Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vino-et-veritas Creative Commons License 2024.01.21 0 0 18759

Sajnos nem annyira.

 

1.

Tegnap szembesültem vele, hogy nem áll egyenesen a kormány.

Amúgy a kocsi nem húz egyik irányba sem, 120-nál is tartja az egyenest, csak a "R" embléma áll alig észrevehetően szögben....

 

 

2.

Régen cseréltem, de egyelőre még jól húz a gumija.

Itt van egy kis segítség (https://www.youtube.com/watch?v=Av3vAxjQU20), mert a "nagyszerű" tervezés miatt a karokat ugye nem lehet egyszerűen felemelni...

Másik lehetőség a motorháztető felnyitása és utána a karok felhajtása...

Előzmény: abnm (18758)
abnm Creative Commons License 2024.01.21 0 0 18758

Mi újság, minden autó simán megy, semmi öröm, bánat?

Ablaktörlőt hogyan kell cserélni? Nem tudom levenni, feszegetni nem akartam.

vino-et-veritas Creative Commons License 2024.01.02 0 0 18757

Hozzátéve, hogy a Z tulajdonképpen akkor készült, mint a "normál" F.

 

Nagyjából ugyanez a megoldás az I-II Mégane esetében is.

 

Előtte is, utána is jó, csak a F-szal toltak ki...

 

Pedig a két gázrugó lehetett akkoriban vagy +10.000 Ft, a zsanéros rész meg talán olcsóbb is, mert nem kellett volna beszerelni a szintén burkolatlan rugós szerkezetet a csomagtér felső részére.

Ami így megint csak nagyon nem "elegáns" és esztétikus megoldás (olyan fusi kinézetű) + az is csökkenti a helyet.... 

Előzmény: Black11 (18756)
Black11 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 18756
Black11 Creative Commons License 2024.01.02 0 1 18755

Viszont én láttam hasonló évjáratú szedán mercit ugyanilyen zsanéros megoldással, igaz ott le volt burkolva...

Az elektromos ZE Fluence csomagtartója gázrugós, mert ott a lecsukódó zsanér beleérne az akkupakkba.

Csak nem tudom mennyire ugyanolyan a csomagtérfedél meg a nyílás mérete, gyanítom nem teljesen.

Eggyel össze kéne nézni...

Sőt láttam olyan képet is a neten ahol a motortérfedél is gázrugós, néztem a miénken is megvannak a bekötési pontok, talán simán be lehetne tenni.

Viszont azt ( szerencsére ) ritkábban kell nyitogatni... :-)

abnm Creative Commons License 2024.01.02 0 0 18754

Boldog új évet kívánok mindenkinek!

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.30 0 0 18753

Ha még oldalra vitték volna jópár centit, vagy az ívet kisebbre tervezik, esetleg kicsit hajlítanak kissé oldalra az anyagon, már elviselhetőbbre sikeredett volna.

 

Így ráadásul több "anyagot" is használtak fel  a nagy "takarékosságban"....

 

Ha jól láttam, a Mégane GC hátsó megoldása is lb. ugyanez, csak egy méretes burkolattal fedték le, ami ugyanúgy a csomagteret csökkenti, de legalább nem akad bele semmibe az  "íves vas"..

Előzmény: pali923 (18750)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.30 0 0 18752

Ha nem figyel oda az ember, a gumisok simán "bestokizzák" a 4 gumit a csomagtartóba (végülis valahol ez a szakmájukhoz tartozik).

 

Volt ilyen nálam is.

 

Csak nem annyira egyszerű kiszedni utána...

Előzmény: D 20 (18749)
D 20 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 18751

A Samara az 5 ajtósnak számít.

Olyas, mintha azoknál, meg a kombiknál preferálták volna jobban a gázrugós etwast.

 

Gondolati síkon már átalakíttattam a R F-em gázrugós csomagtérfedelesre.

Szerintem ha kiviteleztethető is lenne, akkor a zsebbenyúlós kategória.

Talán külön paírozni nem kéne...

 

Szóval marad így. :)

Előzmény: pali923 (18750)
pali923 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 18750

Szerintem is ez a legcikibb ezen az autón, nem is értettem már elsőre sem. Nem csak a felsorolt autókban van gázrugó, de még az 1990-ben vásárolt Samarámban is az volt.

Előzmény: D 20 (18749)
D 20 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 18749

Az a csomagtérzsanéros dolog az, ami nálam a legjobban nem is tudom...

Már a 20+os VW, Oudi is gázrugós minevékkel volt megoldva.

Faxán be is férne akkor a csomagtartóba a 4 kerék pl.

Na mindegy, gurul, megáll, dudál, amire kell. :)

Előzmény: vino-et-veritas (18748)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.29 0 0 18748

Az más kérdés, hogy spóroltak sok dolgon ("versenyképesebb eladási ár"), ami hosszabb távon nem lenne igazán többletköltség (főleg nem a tulajdonosnak).

Lásd a hatsebességes váltó, ami biztosan drágította volna a kocsit, de később visszajött volna valamennyire a fogyasztásban...

 

Vagy "hűthető" (ugyanakkor minimális méretű) kesztyűtartó, de csomagteret korlátozó zsanérok.

Ez utóbbi "helytakarékosan" és gázdugattyúval volt tervezve pl. már az I. Mégane-on...

 

A második sorozat pattogó karosszériáráról nem is beszélve....

 

Lehetne sorolni sok dolgot még...

 

Az egyébként a nem túl "csili-vili" kivitelnek is van némi előnye, mert sok év alatt eddig nem volt kardinális meghibásodás, "megmagyarázhatatlan" elektromos hiba, illetve (még) elég jól bírja a hazai viszonyokat is (útminőség).

És nem is rozsdásodik - szerencsére.

 

DE R-tulajdonosok általában tudják, hogy a Renault általában a kompromisszumokról szól....

Előzmény: D 20 (18747)
D 20 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 18747

Hibás: a F mérnökei, a hó el (nem rendesen) takarítók, én, hogy nincs garázsom, vagy nem kerestem ismerőst...

 

A 13 kiloforintos órabérből csak 50p-et számoltak, meg valami 1500 Ft-os (nem megnevezett) segédanyagot.

 

Végülis szinte mindenhol a más bajából pénzcsinálás megyen.

 

Régen volt a "városomban" olyan iparterületi kocsimosó, ahol volt rámpa, alá tudott nézni az ember a kocsijának...

 

Előzmény: pali923 (18746)
pali923 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 18746

Ilyenkor szoktam mélyen elgondolkodni mindenféle szervizeken, ha az van, amit gondolok. Sok évvel ezelőtt egyszer csak "megszólalt" a kipufogóm, már nem emlékszem, volt-e előzménye. Én minden esetre azt gondoltam, hogy kilyukadt, vagy még nagyobb baj van. El is mentem vele a kedvenc szervizembe (megjegyzem, nem márkaszerviz), és ott hagytam. Másnap hívtak, hogy apró hiba, nem voltak pénzt hajlandók elfogadni a javításért, de felvilágosítottak. A kipufogó és a csöve között van egy vékony lemez, az görbült el valamitől, és attól volt furcsa a hangja az egész hátsó résznek.

 

Azóta már előfordult ugyanez 1-2 alkalommal, legutóbb a múlt héten, amikor erősen hókásás úton előztem az M86 sz. majdnem autópályán, mert a magyar közútkezelő alaposan felkészült ugyan a télre, de hóra nem számítottak (kurvamérges.gif). Lehasaltam az autó mellett, és 2 ujjammal 10mp alatt visszahajlítottam azt a lemezt. Ezért 10k Ft-ot elkérni szerintem minimum pofátlanság. Szerintem.

Előzmény: D 20 (18744)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.27 0 0 18745

Nem sűrűn megyek hosszan földúton, de néha kell.

 

Általában a hasmagassággal nem volt gond. Viszonylag magasnak tűnik.

(Mondjuk voltunk egésznapos ásványgyűjó túrán is, ahol külszíni bányákat jártunk a Dunántúlon, nem éppen sztrádaminőségű utakon).

 

Eddig a hővédőlemez kézzel (!) való visszahajtásán kívül mással nem találkoztam.

(A legutóbb a szerelő felemelve sem talált különösebb nyomot/sérülést.)

 

Sajnos a különféle magasságú fel-lehajtók "nem barátok".

Elöl a terepszög nem túl nagy, így az elején az alsó műanyag elemek már kaptak rendesen.

Egyszer akadtam fel valamin, amikor Miskolctapolcán az egyik parkoló szegélykövei pont olyan magasak voltak, hogy egyszerűen rácsúszott az első lökhárító alja.

 

Hozzáteszem, hogy elöl-hátul van tolatóradar, ami elég jól jelzi a kisebb akadályokat is, amelyek néha alig észrevehetők... 

 

Előzmény: D 20 (18744)
D 20 Creative Commons License 2023.12.27 0 0 18744

A harácsony előtti minimálhó mégis volt akkora, hogy parkolóból kitolatáskor a letúrt hósáncon lesúroltam az alját...

Aztán a 62-esen Fvár felé a sávközepi hósáncon is sikerült lesúrolni, pedig előttem több autó is átment a hosszanti hósáv felett...

Szóval hogy a fenébe ilyen alacsony ez a F?...

Lett is gubanc a kidörrentő középső dobnál.

Azt mondta a szervizes ipse, hogy valami lemez hajlott le, s az rezonált így be... 10kiloforint...

 

Szóval semmi 5cm-nél magasabbra saccolt fosományon nem szabad átgurizni kb...

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.27 0 0 18743

Ebben van valami.

 

Amúgy a garázsban (nem fűtött) mindig leerngedem valamennyire az összes ablakot, pont amiatt, hogy minél több pára távozzon állás közben...

Előzmény: O/O (18742)
O/O Creative Commons License 2023.12.27 0 0 18742

Nálam is volt mostanában némi párásodás. Első szélvédő alsó sarkainál jelentkezett, de ilyenkor a gumiszőnyegen mindig állta a víz. Szóval, szerintem is ilyenkor nagy eséllyel a behordott víz lehet a "bűnös".

Előzmény: D 20 (18741)
D 20 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 18741

Ha eddig nem jellemző párásodás lett, akkor valahol jut be víz, párás levegő.

A nagy esők idején naponta telihordtuk az utasteret vízzel, s biza minden reggel szívás volt utána.

Amikor meg fagy lett, akkor szépen belülről fagyott az egesz, s leolvasztáskor törölgethettem, mert folyott be a víz a szélvédőről a műszerfal mögé...

Előzmény: vino-et-veritas (18740)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.19 0 0 18740

Mint írtam, klíma nélül.

 

Azzal persze, hogy előbb szárít, de nem kedvelem...

 

Inkább az a zavaró, hogy eddig ez a párásodás nem volt jellemző.

 

Amúgy nem az egész üvegfelületen, inkább csak az alsó "sarkoknál" jön elő.

Előzmény: Black11 (18739)
Black11 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 18739

Bekapcsolt klímával "lehúzza" a párát?

Lehet a belső klímaradiátor kondenzvíz elvezetője eldugult és van benne némi víz?

Előzmény: vino-et-veritas (18738)
vino-et-veritas Creative Commons License 2023.12.18 0 0 18738

Az elmúlt években nem nagyon tapasztaltam ilyet.

 

Ahogyan bejött a hidegebb idő, erősen párásodnak az üvegfelületek (pl. szélvédő).

 

A pollenszűrő pár száz km-es, a szélvédő belülről is tisztítva, mégis.

A hőmérséklet 21-21,5 fokra állítva (efelett már túl meleg van), ventillátor feljebb csavarva...

 

Klímát nemigen haszálok, ha kell, persze bekapcsolom most is...

 

Másnál hogyan van ez?

 

Üdv, Vino

 

 

 

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.30 0 0 18737

OFF

 

Ja,még egy dolog.

 

A hasonló, idősebb korú kocsiknál a fényszórók általában irgaltmatlanul "bevakulnak".

Van egy +20 éves Mégane-unk is, amin ennek gyakorlatilag semmi nyoma (igaz általában kerültük is a nagyon napos helyeket). Ahogy a hasonló gépeket nézem, azokon sem látszik sok mineden. Ezzel jól beletaláltak anno "Renaulték"...

 

Még egy adalék.

Ma is minden nap számos régi Renault-val (Mégane, Clio, stb.) lehet találkozni az utakon!

Hol vannak a kortárs Citroën-ek, Peugeot-ok? Szinte sehol.

Akkor hogy is van ez az "olcsó Renault-minőséggel"? 

 

Valahol ebbe a sorba illeszkedik a Fluence is...

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.29 0 2 18736

Akinek van, az tudja, hogy mire számíthat, milyenek a határai.

A videós kommentek egy része a szokásos "francia = hulladék" sztereotípiát hozza...

 

A '90-es évek óta vezetek francia kocsikat (is) - főleg Renault (minimális Citroën).

A kopó és cserélendő alkatrészek, anyagok kivételével alig volt velük probléma.

Két dolog fogott ki csak ezalatt rajtam.

Az egyik a korai K4M (Mégane) gyújtótrafó, ami eleinte típushiba volt, de cserével rendbe jött.

A másik ugyanennél a motornál a szíjtárcsa törése, aminek motorcsere lett a vége - úgy 240.000 km után...

Ahogyan a filmben is szerepelt, szinte semmi rozsda sem volt sok év alatt a Renaultokon.

Még a koros R5-ösön sem. 

A műanyagok kopogása, nyiszorgása sem volt soha vészes, bár előfordult.

Komoly, "rejtélyes" elektromos hiba sem volt jellemző.

Ami előjött (pl. vezeték törése idősebb korban az ajtónál), könnyen javítható volt.

Egyszer volt egy ECU-csere is (Mégane). De az is inkább a saját hülyeség miatt, mert fa alatti parkolás miatt eltömődött a vízelvezetés, így az egység tönkrement a megrekedt víztől...

A Fluence esetében viszont szinte semmi jelentős hiba eddig (+180.000 km)....

D 20 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 18735

Renault Fluence nem csak nagypapáknak.

https://m.youtube.com/watch?v=Jai_unkHNQI

Egy 6 éves 1.5 DCI gépészetű autót szakért egy ezzel foglalkozó srác.

Papi45 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 18734

Köszi, sikerült....

Előzmény: Dombiz (18733)
Dombiz Creative Commons License 2023.11.26 0 0 18733

Szifon pumpa tegnap igy szívtam le a  tartájból a nyári folyadékot.

Előzmény: Papi45 (18732)
Papi45 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 18732

Hát' ez a fórum is ellaposodott egy kicsit, remélem azért mert nincs probléma ezekkel a szuper autókkal!

Nekem volna egy problémám: 

Csurig van tötve az ablakmosó tartályom nyári ablakmosóval. Próbáltam a tartály beöntő nyílásán bedugni egy vékonyabb csövet, hogy kiszívom belőle, de nem sikerül. A szivattyúval való kispriccelésen kívül van-e valamilyen jó és gyorsabb megoldás?

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.21 0 0 18731

Az ideget hozta rám a gép.

 

Szombaton volt egy kiállás-beállás a garázsba, azután pihenés.

 

Hétfő reggeli indításkor alig kapta el a fordulatot és érezhetően három henger ment csak...

Újraindítás, azóta látszólag minden jó, nincs füstölés, látványos teljesítményesés, fogyasztásnövekedés.

 

Az OBD szerint az adatok kb. jók, viszont maradt egy hibaüzenet (P0303), ami gyújtáskimaradást jelent.

 

A szerelő azt mondja, hogy ezeknél a kései K4M motoroknál már nem jellemző a tratóhiba (régi Mégane-nál voltak emiatt kellemetlen élményeim előzés közben, amikor kihagyott a transztormátor...).

Viszon az elképzelhető, hogy az injektor több benzint nyomott (vagy leállításkor valamennyire csepegett), így nem gyulladt be a többlet benzin, amíg ki nem "szellőzött" a henger.

 

Ha újra előjön a hiba, megnézi.

 

Volt valakinek hasonló tapasztalata?

 

Üdv, Vino

vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.15 0 0 18730

Ez az ő tapasztalata.

 

Azért a kirívóbb dolgokat könnyebb megjegyezni, mint az átlagosat...

 

Valóban, eddig itt is az volt inkább, hogy megbízhatóbb a Nissan.

 

A konklúzió, hogy a láncos megoldás sem sokkal jobb - vagy eleve nem tervezik annyira tartósra.

Nem emlékszem, hogy ő mondta-e: a lánckerekek fogazata nem túl jól van kialakítva, így könnyen átugrik és a motornak annyi. 

 

De ezekhez nem igazán értek, így ez csupán találgatás.

 

 

Amúgy 70.000 felett volt "garanciális" szíjcsere a K4M-esben is (a motorral "baj" nem történ szerencsére) és utána semmi probléma nem jött elő.

Az ezt követő második már inkább a kora (+6 év), mint a km miatt került cserére.

A ostani harmadik az még nem futott túl sokat sem km-ben, sen időben.

Előzmény: Black11 (18729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!