" 7000-es fordulatig alig hallani a motor hangját a forgalomban." Nálam rájöttem mi lehet a baj. Kerékpár sisakkal járok és a füleimen nincs 5 cm-es szivacsréteg.:):)
Én se szeretem a sikítást. Ahhoz hogy egy 50-es motor nagyobb teljesítményre legyen képes, emelni kell a fordulatát. Ez azonban nem jelenti azt hogy sikítania kell. Egy jó hangtompítóval és szívászajcsökkentővel meg lehet oldani hogy ne sikítson. Én is ezt tettem. 7000-es fordulatig alig hallani a motor hangját a forgalomban. Az fölött erősödik a hangja, de nem sikít.
Csak érdekesség képen írom le hogy:
Egy 207-es Babetta főtengelye 40 km/h-nál 6040-et forog, míg az én motoromé 4860-at. 55-nél a 207-es 8305-öt, az enyém 6682-őt. A motorom 75 km/h-nál 9112-őt forog, a 207-es (ha tudna annyit) 11325-öt forogna. Mindezt eredeti gyári áttétellel számolva.
"A mostani (Osztrák?) motorom kipörög 10 ezerig, ki is szoktam pörgetni, mert szeretem a sebességet"
Azt én is szeretem, de nem motoron. Ha mégis, van egy 4T 150ccm nagyon jó fékekkel és gumikkal.(egy macskát meg lehet úszni vele) Valamint a hangja is jó. Nem nagyon bírom a 2T hangját. Főleg, ha pörög nagyon. Sthil fűrész vagy a motoros permetezők. Babetta is már határeset, ha nagyon húzva van neki. Vannak akik szeretik ezt a "sikítást".
XVI. mopedrally ezúttal 207-es babetta nyergében. Amitől igazán fostam: a dellorto szívó oldalán a por bejutásának megakadályozása - szinte tökéletesre sikerült. Nem kajált be semmi nem neki valót.
Ellenben műszaki hiba miatt csak a 9. ellenőrzési pontig jutottam.
Mégpedig: a 7. pont magasságában megszűnt működni a moped - vizslatás után kiderült, hogy a szikra hibádzik, aminek oka: a gerjesztőtekercs kivezetését elengedte a forrasztás.
Mindig hordok magamnál "vihar"gyújtót = szúrólánggal üzemelő öngyufa. Ezúttal összekevertem a dolgot, és egy normál gyújtót raktam be. Azon kívül, hogy égettem a kezemet vele, mást nem tudtam alkotni vele.
Visszablankolás után rátekertem a vezetéket a kivezetésre, a lemezzel megcsíptettem, kapott némi szigetelőszalagot, hogy rögzítve legyen valamennyire.
Így még bírta az említett 2 ellenőrzőpontot.
A 9esre beérvén beírtam az adatlapra a választ, de cimborám jelezte, hogy pecsét is van felkötve a fára. Letalpaltam a járgányt és leállítottam. Pecsételés és összecihelődés után már nem volt hajlandó elindulni többé.
Ha maxra tekertem bringázás jelleggel a gépet, hajlandó volt 1-2 prüsszentésre. Néha pörrent is de kakukk a vége.
Trélerezés lett a vége, és haza is így került a technika. Itthon visszaforrasztottam a vezetéket, de szikra továbbra sincs. Méricskéltem tekercseket, amikor is kiderült, hogy a gyújtótekercs ellenállása majdcsak fele a az új gyújtótekercsének! Csere óta vígan üzemel a moped.
Innentől kezdve a cuccosba bekerül egy tartalékos alaplap gyújtótekerccsel.
