Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tamás601 Creative Commons License 2025.04.04 0 0 139639

Sziasztok,

valóban ma a Tatra 111 D-030 van az újságosoknál, következő számként pedig az Ifa W50 Rendőrség van megjelölve.

Mivel két hét múlva péntek ünnepnap, lehetséges a csütörtöki megjelenés?

Előzmény: A210 820 08 21 (139630)
RhB Creative Commons License 2025.04.04 0 0 139638

Bocs, egy kicsit hosszú lesz, meg OFF is... :D

 

Közben újabb kérdés/probléma, a csavarhúzó...

 

Nekem egy klubtárs által köszörült kis háromszög csavarhúzóm van, amit korábban az 1/72-es harcjárműveknél tudtam használni (talapzatról lecsavarni), de a DeA modelleknél már csak alig, mert a csavarok jobban meg vannak húzva, ezzel meg nem tudok erőt kifejteni (kicsi a szár átmérője).

 

Van több csavarhúzó készletem is, tucatnyi bittel, de persze megfelelő háromszögű nincs. Egy nagyobb háromszög van, ezekhez nem jó. Viszont az egyik nagyobb csavarhúzóhoz találtam egy akármilyen profilú bitet, amivel egészen jól ki tudom ezeket csavarni.

 

Most viszont beleszaladtan egy olyanba, hogy egy csavar (alvázhoz fém fülke) annyira meg van húzva, hogy ezzel meg se tudom mozdítani. (Az egyik Csepel D-450esnél már volt egy ilyen eset, ott teljesen szétment már a csavar feje, végül le kellett törjem a platóról a csapot.) Ebben az esetben ez nem megoldás, mert a fém házból nem tudom kiszedni a csavart, ha szétgyilkolom a fejét.

 

Itt jött az általad említett IXO csavarhúzó. Vettem is egyet a Huni-nál

 

https://www.huni.hu/haromszog-csavarhuzo-ixo-10363

 

de ez után jött a feketeleves. Először is ez nem jó a DeA-hoz, nagyobb a háromszög, mint a csavarokban lévő mélyedés. Másodszor az ominózus csavar egy luk mélyén csücsül, és ennek a feje bele sem fér a lukba. Amit használok más profillal az belemegy, ill- ez is belemegy ms ilyen mélyen ülő csavarokhoz, de ebbe nem. Ja, és már a vásárláskor nézegettem, hogy nem túl vastag a nyele, ezzel sem tudnék erőt kifejtetni.

 

Szóval mivel tudnám kicsavarni? Létezik kisebb fejű IXO is? Az emlegetett videóban milyen csavarhúzót használ a srác? Jó vastag nyele van...

 

 

Persze szét is marhatom a csavar fejét, de akkor nem tudom visszacsavarni a fülkét az alvázra, mert benne marad a lukban a csonk.

 

Előzmény: zeti02 (139585)
retro82 Creative Commons License 2025.04.03 0 0 139637

Egy ilyen D-700asnak nagyon örülnék a teherautós sorozatban.

Ebből maradt egyáltalán?
Erről a Csutka becenevű torzóról tudok, ami egy öszvér.
Hallottam róla pletykát, hogy létezik még belőle, de nagyon rejtegetik és lehet erre gondolt az illető.

 

 

Előzmény: pitz75 (139636)
pitz75 Creative Commons License 2025.04.02 0 2 139636

Dolgozott Csepel D705 a HC-nál, 1966-tól a '70-es évek elejéig. Az 1/4-es AKÖV-től örökölték meg a cégalapításkor.

Hamar kikopott, mert gyenge volt és lassú, a terhelhetősége is csak 12 tonna volt, míg az új Saurerek ennek a dupláját is elvitték.

Csak ponyvás D705 volt, egytengelyes félpótot húzott, illetve korábban az AKÖV-nek voltak D700-as dobozos Csepeljei is.

