Akadály az éjszakában. Itt egy magányos hajtányos nem jutott volna át...
Kaszói reggel. Az ott elöl jég.
A Bojsza tó töltésén. A lápi virágok helyén zúzmara, meg a fotós.
Pár éve itt még erdő volt, de így is szép.
Háttérben a környék egyetlen "hegye" a Királydomb. A motorok gőzt pöfögnek ki, hideg van...
Ide még vagy 100 évig megfelel :-)
"Integessetek"
Úgy tudom, hogy egyesek holnap mennek ide: egyes kolléga elhagyott egyes alkatrészeit a fűtőházba tettem, az ajtó mellett rögtön jobbra. Elvihetnétek neki :-)
Kismarosra indulás elött, még levittem a kutyát, és +csúsztam. Térdtől bokáig 1 szög, mellette 5 csavarral a lábam. Ezért maradt el a beszámoló az új kekekről.
Amíg én itthon fexek össze-vissza csavarozott lábbal, addig legyetek szivesek keveset hajtányozni :-), vagy csak finoman beszámolni róla, hogy legalább a szivem ne fájjon!
Nyunyuka!
Vasárnap, akkor szedték össze a darabjaimat, amikor hívtál.
Nem is azért mondtam... Csak mivel ezt te és Petár használja, nem nagyon követem mi van vele. Új állomáshelye a fatároló lett viszont, hogy könnyen bármikor elérd. Mikor is hajtányozunk legközelebb??? Csabikának is lenne ném Cv-i igénye feléd...
Engem nem hívtál. Én voltam a jegykukac, de lett volna illetékes, aki elment volna veled. Sőt hála nyunyukának a piros csoda is üzemkész, csak benzin kell bele...
Basszus, mennék nagyon szívesen, ráadásul a quadmotoros cucc is igen érdekel, de év végi szerencsétlenkedés van a cégnél, aztán meg Angyalkának kell segítenem, szóval idén már kicsi az esélye :-(
Vasárnap volt egy szabadnapom, Nyunyukát hívtam, hátha fentvagytok, hát nem pont kifogtam, hogy senki a csapatból?
Januárban viszont nálunk holtszezon van, általában hétfő-szerda-péntek szabad vagyok.
Dehogynem nagy... A gyári 3*4*1,5-ös, és kétezer forint. Oké, telefonon mondtad, hogy az nem jó, csak kötözködök itten :-)
Egyébként a Yamaha-Honda-Aprilia szabályzók csereszabatosak egymással. Nálam magasabb fordulaton kb. 24 Voltot ad le a moci mindkét szálon. A világítástekercs cirka 120 Wattot, a töltő pedig kb. 30 Wattot tud. A régi hajtányban nincs szabályzó, egy 12 Voltos 60/55-ös H4-es izzó szálai vannak sorbakötve, töltés nincs, igaz egy éve már akksi sem...
Ne gondolj ám semmi komolyra, csak egy féléves gyorstalpaló volt filmkészítésből a kommunikáció szakon... a képekkel kapcs.ban megegyezhetünk, úgyis gyakran járok Anygalföldön és szeretek Desirózni :-) (e-mailben kicsit lassan menne: majdnem 2 Giga anyagot vettem fel, igaz ebben a videók is benne vannak :)
Igaz, reggel még ilyen volt... Piroskán még a gőzfűtést is bekapcsoltuk :-) de aztán gyönyörűen sütött a nap, nem is akart lemenni. persze ettől még nem mindenhol voltak jók a látási viszonyok.
Erősen cenzúrázott változat... :-) vagy ahogy a filmkészítés tanárom mondaná "art"-os... A lélektani hatása erőteljes... felmerül a kérdés, hogy a szerző azt akarja a film rövidségével kifejezni, hogy a bejárható vonalak hossza is így rövidül... :-) vagy a film hangulata kifejezheti a mellékvonalak pusztulásával kapcsolatos tehetetlenségünket is!? Azért remélem készítesz egy olyat is, ami visszaadja a nap feeling-jét...
Megindítja az ember agyát. Lehet, hogy fel kellene újítani a gyrovasút témát. Nagyon izgalmas lenne egy pörgettyűs hajtány. Kis helyen is elfér...:))))
A Te(E) kereked milyen átmérőjü, és milyen széles?
Furgon féktárcsából készült, 175mm átmérőjű a futófelület és 45mm a szélessége. Ez utóbbi nem sok, de két darab lesz majd összecsavarozva (a külsőről persze le lesz esztergálva a perem), ezáltal megduplázódik a futófelület szélessége.
A Morgó előtti ívben lévő merevítő a pálya elvándorlását csökkenti és az ívek kikönyökösödését akadályozza meg. Az űrszelvénybe nem lóg bele, normál jármű közlekedését nem zavarja.
Az én gépem alsó lehajtó lánckereke is beleér, így marad a leszállás-áttolás. A Szokolya fölső részén lévő útátjáróba viszont nekem nem ér bele. (Ahol Uhié beleért.)
Bocsi, hogy bele vau-vau, de ha jól +nézed, az első keret állása, 1 kismarosi 48-as sínnek "köszönhető". Ha 2 cső lenne, SzVSz jobban pofára estem volna.
Karácsony körűl lehet, hogy összeütök egy kis weblapot. Lehet majd ott hajtányokat is csemegézni arív fotókról. Van érdekes megoldás bőven...:))))) Kis F.
A témában Urbánati van otthon, az ő cuccaiban egy cső van. Szerintem nincs különösebb jelentősége, hogy hány csővel oldod meg. Ha nincsenek egymástól túl távol, akkor két csővel is tud kellő mértékben csavarodni a váz (mint ahogy a motoros gépek váza is tud). Siklásnál meg általában úgyis a tengely görbül elsőnek...
Örülök, hogy tetszik, a sínautókat meglátva rögtön te jutottál eszembe! Majd mazsolázok még ilyeneket, és ha találok érdekességeket, akkor berakom azokat is.
Egy hegesztett, egyenes, nyíltvonali pályán én elképzelhetőnek tartom ezt a sebességet, más kérdés, hogy nem egy életbiztosítás. A két rövid videón is látszik, hogy nem 10-zel mennek vele.