Ezeknek a motoroknak a zöme megette a kenyere javát. Előélettől függően anyagfáradás is reális opció náluk. Például egy 210-es 2 sebességes belefuthat olyan problémába, hogy beáll a szabadonfutója. Ez nem kis gond, mert ott meg is áll és lehet hazaszállítani vagy tolni. Majd szétborítani a blokkot a cserére. Vettem olyan 210-est, amiben ilyen szabadonfutót találtam. (keresztbe állt a görgő és megszorult.) Átnéztem és maga a konstrukció nem tetszett. Kicsit átalakítottam, hogy ilyen ne fordulhasson elő vele soha többé. Most semmi holtjáték, ami indulásnál "üt" a blokkban, és sebességváltáskor is. Hihetetlen símán fog. Ezzel a motorral így el merek menni hosszabb távra. Na ez is egy a sok közül ami az én "tuning" elképzeléseimbe belefér.:):)
"Kedvelem sok helyen a tűgörgős megoldásokat, de a dugócsapszegen nem.Sok rossz példát láttam már..."
Vissza lehet keresni, senki nem is mondott a mai napig értékelhető érvet arra, hogy miért ne lenne jó a bronzpersely egy babettában.
Az egyetlen valamennyire jogos kifogás ellene, hogy miatta egy picit sűrűbbre kell keverni a keveréket. Akinek ez akkora kabinetkérdés hogy nem 40 hanem 33 liter benzinhez kell 1 l olaj, az tűgörgőzzön, de szerintem sem éri meg a kockázat.
Sajnos igaz, amit a Babettákról írsz. A gyenge anyagminőség az oka. A legutolsó 210-esem, ami vállalati motor volt, ezért nem kíméltem, de bírta a strapát. Full gázon jártam vele, 55-öt ment. 20 évig használtam, egyszer kellett dugattyút cserélnem, mert eltört a gyűrű. Tűgörgős volt a csapszege, azt is cseréltem, de nem volt vele nekem problémám, se előtte, se utána. Arol 2T-vel jártam, 1:40-es keverékkel, mert csak azt kaptam hozzá, de bírta a gép.
A mostani (Osztrák?) motorom kipörög 10 ezerig, ki is szoktam pörgetni, mert szeretem a sebességet. Ez is bírja, több mint 5 éve tuningoltam, de állja a sarat.
Ui: Június 3-án Veterán motoros találkozó és börze lesz Veszprémben, az Aréna parkolójában. Hátha érdekel valakit. Én ott leszek. Nagy buli szokott lenni, sok résztvevővel.
Nem tudom, mi lehet az oka a kifújásnak az NGK gyertyáknál, csak gyanúm van.
'93 óta dolgoztam márkaszervízben, japán autókkal, amelyek NGK gyertyákat használtak.
Egyszer gyári oktatáson megkérdeztem, hogy milyen is az a tömítés a gyertyán.Nos, elmondták, az egy vékony lemezből hajtogatott, "hurkásított" tömítés, egyszer nyomatékra húzva úgy deformálódik, hogy kellően tömít.
Szóvá tettem, hogy ok, de akkor ez csak egyszer van, ha kiveszem a gyertyát, már összelapult a tömítés, lehet hogy utána már nem látja el a feladatát.
Azt a válasz kaptam, hogy egy gyertyát a mai motorokban egyszer kell betenni, a lejárati idejéig nem kell bántani.
Én, ha kivettem egy ilyen gyertyát, levágtam róla az eredeti, kilapult tömítést és tettem rá friss réz vagy alu gyűrűt, volt is mindig ilyen, ugyanis pont megfelelő méret az olajdugó tömítése.
Kapható mindenütt, 14x20x2 mm.
Köszönöm a tapasztalat átadását a Rocket hajtókarról, nem ismertem, eddig még nem kellett.
Kedvelem sok helyen a tűgörgős megoldásokat, de a dugócsapszegen nem.Sok rossz példát láttam már...