 

A képen szereplő kocsit a HC újította fel. A Volánbusz ceglédi bontójában találtak rá és sikerült egy Rábáért elcserélni, így indulhatott meg a restaurálás. Legutóbbi infóm szerint a szigetszentmiklósi Csepel Autó Gyártmánymúzeumban van, ha igaz. De ez legalább itthon maradt, a HC ugyanekkor ('90-es évek második fele) restaurált egy F89-es Volvót és egy 140-es Scaniát is. A Waberer's színrelépésével ezek eltűntek, a Volvo Lengyelországba került, a Scániáról nem tudok biztosat.

 

Előzmény: retro82 (139635)
retro82 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 139635

Köszi az infót, az nem volt meg. Ez esetben legyen inkább egy Áforos :)

 

 

Ilyen Kázmér egyáltalán nem volt a HC-nél, vagy csak ebben az összeállításban nem létezett?

Az esetleg tudod, hogy mi a helyzet ezzel a kék HC-s Csepellel?

 

Előzmény: pitz75 (139634)
pitz75 Creative Commons License 2025.04.02 0 2 139634

A HC-s Csepelről annyit kell tudni, hogy ez egy kísérleti szerelvény volt, a vontatóban cserélték a hajtásláncot Mercedes darabokra, de nem vált be.

Maga a szerelvény ilyen formában sosem létezett, Csepel a HC-nál soha nem húzott hűtős félpótkocsit. Csak a reklámfotózás miatt akasztották össze így.

Ettől persze még lehet belőle bármi, a sorozat tagja is akár, de a fentiek miatt hitelesnek azért nem mondanám.

Előzmény: retro82 (139632)
tamás601 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 139633

Köszönöm a tájékoztatást.

Előzmény: apron64 (139631)
retro82 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 139632

Hosszabbítás esetén, ha a prémium előfizetés is hosszabbodik, ezeket szívesen látnám:

 

  

 

  

 

 

 

 

apron64 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 139631

A DeA listája szerint -ami nem követi a valós megjelenési időpontokat- igen, egyébként meg valószínűleg nem.

Előtte még a TATRA-111 köteles markoló van kiírva.

A legutóbbi csúszások miatt ennek a megjelenése pont az IFA megjelenési dátumára jön ki.

 

Előzmény: tamás601 (139629)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 139630

Elvileg akkor a markolós Tatra jönne és az IFA még két hét - szerintem.

Előzmény: tamás601 (139629)
tamás601 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 139629

Sziasztok,

szeretném kérdezni, a rendőr IFA megjelenési dátuma 04.04?

 

Köszönöm.

zeti02 Creative Commons License 2025.03.31 0 0 139628

Újabb kép(ek) a prémium ajándék Csepel tűzoltóról. A létra már biztosan működni fog! :)

Korábban felmerült a rendszámtábla helytelensége, reméljük, javítani fogják, viszont ami talán nagyobb hiba, hogy nincsen a jellemző "kosár" a modellen, pedig még az 1:72-es, Atlas által kiadotton is van.

Személyes vélemény, de szerintem lehetett volna kicsit díszesebb: pl. fehér lökhárító, krémszínű betét a fülkén, dísztárcsás felni.

Egyébként a modell ettől függetlenül szép, ezt vehették mintának:

zeti02 Creative Commons License 2025.03.31 0 0 139627

Szia! Nem tudok új listáról. Ugye amikor kiküldték tavaly, akkor fenntartották a lehetőséget a módosításra, amivel azóta már éltek és ahogy látszik még fognak is élni.

A Csepel D730-ról és a D566-ról még tényleg semmi infó nincs sajnos, de elég össze-vissza dobálgatják a képeket - gondolom - hogy ne lehessen kikövetkeztetni belőle semmit.

A legkésőbbi szám, amiről tudunk, hogy kb. hogyan fog kinézni, az a Csepel D452 hűtőkocsi, ami a tervek szerint jövő év január tájékán jön, de már kaptunk róla egy 3D rajzot:

Persze az is benne van a pakliban, hogy ez lesz az a bizonyos "D730 liquid carriage/folyadékszállító".

Előzmény: Nogo (139624)
vw-s Creative Commons License 2025.03.31 0 0 139626

Nem kellett fújni a tetőt. Miután leszedtem minden alkatrészt róla, a ragasztós részeket csiszoltam majd políroztam. 

A védőrácsok majdnem kifogtak rajtam,  ráment egy fél nap mire elfogadható lett.

