Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.07 0 0 2726

Ha még nem döntöttél, akkor nemrég találtam egy további lehetséges versenytársat -- disclaimer: használt, csak a hirdetést láttam.

https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/521631/elado-korg-digitalis-zongora

Figyelem! Ennek a modellnek nincs beépített hangszórója.

Előzmény: kószab (2720)
kószab Creative Commons License 2020.10.04 0 0 2725

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a hasznos hozzászólásokat! Sokat segítettetek.

djuice Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2724

Hát erre most azt tudom mondani, hogy egy ismerősöm anyukája, aki jó régen tanult zongorázni (nem fiatal), műkedvelőként mai napig leül a hangszerhez, de életében a maximum szint digitálisban, egy gopiano-szerű Roland EP85 volt idáig. Szóval lehet olcsón ennyire "igényesnek" lenni, de nem gondolnám hogy az FP30-al ne lenne ugyanakkor ma boldogabb minimum megint 50-60 évre, úgyhogy lehet innen is nézni. Meg lehet onnan is nézni, hogy az Lp-380 Korgért a +50 rugó, ha esetleg vállalható, azért nem feltétlen egy akkora összeg, persze százalékosan igen, hogy az már ne érné meg kimondottan hosszabb távra is akár. 

És ezt már a fent említett nénike esetében is sokkal elfogadhatóbbnak gondolnám.

De mondjuk az is kérdés, hogy milyen zenét tanulna rajta a gyerek! Klasszikust, könnyűzenét?  Mert hogy vannak ma már ilyen rocksulik is meg minden... ;)

Előzmény: kószab (2720)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2723

Az RD300SX kora a billentésmechanika kapcsán is fontos szempont lehet. Közben őszintén, nem kicsit fejlődött a technológa és az RD300SX a saját korában sem volt prémium termék.

Előzmény: kószab (2718)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2722

Ennek mentén az ár összehasonlítás az ES-110-zel meg FP-380-nal leginkább a Roland FP-30 + DP-10 pedál esetén korrekt -- persze kezdőként komolyabb elközeleződés nélkül előny lehet, hogy nem kell egyből kifizetni a pedál árát is, amíg nem érsz oda.

Előzmény: kószab (2720)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2721

Egyértelműen az FP-10 lesz hamarabb "kevés".

Különösen a half-pedalling technikánál lesz hallható a különbség -- ez persze kinek mennyire fontos.

Tudtommal az FP-10 3 pedál-állásra egyszerűsít (fent, lent, félúton) még mondjuk DP-10 pedál mellett is, míg az FP-30 mondhatni fokozatmentes átmenettel dolgozik (a gyakorlatban gondolom a MIDI 0-255 értékek mentén)

Előzmény: kószab (2720)
kószab Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2720

Köszönöm a visszajelzést! A Kawai ES110 és a Korg LP380 új ára bőven 200.000 felett van, így nem jön szóba (használtan pedig most nem találtam eladót). A Yamaha P szériát megnézem alaposabban. Az RD-300SX-ről lemondok (habár szomszédok nincsenek), első hangszernek tényleg túlzásnak tűnik.

Ha legvégül két Roland közül "kellene" választani, akkor az FP-10 és FP-30 közül melyikre mondja valószínűleg egy kezdő hamarabb, hogy már "kevés" neki?

Előzmény: djuice (2719)
djuice Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2719

Akkor az a tanár jól benézte a go pianot, mert nem kalapácsmechanikás csak egy zongora fazonú, könnyített, "rugós" billentyűzetű játékszer.

Kawai ES110 még ami sokaknál favorit, de leginkább egy Korg LP380-at javasolnék, mert annak teljesen profi billentyűzete van az árához képest, esetleg megnézhetitek a Yamaha P szériáit is (lásd. Tajti hangszeráruháza Pesten).

A Roland 300sx egy színpadi hangszer. Nincs saját hangszórórendszere és profibbaknak való, inkább szintetizátor lehetőségekkel, mint zongora oldalon érdekes, de ha nem csörög-zörög, nincs szétjátszva (ami ilyen masináknál azért nem ritka!), egy szervizes átnézés után talán bevállalható 200 körül esetleg...

Az ilyen régebbi Rolandokban talán az a nagyobb hiba, hogy egy bérházban gyakorolni mondjuk eszeveszetten kopognak a billentyűi még fejhallgatóval használva is. A szomszédok hamar intézkedhetnek a zenei karrier lezárásáról! ;)

Előzmény: kószab (2718)
kószab Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2718

Sziasztok! Remélem, jó helyre hozott a kereső...