Üdv.! Nekem is van egy 207-es 4 felömlős hengerrel (alapméret). Ezzel ismotorozom itt a városban. Nem mértem a végsebességét, de érzésre kicsit gyorsabb talán. Nem pörgetem a motort, mert nem szereti szerintem. Egy motorozásnál beállt az egyik motoron a főtengely, (hajtókar tűgörgő) amit a túlpörgetésnek is tudtam be. Azóta letettem a "tuning"-ról. Szerintem ez a motor nem arra való, hogy pörgősebb legyen. Nyélgázon majdnem a gyári is sok neki szerintem. Úgyhogy csak mosolygok magamban mikor ezeket a törekvéseket látom. Sok hűhó semmiért. Ráköltenek egyesek sok pénzt és kiderül, hogy lesz mindig egy gyenge pont ami elromlik. Vagy törik vagy szakad.
Megértelek és elfogadom az álláspontodat. Amire Te használod, arra pont úgy jó, ahogy van.
Én dolgozni jártam a 207-esemmel, 6,5 km-re. Szereltem rá plexi szélvédőt, mert ha esett, ha fújt, télen is, menni kellett vele. Erősebb világítást is szereltem rá, mert lakott területen kívül is kellett menni. A barátomtól kaptam egy Robi hengert, amit a kopott helyett felszereltem rá. Azzal képes volt 55-el menni, digitális órával mérve. Fontos volt hogy ne dideregjek sokáig a motoron, ezért jól jött a nagyobb sebesség. Átlagban 9 perc volt az út. Szerencsére nem sokáig kellett így használnom.
Igen, feltöltöd és megfigyeled, hogy ne follyon sehol sem. Úgy biztos van kenése a csapágyaknak.
Az, hogy egy zárt csapágy mennyit bír a benne lévő zsírral azt nem tudom, de szerintem az is bírja sokáig. Ha kivetted a belső védőt, akkor töltsd fel olajjal. A motor azért köpte be a gyertyát, mert a blokk illesztésnél nem volt rendben. A hajtóműházhoz nincs köze ennek.
Üdv.! Abban a tudatban éltem,hogy a 210es,egysebességűben a csapágyak kenését a hátrajutó kipufogógáz olajtartalma keni,ezért kell belül-oldalról eltávolítani a porvédőt..Tehát,akkor feltölthetem váltóolajjal a betekintő szintjéig,ledugózva alul...? -(mostani állapot: feltöltöttem,mentem vele,leengedtem..-tehát csapágyakban van...)
Egyszer egy lejtőn mentem 47-tel, olyan szinten üveghangja volt a motornak, hogy az nem tréfa. A gyári áttételnél egy 50es tempónál már nem semmi főtengely fordulatszám van, mindenképpen kell egy 13-as lánckerék aki nagyobb utazósebességre vágyik
Üdv.! Hát én úgy mondok valami tanácsot, hogy a motorról feltételezem az alapvető műszaki állapötot. Nem volt a blokk rendesen összehúzva ez nem az a kategória.Szerintem jobb ha például a sztender normálisan feltámassza a motort és be lehet egyáltalán rúgni, mint a kipufogó rezó tuning.
Valamint átnézném az 1 sebességre átalakítás mennyire precízen van megoldva. Hát (nem tudom, hogy a zárt csapágyak meddig bírják ha a ház olajmentes) Én olajjal használnám, ha üres is a hajtómű. A csőtengelyek legyenek fixálva és centírozottan fusson az egész.
Pontos sebességadatot nem tudok mondani. A város határán egy mérő van kihelyezve. Ott mindig megnézem mit "tud" a motor. 46 Km/h általában. 50 km/h a csúcs. Lehet, hogy nagyon erős hátszéllel! :):):) Nem ez a lényeg. Minden tuning nélkül ez van. A lényeg, hogy sosem megyek nyélgázon. (lehet,hogy az utazó sebesség csak 38 Kmm/h.)
Dellorto karbihoz használtok-e csepptálcát? Nálam kifújt és rácsepegett a hengerre, ami nem megnyugtató. Marcell blogján olvastam erről a problémáról. Nála is jelentkezett és azzal kezelte, hogy egy Jikov csepptálcát applikált a Dellortora. A leírás most nincs a neten. Van-e ilyen problémátok és hogyan oldjátok meg?
