Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

buyer2 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 127

:-) Azontúl hogy a design ki van találva (igy v úgy) nagyon sok múlik a felhasználón!

Előzmény: JAMIE222 (126)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 126

Azért ilyen buli a verdámnál nem volt, pedig most 240 van benne és jónak tűnik, de jobb a békesség alapon én is árulom, hogy ne is legyen:))

Előzmény: buyer2 (124)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 125

Ott a pont!

 

Dizelt nem vennék csak ha 200%ban tudják bizonyitani az előéletét. És akkor majd eldönteném hogy vállalom-e a rizikót vagy sem.

Pont itt ment az a téma hogy az auótkat eléggé tervezve építik, vagyis 300-ig jó ha jó. És lehet hogy sokat mondtam. A bizninsz az alkatrész nem a kocsi!

Előzmény: gsis (122)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 124

jó példa.

 

akkor most gattling mester hogyan tovább? 120-ál turbó, 150-él befecskendezők, 200-nál magasnyomású alkatrész...?:)

 

 

Előzmény: JAMIE222 (123)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 123

Konkrétan amit vettem  verdát tavaly, német elsőgzdás autó, megvan kinyomtatva minden szervizbeavatkozás.Pontosan úgy volt használva, ahogy Gattling mester tervezi.Nagy gond nem volt, 120ekm-nél turbócsere.

gsis Creative Commons License 2013.09.08 0 0 122

Százezres futás felett a mai modern diesel technikánál már gondok lehetnek , típustól és rendszertől fűggetlenül . Nem hiába van elég sok eladó ilyen km futással .Akinek van rávaló az szabadul tőle , kinlódjon vele más alapon .

Előzmény: buyer2 (120)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 121

Az olasz dízel JTD néven fut, a CR technika tőlük jön, Bosch közreműködéssel.Midenki más tőlük vette át és alakította a szája íze szerint.A korlátain belül jó cucc, nem széthullós, az egyes gyártók spórolása ront rajta csak.A szennyezéstől tekintsünk most el.

1.6 TDCI: 3 éve próbáltam C-Maxban, jól megy de iszonyú a járáskomfortja, mint a legtöbb ilyen szarnak.Igen a Stilo JTD-mnek is.

1.8-as benyás Mazda Premacy, C-Max, Corolla Verso való családos embernek, a kombik mellett.Dízelből esetleg Octavia2, már amelyik nem CR dízel.

Amúgy kérj tippet a becsületesneppertől, vagy olvasd vissza a korábbi ajánlatait, érdekes módon hasonló a véleménye neki is.:)

Minap olvastam valahol, hogy a Hyunday i30 sem használ kéttömegű lendkereket, mínusz egy szopásis lehetőség,és elvileg a Kia is ezt használja.

De még mindig azt tartom, hogy a legkisebb szopás japán benzinest hajtani.

Előzmény: Gattling (114)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.08 0 0 120

Hát én még a helyedben gondolkoznék egy kicsit.

 

1,6 TDCI motor átlag 6 liter mai átlagáron számolva 430ft/l > 2580FT/100 km.

1,6 VCT benzin 115Le átlag 7 liter 420 ft/l > 2940ft / 100 km ezt gázositva 8,5 l * 260-as átlaggal 2210ft / 100km.

 

Akkor most miről is beszéltek? :)Egyszerű matek. A dizelre a common rail egy vagyon. a befecskendezők szintén,és  a turbó?  

 

Autópályán alul marad a gázos? miért is?! a 4,2-es motor megeszik 8-9 liter 130-as tempomattal benzinből. ez gázból 10-11liter szerinted? :)

 

 

Előzmény: Gattling (119)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 119

Oké. Hdi diesel lesz és kész. El van döntve, nem gázosítok. :)

 

A helyzet az, hogy valóban jelenleg olcsó gázzal menni, üzemanyagban a kisfogyasztású dieselnek most vetélytársa hétköznapi autózásnál. Nagyobb, családi kirándulásnál, ahol menni kellene az autópályán, ott viszont a gázos nagyon alul marad.

Diesel lesz és kész. Eldöntöttem.

 

Ha legközelebb valaki betéved erre a topicra, és felteszi a kérdést, hogy dieselt vagy benzinest vegyen, akkor visszaolvasva segítünk neki a döntésben.

Én meg ha megvettem a gépet akkor jelentkezem, és időnként írni fogok ide, hogy jó vétel volt-e. Szerintem nem lesz vele gond. Úgyis olyant keresek kinn, amiben 100 ezer km alatti futás van. Itthon ilyen kikímélt autó nincs (vagy azonnal viszik is, főleg ha kombi).

 

Köszi a segítséget a döntésben.

Előzmény: Ordas (117)
Ordas Creative Commons License 2013.09.07 0 0 118

Nem tudom mit rugózol a benzin gázosításán. Csak két parlamenti döntés és felemik a jövedéki adóját, mint az etanolnak. (Egyébként szó van róla; sőt már eddig is elkezdték emelni: http://ado.hu/rovatok/ado/no-az-autogaz-jovedeki-adoja )

 

És komolyan azt a dízel-benzines vitában azon a 7 Ft/km üzemanyag költségen fukarkodsz, mikor összeségében ki fogsz fizetni 80 ft/km költséget???? Megéri? Ezt a 7 Ft-ot meg a dízel behozza szervízköltségen.

 

Ha meg abenzin árát emelik, akkor a gázolajét is fogják. Legalább 3 éve azonos áron van a gázolaj és benzin literje.

 

Bár vicces, bármit írnak neked, te mindig azt szajkózod, hogy dízel, esetleg ázos benzin.

Ha előre eldöntötted már, hogy Ford dízel, akkor minek szájkaratézunk?

Úgyse hagyod meggyőzni magadat :)

Előzmény: Gattling (113)
Ordas Creative Commons License 2013.09.07 0 0 117

Ez egy pözsó motor. Jó. Csak dízel. De a dízelek között jó.

 

Előzmény: buyer2 (111)
Ordas Creative Commons License 2013.09.07 0 0 116

Mi a véleményetek a francia autókról.

Szarok.

 

Pl. Renault Megane dci dieselkről, vagy a Scenic változatról?

Scenic, Espace maga kategóriájában úttörő

(bár állítólag a Chrysler Voyager és a Mitsubishi Space Wagon mintha korábbi lenne)

ötletesek.

 

Miért van lenn az áruk a béka feneke alatt a többi hasonló korű autókhoz képest?

2009-es példányokat látok 1 ,2 millió környékén már.

Piac beárazza, de van benne előítélet. F betűs autót, mint FIAT és francia kocsit nem veszünk :)

 

Ha francia dízel motor, akkor pözsó. Nem hiába hsználja a Ford is.

 

 

Előzmény: Gattling (106)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 115

Miért nem veszel egy V8-as benzines audit? D2 verziók (99-03)1,5M között már elég jó,szép állapotút lehet fogni.

Bele a gázt és az isten nem vet ki belőle. Sem pénztárcához mérten, sem kényelem és biztonság szempontjából sem. A motor szétnyűhetetlen ha normáls szervizt kap, a kaszni meg nem rohad el sosem. (alu)

Előzmény: Gattling (113)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 114

Várj! Nem az olasz motorokra gondoltál? Ha jól tudom, akkor az 1,8 Tdci, 2.0 Tdci-k nem franciák. Azok sokat is esznek.

Én a francia motorokról beszélek.

Előzmény: JAMIE222 (112)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 113

Tudsz mondani olyan dieselt, ami 1500-1900 között van, átlagfogyasztása 5,8 L alatt van és amely nem igényel 150 ezer km alatt valami extra szervizbeavatkozást? Mert elég régóta nézelődök, de mindnek van típusbetegsége. A listában szerelpők között a hdi a legjobb talán az összes tulajdonos elégedettsége/panaszkodása alapján.

 

- dti opel motorok: izzítógyertya berohad a hengerfejbe, inkejtor hibák

- dci motorok: turbó, kettőstömegű, injektor hibák, nagynyomású hiba, hajtókarcsapágy

- hdi motorok: injektor hibák

- pdti motorok: turbó, kettőstömegű, injektorok(pd elemek)

 

Benzines az akkor jöhet be a képbe - kizárólag Focus 1,6 Ti-Vct 116LE motoros, ha a diesel ára hirtelen 500 Ft fölé menne pár héten belül, és az LPG árát nem emelnék (vagy csak pár Forinttal). Akkor valóban okosabb döntés és takarékosabb megoldás a benzinest és bele a gázt azonnal.
Szóval viccesnek tűnik de meg kell várnom, hogy lesz-e háború vagy nem, emelkedik-e a dieselár azonnal az egekbe vagy nem. Fura, de így van.

 

A hibrid Toyota is tetszene, de nem nekem való. Hiába megbízható, ott a sok kütyü miatt idősebb korban rengeteg plusz kiadás lesz. Akkor inkább gázos autó lészen majd.

 

Ja és egy érdekes megjegyzés: 5-10 év múlva ezek a széthajtott turbós dieselek és turbós benzinesek filléres holmik lesznek tele meg nem javított problémákkal (esetleg rejtett, sufnituning hibákkal) Nem is tudom mi lesz akkor. Talán felértékelődnek az öreg, turbó nélküli kis köbcentis benzinesek. Talán. Majd meglátjuk. Vagy még olcsóbb új autók kerülnek a piacra (mondjuk Indiából), hogy megérje újra új autóban gondolkodni.

Persze aki tele van pénzzel, azt nem érdekli a kis fenntartású autó a jövőben se.

JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 112

A használt Ford Tdci motoroktól szokás eltanácsolni a népet, mert kihívás komolyabb szervizbeavatkozás nélkül leautózni 150e km-t.:)

Előzmény: Gattling (110)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 111

Szia,

 

Nem jutott még időm érdeklődni a Ford motorról. De majd jövőhéten.

 

Hivatalosan Ford 1.6 TDCI (Turbo Diesel Common rail Injection)

Előzmény: Gattling (103)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 110

Egy szerelővel beszéltem a francia autókról pár hónapja. A Renault féle dieseleket nem szereti, a peugeot féle hdi-et viszont igen. Ez utóbbiak állítólag ketyegősőbbek, hangosabbak hidegen, de megbízhatóbbak. Azt mondta, hogy érdekes módon ugyanaz a hdi motor a Volvoban sokkal csöndesebb. Valamit változtattak a Volvohoz beszállított motoron.

Szóval nem félek belevágni a dieselbe. 109 lovas hdi motoros Fóka lesz.

Volt már 1,9TD autóm, ismerős a különbség a benzines-diesel között.  Sima turbó nélküli 1,9-es is volt, na az nem kellene újra soha.

Előzmény: G6 (108)
G6 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 109

20 km-es utak alatt azért egy dízel még a leghidegebb időben is be tud melegedni, szóval szerintem nem lesz gondod vele. Én a dízelt javaslom, de azért ha teheted, menj egy próbakört az 1,6 TDCi-vel, mert lehet, hogy nem tetszik a karakterisztikája. Máshogy kell vezetni, mint egy benzinest, eleinte lehet, hogy frucsa lesz. Ezek a kis méretű, kihegyezett turbódízelek eléggé halottak alacsony fordulaton, utána lórúgásszerűen indulnak meg. Bár konkrétan a Fordot nem ismerem. De a lassú araszolást kivéve inkább előnyét fogod látni a nagy nyomatéknak, jóval erősebbnek érződik az autó, mint egy hasonló teljesítményű benzines, mert a hétköznapi fordulatszám-tartományban sokkal jobban húz.

Előzmény: Gattling (103)
G6 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 108

Nyilván azért van lent az áruk, mert rossz a hírük :) A francia autókat megbízhatatlannak tartják, ez van a köztudatban. Aztán hogy az előítéleteknek mennyire van valóságalapja, az már más kérdés, de általában van nekik. Ha szerelővel beszéltem és szóba jött francia autó, mindig szidták őket. Anyámnak volt egy Cliója, azzal elég sok nyűg volt, tehát ez alapján a fáma igaz lehet. Bár tudok olyanról is, aki többszázezer km-t levezetett már hiba nélkül francia kocsival. De azért ez lutri. Maradj a japánnál vagy a németnél szerintem :)

Előzmény: Gattling (106)
dokeee Creative Commons License 2013.09.07 0 0 107

Mert 150e km-nél célszerű megszabadulni  tőle.

Előzmény: Gattling (106)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 106

Bizony az opel astra h-nál azt látom, hogy üzletpolitika miatt spóroltak olyan dolgokon, amik kellenének egy jó autóhoz. Nincs pédául vízhőfokmérő. Csak egy piros lámpa van, ha fellfort a hűtővíz. Dieselnél, amikor valaki kímélni akarja a motort, ez pedig kellene. Másik, hogy az első féknyereg valami régi, olcsó megoldás, visszafejlődést mutat. Kívülrő szép az autó, jól hangzik az, hogy "Isuz diesel motor van benn", ami persze félig igaz, mert csak az igaz, hogy japán beszállítótól van. Az izzítógyertyák kivétele meg olyakor a hengerfej felújításával jár.

Szóval a német autók sem az igaziak ebben az alsóközépkategóriás szegmensben.

 

Mi a véleményetek a francia autókról. Pl. Renault Megane dci dieselkről, vagy a Scenic változatról? Miért van lenn az áruk a béka feneke alatt a többi hasonló korű autókhoz képest? 2009-es példányokat látok 1 ,2 millió környékén már.

Előzmény: Ordas (104)
Ordas Creative Commons License 2013.09.07 0 0 105

Hibriddel egy baj van, ami könnyen orvosolható lenne.

 

Első generációs aurist hozom most példának:

1,6-os Auris 55l-es tank

1,4-es dízel 55l-es tank

hibris: 40 l-es tank

 

Azaz a dízel 1 tankkal megtehető távját a hibrid e-miatt nem tudja megdönteni.

 

És ez megint hülye maketing, mert a tank a hátsó ülés alatt van, akku meg a csomagtér alatt (másik hátrány: kisebb csomagtér)

 

Újabb Aurisban a hibridnek is rendes csomagtere van, mert az akkut bepakolták a hátsó ülés alá. Azaz indokolt lett a 40-l-es tank. De! Akkor a Prius+-ban miért tudták megoldani, hogy a két első ülés közé tették be az akkut? És nem növelték meg a tankot.

 

A köv. Prius nagy előnye lesz: hátsó kerekek is kapnak villanymotort, azaz pont annyira lesz 4 kerékmeghajtású fillérekből, ami a városi anyukának, apukának a latyakból elinduláshoz kell, vagy fel a rózsadombra, ill. gyorsításkor, kanyarstabilitás érdekében.

 

És ez nem növeli a fogyasztást, ellentétben a horror áron kapható összkerékmeghajtáshoz a dízeleknél.

Előzmény: Ordas (104)
Ordas Creative Commons License 2013.09.07 0 0 104

A VW semmivel sem prémiumabb (max a híre, ami mögött nincs semmi mérnöki, technikai plusz), mint a mai Opelek, Fordok és az új Toyota. a VW nevet árazzák be, ennyi. Marketing.

 

"A hibrid viszont inkább csak városi használatban előnyös, autópályán vagy országúton már jobb a dízel."

Félig van igazad. A dízel CSAK az autópályán jobb. Autóúton már nem! De városban sokkal jobb a hibrid, autóúton kicsit jobb (de legyen azonos), mint amennyivel a pályán jobb a dízel. A mérleg még így is pozitív.

 

Azonkívül mindenki számolja össze, hogy mennyit megy városban és azonkívül. Én, aki melóhelyre tömegközlekedem és azt gondolnám, hogy csak városon kívülre használom inkább a kocsit, így néz ki a megoszlás:

város: 40%

autóút: 40%

pálya: 20%

 

Tehát város-városon kíül nekem 40-60 az arány.

 

Továbbá a hibrid egyértelműen csak autópályán (120 km/h felett) van hátrányban a dízelhez képest.

A 136 LE-s Prius autóúton, városon kvül bizony 4,0 l/100 km-t evett, ami még talán jobb is, mint a dízel.

 

Azaz az emberek 95%-nak jobb a hibrid, mint a dízel, mert a város és országúton kívül megy mindenki az útjainak kb. 3/4-ben.

 

Azaz tényleg - hál istennek - ki fognak kopni a dízelek, ha az árak normalizálódnak.

Előzmény: G6 (102)
Gattling Creative Commons License 2013.09.07 0 0 103

Városon belüli forgalom nálam szinte nincs is. Minimális. A minimum útjaim 20 km-es távolságok. Szóval nálam egyáltalán nincs olyan, mint a pesti autóknál a lámpától lámpáig való tönymörgés.

Jelenleg a diesel felé hajlok. Beninnel nem járnék a jövőben soha, tehát ott csakis az LPG jöhetne szóba. Sógorom pótkeréktartálya miatt a pótkerék foglalja a csomagtartót pluszban. A  javító spray-vel egyszer megszívta, így inkább pótkerekezik. Megy az autója normál utakon, ahol 90-es a plafon. Tehát nincs is azzal gond. Hosszabb külföldi útra viszont nem mer ilindulni vele, mert mindig feltartja a forgalmat az autópályán.

Nekem jó lesz a diesel. Sógorom meg Volvoba lett szerelmes, azt akar venni. Az is lehet, hogy ugyanazzal a hdi motorral veszi majd, ami nekem lesz a Fókában. :) Csak a Volvo sokkal drágább (bár sógorom szeint "nem számít")

Előzmény: G6 (101)
G6 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 102

Mér, mitől jobb az Auris, hogy ennyire egyértelmű a döntés? A Golfot amúgy nem érdemes idevenni, mert az egy féligmeddig prémiumnak beárazott kompakt autó, jóval magasabb alapárral, mint az átlag a kategóriában. De egyébként mindkét ár nagyon magas :) A hibrid viszont inkább csak városi használatban előnyös, autópályán vagy országúton már jobb a dízel.

Előzmény: Ordas (100)
G6 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 101

Racionálisan nézve talán a benzinessel kevesebb gondod lehet, viszont a dízellel kellemesebb a közlekedés az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték miatt. De a turbódízel tényleg elég kényes a törődésre, szóval nagy lutri, hogy az előző tulaj hogyan bánt vele, főleg annak tudatában, hogy dízelt általában nagyobb futásteljesítményre, intenzívebb használatra vesznek (persze vannak kivételek is). Ha újonnan vennéd vagy teljesen ismernéd az előéletét, akkor más lenne a dolog, de így könnyen belefuthatsz valami drága javításba. Fenntartás tekintetében a dízel esetén 2-3 literrel alacsonyabb fogyasztással simán számolhatsz, főleg ha sokat mész városban, ez már évi 200-250 ezer forint 20 ezres futásnál. A 8 évvel ez előtti dízeleknél még a részecskeszűrő sem nagyon volt jellemző, így viszont legalább egy fő hibaforrás kiesik.

Előzmény: Gattling (97)
Ordas Creative Commons License 2013.09.06 0 0 100

Érdekesség:

Auris HSD Sol Touch&Go (136 LE) listaára (tehát alkudható): 7,5m Ft

Golf 2.0 TDI Highline (140 LE) listaára (alku!): 7,2m Ft

 

Ezek után ki az a marha, aki dízelt vesz??? :-o

 

Előzmény: Ordas (99)
Ordas Creative Commons License 2013.09.06 0 0 99

Ára miatt én se venném ezt a priust. NA meg a formája sem szép.

 

Alap Prius sokkal jobb. Ilyet használtam 3 évig. Legdurvább fogyasztásom télen volt, autópálya 150 fölött, előtte hosszú melegítés, így lett 6,5 a fogyi. Szóval ez a 7,5 elég kamunak hangzik. Amúgy városban 4-4,5 volt a norma, autóúton is, pályán 130 körül 5,5-6

 

Érdekelne, hogy az akkucserérl hol olvastál? Merthogy a 97-es első szériás Priusokban sem kell akku cserélni. Igen 16 éve!!! Ezek között van 500e km-t is futott gép!

 

 Egy angol lap egyszer kísérletképpen betelefonált egy Toyota-szervizbe, hogy bedöglött az akku a Priusban, mennyi lenne a csere. A meghökkent munkafelvevő kicsit gondolkozott, konzultált a főnökével, majd annyit mondott – "hozzák be, ingyen kicseréljük, a Toyotánál még nem tudunk ilyen esetről".

Több a trágyánál

Kútba dobja a pénzét, aki merészen megvesz egy első generációs Priust? Ugyan már... Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Kicsit még lejjebb megy az ára és tényleg ostobaság lesz dízeét venni, mikor ez is van. Ezért örlök, hogy végre az IS Lexusból kivették a dízelt.

Előzmény: Gattling (95)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.06 0 0 98

Az általad megadott futásteljestmény pont a határ, ahol nagyon el kell gondolkodni a dízel-benzines-gázos verzió kiválasztásán.

Szerintem 1,6 szívó, benzines akármi.Toyota Corolla kombi, űrHonda Civic 1,8, Mitsu Lancer, Ford Fóka,Hyunday i30, Kia Ceed.

Dízelnek sok a rövid táv nem tesz jót, jöhet idővel sok extra költség, amelyeknek nem örülnél.

Előzmény: Gattling (97)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!