A lányom (12 éves) most kezd zongorázni. (Nekem pedig lövésem sincs a zenéhez.) A tanárnő mindenképpen 88 billentyűs, kalapácsmechanikás hangszert kér otthoni gyakorlásra. Konkrétan a Roland GO:PIANO 88-at ajánlotta. Kicsit nézelődtem új és használt Roland-ok között és 100-200 ezer közötti kategóriában az alábbiakat találtam:

új: GO:PIANO 88 és FP-10

használt: FP-30 és RD-300SX

Ha az új áraikat összehasonlítom, akkor az RD-300SX tűnik messze a legfejlettebbnek, ellenben az már (ha jól láttam) egy 15 éves modell, miközben a többiek nem régebbiek 5 évesnél.

Szerintetek ebből a négy lehetőségből melyik kettőt érdemes leginkább megfontolni / meg is nézni ?

djuice Creative Commons License 2020.10.01 0 1 2717

A technikai nehézségekre talán egy tanár is jó megoldás lehet!

Előzmény: mizu12 (2716)
mizu12 Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2716

Bútorzongorára a helyszín miatt nincs lehetőség?

 

Igen, sajnos ez a helyzet. Egyőlre csak infót gyűjtök, és próbálok tájékozódni.

Mivel nem tudtam, mennyire leszek fanatikus zongoratanonc, nem is próbáltam komolyabb modelleket, mert tartottam tőle, hogy egy idő után csak a port fogja, de bőven nem ez a helyzet, és próbálok körbenézni, nem ismerem pl. az RH-III-as Kawai-okat.

Ha lesz valahol kiállítva 920-as, ránézek, nem sürgős, csak érdekelt, hogy mi a piacon a trend. Eleve bizonytalan vagyok, hogy tényleg nehéz-e a PHA-4 standard billentése a billentyű hossza miatt, vagy a technikám csiszolásával megoldható az a probléma, hogy a fekete billentyűket is érintő arpeggio hosszabb idejű gyakorlása erősen igénybe veszi a kezem.

Előzmény: ÁsítóSárkány (2715)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2715

Bútorzongorára a helyszín miatt nincs lehetőség?

 

Ha az RHII / RHIII és az alacsony súly érdekel, akkor nekedérdekes lehet az új ES520 és ES920.

Ha az árra vagy érzékenyebb, mint a súlyra, talán most lehet esély jó áron kifogni egy kifutó ES8-at...

Előzmény: mizu12 (2713)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2714

leginkább próbálni, próbálni, próbálni -- ezt az alapszabályt érdemes itt is ismételni.

 

Ami a specifikációt illeti, a billentyűzet pivot hossza (pivot length) ami talán a legfontosabb paraméter lehet ebből a szempontból.

 

Amúgy sok digi zongorában szofteveres paraméterrel lehet állítani a leütés "nehézségét" -- leginkább a leütés étzékelésének a hangmotor bemeneti jelére történő fordítását. Érdemes lehet kisérletezni egy kicsit a vonatkozó paraméterrel, paraméterekkel.

Előzmény: mizu12 (2711)
mizu12 Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2713

"csodálkozom különben hogy az fp30 billentése annyira megfog"

 

Ebben az árkategóriában (<200e) hosszas piackutatás után erre esett a választásom.

Nem bántam meg.

Azt láttam, hogy az MP11 32kg. Masszív, de még épp megfelelő, bútorzongorára nincs lehetőségem egyelőre.

A Nord-oknál láttam, hogy némelyik Kawai RH-III-al szerelt, kipórbálom őket, köszönm a tippet.

 

Előzmény: djuice (2712)
djuice Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2712

A pha50 nekem se tetszik, a Kawaiok meg nehezek, nagyok abban a kategóriában, ill. a legújabbakat még tán kapni se lehet itthon nemhogy ismerni. Nem lesz könnyű dolgod, de csodálkozom különben hogy az fp30 billentése annyira megfog. Na mindegy, erre csak annyi tanács van hogy kezdj el mindent kipróbálni ami tetszhet és long key dolog. Én kezdeném pl. a Nord Pianoval, Nord Granddel, utóbbi pl. Kawai bill és nincs 40 kg!