Hali. Olvastam a problémád a 210-essel. Írtad, hogy jó pár éve lett feljavítva és zárt csapágyakat tettél bele de csak az egyik porvédőt vetted ki ami rossz megoldás ugyanis a szimeringet semmi nem keni azaz szárazon fut a főtengelyen ami áltat megég a szimering záróéle és a főtengelybe is bele mar, a főtengely csapágynál meg nem tud tárolódni egy kis kenés sem. Azzal, hogy huzattál össze a blokkon a szimering záróél helyzete is megváltozott. Az én véleményem szerint a szimering engedte át a váltóolajat amit a cspágy porvédő át engedett szívás ütemben mivel a porvédő nem szimering! A forgattyúsház tömítést azért zárnám ki mert ha ott átjut az olaj akkor az olajba bele is jut a benzin mivel könnyedén át tudja szakítani szívás és elősűrítéskor a tömítést és ez a csavarok után húzásával nem szokott megoldódni. Ha jelenleg tökéletesen működik akkor addig kell használni amíg lehet.
A 210-esbe ha 1 sebességes akkor a 80w-90 a jó de ha 2 sebességes akkor a 10w-40 hajtóműolaj a tökéletes bele a szabadonfutó végett.
Hali! Válasz: Nem volt összehúzva rendesen a motorblokk,valamint volt egy 0,8as főfúvóka..(vagy felette..)-utóirat: a motorblokk leeresztőjét megtaláltam, az olajsárban,csak nem volt benne csavar..ott szívta be az olajat-régen..-Most Dellorózok 0,68-al.Zsír megy is,csaka stortkipufogót nem viseli jól (diffúzor-konfúzor..-ott megint sok neki a benya,és Dellortón nincs állítás-súbertű..
" Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor."
Nekem úgy jó, ahogy megcsinálták anno. Arra amire tervezték azt tudja. Magam részéről nem célom
feljavítani a teljesítményét. Olyan jobbítást, hogy világítás, olajos lengéscsillapítás tempomat ilyesmit preferálok. Sebesség növelés nem opció, mert így sem megyek max.-on. (megnéztem a 207-es tud 50 km/h-t, de 40-el járok vele. Akkor legjobb a hangja.) Városon kívül kerékpárúton járok és ott nem kell versenyeznem. Elöl hátul méretes kosaraim vannak + a lábközt is van egy tartó, amin elfér egy 15l-es vödör. A motor fel van málházva a horgászfelszereléssel. A napernyőtől a bottartóig a botok a merítőszák, etetőanyagok,a pontymatrac, az esőkabát stb-stb. Minden rögzítve van rajta gumis kapcsokkal. Rám semmi nincs aggatva és én szabadon motorozhatom így. Pillanatok alatt a horgászhelyen bevetésre kész vagyok, mivel a kapcsok egy mozdulattal oldhatóak. Nekem ez a "tuning".
Üdv.! A 210-es Babetta hajtóműben az olaj nem befolyásolja azt, hogy a gyertya milyen. Ugyanis a motortér az zárt a hajtóműtől. Az üzemanyagban lévő olaj okozhat ilyet. Ha csapágyat cseréltél és szimeringeket és olajat tettél bele, akkor az úgy rendben. Nem kell külön kenésen gondolkodni.
Üdv.! Erre a "fojtás" témára gondoltam, hogy kitárgyaltuk. Én nem kimondottan a Babettára, hanem általánosan értelmeztem elméleti síkon a dolgot. Ezért volzt a nézetkülönbség. De ez nem baj. Személyes probléma részemről nem adódott ebből!
Nagyon bízom benne hogy nem véglegesen. Én egy értelmes embernek ismertelek meg, aki otthon van a kétüteműek rejtelmeiben. Szívesen beszélgetnék Veled továbbra is. Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor.