Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sefotos Creative Commons License 2020.03.25 0 0 58293

Miért nem olvasgatjátok a Service manual-t, fenn van a priusclub szerveren, 7500 oldal mindössze. Ehhez még lehetnek YouTube videók, bár ez túl nehéz ügy.

Előzmény: 8lazo8 (58292)
8lazo8 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 58292

Erre kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle. Ha a komplett mechanikát ki akarják cserélni gyári új alkatrészből az fájdalmas lesz mivel a prius-nak elég komplex a "fékmunkahengere".
Nem lehet csak valami karmantyút, szimmeringet cserélni ami miatt szivárog?
Érdemes volna valakihez elvinni aki látott már ilyet.

Előzmény: almacsiga (58291)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.24 0 0 58291

Sajnos kiderült, hogy a fékmunkahenger lehet a hibás és valóban a fékfolyadék csöpögött. A szerelő szerint ez nagyon ritka hiba Toyotáknál, de tudja, hogy ez engem nem fog vigasztalni :-( Várom a csúnya számot, aminek majd utánanéz, hogy mennyi lesz. Állítólag a Toyota szervízek is takarékra kapcsoltak és csak működéséptelen autókra vesznek fel alkatrész rendelést, szóval nem lesz egy gyors dolog a beszerzés, mivel a mienk működik. Majd figyelni kell a fékfolyadék szintet és szükség esetén rátölteni a fékmunkahenger cseréig.

Előzmény: almacsiga (58289)
sefotos Creative Commons License 2020.03.24 0 0 58290

A km futást nem érdemes elhinni, amikor megveszed, egy TELJES szervizt kell csinálni. Főleg: minden szűrő, minden olaj, mindkét hűtőfolyadék, gyertyák, állapot szerint féktárcsák és fékbetétek, 12V akkut ellenőrizni, stb. ha valamit még elfelejtettem volna.

A fékbetét elől kopik. A féktárcsák elől kb. 200000 km-t bírnak, én most cseréltem talán 220000 km-nél. (Azért talán, mert a Muksi Car tekerészte autóm km óráját).

Amúgy autóm kiváló.

Előzmény: almacsiga (58289)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.24 0 0 58289

Keso delutan mar okosabb leszek. Most van szerelonel, mert ma volt muszakin es le lett cserelve a valtoolaj. Mondtam, hogy ezt a csopogest is nezze meg. 
Erdekes viszont, hogy mar egyszer ram telefonalt a szerelo, hogy elfogytak az elso fekbetetek, cserelni kell. Ez az elso Priusunk, de mindenhol azt olvastam eddig, hogy ezekben szinte nem fogy a fekbetet, erre kb. 88000 km utan cserelni kell. Persze kerdes, hogy az elozo tulajok hogy hasznaltak. 83000 km-rel vettuk.

Előzmény: 8lazo8 (58288)
8lazo8 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 58288

Ez alapján a tipp fékfolyadék.

Előzmény: almacsiga (58286)
jedi1 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 58287

Én is Zsuffa Bélától vettem, korrekt áron. Tudom ajánlani.

Előzmény: Trotter66 (58281)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.22 0 0 58286

Ma kicsit aláfeküdtem, hogy megtaláljam a csöpögés okát a vezető oldali lábtérben.

Sajnos úgy néz ki, hogy nem az eltömődött klímacső lehet az oka, hanem a fékpedál mögött gumiharang alján látszik valami csepp, ami érzésre, nem víz, hanem valami olajosabb folyadék. Csináltam egy fotót is. Esetleg erre valami tipp?

Előzmény: almacsiga (58277)
Trotter66 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 58285

P3-al egyszer sikerült 102 km/h-val tiszta elektromos hajtással tartani a sebességet, igaz autópálya volt és enyhén lejtett, vagyis extrém helyzet volt. 

A mostani P4 alapú verda sokkal többet tud önerőből, mint a P3, valahol 80-90 km/h között lehet a vége.

Előzmény: dokiki (58283)
Trotter66 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 58284

Szuper!

