Igen, ha jól emlékszem KANISZTER szelepnek híjják. Nekem is feltünk mikor megvettem a kocsot, majdnem lebontottam az egészet és azt hittem valami gond van a kocsival. De itt megnyugtattak. Állítóladóg javasolt kitakarítani, de még én sem foglalkoztam vele.
Tényleg szedett valaki szét ilyet, mennyire bonyolúlt?
Ötletnek kíváló, csak nem tudom, hogy milyen legyen.
Mire gondoltál?
- Gumi márka, Gumi típus,
- 1-10-es skálán értékelve a tapadást, úttartást száraz, nedves, havas viszonyok között?,
- Bevált, nem vált be,
- Évenkénti megtett km,
Egyébb ötlet hozzá?
Most egy kicsit magam alatt vagyok, mert ma a munkhelyen ahány géphez hozzányúltam annyit rontottam el. Holnap vihetek jó sok csokit, hogy a nyilvántartó csajok megbocsássák a hülyeségemet. Ilyen az informatikus élete.
A rajta levő gumikkal nem mennék ki autópályára. eléggé le vannak harcolva. A gumikra nem számolok fel semmit. Októberben vettem a Pug-ot, mindjár fel is raktam a téli gumikat 15"-os lemezfelnin. A nyári 16"-os új gumikeretemet kicsit megnyírbálta egy hűtőcsere. Remélem több meglepi nem lessz mostanában, így 15"-on gurulunk majd tovább.
Én egy pillanatra mindig látom. Vasárnap óta nem indítottam be a verdát, majd jövő vasárnap megnézem, meddig pilácsol az izzítás visszajelző. (Gyalog-galopp közlekedek, munkahely 10 perc séta. Kisváros, és belvárosi ingatlan előnye:-))
Nálam kb fél másodperc. A leghidegebb indítás -6 nál volt, de ott is ugyanez volt a helyzet. A cégesem egy 1.5 dci-s Clio. Ott ebben a hidegben reggel kb 8-10 mp. Igaz van benne 183000 km. Régebben nem váratott magára ennyit.
Sajnos sikerült a múlt héten leamortizálnom a jobb hátsó sárvédőt a balf*szságom miatt. Mindenképpen érdemes megjavíttatni? (vagyis történhet valami "baj", ha így marad? - gondolok itt olyanra, hogy elkezd rohadni a jobb hátsó rész a kerék mögött/fölött) A "leesett" darab megvan, esetleg vissza lehet azt operálni?
Nálam minden nap be van indítva, és +15 fokban dekkol a kocsi... SZóval más egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki. :DD
Azt nem tudom, hogy a nagyobb égéstér az egyetlen oka a hosszabb időnek, vagy esetleg egy gyengébb akksi (bár utána ha nem bimmbammolt...), vagy lassan veszítenek a teljesítményükből a gyertyák, és emiatt több ideig küldi a BSI őket... Nem tudom.
Ha nem fog működni (vagy alig-alig), akkor vagy be se fog indulni nagy hidegben az autó, vagy nagyon-nagyon sokat fog zabálni addig, amig meg nem melegszik...
Az, hogy nem látod, csak nagyobb hidegben, tök normális. (Attól, hogy nem jelez vissza, még van elő- és utóizzítás, mindig, amíg el nem éri az üzemmeleg hőfokot az égéstér.)
Az, hogy 10 mp-ig látod, azt nem tudom, hogy normális-e. Nekem SOSE volt ilyen hosszú. Lehet, a kisebb hengerek miatt, nem tudom.
1,6-os benzinesnél a jobb oldalon előlről valami kattogó hang hallatszik, minél hidegebb van annál észrevehetőbb. Előző autómnál olvastam valamit, hogy a benzinvisszavezető szelepet (vagy valami ilyesmit) hallom, de csak hidegben.
Szoktátok látni az izzítást viszajelző sárga kislámpát világítani a műszerfalon? Én 5-10 C fok fölött szinte egyáltalán nem látom.
Most, úgy +5 C fok alatt néha egy-egy másodpercre látom, de ausztriában a síelés hetén, két nap -12 C fokban, kinti állás után kb 10 másodpercig kellett várnom, míg 'elaludt'...
A vonóhorog hátulról koccanásnál több kárt okoz, mint hasznot. A koccanásnál a lökhárító és az alatta levő törőelemek felfogják az ütést, lökhárító cserével megúszod.
Ha fent van a vonóhorog akkor nincs lassítás, az egy elég merev szerkezet, elhúzza a padlólemezt, a javítás kb 2x-3x összeg.
A nagyon kis koccanásokat pedig a lökhárító nyom nélkül kirugózza - sajnos ez tapasztalat még az előző 306-ossal: belekoccant egy Suzukis, úgy, hogy neki eltört az emblémáig minden, a 306-oson nem látszott kívülről semmi (bár a törőelemek nem látszanak, azok valszeg kaptak). Gyakorlatilag nézve a lökhárító mint balesetvédelmi eszköz többet árt, mint használ.
Terepjárókon az ilyen-olyan rácsokkal pont ugyanez a helyzet. Az első félresikerült tolatásnál behorpasztja a kasznit, kidurrantja a lámpát a gyönyörű polírozott szívószál, amit mondjuk a műanyag lökös simán felvett volna. Terepen rontja a terepszöget, akadályozza a vontatást, beakad, csak a gond van vele :)
Motorolaj, vagy dízelszűrőt simán cserélheted, nem kell ott semmit légteleníteni. Mondjuk előferdülhet, hogy kell némi célszerszám a gázolajszűrőhöz;-)
mit vágnak szét a kocsin?! a vonóhorognak minden autón előkészített helye van, a nehézség max abban rejlik, hogy le kell-e pl. a kipuf rendszert szerelni a feltételhez vagy sem. a felszerelést meg ellenőrzik a vizsgák, ha azon nem megy át, ki se mehetsz vele forgalomba, ha mégis vacak a felszerelés és kiengedik, az a műszaki vizsgaállomás sara...
PUG-nál csak 4 csavart kell feltenni, az off autónkon le kellett bontani a kipuf renszert is. Keress egy karosszériást, aki csinált már ilyet és ő majd megmondja.
én tudok egyet Budaörsön (~3-5ezer ft), az elektromos szerelő is környéki (~3e ft), de össze tudnak dolgozni. ha te veszel meg minden alkatrészt, így a legolcsóbb. a vizsgáztatás az egészben szinte a legdrágább.
az általad felvetett problémák egyike se merült fel nálam, amikor szereltettem (kb. az 5. rakattam fel). Sőt a városban használt autóra direkt rakattam fixet, hogy ne tudják hátulról lekoccolni.