Előzmény: mizu12 (2711)
mizu12 Creative Commons License 2020.10.01 0 0 2711

Hali,

 

Roland FP-30-cal nyomom, imádom a cuccot, nem bírom megunni.

Viszont zongoratanulmányaim során egyre gyakrabban futok bele abba a problémába, hogy a PHA-4 standard billentyűket belső végüknél (fallboard) elég nehéz lenyomni.

A technikám messze nem tökéletes, ezen még bőven van mit csiszolni, de ahogy néztem a review-kat, ez visszatérő elem ennél a mechanikánál, és vannak darabok, amikor érzem, hogy ez kissé hátráltat a fejlődésemben.

 

A távolabbi jövőben tervezek újítani. Továbbra is a viszonlyag hordozható stage piano méretek érdekelnek, ebben még elégge felületesen kutakodtam - igazából onnan indultam el, hogy a Kawai GF mechanikával tuti nem lennének ilyen gondjaim... Ez az MP11-ben van meg (nagyobb méretű zongora nem fér el a lakásban).

 

Az lenne a kérdésem, hogy tapasztalatotok alapján mekkora a különbség a Roland FP-30-as PHA-4, a Kawai RH-III és a Kawai GF közt.

Utóbbi, gondolom magasan veri a műanyagokat, na de ha mondjuk egy ES920 irányába mozdulnék, nyernék annyit az RH-III mechanikával, hogy érdemes legyen lecserélnem a Roland-ot, vagy nincs akkora minőségbeli ugrás köztük? Vagy van esetleg más javaslatotok profi mechanikával rendelkező, viszonylag hordozható (már az MP11 is a határon mozog, de még épp belefér) digitzongorára?

Köszi

 

PS: Amikor az FP-30-at vettem, elég sokat játszottam FP-90-en, nem volt átütő az élmény, így a PHA-50 nem igazán jött be.

Előzmény: ÁsítóSárkány (2710)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2710

A HI-XL jól bevált, a konkurrencia máig nem igazán szorongatta meg. (Persze van a már-már vallásos jellegű modellezet vs mintavételezett hang vita...)

Van újabb engine, de az egyelőre nem ebben az árkategóriában...

 

A magam részéről a CA48/CA49-et nem nagyon tudom mire vélni a PHI hangmotorral...

Mindenesetre érdekes lehet majd a CA49 vs. ES920 összehasonlítás, az előbbinek a billentése a jobb, az utóbbinak a hangmotorja. Persze nagyon más kategórában vannak, az összehasonlítás leginkább fejhallgatóval lehet korrekt.

Előzmény: djuice (2709)
djuice Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2709

A soundcloudon fenn vannak pl. a régebbi ES7-nek is a demói, ahogy elhallgattam, tökre azok szóltak ezekből is. Nem is értem!

Előzmény: ÁsítóSárkány (2708)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.10 0 0 2708

Úgy tűnik, mennek a piac és a tömegek igénye után...

 

A magam részéről az ES-8 utódjának GF-C billentést reméltem... bár akkor a súlya is nagyobb lenne...
Az ES-920 fő vonzereje az RH-III billentés melletti alacsonyabb súlya (amit persze a műanyag háznak köszönhet).

 

Az egy érdekes helyzet, hogy a CA-49 egy jobb billentést ad gyengébb hangmotorral, míg az ES-920 egy gyengébb billentést jobb hangmotorral (és persze totál más kategóriában).

Előzmény: djuice (2707)
djuice Creative Commons License 2020.09.10 0 0 2707
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.24 0 0 2706

Tegyük hozzá hogy külső USB "hangkártya" / audio interface az abszolút hobbi kategóriában párezernél kezdődik (mindez midi nélkül).

Ha csak a zongorának kell, akkor már mondjuk egy Behringer UMC22 U-Phoriától kezdődnek a kicsit komolyan vehetőbb darabok.

(Professzionális produkciókhoz való daraboknál persze a csillagos ég a határa az árnak...)

 

Meg persze dupla jack-jack vagy jack-RCA kábel is kell ezekhez a megfelelő hosszban).

 

Ha nem csak a zongorára gondolsz és nincs mixered, akkor érdemes lehet több bemenetben gondolkodni, az picit tol még az áron...

Előzmény: Forceracer (2704)
djuice Creative Commons License 2020.07.24 0 1 2705

Fel tudod simán midiben venni, nem kell hozzá semmi csak a hangszet, PC, usb kábel, sequencer vagy DAW program, amiket mondtam.

