nem melegszik...
Az, hogy nem látod, csak nagyobb hidegben, tök normális. (Attól, hogy nem jelez vissza, még van elő- és utóizzítás, mindig, amíg el nem éri az üzemmeleg hőfokot az égéstér.)
Az, hogy 10 mp-ig látod, azt nem tudom, hogy normális-e. Nekem SOSE volt ilyen hosszú. Lehet, a kisebb hengerek miatt, nem tudom.
1,6-os benzinesnél a jobb oldalon előlről valami kattogó hang hallatszik, minél hidegebb van annál észrevehetőbb. Előző autómnál olvastam valamit, hogy a benzinvisszavezető szelepet (vagy valami ilyesmit) hallom, de csak hidegben.
Szoktátok látni az izzítást viszajelző sárga kislámpát világítani a műszerfalon? Én 5-10 C fok fölött szinte egyáltalán nem látom.
Most, úgy +5 C fok alatt néha egy-egy másodpercre látom, de ausztriában a síelés hetén, két nap -12 C fokban, kinti állás után kb 10 másodpercig kellett várnom, míg 'elaludt'...
A vonóhorog hátulról koccanásnál több kárt okoz, mint hasznot. A koccanásnál a lökhárító és az alatta levő törőelemek felfogják az ütést, lökhárító cserével megúszod.
Ha fent van a vonóhorog akkor nincs lassítás, az egy elég merev szerkezet, elhúzza a padlólemezt, a javítás kb 2x-3x összeg.
A nagyon kis koccanásokat pedig a lökhárító nyom nélkül kirugózza - sajnos ez tapasztalat még az előző 306-ossal: belekoccant egy Suzukis, úgy, hogy neki eltört az emblémáig minden, a 306-oson nem látszott kívülről semmi (bár a törőelemek nem látszanak, azok valszeg kaptak). Gyakorlatilag nézve a lökhárító mint balesetvédelmi eszköz többet árt, mint használ.
Terepjárókon az ilyen-olyan rácsokkal pont ugyanez a helyzet. Az első félresikerült tolatásnál behorpasztja a kasznit, kidurrantja a lámpát a gyönyörű polírozott szívószál, amit mondjuk a műanyag lökös simán felvett volna. Terepen rontja a terepszöget, akadályozza a vontatást, beakad, csak a gond van vele :)
Motorolaj, vagy dízelszűrőt simán cserélheted, nem kell ott semmit légteleníteni. Mondjuk előferdülhet, hogy kell némi célszerszám a gázolajszűrőhöz;-)
mit vágnak szét a kocsin?! a vonóhorognak minden autón előkészített helye van, a nehézség max abban rejlik, hogy le kell-e pl. a kipuf rendszert szerelni a feltételhez vagy sem. a felszerelést meg ellenőrzik a vizsgák, ha azon nem megy át, ki se mehetsz vele forgalomba, ha mégis vacak a felszerelés és kiengedik, az a műszaki vizsgaállomás sara...
PUG-nál csak 4 csavart kell feltenni, az off autónkon le kellett bontani a kipuf renszert is. Keress egy karosszériást, aki csinált már ilyet és ő majd megmondja.
én tudok egyet Budaörsön (~3-5ezer ft), az elektromos szerelő is környéki (~3e ft), de össze tudnak dolgozni. ha te veszel meg minden alkatrészt, így a legolcsóbb. a vizsgáztatás az egészben szinte a legdrágább.
az általad felvetett problémák egyike se merült fel nálam, amikor szereltettem (kb. az 5. rakattam fel). Sőt a városban használt autóra direkt rakattam fixet, hogy ne tudják hátulról lekoccolni.
átolvastam "vonóhorog" kulcsszóval a hozzászólások nagy részét. Szeretnék én is ilyet. Sokmindenre kaptam választ, többek közt, hogy baleset esetén a fix kicsit komplikáltabb, mert az "energiaelnyelés" nem egy kiálló vasdarabbal együtt lett tervezve. Ehhez kapcsolódik a kérdésem, ami még fennmaradt: nagybátyám nem volt hajlandó vonóhorgot szereltetni, inkább apámat citálta át utánfutós gondjai esetén. (volt utánfutója...), mondván: szétvágják a kocsit, hogy ezt beszereljék, nem lesz (olyan) biztonságos az autó.
Féljek ettől? Esetleg valami megoldás? Valami félcenti vastag plusz vaslemez erősítésnek? Segít? Gondolom a hegesztés esetleg elengedheti, bizonyos nem kívánt "behatásokkor" a szétvágott résznél, vagy mifene.
((egyébként én szintén egy esetlegesen bekövetkező baleset miatt szeretnék fixet, mert úgy hallottam, hogy "élelmes" biztosítók-ügyvédek rádhúzzák a vizes lepedőt akkor is -ha nem te vagy a hunyó abban az esetben- ha az egyébként leszerelhető vonóhorgodba belerongyol egy vétkes autós, mondván: ha azt te leszereled, ahogy elő van írva, neki nincs akkora kára... Márpedig előfordul, hogy sietsz, és fenthagyod, hogy majd később leszereled. Apámat számtalanszor láttam vonóhoroggal közlekedni, mondtam is neki, hogy hallottam ilyet, ne legyen rest, szerelje le. Én ezt elkerülendő szeretnék fixet.))
Elvittem ma szervízbe a kocsit (nem márkaszervíz) gázolajszűrőt cseréltetni,40perc után már a hátsó ülést akarták kiszedni hogy megnézzék ott van-e de azt már nem engedtem.Nem találták benne...2007-es 1,6 hdi.kombi
Érezzétek jól egymást, romantikázzatok a szép napsütésben, most foglalt a szívem is nem csak a ........om, így csak drukkolni tudok a beteljesüléshez :)
Most olyan ártalmatlan vagyok hogy még Smíróékhoz is beköltözhetnék :) és a tárban maradna az összes lőszer(e)(em)