Először olyan darabokat csináltam, amit alul egy gyűrű fogott össze, de ilyen kis méretben tized milliméteres pontatlanság is nagyon látszik, nem akart összejönni a tökéletes darab, így végül elhagytam az alsó összekötőt.

Előzmény: A210 820 08 21 (139625)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.03.31 0 0 139625

Precízek a védőrácsok, szép munka. A tetőt fújni kellett, mert nagyon szépen vannak illesztve?

Előzmény: vw-s (139623)
Nogo Creative Commons License 2025.03.31 0 0 139624

"a Jelcz sem volt eredetileg a tervezett listában, valami helyett fog jönni. Elvileg a 45. számként..."

Szia! Van új lista? Az eredeti előzetes lista kb. egy éves, frissült azóta?

Amúgy eddig elég jól tartják, persze az látszik, hogy a kocsik nagy része a már megjelentekből érkezik, az adott, a maradék az újdonság, és sok már a lista írásakor is tipp.

Hazai vonatkozású megjelenések a lista szerint: hamarosan jön a rendőrségi Ifa, majd az Ikarus 404, utána a Csepel D452 (ez lesz valószínűleg a ponyvás), majd a 38. szám egy ismeretlen, a lista szerint "Csepel D730 tartály". A 41. szám a Csepel D566, amiről eddig még képet nem közöltek a derék csehek, viszont a jóval később megjelenő Kamaz fülkés Rábáról már igen, az már elkészült.

Előzmény: zeti02 (139620)
vw-s Creative Commons License 2025.03.30 0 14 139623

Elkészült a Csepel d755 Metz feljavítása. Először csak egy beltér festés volt tervbe mert a modell első ránézésre nagyon jónak tűnt,

de kibontva már nem voltam olyan vidám. A futómű nem a helyén volt beragasztva, két keréken billegett a modell, az oldalsó hosszú

fellépő ferdén volt rögzítve, nem volt párhuzamos a talajjal, a tükör és a villogók félig helyükre nyomva, ragasztóval jól összekenve.

Végül szétbontottam az egészet, újra csapozva visszaragasztottam minden hibás alkatrészt. Átfestettem a ködlámpákat mert azok is ragasztósak voltak,

megcsináltam a villogókhoz a védőrácsot, a szirénákat szintén átfestettem és rézlemezből hajlítottam két új tartót. Végül az eredeti ablaktörlőket 

kicseréltem fotómaratott darabokra. 

Szép, részletes modell kár, hogy ennyire hanyagul van összeragasztva.

 

 

  

  

  

 

 

 

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.03.30 0 0 139622

Aki aktív a Facebookon, üzenhet nekik, hogy a rendszámot javítani kellene.

Az alak meg a karakterek már jók, a szín és a tartalom helytelen.

Íme két korrekt kép a http://ketbetunegyszam.hu/ weboldalról, meg egy a régi rendszámos topikból.

 

  

Előzmény: zeti02 (139621)
zeti02 Creative Commons License 2025.03.30 0 5 139621

A prémium előfizetők első ajándéka, a Csepel D710:

zeti02 Creative Commons License 2025.03.29 0 0 139620

A Jelcz vízágyú tuti, a többit nem lehet tudni. Ha figyelembe veszik az igényeket, akkor a betonkeverő Tatra, a kukás Liaz és a hólapátos Skoda esélyes, hogy lesznek nálunk (esetleg akkor, ha meghosszabbítják a sorozatot).

Elképzelhetőnek tartom még, hogy a Star vízágyút is átfestik magyar színekbe, végülis létezett és létezik is ilyen.

Biztosan lesznek még (remélhetőleg hasonlóan kellemes) meglepetések, hiszen a Jelcz sem volt eredetileg a tervezett listában, valami helyett fog jönni. Elvileg a 45. számként, ami egy platós Praga lenne. Én kiegyeznék ezzel a cserével, inkább, mint egy teljesen magyar vonatkozású darab helyett jöjjön!

Előzmény: r.wolfsson (139617)
Controlman Creative Commons License 2025.03.29 -1 1 139619

Köszönöm, de van elég stressz a FB nélkül is az életemben. A DeA súgó emberéhez, meg van telefonszámom, és tartom is vele a kapcsolatot. 😁

Előzmény: komppeter1 (139609)
Controlman Creative Commons License 2025.03.29 -1 0 139618

20. kerület, Nagy Győri István utca, szemben a postával, egy pár napja volt még 5-7 darab. De mielőtt elindulnál, hívj fel, és megkérdezem neked az aktuális készletet. +36703620040.

Előzmény: eMPet (139611)
r.wolfsson Creative Commons License 2025.03.29 0 0 139617

És azt lehet tudni, hogy ezek közül mi lesz nálunk? Gondolom a magyar vízágyú biztosan, de a többi?

Előzmény: zeti02 (139616)
zeti02 Creative Commons License 2025.03.27 -1 6 139616

Eddig nem látott képek a közeljövőben a cseh, lengyel és magyar sorozatban megjelenő modellekről:

 

Ahogy korábbi hozzászólásokban is írtátok, nagyon örvendetes (és szinte hihetetlen), hogy a kiadó ennél a sorozatnál végre elkezdte figyelembe venni az igényeket és javaslatokat, erre egy újabb példa:

Kommentben jelezték, hogy a Jelcz vízágyú rendszáma nem helyes, mert a 076 oldalszámhoz RF 83-86 frsz. tartozott, az első kiszivárogtatott képen pedig RF 83-52 volt látható. Ezt a fenti kép tanúsága szerint már ki is javították!

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.03.27 0 2 139615

Aki akar, itt is barkácsolhat, a kép saját, 2013-ban készült a rákospalotai FKF Múzeum udvarán.

 

Előzmény: Kraz 677 (139613)
Kraz 677 Creative Commons License 2025.03.27 0 3 139614

Kraz 677 Creative Commons License 2025.03.27 0 2 139613

komppeter1 Creative Commons License 2025.03.27 0 0 139612

hát igen , a dea ezek szerint nem veszi figyelembe a szürke importot. Így lehet hogy nálunk már kijött a jelcz 620, náluk meg elvileg extra ajándék lesz, és fordítva a csepi tűzoltóval. Nincs ezzel  baj, de remélem a beígért prémium modellek nem fognak változni. Mostani infó hogy hozzánk jön majd magyar festésű vízágyú, elvileg meglepetésként, és remélem nem ajándékként, az előre beharangozot prémium modellek egyike helyett. 

amúgy szerintem a prémium modellek a mi sorozatunkban a legjobbak;)

Előzmény: eMPet (139611)
eMPet Creative Commons License 2025.03.26 0 0 139611

Azért a speciális, csak egy-egy országra jellemző járművek mellett sok átfedés is van a KGST járműparkjában.

Itthon esetleg egy Jelcz nem fogy annyira, ott meg a Csepel és Rába lehet kevésbé érdekes.

 

Összeollózva cseh és lengyel oldalakról én ezeknek örülnék itthon.

Érdekes, hogy a tűzoltó Csepel a lengyeleknél alap, míg nálunk az előfizetőknek az ajándék (mint ahogy már valaki írta régebben).

 

Star felsőst ugyan nálunk nem láttam, de beillik a hármas "sorba". :-)

Ami nekem még hiányzik az a szürke Praga és IFA szippantós, hozzánk a 90-es évek közepéig jártak.

De ahogy nézem IFÁ-ból ponyvás várható, pedig legalább ilyen gyakori volt nálunk a rövid tengelytávú billencs is.

 

 

Hétfő óta keresem változatlanul a Csepel tűzoltót, valaki látott még Budapesten eladó példányt, ami vaárhatóan péntekig árulandó is marad?

 

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.03.26 0 0 139610

Mondjuk a gyártó sincs könnyű helyzetben, ha valóban követi azt a csoportot. Én nem ismerem a lengyel teherautós múltat, de ott a javaslatokkal jópár usernek elgurult a gyógyszere. Van fent vagy 150 olyan kép speciális felépítményekből, hogy ember legyen a talpán, aki abból választ, nem beszélve arról, hogy gondolom, a töredékük sem létezik már beszkennelhető mintának.

Előzmény: komppeter1 (139609)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!