A 3593-ban írt eszmefuttatásomról még várnám a véleményed! :-)
Egy ilyen kiskerekű pótkocsit olykor mi is húzkodunk. Huszas tempó felett már látványos ugrásokat produkál az illesztéseken.
Hajtányos múltamban turkálva talán háromszor ha sikerült belecsapni a 70-es tempóba, elképzelhetetlennek tartom, hogy ilyen tempónál sínen maradjon egy ilyen szerkezet.
Két dolgot tudok elképzelni: a.) a fiúk nagyon viccesnek hiszik magukat és ezért írták ezt b.) merészek a fiúk és egyszer ki is próbálták... A honlap tanulsága szerint ugyanis vémax=kb. 75 km/h...
Az a.) lehetőség tűník első blikkre valószínűnek, de ezt az képet romboja, hogy olyan nagyonvasutasul fogalmazták meg az egész oldalt...Tényleg korrekt szakkifejezésekkel látták el... :S
Itt van például egy ugyanolyan korú és típusú moci, amiből a hajtányt építették. Kint biztos van olcsóbban is, érdemes megnézni a hajtányosok Mekkájává vált kistarcsai bontót, meg őket is érdemes meginterjúvolni.
Kintről hozva meg célszerűbb valamilyen EU-gyártmányt választani, a vám miatt.
Egy 1,5 m3-es csillevázon van. Volt szerencsém személyesen látni is :). Szép gép, bár a képen sajnos szebb állapotban van, mint napjainkban.
Azt nem tudom, hogy mennyibe kerülhet egy ilyen moci... Csak azt nem értem, hogy ha nálunk egyszer ilyen drága, akkor miért nem hozzák tömegesen be ezeket "olcsóbbért" külföldről?
Egyébként az oldalnak van a Yamaha mocis PVG-n kívűl is magyar vonatkozása... Éspedig itt. A koma ugyanis egy magyar hajtány alapján rakta össze a sajátját!
Mondd, nincs túl közel a hajtókar az üléshez? Én az első futóváz fölé rakom olyan távolságban, hogy kinyújtott lábbal tudjam hajtani. De ott még nem tartok.
A napokban a két futóváz összekötéséhez gyártottam a rögzítőhüvelyeket. Töprengtem ám, hogy egy vagy két csövel legyenek-e összekötve? Fekszinthibás pályán előny az egy cső, mert a két futóváz kissé el tud fordulni egymáshoz képest, ezáltal lekövetve a pályahibákat. A két cső mellett szólt viszont két tengely könnyebben biztosítható párhuzamossága, valamint a nagyobb stabilitás, hiszen egy esetleges siklásnál az egy összekötőcső könnyebben elhajolhat. Végül a kétcsöves összekötés mellett döntöttem, aztán majd igyekszem annyi függőleges holtjátékot biztosítani (vagy legjobb lenne rugókat beépíteni a tengely és a futóváz közé), hogy lehetőleg ne legyen gond a fekszinthibáknál.
Milyen furcsa, nálunk egy ilyen 8 éves moci még milliós tétel, ott meg egyszerűen rádobják egy csillealvázra. (Vagy forgóvázra? A képről nem derül ki.)
Végülis igen. De ez éppolyan vitákat kiváltó dolog,, mint az Ausztriába eladott Mk48-as. Ott szépen felújították, megbecsülik. Lehet, hogyha itthon marad, már régen tésztaszűrő vagy konzervdoboz lenne csak belőle...
Nem bizony! Egy hasonló fényszóró, mint a C50 mozdonyoké, eredeti HELLA fényszóróbetéttel, 100/80W-os izzóval. Szeretek látni :-).
A rugók honnan származnak?
A paphegyi régi raktárból, C50/MD40 selejtes szeleprugók. Már nincs egy darab se odafönt, áttúrtuk az egészet :-). Az Északiban csinálnak 20-20 db-ot minta alapján - mivel szívességből, lassan egy éve...
Nekem meg az építhetnékem jött meg megint. Kicsit lassabban, mint a Luca széke, de épül. Sajna esténként 1-2 órám van csak erre.
Végre eljutottam addig, hogy lefessem. Szép HÉV-zöld lett :-). Helyére került az első fényszóró, a hátsó lámpa, a főmegszakító és a kürt. A futópróbás, félig-meddig selejtes kapcsolók helyére pedig bekerültek a véglegesek.
Nekem is ez jutott róla eszembe. Hajtánykölcsönzős célra is ideális lenne.
De nekem ennek ellenére a régi járgányok jobban tetszenek, most ez a Ford-T lett a kedvencem:
Találtam jópár külföldi hajtány és sínautó képet, érdekel titeket?
Fél órája a sok vasúti képnézés hatására olyan hajtányozhatnékom lett, hogy vettem a kabátom és kimentem az udvarra gurulni párat! Ráhuppantam, lekapcsoltam a fejlámpát és nekilódultam - hát mit mondjak, a sötétben hátborzongató érzés fogott el... :-o Ezt jövőre muszály lesz kipróbálni egy igazi erdei vasúton! :-)
A bélése gyakorlatilag kész, a tokozás a gond. A hajtány villanyát is 9-én tudom megcsinálni, hétköznap nem tudok fölmenni, mert elkezdődött a szokásos év végi káosz.
Üdv! Kopaszhaj barátom jóvoltából elkészült a kaszói hajtányozás NET-es filmváltozata. Köszönet érte! Megpróbáltam ide linkelni, de csak ilyen bonyolult módon sikerült
https://webmail.bmf.hu/horde/services/go.php?url=http%3A%2F%2Fhajtany.znet.hu%2Ffilmek%2Fkisvasutfilm%2Fkiskasznet.mpg Van egy 74 perces DVD változat is, ágyban fekvő betegeknek, TV helyett szerintem gyógyír......:))))) F:
gGAbesz figyelmébe: megvan a megoldás a két visszajelentőfényre.
Nyunyuka Gányoló Művek munkában. Mi történik, ha a 415-ös Ikarusból kibelezett lámpába beköltözik a letört olasz sorompókarból kibelezhető LED, avagy a prototípus:
Ez normál fényerejű, a másik projektünkhöz alkalmatlan. Na, 9-ére összerakjak kettőt?