Utána be lehet állítani, hogy a gép a zongorádon játsza vissza a műved (de ilyenkor a hanggenerátor az FP30).

 

Ha audio felvételt akarsz (pl. ahogy egy énekes hangját is felveszik fizikailag), oda kell(het) a külső audio/midi interface hangkártya.

Ha csak konyhai minőség elég önkontrolnak, felveheted a sz.gép belső hangkártyájával is, de az nem lesz olyan minőségű, mint egy profibb eszközzel. Ha pl. azt akarod, hogy CD minőséget képviseljen, esetleg a netre is feltenni másoknak, igényesebb bemutatásra vagy hogy egy rádióban is pl. elfogadják lejátszható minőségként, ahhoz más minőség az elvárt. De sokan akik csak hobbiból is zenélnek, eleve erre igényesek és hangkártyát használnak nem a számítógép saját cuccát. Ez olyan hogy lehet hifin is zenét hallgatni, meg lehet kis kínai zsebrádión is...

Előzmény: Forceracer (2704)
Forceracer Creative Commons License 2020.07.24 0 0 2704

Köszönöm mindkét megközelítést!

 

Szóval összegezve a MIDI kimenetem csak akkor tudom használni, ha veszek hozzá VST hangmintát. Akkor ez felejthető részemről.

 

A másik megoldás a digitalizáló kártya, ami szintén fizetős...

 

Esetleg egy asztali gép hangkártyája megfelelő? Ha arra kötném a fejhallgató kimenetet akkor valamilyen szoftverrel fel tudnám venni, hogy hogy játszom Rachmaninov IIIzongoraversenyét :D ?

djuice Creative Commons License 2020.07.22 0 0 2703

"kipróbáltam jó pár youtube videóban elmagyarázott ingyenes programot, de a legtöbb amit elérek, hogy borzasztó számítógépes midi hangon sikerül visszajátszanom a felvett anyagot."

 

Ez azért van tuti, mert a pc-den a program midi out beállítása egy belső egyszerű szabvány windows midi portot hajt meg (pl. Microsoft GS wavetable synth vagy Midi mapper).

Ezt a programok Setup / [Audio, Midi] beállításában lehet megadni IN és OUT eszközként külön.

Ha fel van téve az FP30 pc drivere, akkor elvileg annak a neve kell látszódjon az IN eszközként, hisz a billentyűket leütve midi kódesemények generálódnak (melyik billentyű volt leütve, meddig volt lenyomva, milyen erősséggel volt leütve, milyen hangszínt használtál stb.) és ezt kell egy programnak (sequencer progi. pl. https://openmidiproject.osdn.jp/Sekaiju_en.html ) rögzíteni, mint egy "magnó" csak persze digitálisan.

A visszajátszáskor aktiválni kell a midi OUT eszközt, hogy min legyen lejátszva. Ha itt is az FP30-at adod meg, akkor azon fogja visszajátszani, usb-n visszaküldi a hangszer hanggenerátorának, immár mint felvett eseményt. De itt rögtön elő is áll a probléma, hogy ha a hangszer van az OUT portra is megadva, akkor a még rögzítéskor feljátszott események, melyek az In-en masíroznak a pc-be, rögtön kerülő utat választva a program OUT-ján vissza is fordulnak és 2x fog megszólalni kis késéssel a hang. Tehát úgymond érdemes felvételkor az OUT eszközt tiltani. Ezt profi programok tudják maguktól is. Azt hiszem a Cakewalk már ilyen pro szoftverként is ingyenes.
https://www.bandlab.com/products/cakewalk

 

Ebben a programban már más lehetőség is van, nevezetesen audioban rögzíteni a felvett dolgokat (pl. CD vagy mp3 felvétel alapjául...). Ez már nem azt rögzíti kód adatként, hogy melyik billentyű mikor volt lenyomva, hanem a hangszer hangfrekvenciás valós hangját veszi fel és a hangszer nélkül is lejátszható később.

Ehhez a művelethez viszont nem elég a hangszert usb kábelen egyszerűen a pc-re akasztani. Ehhez egy digitalizáló kártya kell, egy hangkártya. Egy ilyet pl. tudok is eladót megkímélten, ha ilyen felvételeket (is) akarsz készíteni, az egyszerű midi rögzítés mellett, mert azt is tudja pluszként.

https://www.steinberg.net/en/products/discontinued_hardware/ur22.html

Előzmény: Forceracer (2701)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.22 0 0 2702

Az FP-30 USB-n emlékeim szerint csak MIDIt tud kommunikálni és pendrivera is csak MIDI-t tud írni.

