Ha már mozdonyoknál tartunk,akkor nálam az M63as a szerelem a dízelek közül!!!Sajna mára csak 1db maradt a 10ből!! Sok betegséggel küzdött a nem kiforrott motorja. Több példa is volt,hogy felrobbant!!
Azért a vontatómotorok kapcsolását is illene megemliteni...ami miatt ha jól tudom a Szergejek néhány kiesett motorral is elboldogulnak a Nohabok viszont nem igazán működőképesek igy. De majd valaki kijavít ha nem igy van.
Gondolom a formát és a hangot nem is kell említenem. :-)
Valóban a vezetőt védő orr rész kialakítása illetve a lecsapott formájú vezetőasztal már abban az időben azt jelezte, hogy odafigyeltek a biztonságos munkavégzés feltételeire.
Ezzel ellentétben a Szergejnek nincs törőzónája és van egy hasvágó vezetőasztala, ami balesetnél szó szerint kettévágja a vezért.
Korrekt! Ezek a tények. A többi info elég szubjektív: formája, hangja (a Nohab zenél, a Szergej csendesebb). Talán még a vezetőt az ütközéseknél védő orr rész érdekes a Nohabnál. Meg a Szergej nagyon csúnyán füstöl, részben azért is mert turbós a motorja, de ez nem teljesen magyarázza.
Elég nehezet kértél, mert nehéz elfogulatlanul írni. :-)
Már csak azért is, mert mikor a Nohabok bejöttek hozzánk 63 - 64-ben, akkor az már egy teljesen kiforrott, végtelenül megbízható mozdony volt, míg a Szergej szinte mint prototípus gép került hozzánk az összes gyerekbetegségével együtt, ami aztán az üzemkészségben meg is mutatkozott.
A Nohabok még az utolsó időkben is szinte hiba nélkül üzemeltek, mikor már komoly javítást, új alkatrészt nem kaptak és a MÁV teljesen leírta Őket.
Szó szerint csak a megszállott és lelkiismeretes szerelőknek köszönhető, hogy 2000 év végéig el tudták látni feladatukat a Balaton északi partján.
A másik, hogy a Szergejt tehervonati mozdonyként vásároltuk vonatfűtő berendezés nélkül, míg a Nohabok univerzálisan mind személy mind tehervonati feladatokra alkalmasak voltak, lévén hogy vonatfűtőberendezéssel voltak ellátva.
Gázolaj és kenőolaj fogyasztásban is takarékosabbnak bizonyult a Nohab.
Nyílvánvaló politikai érdekek döntöttek róla, hogy a húsz Nohab vásárlását nem követte még ötven, hanem helyette 65 és 74 között 284 db Szergejt vásároltunk.
Udv, erdeklodnek van e vkinek "veletlenul" CAT 3406B motorhoz kezikonyve, alkatresze, esetleg egy komplett felujitokeszlete ;) ? Vagy barmi hasznos infoja.
A rendszerváltás előtt a narancsosokon is önkényuralmi csillag volt a pályaszám előtt a fekete mezőben. H ajól emlékszem 78-tól kezdték átfesteni őket narancsosra a szerintem sokkal szebb csíkosról. Aztán újra csíkos lett a 004 93-ban (egyik orra a Közlek múzeumnál), a 010 (most alapítványi), a 020 1999-ben, a 001 2000-ben (és vöröscsillaggal), és végül az emelt sebességű 017, ami oldalt egy kék csíkot kapott és a csillagot nála nem a nohab logo, hanem a mai címerünk foglalja el.
Mert a MÁV PMLI Kft-nél (ez valami pályagazdálkodós és fenntartó rész, javítsatok, ha tudtok) dolgozik és mérőkocsit ráncigál az ország jobb és rosszab minőségű síneinek állapotfelmérésére. És hát vannak 120-as, meg 160-as szakaszok is helyenként.
Egyébként ápr. 20-án vontat egy különvonatot Tapolcára és vissza, a régebbi lakóhelyére Budapestről. részletek: trains.hu vagy nohab.hu oldalon. Lehet, hogy fog aznap 120-al is menni? Vagy arra csak 100-as meg 80-as pálya van? Nem tudom. Jó alkalom lesz a zenehallgatásra.