Üdv, nem akarom a témával tele szórni az anyát és más fórumokat sem csak jeleznék nektek, hogy nyílt egy ilyen topik és lesz egy ilyen kiállítás, amire minden érdeklődőt szeretettel várok! A link itt található alant:
Ha már szlovák kétvasutas kör, akkor ott van a bytomi vasút, ami nagyon látványos, viszont l=785 mm. Van a chorzów-i parkvasút, az is aranyos, 6 km, de azt hiszem, hogy az sem 750 mm, hanem valami nagyobb cucc. Krakkó fölött úgy 70 km-rel van Jedrzejów, 750 mm, részben a széles nyomtávú vonal mellett, a lengyel-szlovák határ fölött pedig a cisznai 750 mm-es hálózat vagyon (nagyjából ott, ahol a mezőlaborci vonal átmegy Lengyelországba).
Találjuk ki, mit szeretnénk, egy hosszabb lengyel menetet (a pószkimotoros cucc biztos nyerő lenne kint) vagy egy szlovák kétvasutas kört. Ez utóbbi kb. 750 km-es körút pesttől-pestig.
Részemről mindkettő nyerő, igazán attól függ szerintem, hogy melyikhez sikerül protekciós embert találni.
Valami komoly eset történhetett ott, ha ilyen hatással volt rád...
Na figyu, van ugye most 30 méternyi pályám, ha azon 2500-szor végigtolom, akkor lesz benne 150 km! :-D De a viccet félretéve egyetértek veled, a biztonság az első!
Znin 50 kilométeres körzetében sajnos már csak négy kisvasút van (korábban hét volt, úgy 4-500 kilométernyi hálózattal. A mellékelt képen pl. csak a Kujawy-i hálózat térképe látható, ami összeköttetésben volt a dobrei és a tucznoi cukorgyári hálózattal, amelyek kapcsolódtak a kroniewicei PKP hálózathoz, ami valamelyik cukorgyári vonalon keresztül össze volt kötve a sompolnoi PKP kisvasúti hálózattal, ami pedig csatlakozott a gnieznoi PKP hálózathoz. Kroniewice egyes vonalai naponta üzemelnek, Gniezno nyáron hétvégenként megy, Sompolno nem megy, és már nincs is összekötve Gnieznoval, mert nyitottak valami külfejtést a nyomvonalon). De azért ezeken kívül is vannak olyan helyek még bőven, ahol lehet a lengyeleknél hajtányozni, csak hát tény, hogy jó messze van.
Nem vagyok semmi jó elrontója, de akkor több vasútat is meg kellene járni, mivel nekünk Znin több mint 1000 km. Azért a 14 km-ért (még ha gyönyörű is) kicsit messze van.
Petény óta kicsit másképp látom ezt a húzkodós dolgot, nem zárkózom el tőle, de csak akkor -és ez most komoly- ha addigra lesz párszáz km a hajtányodban, illetve két különálló fék rajta.
70 ezreléken egyébként csak száraz időben van a vontatásnak esélye.
Vagy azt is mondhatjuk, hogy ez így hirtelen sok a kalandból (időben és lóvéban) , első körben igázzuk le Vichylovkát és Feketebalogot.
Vichylovkán csak a vonal első szakaszát járják vonattal, tehát onnan tovább igazi kaland lenne, képeket láttam csak, ahogy a honda-hajtánnyal mennek, hát valami eszméletlen helyeken vezet fel ( helyenként 70 ezrelék ) a hágóhoz a vonal. Balog is kafa, szép helyeken vezet.
Mi annó úgy mentünk, hogy Vichylovkára értünk este (éjjel), aztán másnap délután át Balogba, onnen meg délután haza. Ez így nem volt túlfeszített, Vichylovkán viszont nem voltunk túl népszerűek...
Szóval ha megyünk, akkor kéne egy olyan személy, aki mindkét vasúttal kapcsolatban van, le tudja zsírozni előre ezeket a dolgokat. Ennek a személynek az utaztatását, etetését, itatását vállalnám, illetve mégsem, sört neki kéne hoznia :-)
június 19 és 25 között várnák az egyesületet és a hajtányosokat Zninben. Ez egy kb. 14 kilométeres 600-as vasút, a kisvasut.hu-n vanak képek. Ha van kedvetek, akkor gyertek. Azért lenne jó legalább a szándékot időben kitalálni, mert akkor körbeudvarolnánk a lengyel kisvasutakat egy kis hajtányozási lehetőségért, hátha máshol is összejönne. Ja, és odafele Vichylovka, visszafelé pedig Feketebalog is útba esik :) Szóval gondoljátok át, és pozitív szándék esetén elkezdek szervezkedni.
Akarunk menni? Nekem leginkább Vichylovka a régi vágyam, a csúcsfordító hegyeken át fel a Beszkid hágóra.
Egy ideig fent lesz DVD minőségben is ( 950 Mb ) a film, ha valaki ezt akarja letölteni, akkor írjon mailt.
Kicsit Off: Az új kamera már HDV-ben rögzít, ez kb. a DVD minőség ötszöröse. Ha van rá érdeklődés -akár mint műszaki érdekesség- szívesen felrakok egy rövidebb anyagot ebben a formátumban. Lejátszani egy komolyabb géppel és pl. a mediaplayer 9-es (vagy frissebb) változatával lehet. A film felbontása 1920x1080-as, de egy 1024x768-as monitoron is látványos :-)
Világítás nélkül, illetve a tolatófénnyel nyugodtan mehetsz, csak ne kezdjetek kötögetni rajta. A plusz fényeket rászerelhetitek, de izzót ne tegyetek be.
Sejtem is, mi a gond, sikerült összecserélni a töltő- és világító tekercset. Így az izzók telibe megkapják a kb. 16-18V-ot, a halogénizzó meg különösen utálja az ekkora túlfeszt.
Sőt ma már odáig fejlődtem, hogy további elektromos problémával a gép paphegy vontatási telep elektromos szakműhelyébe utalva.
Szolgálati közlemény kopaszhajt kollégának. Mikor is jössz felénk a héten tipusismereti képzésre? Nyunyukát már csak nehezen lehet lerobbantani a vezetőállásról...
Nem is erre gondoltam :-). Alig mész vele 3km-t, máris elrontod a hátrameneti fényt :-). Holnap bontok szét valamit, amiből kellő mennyiségű nagyáramú kapcsolót lehet kibányászni.
Teljesértékű világítás elöl-hátul, reflektor+egyik alsó fény generátorról, a másik alsó akkuról. Plusz kürt, üres és hátramenet visszajelzése a műszerfalon, és máris röppen a gépbe a sok-sok vezeték...
Bezzeg nekem mára is a buhera jutott. Ki tudja, hány ember hajtányába, mozdonyába vagy egyéb vasutas cókmókjába leheltem életet vagy javítottam föl. Bezzeg a sajátommal tegnap este jutottam el addig, hogy végre alapozóval lefessem...
De a H06-202 jól muzsikált (a szó szoros értelmében is), és bebizonyosodott, hogy nem szereti a gazdiját :-))).
Hát... A zenei aláfestés egy kicsit távol áll a Feri által kedvelt barokk muzsikától :) De a hangulatot nagyon sikerült visszaadni vele. Olyan szétesős kaszói cucc lett :) Na jó, annyira nem ezen van a hangsúly, de nagyon tetszik.
Kössssz :-) Kicsit azért hülyén is érzem magam, Feri kolléga valszeg nem ilyet képzelt el, én meg az ő felvételein éltem ki magam. De majd nyesek egy diszkrétebb verziót is, ígérem.
Apám villanymozdonyszerelő volt 1976-ig. Pár évesen engem is bevitt néha az Északiba - én ott "fertőződtem" meg a vasúttal és nem is gyógyultam ki ebből, hanem mint látható, csak egyre súlyosbodik az állapotom... :-D
Szerintem nagyon állat. Tényleg jobb a plim-plimnél, más kérdés, hogy ilyet vágni kell egy kis profizmus is. Ja, hogy nem dicsérni kellett volna? Mindegy ezt már elböktem.
Piroska felsőpetényi sebei lassan gyógyulnak. Tegnap "időmérö" edzéseket tartottunk a "hazai" síneken. A motor renben, sajnos a futómű beállításokon még változtatnuk kell hogy hozzuk a régi formánkat.
Néhány ág is akadályozta a haladást, de leküzdöttük:
Egyébként számomra a 36. másodpercben történő esemény tetszik piszkosul. Fordul a kaszói hajtány, útban van a sörösüveg, emberünk egyik kezével a hajtányt pördíti, a másikkal elkapja az üveket, egy rutinos kóstoló és már rakja is le.
Kis Feri jóvoltából eljutott hozzám a kaszói vasutasnap filmanyaga. ígérem EZ csak előzetes... Nehéz hetem volt, nnnna. Aki a Vangelis aláfestéses plim-plim dolgokat szereti, az most ne nézze meg.
Ma megvolt a típusismereti tanfolyam :-), nagyon szuper volt vezetni, a hangja szebb, mint egy MD-40-nek :-). Sokkal finomabban szabályozható a sebesség, mint a robogós verziónál.
A kecskeméti videót négyszer töltöttem fel a szerény honlapomra, de mindannyiszor letörölte a rendszer. Pedig próbáltam zipre, jpgre és binre is áthamisítnai, hogy ne vegye észre a 113 megás fájlt mint videófájl.
Ezek után feltettem a fizetős weblapomra is ahol már megmaradt, csak másnap mikor megnéztem, hogy megvan-e még, elcsesztem és véletlenül leltöröltem.
Hát ez nem lehet igaz, mondtam és hagytam a fenébe!
Feltöltöm újra ha gondolod. Ez a file egy demo, az eredetit DVD minőségben csak lemezen tudom odaadni.
Jól van, meglesem majd. Engem nem vonz, hogy megy mint a disznó, viszont legtöbbször Nagybörzsönyben megyek, a hátramenet tetszik, illetve ha pótot húz az ember, akkor a hátul ülőkre nem megy a kétütemű füstje. Lejtmenetben -szintén póttal- meg hasznos a négyütemű motorfék.
1 motor, önindítóval, fogaskerékkel, karbicsonkkal. Ennyi. A gyújtáselektronika + karbi, fesszab. 10.000 Ft összesen. Kipufogó 5000 lenne, de nem éri meg, csak a leömlő csonkot megvenni. mivel a motor folytását a kipuf rendszer hajlításainál lévő szűkületek adják.
Azonkívül hátránya a gyári kipufogónak, hogy fennt van, és nem lent.
Nem egészséges ha az otas lábára megy a füst ugyanis...
A quad motor beszerzése eseti, vagy másnak is megoldható?
Ma már mindenre kell lámpa-féklámpa..... Én még a babakocsira is szerelek, különösen, mert este majd elcsaptak, kocsistúl, gyerekestül, hátizsákostúl (zöld/zebrán)....
Szakmai köröknek publikus lesz. Ellenben eszközhiány miatt eddig nincs róla a remot állapotában kép. Kb 1 hetes munka van még rajta, bár már futóképes.
Ha csak egyedül vagy a pályán nem is kell, de ha már ketten mentek, akkor nagyon hasznos. Szerintem minden hajtányosnak ven egy története arról, hogy valaki megállt előtte, aztán... Persze nem minden a féklámpán múlik, de valahol, valamikor sokat érhet ez a húszforintos cucc...
Valami hasonló képem van nekem is, azon azt írják, hogy ezek a méretek a 23.5 kg-os sínekhez lettek számolva. Gondolom a sínszál futófelület-szélességével meg kerékkúpossággal függ össze...
Te Hentes kolléga! A nyárvégi kecskeméti videódhoz hogyan juthatnék hozzá?
Már csak a világítás megszerkesztése, padok visszatétele van hátra.
Miután tegnap beszéltünk, bementem a mellettünk lévő autóbontóba. Van egy pár eredeti HELLA kb. 120mm átmérőjű, krómozott házas távolsági fényszórója, kb. olyan drasztikus fényű, mint az én kék csodám. Párban 3000Ft a kettő. Péntekig félretették a nevemre, elhozzam?
Semmi akadálya. Addigra lesz hajtánypálya is 750 m, most kezdik építeni. A futópróba után Nagybörzsönybe szeretném tesztelni. (Különösen a hátramenet miatt.)
Nagybörzsönyben az idei utolsó éjszakai járata volt. A délutáni vonat egy vagont fenthagyott Nagyirtáson, hogy este az onnan a kisirtási buliba jövők miatt ne kelljen vonatot felküldeni, csak egy fékezőt felviszek hajtánnyal oszt' legurulnak.
