A 230 V-RÓL: Apródon, egyéb hirdetőoldalakon lehet kapni, 2000, max 3000 ft-ért számítógéphez való szünetmentes tápegységeket lemerült akkuval.
Táp megvesz, szétkap, aksi kuka. Ugyebár a lényege ezeknek, hogy ameddig jön a 12 volt az aksiból, addig adja a 230-at a táp a számítógépnek, hogy legyen időd kikapcsolni menteni stb. Ez 5-10 percig jelent kb 400-500 wattot. De most jön a lényeg, ha egy autóaksira teszed, ami ugyebár állandóan töltve van, és lényegesen nagyobb az amperóraszám sokkal tovább bírja, még beindított motor nélkül is. Nem kell félni, hogy leszívja az aksit, nekem még nem sikerült. Ráadásul a táp, sipol, ha nem jön elég kakaó az aksi felől, szóval időben ki is lehet kapcsolni. Utána még gyönyörűen beindul vele az autó. Természetesen menet közben semmi ilyen jellegű probléma nincs.
Szóval az autóaksit minél vastagabb kábellel rákötjük a szünetmentesben az aku helyére. De a kettő közé tegyünk egy kapcsolót, mert indításnál elég nagy amperek cikáznak a kábelekben és elfüstöli a szünetmentest, ha állandóra kapja az aksiról a 12 voltot.
Következő lépés: a szünetmenteseken van egy kis indítókapcsoló amivel beindítjuk magát a szünetmentest.
Ez ugyanolyan mikrókapcsoló mint anno aki commodore 64-ezett, a joystickban volt, amit havonta forrasztottunk, mert a mortal kombattal rendre kinyírtuk őket :-)))
Szóval ennek a kis kapcsolónak a 2 pólusára ráforrasztunk 2 szál vezetéket, amire a végére szintén mehet egy kapcsoló. Hogy ne kelljen a csomagtartóba menni a beindításához.
Ezt én úgy oldottam meg, hogy a zsibin vettem 2 db billenőkapcsolót, ami pont bepasszol a balenoban a középkonzolban lévő meghagyott üres kapcsolóhelyekre. Így lett 2 kapcsoló egymás mellet teljesen gyári küllemmel.
Az egyik a 12-őt adja a szünetmenteshez, a másikkal pedig, beindítom magát a szünetmentest. Eddig 2500 ft-nál tartunk :-)
A 230 kivezetését pedig úgy oldottam meg, hogy van középen a felnyitható könyöklő, abba rejtettem bele a 230 v-os konnektort. Sehol egy csúnya kábel vagy bármi, teljesen gyári feeling. A szünetmentest pedig az anyósülés felőli oldalon a kesztyűtartó alá bepréseltem. Nem volt kedvem végigkábelezni a kocsit a csomagtartóból. kinek mi a szimpatikusabb. De így sem látszik.
1996-os, sedan gyönyörű sötétkék metál, 2004 ben forgalomba helyezett. 223.000 km van most benne.
Nagyon szeretjük, családi autó, /kutyával/ 6 liter alatt eszik mindig. Külső-belső állapot, szinte "szalon" Nagyon olcsón 160.000 ft-ért jutottam hozzá. Mert az előző tulaj addig hajtotta szerviz nélkül, ameddig lehetett. Németbe járt vele dolgozni. Ezt 201.000 km ig gondolta megfelelőnek. Ekkor vált meg tőle. Szinte mindent cseréltünk rajta. Most tart kb 450.000 nél az autó ára javításokkal. Nagyon megnyerő, komoly külseje van és persze olcsón volt hirdetve, ezért döntöttünk mellette. Tisztában voltunk vele, hogy nagyon sokat kell rákölteni, de 160.000 a belépő egy esztétikailag szép és elég nagy autóba, nem tűnt rossz választásnak, és nem volt egyben több százezer ft-om egy hasonló méretű, megjelenésű tip-top autóra. Ezért gondoltam szép apránként helyrerakjuk, ahogy van rá pénz. /inkább mint hitel/ Az autó több mint egy évet állt egy helyben az utcán mielőtt megvettük. A fű körbenőtte a gumikat a betonon!! /de rozsda nincs!!!/
Komplett kormánymű, összekötők csuklók, minden ami elől van futómű, teljes hűtőrendszer, hengerfej, szelepsorral /repedt volt/, üzemanyag-szivattyú: /rángatott- gáznál megtorpant/, gyertyák, vezérlés, rengeteg kábel, gumik stb.... ja és az a hülye kilincs!
De még mindig hátravan fékcsövek /kicsit öregek-korrodált/ hátsó futómű szilentek /kopog, ropog/ és akarok egy váltómű olajcserét, biztos ami biztos és ezzel egyenlőre vége is lesz. Más hiba nincs. UNIX-nál minden van hozzá, elég jó áron.
Teli-tankkal mentem vele nem is egyszer 800 km-t. Kizárólag 95-ös benyával.
5 w olajat megette 5000 alatt, 10 w nem fogy egy csepp sem 10.000 óta.
Nagyon kényelmes több mint 10 autóm volt, de ez az első amiben 2500km-t egyhuzamban lenyomtunk a gerincsérvemmel és meg se kottyant.. Igazi utazóautó. Hátul is tágas, óriási csomagtér. Menetzaj kicsit sok.
100-120 felett nem nagyon járok vele, csak ha muszáj, és hidegindítás után amíg el nem éri a c-t a mutató nem indulok el vele. Nagyon kímélem. 4 havonta paszta, és minden tisztítás, olajozás ahol csak kell. Régen nagy trabis voltam ez a véremben van :))
Mivel sokat utazunk van benne 230V, ami egyedi beszerelés, majd megmutatom 3000 ft-ból, hogy lehet kihozni egy elég nagy teljesítményű 230-at a kocsiba.
Szia.
Úgy tudom, hogy a kuszobben nincs különbség a típusok között. Tavaly vettem utangyartottat Bp IV. Váci úton. (google segít). kb. 7-8 e Ft/db. Ez a gyártó cég, sablon alapján hajtják le a küszöböt. Aki nekem felrakta azt mondta, hogy jó minőségű anyag.
Suzuki baleno 1,6 os 1999 évjáratú autó műszaki vizsgára vittük,CO érték magas volt,ezért kicseréltettük a lambda szondát, javult az érték,de nem az igazi, mi lehet a hiba még a hiba? Kézikönyvünk nincs, nem tudom ,hogy 1-2 szonda kell bele, esetleg még a katalizátor cseréjét ajánlották. Segítséget szeretnék kérni, mert a fiam autója, aki jelenleg nem tartózkodik itthon és meg akarjuk lepni a műszakival ,ha hazaér. köszönöm a választ.
Búék ! Lyuknak lennie kell:) ha egy képet betennél,akkor biztos megszakérteni vki!
Nekem is van egy gondom mostanában:éjszaka úgy bepárásodik az első szélvédőm belülről,hogy reggel nem tudok elindulni! Ki kéne tisztítani a motortér felől a díszrács alatti üregeket?
Egy ideje folyamatosan fogyó hűtőfolyadékom ügyével kapcsolatosan elvégeztem egy hengerfej tömítés cserét. Mivel a szívóoldalon (a motor utastér felőli oldalán) látható volt a hűtőfolyadék és a szaga is érezhető volt.
Szerencsére a hengerek irányába befelé nem ment. Itt nem állt meg a dolog, tegnap egy szörnyű felismerésre jutottam...
EGY LYUK VAN A MOTORBLOKKOMON. Kicsit sokkol ez a dolog, úgyhogy segítséget szeretnék kérni, ilyenkor mi a fax van és mit lehet tenni az ügy érdekében.
Látott már valaki ilyet? Hogy a francban történhet ilyen egy japán motorral?
Vidéken (nagyon vidéken) töltjük az ünnepeket. Láttam egy Balenot. megörültem neki és intettem, de ő nem vette észre az enyémet a kocsi beállón. :)
BUÉK mindenkinek.
Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy 1998-as, 1.6-os Baleno-nak, és a szervízkönyve ill. bemondás alapján vezérműszíjat még nem cseréltek benne, pedig bizony ~240 000km van benne, tehát véleményem szerint már itt lenne az ideje... Tud valaki segíteni abban, hogy honnan érdemes új vezérműszíj készletet, ill. főtengely és vezérműtengely szimeringeket (ez része a készletnek?) rendelni?
Volna 1 szakmai kérdésem.Baleno dieselbe szeretnék váltót.És itt jön a szakmai rész:a peugeot váltó mutat valami kompatibilitást(de szép szó) a baleno váltóval?Ha igen,melyikkel?Tudom gugli a barátom,de erről a gépről nincs túl sok használható infó.
Akksit cseréltem a kocsimban, de úgy néz ki nem az volt a gond, hanem az önindító szarkszik. Egy ideje a bendix sokszor nem húz vissza, most meg lehet hogy szorul és azért tekeri nehezen a motort. 1.6-osnál hol található az önindító? Hétvégén megpróbálom leszedni és kitakarítani.