Nekem egy klubtárs által köszörült kis háromszög csavarhúzóm van, amit korábban az 1/72-es harcjárműveknél tudtam használni (talapzatról lecsavarni), de a DeA modelleknél már csak alig, mert a csavarok jobban meg vannak húzva, ezzel meg nem tudok erőt kifejteni (kicsi a szár átmérője).
Van több csavarhúzó készletem is, tucatnyi bittel, de persze megfelelő háromszögű nincs. Egy nagyobb háromszög van, ezekhez nem jó. Viszont az egyik nagyobb csavarhúzóhoz találtam egy akármilyen profilú bitet, amivel egészen jól ki tudom ezeket csavarni.
Most viszont beleszaladtan egy olyanba, hogy egy csavar (alvázhoz fém fülke) annyira meg van húzva, hogy ezzel meg se tudom mozdítani. (Az egyik Csepel D-450esnél már volt egy ilyen eset, ott teljesen szétment már a csavar feje, végül le kellett törjem a platóról a csapot.) Ebben az esetben ez nem megoldás, mert a fém házból nem tudom kiszedni a csavart, ha szétgyilkolom a fejét.
Itt jött az általad említett IXO csavarhúzó. Vettem is egyet a Huni-nál
de ez után jött a feketeleves. Először is ez nem jó a DeA-hoz, nagyobb a háromszög, mint a csavarokban lévő mélyedés. Másodszor az ominózus csavar egy luk mélyén csücsül, és ennek a feje bele sem fér a lukba. Amit használok más profillal az belemegy, ill- ez is belemegy ms ilyen mélyen ülő csavarokhoz, de ebbe nem. Ja, és már a vásárláskor nézegettem, hogy nem túl vastag a nyele, ezzel sem tudnék erőt kifejtetni.
Szóval mivel tudnám kicsavarni? Létezik kisebb fejű IXO is? Az emlegetett videóban milyen csavarhúzót használ a srác? Jó vastag nyele van...
Persze szét is marhatom a csavar fejét, de akkor nem tudom visszacsavarni a fülkét az alvázra, mert benne marad a lukban a csonk.
Egy ilyen D-700asnak nagyon örülnék a teherautós sorozatban.
Ebből maradt egyáltalán? Erről a Csutka becenevű torzóról tudok, ami egy öszvér. Hallottam róla pletykát, hogy létezik még belőle, de nagyon rejtegetik és lehet erre gondolt az illető.
Dolgozott Csepel D705 a HC-nál, 1966-tól a '70-es évek elejéig. Az 1/4-es AKÖV-től örökölték meg a cégalapításkor.
Hamar kikopott, mert gyenge volt és lassú, a terhelhetősége is csak 12 tonna volt, míg az új Saurerek ennek a dupláját is elvitték.
Csak ponyvás D705 volt, egytengelyes félpótot húzott, illetve korábban az AKÖV-nek voltak D700-as dobozos Csepeljei is.
A képen szereplő kocsit a HC újította fel. A Volánbusz ceglédi bontójában találtak rá és sikerült egy Rábáért elcserélni, így indulhatott meg a restaurálás. Legutóbbi infóm szerint a szigetszentmiklósi Csepel Autó Gyártmánymúzeumban van, ha igaz. De ez legalább itthon maradt, a HC ugyanekkor ('90-es évek második fele) restaurált egy F89-es Volvót és egy 140-es Scaniát is. A Waberer's színrelépésével ezek eltűntek, a Volvo Lengyelországba került, a Scániáról nem tudok biztosat.
Újabb kép(ek) a prémium ajándék Csepel tűzoltóról. A létra már biztosan működni fog! :)
Korábban felmerült a rendszámtábla helytelensége, reméljük, javítani fogják, viszont ami talán nagyobb hiba, hogy nincsen a jellemző "kosár" a modellen, pedig még az 1:72-es, Atlas által kiadotton is van.
Személyes vélemény, de szerintem lehetett volna kicsit díszesebb: pl. fehér lökhárító, krémszínű betét a fülkén, dísztárcsás felni.
Egyébként a modell ettől függetlenül szép, ezt vehették mintának:
Szia! Nem tudok új listáról. Ugye amikor kiküldték tavaly, akkor fenntartották a lehetőséget a módosításra, amivel azóta már éltek és ahogy látszik még fognak is élni.
A Csepel D730-ról és a D566-ról még tényleg semmi infó nincs sajnos, de elég össze-vissza dobálgatják a képeket - gondolom - hogy ne lehessen kikövetkeztetni belőle semmit.
A legkésőbbi szám, amiről tudunk, hogy kb. hogyan fog kinézni, az a Csepel D452 hűtőkocsi, ami a tervek szerint jövő év január tájékán jön, de már kaptunk róla egy 3D rajzot:
Persze az is benne van a pakliban, hogy ez lesz az a bizonyos "D730 liquid carriage/folyadékszállító".
Nem kellett fújni a tetőt. Miután leszedtem minden alkatrészt róla, a ragasztós részeket csiszoltam majd políroztam.
A védőrácsok majdnem kifogtak rajtam, ráment egy fél nap mire elfogadható lett.
Először olyan darabokat csináltam, amit alul egy gyűrű fogott össze, de ilyen kis méretben tized milliméteres pontatlanság is nagyon látszik, nem akart összejönni a tökéletes darab, így végül elhagytam az alsó összekötőt.
"a Jelcz sem volt eredetileg a tervezett listában, valami helyett fog jönni. Elvileg a 45. számként..."
Szia! Van új lista? Az eredeti előzetes lista kb. egy éves, frissült azóta?
Amúgy eddig elég jól tartják, persze az látszik, hogy a kocsik nagy része a már megjelentekből érkezik, az adott, a maradék az újdonság, és sok már a lista írásakor is tipp.
Hazai vonatkozású megjelenések a lista szerint: hamarosan jön a rendőrségi Ifa, majd az Ikarus 404, utána a Csepel D452 (ez lesz valószínűleg a ponyvás), majd a 38. szám egy ismeretlen, a lista szerint "Csepel D730 tartály". A 41. szám a Csepel D566, amiről eddig még képet nem közöltek a derék csehek, viszont a jóval később megjelenő Kamaz fülkés Rábáról már igen, az már elkészült.
A Jelcz vízágyú tuti, a többit nem lehet tudni. Ha figyelembe veszik az igényeket, akkor a betonkeverő Tatra, a kukás Liaz és a hólapátos Skoda esélyes, hogy lesznek nálunk (esetleg akkor, ha meghosszabbítják a sorozatot).
Elképzelhetőnek tartom még, hogy a Star vízágyút is átfestik magyar színekbe, végülis létezett és létezik is ilyen.
Biztosan lesznek még (remélhetőleg hasonlóan kellemes) meglepetések, hiszen a Jelcz sem volt eredetileg a tervezett listában, valami helyett fog jönni. Elvileg a 45. számként, ami egy platós Praga lenne. Én kiegyeznék ezzel a cserével, inkább, mint egy teljesen magyar vonatkozású darab helyett jöjjön!
20. kerület, Nagy Győri István utca, szemben a postával, egy pár napja volt még 5-7 darab. De mielőtt elindulnál, hívj fel, és megkérdezem neked az aktuális készletet. +36703620040.
Eddig nem látott képek a közeljövőben a cseh, lengyel és magyar sorozatban megjelenő modellekről:
Ahogy korábbi hozzászólásokban is írtátok, nagyon örvendetes (és szinte hihetetlen), hogy a kiadó ennél a sorozatnál végre elkezdte figyelembe venni az igényeket és javaslatokat, erre egy újabb példa:
Kommentben jelezték, hogy a Jelcz vízágyú rendszáma nem helyes, mert a 076 oldalszámhoz RF 83-86 frsz. tartozott, az első kiszivárogtatott képen pedig RF 83-52 volt látható. Ezt a fenti kép tanúsága szerint már ki is javították!
hát igen , a dea ezek szerint nem veszi figyelembe a szürke importot. Így lehet hogy nálunk már kijött a jelcz 620, náluk meg elvileg extra ajándék lesz, és fordítva a csepi tűzoltóval. Nincs ezzel baj, de remélem a beígért prémium modellek nem fognak változni. Mostani infó hogy hozzánk jön majd magyar festésű vízágyú, elvileg meglepetésként, és remélem nem ajándékként, az előre beharangozot prémium modellek egyike helyett.
amúgy szerintem a prémium modellek a mi sorozatunkban a legjobbak;)
Mondjuk a gyártó sincs könnyű helyzetben, ha valóban követi azt a csoportot. Én nem ismerem a lengyel teherautós múltat, de ott a javaslatokkal jópár usernek elgurult a gyógyszere. Van fent vagy 150 olyan kép speciális felépítményekből, hogy ember legyen a talpán, aki abból választ, nem beszélve arról, hogy gondolom, a töredékük sem létezik már beszkennelhető mintának.