Abban maradtunk, hogy lefelé a hajtány megy elől világítva, így a fékező is szemmel tarthatja a pályát. Csomó gyerek is volt a kocsin, mindegyiknél valami színes világító kütyü, amivel folyamatosan pásztázták az erdőt. Az volt az érzésem, hogy egy UFO követ az éjszakai erdőben :-)
Végülis számomra nem derült ki, mekkora moci kerül a hajtányodba?
Ágyazat: régi emlék még a motoros korszakból... nem tudom miért, de nagy élményt találtunk abban, hogy vasúti sineken motorozzunk. Így visszagondolva már lecseszem magam érte, de kedvencünk a piliscsabai alagút témája volt. A 240 kilós vas 80 felett szépen rendezte az ágyazatot. Utólag is bocs a pft-től...
A boruló gép egy túra gép, de ilyen távolságról nem ismerem fel. A sárga viszont 2006-os Suzuki LT-Z400. Az már igen jó gép! Az én mocim viszont kínai csoda lesz, tekintve a Honda, vagy Suzuki moci 400.000 Ft felett van, vlamint nem tartom értelmesnek max 25-ös pályához, mivel tombol benne az erő.
egyébként emlékeim szerint a 25-es Honda stimmelne nyomtávilag. De ezért nem barmolok szét egy közel 1 millás gépet. (szponzorok jelentkezését ellenben szívesen fogadom....)
A futófelület minimum 70 mm legyen, ha több, az sem baj.
Feltételezzük, hogy petényi képet látunk, nos, csak tippelek: 5100 méter.
Elvadult tájon gázolok... Kicsit feljebb a vonalon fegyveres kommandósok támadtak ránk, nekem már nem volt lélekjelenlétem fotózni, de talán jön valaki és tesz föl képet az incidensről :-)
1 pár 26-30 ezer, 10 pár 22-24 ezer. Tehát jó lenne minél többet rendelni 1xre! Mindenki hozzon magával még 1 hajtányost!!! Fenyvesen kaptam a tippet, köszönet érte a kecskeméti műhelyfőnöknek, most jött az árajánlat.
A francba, pedig épp akartam írni, hogy ha van hozzá ajándéksör, meg egy harminc körüli, vékony, ámde nagymellű, feketehajú hölgy ülne rajta, akkor esetleg vevő lennék rá...
Normál tengelye van, vagy a kerekek külön-külön csapágyazottak?
Hali! Betonalj szállításra használták, aztán sikerült megszerezni. Tehát vevők NE keressenek. Átalakítás és motorizáció után esetlegesen ifjuság vasút általi fertőzésére használnám, mintegy 1 km hosszú pályaszakaszon.
Megállj! Ti-ti-ti! Én téged ismerlek ám valahonnan! :))))) A neved és a felvétel készitésének a helye (MOL TKD, Fgy) elárult Téged! Estére küldök mailt!
Mintha kicsit furcsán állnának a gép kerekei, bár ez lehet, hogy csak azért van, mert a földbe vannak süppedve. Szerintem okvetlenül felhasználható lenne hajtány céljára ilyen vagy olyan formátumban! (Más kérdés: én csak műkedvelő vagyok, itt kopaszhaj és tsai. az igazi szakemberek, uh elsősorban azért az ő véleményük számit.)
Már a szándékot is köszönöm, jópofa lenne :-) (és valószínűleg nehéz is...)
Ha elkészül a felújított jómunkáshajtány, akkor a két kis motoros járgányt úgy lehet majd csatolni, hogy mindkét irányba ráfutófékkel lassít a hátsó gép is. Mindez kb. egy kilónyi plusszsúllyal megoldható.
Tudni kell róla, hogy eredetileg sem motoros gépnek készült, egy "evezőpad" volt a felépítménye, tehát kézzel-lábbal lehetett hajtani. Nem vált be, így ülésekkel ellátva lett pótkocsi belőle.
Nagy szükség nincs rá, az elmúlt időszakban többet volt kölcsönadva mint a tulajdonosánál. Felsőtárkányban külön kérése volt a vasútüzemnek, hogy a lehetőségeinkhez képest minnél több férőhely legyen a hajtányokon. Páran a csapatból nem tudtak eljönni, ezért szükségmegoldásként vittük le a pótkocsit.
Felfelé a tulajdonosa vontatta, mivel neki a "hegyi" áttétel volt felrakva, lefelé én, mert fékből nekem volt több.
Egyébként annó a pótkocsin is volt fék, akár most is lehetne, de ki kezelte volna?
Csináltam egy kis filmet, talán délután lesz időm vele foglalkozni, de a lényeg, hogy délután sikerült elkérni a helyi trabimotoros hajtányt egy körre, így végre látható üzem közben is.
Eltévesztettem a pályaszámcsoportot: a 203 már sikeresen futópróbázott. Nagy örömömre kidobtak a szomszéd házban egy teljes garnitúra tömör fenyő gyerekbútort :-).
H06-102 már ment, képek este. (nem otthonról írok)
Erről a járműről tud valaki valamit mi lett a sorsa, pár éve találtam a kéept az interneten de semmit sem tok róla, csak annyit, hogy egy ideig Pakson volt.
17-én vasárnap, Apafán (Debrecen mellett) veterán jármű kiállítás és börze volt. Kíváncsiságból szétnéztem és a legnagyobb meglepetésemre búvárszivattyútól a rohamsisakig minden kapható volt! Többek között Pannónia és Danuvia motorok kisebb-nagyobb alkatrészei is kaphatóak voltak. Legközelebb Nyíregyházán lesz hasonló rendezvény, október 15-én, majd később Mátészalkán. Akit érdekel a dolog az véletlenül se hagyja ki!
Az enyém se esik le, csak a bizonyos merevítés bontja le a helyéről, ha nem szállok le. A futópróba során kiderült, hogy nyomatéktámra van szükség, hogy előre-hátra ne lötyögjenek a tengelyek. A rögzítő menetesszárak ugyan hüvelyben futnak, de ugye a holtjáték...
