Miért nem olvasgatjátok a Service manual-t, fenn van a priusclub szerveren, 7500 oldal mindössze. Ehhez még lehetnek YouTube videók, bár ez túl nehéz ügy.
Erre kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle. Ha a komplett mechanikát ki akarják cserélni gyári új alkatrészből az fájdalmas lesz mivel a prius-nak elég komplex a "fékmunkahengere". Nem lehet csak valami karmantyút, szimmeringet cserélni ami miatt szivárog? Érdemes volna valakihez elvinni aki látott már ilyet.
Sajnos kiderült, hogy a fékmunkahenger lehet a hibás és valóban a fékfolyadék csöpögött. A szerelő szerint ez nagyon ritka hiba Toyotáknál, de tudja, hogy ez engem nem fog vigasztalni :-( Várom a csúnya számot, aminek majd utánanéz, hogy mennyi lesz. Állítólag a Toyota szervízek is takarékra kapcsoltak és csak működéséptelen autókra vesznek fel alkatrész rendelést, szóval nem lesz egy gyors dolog a beszerzés, mivel a mienk működik. Majd figyelni kell a fékfolyadék szintet és szükség esetén rátölteni a fékmunkahenger cseréig.
A km futást nem érdemes elhinni, amikor megveszed, egy TELJES szervizt kell csinálni. Főleg: minden szűrő, minden olaj, mindkét hűtőfolyadék, gyertyák, állapot szerint féktárcsák és fékbetétek, 12V akkut ellenőrizni, stb. ha valamit még elfelejtettem volna.
A fékbetét elől kopik. A féktárcsák elől kb. 200000 km-t bírnak, én most cseréltem talán 220000 km-nél. (Azért talán, mert a Muksi Car tekerészte autóm km óráját).
Keso delutan mar okosabb leszek. Most van szerelonel, mert ma volt muszakin es le lett cserelve a valtoolaj. Mondtam, hogy ezt a csopogest is nezze meg. Erdekes viszont, hogy mar egyszer ram telefonalt a szerelo, hogy elfogytak az elso fekbetetek, cserelni kell. Ez az elso Priusunk, de mindenhol azt olvastam eddig, hogy ezekben szinte nem fogy a fekbetet, erre kb. 88000 km utan cserelni kell. Persze kerdes, hogy az elozo tulajok hogy hasznaltak. 83000 km-rel vettuk.
Ma kicsit aláfeküdtem, hogy megtaláljam a csöpögés okát a vezető oldali lábtérben.
Sajnos úgy néz ki, hogy nem az eltömődött klímacső lehet az oka, hanem a fékpedál mögött gumiharang alján látszik valami csepp, ami érzésre, nem víz, hanem valami olajosabb folyadék. Csináltam egy fotót is. Esetleg erre valami tipp?
P3-al egyszer sikerült 102 km/h-val tiszta elektromos hajtással tartani a sebességet, igaz autópálya volt és enyhén lejtett, vagyis extrém helyzet volt.
A mostani P4 alapú verda sokkal többet tud önerőből, mint a P3, valahol 80-90 km/h között lehet a vége.
Nézd, Vannak az AGM hívők és vannak a "minekodaagmjóleszasavasis" hívők. Még egy halmaz van, akik "csakagyári"-ra esküsznek, ezek nyilván az AGM hívők szegmensének ultrái.
Én a magam részéről AGM-et vennék az utaskabinban lévő kisakksinak, de nem a gyárit, van olcsóbb alternatíva is.
Persze ez is pénztárcafüggő. Tízezerért is lehet bele akksit venni (savas) és 50-60E -ért is (AGM).
Csendes ötlet még: Zsuffa Béla tart gyári kisakksit is korrekt áron. Pár éves, de tesztelt és jó akksik. Gondolom, hogy bontásból van.
Teljesen normális. De ha javasolhatom, ne nyúzd ilyentén az akksidat. Ha EV-zni akarsz, akkor benzinmotorral gyorsíts fel a kívánt szintre, aztán elektromosan tartsd a sebességet.
Pedig az (2-esnél legalábbis) tipikusan a klíma kondenzvize. Igaz, ott az utas szokta megkapni, nem a sofőr. Van egy tálca, ha az az eldugult kondenzvíz leeresztő cső miatt megtelik, akkor kanyarban az utas lábára folyik. Szaga van? Mert akkor könnyű eldönteni, hogy csak víz, vagy hűtőfolyadék.
Tapasztalt mar valaki olyat Prius 3-nal hogy a vezeto oldalan valami csopog a labterben? Most ebben a szaraz idoben is nedves a gumiszonyeg, szoval biztos nem az esot hozza be a cipo talpa. A klima is ritkan van bekapcsolva mostanaban. Hiaba nezegetem nem latom a csopoges forrasat.
Azt nem tudom mennyire ert a hibridekhez, de alapvetoen Toyotas szaki. Mondjuk a valtoolaj cserehez, gondolom nem kell speci szakertelem. Ha meg kell akkor is letoltottem a szervizelesi utmutatot 😃
Jó az ötlet, de ha nem szokott hibrid Toyotát szervizelni, akkor oda kell rá figyelni. Pl. a kisakku lekapcsolás gyakran célszerű. Meg nem tud Techstream-el hibakódokat, adatokat kiolvasni. Sokan tudnak, én is, csak most annak a laptopnak cserélnem kell az akkuját éppen.
Ha jól értelmezem a válaszod, akkor jól értelmeztem a táblázatot és valóban nem előírás normál használatnál a váltóolajcsere. Ettől függetlenül mivel elég sokan ajánlják, lehet hogy én is megcsináltatom. És ha a márkaszervíz nem tanácsolja, akkor máshol. Úgyis van egy jó szerelő, akihez a Prius elődjét egy Yaris TS-t hordtuk évekig. Legalább az áprilisban esedékes műszakit is rá tudom majd bízni egy kalap alatt.
A váltó olaj csere egyszerűbb művelet, mint a motorolaj csere, szűrő nincs, az olaj ára nem vészes (ha nem márkaszervízben veszed), én nem vacillálok a 90000 km-enkénti cserén, megcsinálom. A másik szempont az, hogy egy használtan vett autón soha nem biztos a mutatott km, ezért azzal kell kezdeni, hogy mindent cserélni érdemes, olajakat, szűrőket, gyertyákat, ha a 160000 km valószínű, akkor mindkét hűtőkör folyadékát is (szigorúan csak Toyota SLLC-re, márkaszerviz árulja, drágán.) A fékfolyadékot én mérem (4 dollár a teszter az Aliról), 1% víz esetén nem, 2% víz esetén cseréltetem.
Az ENEOS olajakat a Szakál Metál importálja, több forgalmazó árulja.
A váltó olajat legegyszerűbb 10 mm körüli átlátszó műanyag csővel, felül tölcsérrel, alul kis fém pipa csővel beöntözgetni a váltó oldalán lévő töltő-nívó csavarnál. Ha kibuggyan, akkor kész, csavart meghúzni.
Letöltöttem a P3 karbantartási táblázatot a https://priusclub.hu/-ról és ha jól értelmezem, akkor aszerint nem kell váltóolajat cserélni, csak ellenőrizni 60000 km-ként, normál használat esetén. Csak az intenzív (severe) használathoz ír cserét 90000 km-nél.