Hozzátéve, hogy a Z tulajdonképpen akkor készült, mint a "normál" F.
Nagyjából ugyanez a megoldás az I-II Mégane esetében is.
Előtte is, utána is jó, csak a F-szal toltak ki...
Pedig a két gázrugó lehetett akkoriban vagy +10.000 Ft, a zsanéros rész meg talán olcsóbb is, mert nem kellett volna beszerelni a szintén burkolatlan rugós szerkezetet a csomagtér felső részére.
Ami így megint csak nagyon nem "elegáns" és esztétikus megoldás (olyan fusi kinézetű) + az is csökkenti a helyet....
Ha még oldalra vitték volna jópár centit, vagy az ívet kisebbre tervezik, esetleg kicsit hajlítanak kissé oldalra az anyagon, már elviselhetőbbre sikeredett volna.
Így ráadásul több "anyagot" is használtak fel a nagy "takarékosságban"....
Ha jól láttam, a Mégane GC hátsó megoldása is lb. ugyanez, csak egy méretes burkolattal fedték le, ami ugyanúgy a csomagteret csökkenti, de legalább nem akad bele semmibe az "íves vas"..
Szerintem is ez a legcikibb ezen az autón, nem is értettem már elsőre sem. Nem csak a felsorolt autókban van gázrugó, de még az 1990-ben vásárolt Samarámban is az volt.
Az más kérdés, hogy spóroltak sok dolgon ("versenyképesebb eladási ár"), ami hosszabb távon nem lenne igazán többletköltség (főleg nem a tulajdonosnak).
Lásd a hatsebességes váltó, ami biztosan drágította volna a kocsit, de később visszajött volna valamennyire a fogyasztásban...
Vagy "hűthető" (ugyanakkor minimális méretű) kesztyűtartó, de csomagteret korlátozó zsanérok.
Ez utóbbi "helytakarékosan" és gázdugattyúval volt tervezve pl. már az I. Mégane-on...
A második sorozat pattogó karosszériáráról nem is beszélve....
Lehetne sorolni sok dolgot még...
Az egyébként a nem túl "csili-vili" kivitelnek is van némi előnye, mert sok év alatt eddig nem volt kardinális meghibásodás, "megmagyarázhatatlan" elektromos hiba, illetve (még) elég jól bírja a hazai viszonyokat is (útminőség).
És nem is rozsdásodik - szerencsére.
DE R-tulajdonosok általában tudják, hogy a Renault általában a kompromisszumokról szól....
Ilyenkor szoktam mélyen elgondolkodni mindenféle szervizeken, ha az van, amit gondolok. Sok évvel ezelőtt egyszer csak "megszólalt" a kipufogóm, már nem emlékszem, volt-e előzménye. Én minden esetre azt gondoltam, hogy kilyukadt, vagy még nagyobb baj van. El is mentem vele a kedvenc szervizembe (megjegyzem, nem márkaszerviz), és ott hagytam. Másnap hívtak, hogy apró hiba, nem voltak pénzt hajlandók elfogadni a javításért, de felvilágosítottak. A kipufogó és a csöve között van egy vékony lemez, az görbült el valamitől, és attól volt furcsa a hangja az egész hátsó résznek.
Azóta már előfordult ugyanez 1-2 alkalommal, legutóbb a múlt héten, amikor erősen hókásás úton előztem az M86 sz. majdnem autópályán, mert a magyar közútkezelő alaposan felkészült ugyan a télre, de hóra nem számítottak (kurvamérges.gif). Lehasaltam az autó mellett, és 2 ujjammal 10mp alatt visszahajlítottam azt a lemezt. Ezért 10k Ft-ot elkérni szerintem minimum pofátlanság. Szerintem.
Általában a hasmagassággal nem volt gond. Viszonylag magasnak tűnik.
(Mondjuk voltunk egésznapos ásványgyűjó túrán is, ahol külszíni bányákat jártunk a Dunántúlon, nem éppen sztrádaminőségű utakon).
Eddig a hővédőlemez kézzel (!) való visszahajtásán kívül mással nem találkoztam.
(A legutóbb a szerelő felemelve sem talált különösebb nyomot/sérülést.)
Sajnos a különféle magasságú fel-lehajtók "nem barátok".