A blokk felfüggesztésén még ott módosítottam: le kellett rövidíteni a húzórugót, a lánc így sokkal feszesebb, de egyben csendesebb is lett. A blokk tud vándorolni, a lánc feszessége közel állandó, és mivel rajta hagytam a blokkon az eredeti rezgéscsillapítót, nem rezeg túlságosan.
A bordásszíj és -tárcsa se drága: autóbontóban korlátlan mennyiségben beszerezhető, persze nem mindenhol bontják meg a komplett motort.
Üdv! "Geri gyerek" (bocs) sem találta fel a spanyolviaszt. A minihajtányom szíjhajtásúnak készül....:))) A lánc sem ugrik le, ha jól meg van vezetve. Az enyémnél ( ba nagyhajtánynál) már a lánckeréken is meg lesz vezetve. A szíjfeszítő nem biztos, hogy beválik, mert igen nagy erővel kellene feszíteni, különben elfüstöl a szíjad. A következőt kell betartani: 1. A két szíjtárcsa tengelytávja állandó kell, hogy legyen. Úgy kell megoldani a rugózást. 2. A szíjakat a nedvességtől védeni kell, mert különben a tapadása csökken. Használhattok bordásszíjat, itt ilyen problémák nincsenek, viszont a szíjtárcsa ára igen húzós lenne...:)))) Ha leesik a lánc, át kell gondolni a konstrukciót...:))))) Ati lánca miért nem esik le?? Kis F.
Még az öt méteres ugrás is hihetőnek tűnik. (védőháló nélkül természetesen) Ennél nagyobbat csak a nagyarcú hajtányosok mernének állítani de ilyeneket nem ismerünk, asszem :-)
Na, most biztosan hetekig hallgathatjuk, hogy Piroska annyira szuper járgány, hogy egy kétméteres sínhiányon is úgy megy át, mint egy légpárnán suhanó klubfotel :-)
egyes hajtányosok szanaszét hagynak mindent az erdőben! Ha valakinek hiányzik a fordító fája, jöhet érte. Tegnap találtuk mesztegnyőn. Lehet hogy a tulajnak nem is kell messze menni érte?:-))
BIATORBÁGYI KISVASÚTI NAPOK (állt a viadukt mindkét oldalára feszített molinón amig a péntek vihar le nem tépte a szélalatti oldalét)
"- hé ottan sosnem izs vót kizsvasút!" (ez se igaz, mert a halastónál volt) "- nem gond majd építünk." "- má olan maketettot?" "- nem, olyan igazit! lesz mozdony kocsik, és gyors motorvonat is" :) "- jamá éttem, ti is füveztek!" "- nem, mi kövezünk."
Így is lehetett, lehetett máskápp, járjon utána ki nem hiszi el :) . Ami tény: Immár harmadik éve vettünk részt a Biatorbágyi Hídünnepen. Az előző két esztendőben modellkiállítással és egy hajtánypályával, idén 300 méter hosszú mozdonyos és hajtánymotorvonatos vasúttal.
Az előzmények még a '80-as évek végére nyúlnak vissza, ekkor kezdett gondolkodni Tóth Gábor azon, milyen szép is lenne, ha újra vasút járna a vidaduktokon, mégpedig kicsi. Érdekes, akkoriban már sokan tervezgettük, hogy lesz saját vagy közös kisvasutunk az EBKGV (=Első Budafoki KertGazdaságiVasút - gondolom kitaláljátok kinek az őrültsége) 1984-ben rajzon már "létezett".
No, vissza Torbágyra: A szentesi vágánymentés közelebb hozta a lassan két évtizedes álom megvalósulását. Ám még sok-sok munka volt hátra ahhoz, hogy az elképzelés megvalósulhasson. Gábortól függetlenül Dobi János helyi vállalkozó is hasonló gondolatot fogalmazott meg pár éve. Gondolom Őt már motíválta a kisvasutas résztvétel a Hídünnepeken.
Megkezdődött hát a munka, legelőbb is a szervezéssel. A vasúti hatóságokkal (informális beszélgetések során) hamar tisztáztuk, hogy egy ideiglenes pályát két és fél napos üzemre vasútként engedélyezetetni értelmetlen. Tehát vurstli. Ehhez önkormányzati engedély elegendő. Persze javasolják, hogy olyanok csinálják akik értenek a vasúthoz. Nos, a (kis)vasúthoz értésre nem lehetett panasz, az önkormányzati engedély is rendben megszületett. Jött a támogatókutatás fontos feledata: sikerült is kisebb és nagyobb támogatókat megszerezni. Aztán a legszebb feledat, az előkészítés és az építés. A Biatorbágyi Kisvasút (nevezzük így, akkor is, ha tudjuk, hogy de jure nem az.) kezdő állomása a régi állomás területén álló hotel parkolójába került. A fejállomáson két csonkavágány készült egy téglagyári kitérő felhasználásával. A hajtányvágány fordítókorongot is kapott. A végállomás alig pár lépésnyire az egykori jobb vágány vidauktjától, fordítókoronggel lezárt, egyvágányú fejállomás. Ez a korong és egy mező szombat kora reggel került végleges helyére. A korongok Gábor hajtányának fordítását szolgálták (de a Bözsit is elbírták), mert neki irányváltója nincs.
A tényleges mezőrakás csütörtökön kezdődött. Sajnos sok esetben nem tudtuk a pályát az út kemény és viszonylag egyenes felületére lerakni, így kövezés-aláverés-szabályozás színesítette az építés és az üzemeletetés napjait.
Péntek déltől már jöttek a látogatók, az eladott jegyek (faluház+helyben) száma szerint közel ezerháromszázan próbálták ki a vasutat. A Bözsi két kocsival, és a hajtányvonat Gábor egytengelyű és Urbán Attila kéttengelyű pótkocsijával folyamtosan ingázott. A hétfői bontás megkezdése előtt még több hajtánymenet be kellett iktatni a hétvégéni üzemről lekésett érdeklődőknek.
A díszabás az igazi vasutak számára is tanulságos lehet: 1 jegy 300,- Ft; 2 jegy 500,- Ft; minden további jegy 100,- Ft. (A jegyek oda-vissza útra szóltak, a vonatszemélyzet a Viaduktokról való tudnivalókat is elmondta a hidaknál.)
Esténként, és vasárnap nappal is, a Zöldbakter jóvoltából bogrács, 250,- Ft volt egy rendes adag kenyérrel. Vasutasok számára repeta is volt:) . A jövőre nézve az esti sörözéseken a következő fogalmazódott meg: Fix négynyomközű (500, 600, 760 és 1000mm) pálya a faluháztól (régi állomás) a vidauktokon át a bevásárlóközpontig. Körfűtőház a viaduktok között. Még néhány sör után már láttuk amint a Tito átrobog a viadukton, a fonódott vágányon pedig Bax kocsik gördülnek utána. Jó szögből nézve echte Bosna Bahn Feeling. :)))
A bontás napja (hétfő) is eljöve. Bár igen nehezen álltunk neki, lett késő délután mire a bontóvonat megjelent, és ünnepélyes lassúsággal nekiláttunk az első hevederkötés megbontásának. Viszont a mezők felrakásával, járművek egyebek elszállításával korán végeztünk, kedden 01 óra tájban már minden a helyén volt.
Ha mindent el akarnék mesélni, kéne egy Biatorbágy Topicot nyitni. A lényeget Bacsi Tibi fogalmaztra meg péntek éjjel, amikor már kettőig nem láttunk az kétnapi meló után, de együtt gondolkoztunk, dolgoztunk: "Ilyenkor kovácsolódik a csapat."
A képen egy szabvány drezina kereket látok, ennek az átmérője viszont kisebb mint amit kértél. Igérni nem tudok, de már tettük lépéseker Gyurival együtt az érdekedben.
Még csak a tervezésnél tartanak, azért kellene Ldönteni, hogy mekkora legyen a kerék? 295, 300, 360 vagy 400 mm? Ezeket a méreteket adták. SzVSZ kézi/bicikis hajtányhoz nagyobb kell mint a motoroshoz. Ezé is kb. 300:
4 cm-es szivacsdarab, egy vékonyabb matracból, vagy hasonló. Kivágóminta csak Neked: Külső átmérő 18 cm, belső átmérő 4 cm. Rögzíteni nem szükséges, bennmarad magától.
A pernyecsőszökére nem is gondoltam. Bent a pincében hever egy üres CO2 palack, amit már a masodik költözésünkkel is hoztunk. Senki se használja, megpróbálom kedvezményes áron megvenni.
Fenyvesen kaptam 1 címet a kecskeméti műhelyfőnöktől, köszönet érte, ahol kézihajtány építését vállalják. Most könnyü kerék ügyben tárgyalunk. Kérdésük, hogy milyen átméröjü legyen a kerék: 295, 300, 360 vagy 400 mm? Ki mire szavaz? Árajánlatot ezután adnak. Kopaszhajnak köszönöm a méretekről belinkelt ábrát, utólagos engedelmeddel felhasználom.
Három és fél tonna vasúti sínt loptak el 2006. szeptember 6. 11:14
MNO Alighogy híre kelt, hogy a Baranya megyei Villány-Barcs közötti szárnyvonalat felszámolják, a fémgyűjtők nem sokat tétlenkedtek: négy darab, egyenként 26 méter hosszú sínt szedtek fel, ami összesen 3,5 tonna súlyt nyomott.
A MÁV feljelentését követően a rendőrök forró nyomon indították meg a nyomozást. A szántóföldön szerencsére jól látszott a sín vájta csík, így jutottak a rendőrök a Somogy megyei Istvándi egyik portájához. Itt lázas munkában találták az elkövetőket, akik darabolták az értékes rakományt. Ellenük bűncselekmény miatt indul meg az eljárás.
Biatorbágyon vasárnap sok segítő kéz segítségével letisztítottuk és lemérve, aljak és hosszok szerint szortírozva előkészítettük a hétvégi rendezvényhez szükséges 300 m sínt. Ma, szerdán délután lesz a helyszínre szállítás és a zúzottkő (murva) is ma érkezik. Ennek szétterítése elkezdődik. Ma szereli be Baronfeind Zsolti a betápot is. Holnap, csütörtökön és pénteken lesz a sínlerakás. Sok munka vár ránk, mert a 300 m pálya helyszíni széthordása, és a 350 talpfába a sín lerögzítése csavarozással 5 - 6 embert kíván. Pénteken délben nyílik a kisvasút és kezdődik a kisvasúti nap. Lehet, hogy még a pálya végén dolgozni fogunk akkor is. Vasárnap esti zárás utáni bontásra még nincs konkrét terv. Kérném, ha valaki tudja hogy el tud jönni segíteni, telefonon jelentkezzen nálam (Bacsi 30/2047705) vagy Tóth Gabinál, hogy tudjuk, hány emberre számíthatunk. Én mostantól már ritkán leszek net közelben.
Köszi Tóth Gabi nevében is.
Az ezt követő hétvégén, szeptemberm 16 - 17-én a zuglói Regnum Marianum kért segítséget tőlönk. Az idei helyi közösségi napokat a sínhez kötött közlekedés nevében tartják meg. Ehhez villamosberendezést szereznek, és többek közt az udvaron kb. 70 m hajtánypályát szeretnének felépíteni. A kisgyerekekre és a környezetre való tekintettel eredetileg az úttörővasútnál lévő kézi hajtányra gondoltak, de ezt a füstmentes napra már az Andrássy útra betervezték. Igy most adott a feladat, hogy a mi 600-as pályánkra mit lehetne összehozni. Felmerült egy hajtányutánfutó lehetősége, de mi mozgassa? Elektromos hajtányról nincs tudomásom. Ha valakinek van ötlete, minden lehetőség érdekes lehet.
Megkérnék valakit, akinek van jogosultsága, tegye fel ezt a levelet a hajtányos fórumra is.
A szombati Balatonfenyvesi Kisvasúti Nap és a hajtánytalálkozó meghívóját a kisvasut.hu-n találjátok meg.
Kérek mindenkit, hogy az ismerős hajtányosokat értesítse, hogy minél többen legyünk.
Szeptember 9. - 10.-én Biatorbágyon megrendezésre kerül az első kisvasúti nap!
Ehhez viszont fel kell építeni a kisvasutat. A szentesi mentett sínből és a Bözsi valamint két kis személykocsi segítségével 300 m-es ideiglenes látogatóvasutat épít a KBK és a Biatorbágyi Kisvasút Társaság a viadukt és a Pontis szálloda között a Biatorbágyi merénylet évfordulóján (Matuska napok - hi).
Ez az első ilyen kivonulása a KBK-nak, és szeretnénk ezt rendszeressé tenni.
Rengeteg munka vár ránk, ezért szeretnénk kérni minél több segítő jelentkezését.
Most vasárnap, szeptember 3.-án a Biatorbágyi Vasútállomás mögötti PFT telepen fogjuk a sínanyagot előkészíteni. A mozgatáshoz sok kézre lesz szükségünk, kérjük a segítségeteket.
A rendezvény előtt szerdától esténként, pénteken egész nap kint dolgozunk a pálya építésén.
A szűkös vonatkapacitás feloldására és a szórakozás színvonalának emelésére hajtányvonatok, kézihajtányok üzemeltetésével szeretnénk a járműparkot bővíteni. Ehhez a hajtányosok jelentkezését is várjuk!!!
Információval Tóth Gábor és Bacsinszky Tibor (30/2047705 bacsi@hu.inter.net) szívesen áll rendelkezésre.
Megkérnék valakit, akinek van hozzá jelszava, hogy ezt a levelet a hajtányos fórumra is feltenni szíveskedjen.
Szia gGabesz! Köszi szépen még egyszer! A hajtányról. Sajn mk.helyi és más problémák miatt ki kell szállnom tavaszig az építésből és vasutazásból. Még most két helyre elmegyek, Fenyvesre és Börzsönybe. F.
Asszem az én bajom, hogy túlságosn bíztam az internet "csodájában". Tavasz óta azért jópárszor voltunk lent, de jellemzően mindig ugyanaz a szűk csapat jött csak dolgozni. Szerintem aki tényleg részt kívánt venni a munkákban, az a szűk fél év alatt találhatott magának legalább egy napot. Voltak páran, akik már télen döntögették az ajtót, hogy mikor megyünk végre dolgozni, de nem jöttek, sőt, kikaptam, hogy én nem szóltam, mikor megyünk.
A jövőben ezen a fórumon nem látom semmi értelmét az ilyen munkákra való buzdításra, valamint az ilyen irányú munkálataink eredményét sem kívánom itt szóba hozni többet.
Azért jól vagyok, és szeretek mindenkit, de ezt el szerettem volna mondani.
Huhhh... Másfél hónapja kezdődött a petényi takarítás... Zoliék tegnap és ma is lent gályáznak, szerintem sok meló nem marad, de ha gondolod hívd fel őket.
Zolival szerdán reggel hatkor kezdünk Csisztán. Egy macsétás emberre lenne szükségünk, aki az űrszelvényt pucoválná. Szerszámot tudunk adni, ha tényleg szeretnél részt venni a munkában, akkor szeretettel (és sörrel) várunk.
csörömpöl, na, legalább nem kell harangozni arrafelé, ahol járok... majd kezelem... vagy veszek jobb füldugót... de egyedüliként megy át olyan szétesett váltókon, ahol a többi mind kilép.
Viszont esetleg érdemes lenne körüljárnod az öntés témáját. Hozzám is bejár egy "öntö", aki azt mondta, hogy csináljunk fából egy mintát, aztán vigyünk nyersanyagot (pl. csillekerék) és talán lesz belőle valami. Az Uhi féle kerék úgy tűnik bevált (leszámítva a borzasztó csörömpölését - bocs Uhi) szóval lehetne ebből egy könnyített verziót is csinálni, hisz esetedben 4 keréken van annyi súly, mint a motoros gépek egyetlen kerekén.
Ha gondolod legközelebb elkérem a telefonszámát és megbeszélitek.
Ilyen gépei Urbánatinak vannak. Egy garnitúra kerék tőlem származik, ez tavalyi áron 70.000.- forintból jött ki. A tárcsafékek, tengelyek, csapágyak, vasanyagok, bisz-baszok nagyjából további 40.000.- forintból vásárolhatók meg. A munkadíjat megúszhatod, ha van ismerős lakatos, aki rászán egy hétvégét a melóra. Ja, meg kell egy kiszuperált bicaj, de ez talán a legolcsóbb tétel...
Na, összerámoltam a cuccot. Az a baj, hogy a hajtány a röpsúlyos kuplung miatt csak úgy tud lassan menni, ha a gázkart bizgerálom. Ha lenne egy olyan áttétel, amivel szépen gurulna cika 3-4 km/órával, akkor lehetne mellette sétálni, és macsétázni a belógó akácokat.
Bevallom a kép kamu, a kisszék, ütköző, kerekek, duda csak a fotó kedvéért kerültek rá :-)
Gyakorlatilag ez egy keret, amihez a fűnyíró a kerekek helyére csavarozott szilentblokkok közvetítésével van rögzítve. A jómunkáshajtány hátuljára egy másfél méter széles sín kerül, ezen oldalirányban csúsztatható a fűnyíró keret. Ha elakad valamiben a cucc, akkor -reményeim szerint- nem görbül, törik, hanem egy zsanérnak köszönhetően megmenekül a puszulástól.
Bocs a kései válaszért, de nem voltam NET-közelben. SAJN nem jó, nekem csak 110*60*85 (mag) fér be. 12V 3 Ah. Amikor aktuális, kérlek értesíts, ahogy korábban megbeszéltük OFF A babánál minden OK?? OFF
Valakinek a hajtányába/motorjába nem hiányzik egy 12V, 9Ah-s savas akku? Mérete 135x75x140mm. Sporttársi áron lenne egy eladó példányom (pici szépséghibával)!
Üdv urak! Elnézést hogy bepofátlankodok de talán segítek valakinek az ajálatommal. Mivel Pannonia motorokkal töltöm szabadidőm nagy részét alkatrész keresés közben hozzám került egy Rükvertz-es Pannonia motorblokk ami az öreg szerint egy valamilyen vasúti hajtányban szolgált.Komplett ,a váltója hibátlanul működik a hátramenettel együtt.Ha valakit érdekel eladó. Ide nem hiszem hogy sűrűn benézek de mailt irhattok az info@regimotoros.hu-ra. Szevasztok!
Eredeti, elég rossz állapotban is van, de ez renoválás után nem láccik. A hátsó (fehér) ülést mi gyártottuk, mert ott bizony addig egy tikóltető volt:D