Az annyit tartalmaz, mikor melyik billentyűt/pedált mennyire és milyen hirtelen nyomtad le/engedted fel.

Egy gép alapból gépszinti szinten értelmezi.

Jobb hangot szoftveres zongora = VST tud -- pl. PianoTeq -- de a VST-k tipikusan fizetősek.

 

Komolyabb zongorák -- emlékeim szerint FP90 pl. -- tudnak audio fájlt írni pendrivera.

 

Ennek hiányában a zongora audio kimenet köthető a hangkártyáta. Ebben az esetben érdemes utánanézni az oprendszer low latency beállításának, hogy ne késsen a jel értelmezése mindenféle háttérben zajló random okolból.

 

Előzmény: Forceracer (2701)
Forceracer Creative Commons License 2020.07.22 0 0 2701

Szaiasztok!

 

Roland FP-30-ra keresek jó tanácsokat számítógéppel történő összekötésre.

 

USB kábeles összekötést próbáltam, kipróbáltam jó pár youtube videóban elmagyarázott ingyenes programot, de a legtöbb amit elérek, hogy borzasztó számítógépes midi hangon sikerül visszajátszanom a felvett anyagot.

Gondolom kellene valami hangszer hangminta vagy valami hasonló ¯Ł(°_o)/¯

A zongora fejhallgató kimenetét nem tudom rákötni a gépemre mert a laptopon nincs mikrofon bemenet.

 

(egyébként innen számolva 9 oldallal ezelőtt vettem meg és ha valaki még emlékszik rá legutóbb a kisujjam miatt aggódtam de mindenkit megnyugtatok, hogy 2-3 hét alatt megedződött 😂 - gondolom nagyon aggódott mindenki 😆😆😆)

djuice Creative Commons License 2020.07.17 0 0 2700

Ma 2 haverommal nagy teszt volt. Roland RD2000 kontra RD88.

Hangban sokkal dinamikusabb, teltebb érdekes mód a kis 400 ezer forintos újabb modell, de sokkal gyúrósabb a mechanikája. Azonban olyan zenésznek, aki hosszabb távra vásárol vagy sok hangszínes szolgáltatást keres, tanuló, de nem akar 2 évente zongorát cserélni, kis karcsú, könnyed kivitele okán, az RD88 kitűnő választás lehet! Még saját hangszóróival is egy vállalható gyakorló hangszer, más márkák hasonszőrű termékeivel szemben!

Ajánlható kis hangszer (bár a saját igényeimhez mérten én 300-320 ezernél többet azért nem adnék érte, na de lehet érdemes ezzel is kivárni...)

syrius Creative Commons License 2020.07.15 0 0 2699

Emlékszem arra kiállításra, akkor már volt egy minibillentyűs CASIO kütyüm, de amiket ott láttam azon teljesen kivoltam. Tényleg MINDEN volt, ami akkor a csúcstechnikát jelentette ráadásul a magamfajta még hasonlókat se látott itt meg MINDENT ki lehetett próbálni. Vittem egy kazettás magnót rákötöttem a fejhallgatókimenetre és egy csomó mintát vettem fel, valahol máig megvannak. Elvittem az énektanárnőnket, aki addig még egyáltalán nem látott ilyeneket, ő is rosszul volt (OK nem egy Kocsis Zoltán szint) Azóta szórom a pénzem ezekre, bár legutóbb megint egy KORG-ba szerettem bele. (De ez OFF, mert kíséretautomatikás)

Előzmény: Túrórudi (2696)
gyorsmanó Creative Commons License 2020.07.15 0 0 2698

Sziasztok,

 

próbálta már valaki a Casio GP szériáját? Nézegetem a GP300-at, a neten sok jó tesztet olvastam/láttam, még az összehasonlító tesztek is jók, de gondoltam rákérdezek hátha valaki már próbálta élőben.

 

Köszi előre is.

djuice Creative Commons License 2020.06.09 0 1 2697

De azok akkor dig. zongorák voltak vagy rendes akusztikusak?

Jó sztorik! Jöhet még ilyen ha van! :)

Előzmény: Túrórudi (2696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!