Előzmény: sefotos (58282)
dokiki Creative Commons License 2020.03.21 0 0 58283

Úgy szoktam,álló helyzetből amúgy is lassan gyorsul fel.EV-be 50-60 között szoktam menni, a 70-es sebesség csak próba volt.

 

Előzmény: Trotter66 (58279)
sefotos Creative Commons License 2020.03.21 0 0 58282

Már egyeztetjük is, 35 Ah van nála.

Előzmény: Trotter66 (58281)
Trotter66 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 58281

Nézd, Vannak az AGM hívők és vannak a "minekodaagmjóleszasavasis" hívők. Még egy halmaz van, akik "csakagyári"-ra esküsznek, ezek nyilván az AGM hívők szegmensének ultrái.

 

Én a magam részéről AGM-et vennék az utaskabinban lévő kisakksinak, de nem a gyárit, van olcsóbb alternatíva is. 

 

Persze ez is pénztárcafüggő. Tízezerért is lehet bele akksit venni (savas) és 50-60E -ért is (AGM).

 

Csendes ötlet még:  Zsuffa Béla tart  gyári kisakksit is korrekt áron.  Pár éves, de tesztelt és jó akksik.  Gondolom, hogy bontásból van.

Előzmény: sefotos (58280)
sefotos Creative Commons License 2020.03.21 0 0 58280

Szia, Te mint kompetens Toyota hívő, milyen segéd-akkut javasolnál P3-ba, lehet, hogy a 9 éves van még benne.

Előzmény: Trotter66 (58279)
Trotter66 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 58279

Teljesen normális. De ha javasolhatom, ne nyúzd ilyentén az akksidat. Ha EV-zni akarsz, akkor benzinmotorral gyorsíts fel a kívánt szintre, aztán elektromosan tartsd a sebességet. 

Előzmény: dokiki (58278)
dokiki Creative Commons License 2020.03.20 0 0 58278

Mennyire normális, hog ya sima hibrid  P3-al fel tudok gyorsulni finom gázzal csak elektromosan 70-71-ig? Nem lejtőn,hanem sík úton.

 

Illetve más, -1 csík akksival 2,8 km-t tudok menni kb 53-55-el.Szerintem ez jó. 131ekm van benne.

almacsiga Creative Commons License 2020.03.19 0 0 58277

Valóban nem igen megy mostanában a klíma. Viszont eső sem nagyon esett :-)

Előzmény: Zolcsa (58276)
Zolcsa Creative Commons License 2020.03.19 0 0 58276

Én inkább tippelnék valami szélvédő szigetelési problémára. Gondolom, ilyen időben nem igazán használod a klímát, hogy annak a kondenzvize legyen...

Előzmény: almacsiga (58273)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.19 0 0 58275

Igaz a parom hasznalja foleg, de en szagot nem ereztem es o sem panaszkodott meg.

Konnyu megtalalni ezt a talcat es a leeresztocsovet?

Előzmény: Csokis (58274)
Csokis Creative Commons License 2020.03.19 0 0 58274

Pedig az (2-esnél legalábbis) tipikusan a klíma kondenzvize. Igaz, ott az utas szokta megkapni, nem a sofőr. Van egy tálca, ha az az eldugult kondenzvíz leeresztő cső miatt megtelik, akkor kanyarban az utas lábára folyik. Szaga van? Mert akkor könnyű eldönteni, hogy csak víz, vagy hűtőfolyadék.

Előzmény: almacsiga (58273)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.18 0 0 58273

Sziasztok!

Tapasztalt mar valaki olyat Prius 3-nal hogy a vezeto oldalan valami csopog a labterben? Most ebben a szaraz idoben is nedves a gumiszonyeg, szoval biztos nem az esot hozza be a cipo talpa. A klima is ritkan van bekapcsolva mostanaban. Hiaba nezegetem nem latom a csopoges forrasat.

almacsiga Creative Commons License 2020.03.13 0 0 58272

A tablazat tetejen Europa szerepel. 