Elöl a terepszög nem túl nagy, így az elején az alsó műanyag elemek már kaptak rendesen.
Egyszer akadtam fel valamin, amikor Miskolctapolcán az egyik parkoló szegélykövei pont olyan magasak voltak, hogy egyszerűen rácsúszott az első lökhárító alja.
Hozzáteszem, hogy elöl-hátul van tolatóradar, ami elég jól jelzi a kisebb akadályokat is, amelyek néha alig észrevehetők...
Nálam is volt mostanában némi párásodás. Első szélvédő alsó sarkainál jelentkezett, de ilyenkor a gumiszőnyegen mindig állta a víz. Szóval, szerintem is ilyenkor nagy eséllyel a behordott víz lehet a "bűnös".
A hasonló, idősebb korú kocsiknál a fényszórók általában irgaltmatlanul "bevakulnak".
Van egy +20 éves Mégane-unk is, amin ennek gyakorlatilag semmi nyoma (igaz általában kerültük is a nagyon napos helyeket). Ahogy a hasonló gépeket nézem, azokon sem látszik sok mineden. Ezzel jól beletaláltak anno "Renaulték"...
Még egy adalék.
Ma is minden nap számos régi Renault-val (Mégane, Clio, stb.) lehet találkozni az utakon!
Hol vannak a kortárs Citroën-ek, Peugeot-ok? Szinte sehol.
Akkor hogy is van ez az "olcsó Renault-minőséggel"?
Akinek van, az tudja, hogy mire számíthat, milyenek a határai.
A videós kommentek egy része a szokásos "francia = hulladék" sztereotípiát hozza...
A '90-es évek óta vezetek francia kocsikat (is) - főleg Renault (minimális Citroën).
A kopó és cserélendő alkatrészek, anyagok kivételével alig volt velük probléma.
Két dolog fogott ki csak ezalatt rajtam.
Az egyik a korai K4M (Mégane) gyújtótrafó, ami eleinte típushiba volt, de cserével rendbe jött.
A másik ugyanennél a motornál a szíjtárcsa törése, aminek motorcsere lett a vége - úgy 240.000 km után...
Ahogyan a filmben is szerepelt, szinte semmi rozsda sem volt sok év alatt a Renaultokon.
Még a koros R5-ösön sem.
A műanyagok kopogása, nyiszorgása sem volt soha vészes, bár előfordult.
Komoly, "rejtélyes" elektromos hiba sem volt jellemző.
Ami előjött (pl. vezeték törése idősebb korban az ajtónál), könnyen javítható volt.
Egyszer volt egy ECU-csere is (Mégane). De az is inkább a saját hülyeség miatt, mert fa alatti parkolás miatt eltömődött a vízelvezetés, így az egység tönkrement a megrekedt víztől...
A Fluence esetében viszont szinte semmi jelentős hiba eddig (+180.000 km)....
Hát' ez a fórum is ellaposodott egy kicsit, remélem azért mert nincs probléma ezekkel a szuper autókkal!
Nekem volna egy problémám:
Csurig van tötve az ablakmosó tartályom nyári ablakmosóval. Próbáltam a tartály beöntő nyílásán bedugni egy vékonyabb csövet, hogy kiszívom belőle, de nem sikerül. A szivattyúval való kispriccelésen kívül van-e valamilyen jó és gyorsabb megoldás?
Szombaton volt egy kiállás-beállás a garázsba, azután pihenés.
Hétfő reggeli indításkor alig kapta el a fordulatot és érezhetően három henger ment csak...
Újraindítás, azóta látszólag minden jó, nincs füstölés, látványos teljesítményesés, fogyasztásnövekedés.
Az OBD szerint az adatok kb. jók, viszont maradt egy hibaüzenet (P0303), ami gyújtáskimaradást jelent.
A szerelő azt mondja, hogy ezeknél a kései K4M motoroknál már nem jellemző a tratóhiba (régi Mégane-nál voltak emiatt kellemetlen élményeim előzés közben, amikor kihagyott a transztormátor...).
Viszon az elképzelhető, hogy az injektor több benzint nyomott (vagy leállításkor valamennyire csepegett), így nem gyulladt be a többlet benzin, amíg ki nem "szellőzött" a henger.