A tréler nem roppantja meg, na de rá van írva a horogra, hogy maximális függőleges terhelhetőség 75kg. Elvileg rá sem állhatok sajnos hehe. Amikor készült a tréler, a járművet feltettük (mind a kettőt mert eltérő súlyúak) és külön-külön beállítottuk a súlypontot, hogy ne terhelje túl a horgot. A saját tapasztalatom az, hogy 30kg körüli az a függőleges terhelés a vónófejen ami nem rángatja - hintáztatja a kocsit, mindig minden szállítást erre érdemes méretezni, így csináltuk a hajtányokkal is. A vízszintes terhelés pedig a Knott fejnek köszönhetően változik, mert valami rugó féleség van benne, nem fixen tolja-húzza a nagy súly - le is túrna az útról ha minden nélkül nekem jönne a 750kg :D
Minimális koccanásokat ki kell bírnia a vonóhorognak, mert amikor vontatok, akkor az a több száz kilós tömeg is rángatja a kocsit azaz a padlólemezt, azt a terhelést bírnia kell. szvsz. (Szerinted amikor a kézihajtányaidat vontatod, az megroppantja a lemezt?! :-))
Én a város autóra 2 dolog miatt rakattam fel vonóhorgot: egyrészt a "parkolás közben tilitolizók" miatt (olyan helyen szoktam parkolni, ahol ez erősen indokolt), másrészt azért, hogy koccanásnál legyen a gyerekeim mögött még plusz 10 cm. Ha kicsit nagyobb sebességgel jönnek úgyis elmegy a hátulja, nemcsak a lökhárító...
"...a nagyobb égéstér az egyetlen oka a hosszabb időnek, vagy esetleg egy gyengébb akksi..."
Nagyon ritkán látom az izzításvisszajelzőt. A 10 másodperc egyetlen egyszer történt, k..va hidegben. Ha valamit hibáztatni akarok, az az akksi lehet inkább, most már tartósan 12.1V - 12.4V körüli akksi kapocsfeszültségeket mutat a detektorom kijelzője, amely detektor ausztriában le volt véve, ezért nem tudom hogy a két nap hidegben állás pontosan mennyire kólintotta fejbe az akksit - bár 'bimm-bamm' nem volt, a műszerek mutatói lecsapódtak indítózáskor... ennyi, megy egy 'bimm-bam-bi' :-)
Ha a narancssárga spirálra gondolsz akkor én azt mindig látom. Hidegben kicsit hosszabb ideig, a napokban mondjuk 2-3 mp, amúgy max 1-2. De nyáron is felvillan a 40 fokos kánikulában. Én részemről nem is feltételeztem, hogy az ne villana fel alapból.
A mai nap folyamán többször is hibát jelzett a tempomat. Ahigy megfigyeltem hosszabb fékezést követően. Újrainduláskor múlt el csak a hiba. Este hazafele már nem jelentkezett. Eddig nem volt ilyen gond a vassal.
Gondoltam nem "sima" féket rakok alá. Ezt az ajánlatot kaptam a kocsimhoz.
Elsőre kicsit soknak tűnik vagy csak nekem?
Brembo fúrt első 20.000.- ft /db (283x26mm) vagy 17.500.- ft /db (266x22mm)
Brembo fúrt hátsó 15.000.- ft /db (247x9mm) vagy 25.000.- ft /db (249x9mm)
első fékbetét garnitúrák :EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) 8.000.- ft vagy 11.000.- ftEBC Greenstuff Sport 25.000.- ft vagy 21.000.- ft
hátsó fékbetét garnitúrák :EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) 7.000.- ft vagy 15.000.- ft EBC Greenstuff Sport 17.000.- ft vagy 16.500.- ft
Blackstuff Ultimax betét :Ez a fékbetét normál közúti használatra optimalizált Kevlar-Aramid szálakból és szemcsékből, valamint speciális adalékok hozzáadásával készül. Az új AF42/66 anyag teljesen megszünteti a féksúrlódásból adódó hangokat és hosszú élettartam mellett kiváló fékhatást biztosít. Minden Ultimax fékbetéten van egy bemarás, ami segíti a dörzsfelület tisztulását és egy porszórással felvitt műanyag réteg ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a vaslemezt amire a betét anyaga rögzítve van. A magas 0.46-os súrlódási együttható értéke, hosszú élettartama és féktárcsa kímélő tulajdonságai miatt felülmúlja a legtöbb gyárilag szerelt betétet és mind ezt úgy, hogy fékezés közben a lehető legkevesebb fékpor képződik. Ezt a betétet azoknak kínálja az EBC Brakes, akik többet akarnak egy kommersz fékbetétnél. Természetesen rendelkezik az ECE-Reg 90 minősítéssel.