Előzmény: VDaNi (58271)
VDaNi Creative Commons License 2020.03.13 0 0 58271

Ez a tablazat nem a magyar autokra vonatkozik, itthoni karbantartasi eloiras szerint nem kell cserelni

 

Előzmény: sefotos (58262)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.06 0 0 58270

Azt nem tudom mennyire ert a hibridekhez, de alapvetoen Toyotas szaki. Mondjuk a valtoolaj cserehez, gondolom nem kell speci szakertelem. Ha meg kell akkor is letoltottem a szervizelesi utmutatot 😃

Előzmény: sefotos (58269)
sefotos Creative Commons License 2020.03.06 0 0 58269

Jó az ötlet, de ha nem szokott hibrid Toyotát szervizelni, akkor oda kell rá figyelni. Pl. a kisakku lekapcsolás gyakran célszerű. Meg nem tud Techstream-el hibakódokat, adatokat kiolvasni. Sokan tudnak, én is, csak most annak a laptopnak cserélnem kell az akkuját éppen.

Előzmény: almacsiga (58268)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.06 0 0 58268

Ha jól értelmezem a válaszod, akkor jól értelmeztem a táblázatot és valóban nem előírás normál használatnál a váltóolajcsere. Ettől függetlenül mivel elég sokan ajánlják, lehet hogy én is megcsináltatom. És ha a márkaszervíz nem tanácsolja, akkor máshol. Úgyis van egy jó szerelő, akihez a Prius elődjét egy Yaris TS-t hordtuk évekig. Legalább az áprilisban esedékes műszakit is rá tudom majd bízni egy kalap alatt.

Előzmény: sefotos (58267)
sefotos Creative Commons License 2020.03.05 0 0 58267

A váltó olaj csere egyszerűbb művelet, mint a motorolaj csere, szűrő nincs, az olaj ára nem vészes (ha nem márkaszervízben veszed), én nem vacillálok a 90000 km-enkénti cserén, megcsinálom. A másik szempont az, hogy egy használtan vett autón soha nem biztos a mutatott km, ezért azzal kell kezdeni, hogy mindent cserélni érdemes, olajakat, szűrőket, gyertyákat, ha a 160000 km valószínű, akkor mindkét hűtőkör folyadékát is (szigorúan csak Toyota SLLC-re, márkaszerviz árulja, drágán.) A fékfolyadékot én mérem (4 dollár a teszter az Aliról), 1% víz esetén nem, 2% víz esetén cseréltetem.

Az ENEOS olajakat a Szakál Metál importálja, több forgalmazó árulja.

Olajszűrőt Bárditól, vagy mástól.

Papír szűrőket, leeresztő csavar tömítést eBayről, Aliról.

A váltó olajat legegyszerűbb 10 mm körüli átlátszó műanyag csővel, felül tölcsérrel, alul kis fém pipa csővel beöntözgetni a váltó oldalán lévő töltő-nívó csavarnál. Ha kibuggyan, akkor kész, csavart meghúzni.

Mindent nyomatékkulccsal!!!

 

 

Előzmény: almacsiga (58266)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.05 0 0 58266

Letöltöttem a P3 karbantartási táblázatot a https://priusclub.hu/-ról és ha jól értelmezem, akkor aszerint nem kell váltóolajat cserélni, csak ellenőrizni 60000 km-ként, normál használat esetén. Csak az intenzív (severe) használathoz ír cserét 90000 km-nél.

Jól értelmezem? Még mindig csak kérdezek ;-)

Előzmény: almacsiga (58265)
almacsiga Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58265

Már regisztráltam. Már várom a jóváhagyást és rászabadulok a letölthető anyagokra :-)

Előzmény: sefotos (58264)
sefotos Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58264

Rendben, bocs.

Egy - főleg ilyen bonyolult - autót kétféle hozzáállással lehet megfelelően üzemeltetni:

Ha valaki pl. tapasztalt műszaki szakember, netalán öreg gépészmérnök, mint jómagam.

Vagy: kellő gondossággal elolvassa az elérhető információs anyagokat, aminek a linkjét közöltem.

Az se rossz, ha mindkettő fennáll.

Kovalcsik kolléga elképesztő lelkesedéssel és hozzáértéssel elérhetővé tett minden szükséges információt mindegyik Prius verzióra, azt KELL HASZNÁLNI!

 

Előzmény: almacsiga (58263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!