Greenstuff sport betét :Sportos közúti használathoz fejlesztett Kevlar-Aramid alapú betét, amely érezhetően javított fékteljesítménnyel és féktulajdonságokkal bír az originál betétekkel szemben. Ez a speciális fékbetét, szinte teljesen mentes az agresszív fekete fékportól ami a felnire tapad és rongálja azt azon felül, hogy örökös esztétikai problémát jelent.A Greenstuff fékbetétek fejlesztésekor nagy hangsúlyt fektettek a FADING ( fékerő kihagyás ) kiküszöbölésére. A teljesítménye még hideg féknél is nagyon jó és nem koptatja a féktárcsát. Munkahőmérséklete 650C fokig terjed, a súrlódási együtthatója 0.55 amivel ez a speciális fékbetét megkapta az Autotrade innovációs díját és a Maxpower magazin kitüntetését, mint a legjobb sport fékbetét.Ezek a fékbetétek az originál megoldásokkal szemben, azonos körülmények mellett 160 km/h-ról akár 9 méterrel is rövidíthetik a fékutat. ECE-Reg 90 által minősítve.
Benzinszűrő a tankban van a üzemanyagpumpára rászerelve. Külön nem kell cserélni elég nagy felületű. Nekem tavaly meghalt a pumpa és amikor azt vettem hozzá adták az új szűrőt. a régin semmi kosznyom nem látszot. Cseréje elég macerás. hátsó ülés alatt van egy fekete fedél az alatt van a tank teteje amit le lehet csavarni egy célszerszámmal. A műanyag anya és az O-gyűrű ami a tömítés csere különben nem fog jól zárni. Sajnos a célszerszám nélkül ezt a műanyag anyát sem bontani sem meghúzni nem lehet rendesen.
Szia, egy infó hozzá, hogy a tömítő szett (külön cikkszámmal) csak egyes motortípusokhoz jó (amúgy a régebbi változathoz, és asszem az 1.6 benzineshez, servicebox-ban pontosan megvan). Nekem a 2.0-es benzineshez (ráncfelvarrott) kisebb átmérőjű kell, melyet persze csak csővel együtt adnak. Ma összehasonlítottuk a kettőt a Szugló utcai üzletben. Mivel egyszerű gumigyűrűről van szó, elképzelhető, hogy lehet venni egyéb tömítésekkel foglalkozó üzletben is. (pontos méret alapján)
srácok,penészedik a ttőkárpitom a plüss. főleg a csomagtartó és az oldalsó kapaszkodóknál fent.mitől lehet és hogyan lehetne eltávolítani? volt már,ilyen valakinek?
Sziasztok! Peugeot 307 2.0 hdi-ről lenne szó. az a probléma,hogy kb 4napja elkezdett egy olyat csinálni,hogy 2000fordulatig nehezen pürgütt fel a motor,2000fölött már semmi probléma nem volt. Tegnap már kivillant a motor hiba jel és az "antipollution fault" most már 2800-ig pörög csak a motor és semmi erő nincs az autóban. Üzemanyag szűrő ma volt cserélve,de semmi változás. mi lehet a baj???
Most láttam hogy négy tonnás kasztnihoz illesztették a kétlityis mocit. Büszkélkednek is a 7,7 lityis fogyasztásval de azzal nem hogy mennyi idő alatt érnek oda...