Nem mintha eddig bárkinek is hiányzott volna ez a topic, de gondoltam hátha egyszer véletlen összehozza a Z3 tulajokat, esetleg némi tapasztalatcserére, csináld magad javítási tippekkel, stb. Nem tudom, lehet hogy még csak nullázni se fog senki... Majd meglátjuk..
Sáfrány Péter ˇ Friends with Bimmer Z MagyarországA számla értékének a 10 százaléka vám,plusz a 27százalék áfa.Nyilván a számla értéke meghatározó.De tul irreális értéküt nem fogadnak el...
Feldobtam a kérdést a fb-n, amint jön válasz átrakom ide.
...addig...esetleg annyit tudok hozzátenni, hogy nem t'om olvastad-e itt a fórumot a legelejétől, ha jól emléxem volt ott valaki aki svájcból hozta be az autót traileren...hátha van ott valami infó...ill. a nickje alatt talán ott van valami elérhetőség ahonnan esetleg tudnál érdeklődni...egy emailt megér.
Még egy kérdés, hátha valaki tudja itt fejből. Svájc nem EU, tehát gondolom a szokásos sarcok (reg.adó, forgalmi, vagyonszerzési. műszaki, stb) mellett a vám és áfa is ronthatja az összképet. Jól gondolom? Mennyi lehet a vám egy ilyen tizenéves, mondjuk 4000 chf környékén vásárolt autóra? És az áfa?
Apróság, de érdemes rányitni a kisajtót a vonószemekre. Ha jó mocskos és rozsdás az a jó :D akkor nem cibálták az autót. Ami lehet a kaszninak sem tesz jót, de a huzavona egyértelmű jele lehet, hogy miért akarnak megválni az autótól...
Bimmer Z MagyarországJaja tomiteseket erdemes cserelni, ami meg gond lehet ebben a korban a vizpumpa , benzinpumpa , termosztat. De ezek csak idovel jelentkezhet a legrosszabb idopontban
Palenik TamásMotor/évjárat? 1.8nál nem kell megijedni,ha elöl csöpög belőle az olaj,15év körül 100.000km felett előjön egy szivárgás,pár ezer Ftból javítható,utána megint nincs gond.
Bimmer Z MagyarországSzia! Amire oda kell figyelni pl a rozsda , nem nagyon rozsdasodnak de ha igen akkor foglalkozni kell minel elobb. Altalaban z3 ok 80% torve volt ha latod ha nem, ha nem mondjak akkor is.. Itt nem totalkarra gondolok max kisebb koccanasok nyomodasok. Szepen kitudjak javitani , eszre se lehet venni. Erdemes az illeszteseket korbe nezni h mindenhol egyforma el.. Motorterben kaszni elemeket rogzito csvarokat. Motornal hogy nem e csorog zorog pl szijfeszito gorgok szijjak. Ha kilmas mukodik e maxon , ulesfutes mukodik e, erdemes azt a par gombot is vegignezni a muszerfalon. Ha nincs muszerfalvilagitas nem gond gyakrankiegnek az izzok es sokan nem cserelik ki, ha az ulesek lotyognek elolre hatra azt is meg lehet csinalni tipushiba. Ami meg fontos az a futomu! A gatlok mar egy ido utan megadjak magukat, jo erosen nyomkod meg a motorhaztetot es nezd meg mennyire rugozik , feszes e kaszni. Max masfelet rugozzon akkor meg jok a gatlok. Meg a tetot erdemes jol atvizsgalmi nincs e res az ablak es a tomitesek kozott, gyari meg a teto vagy uj, hogyan zar stb..elektromos tetos autot ne vegyel. Nagyon konnyen szerelheto es javithato az auto, eleg sok alkatresz is van hozza.
Előzetes tájékozodás fázisban vagyok, úgy érzem a család megérett arra, hogy az autóparkba bekerüljön egy kabrio. Nem feltétlenül Z3-at akarok, de képben van.
Nem napi használatú lesz és nem is versenyezni akarok vele, csak nyáron tető nélkül elgurulni ide-oda. Ezért alapvetően az 1.8 - 1.9 verziókban gondolkodom, és mindenképpen 3-4000 eur közötti beszerzési áron maximum.
Valószínűleg külföldön fogom megvenni, azon belül is vélhetően Svájcban.
Kérdésem, hogy az alapvető használtatutó vásárlási szabályokon túl mire kell esetleg pluszban figyelnem? Van valami típus betegség, amin már tuti át kellett esnie, ezért érdemes ránézni, hogy meg van-e csinálva, kritikus pontok kasztnin rohadás szmpontjából, stb?
Ebben az árban nyilván olyanokat fogok találni, amik legalább 200e körül futottak, úgyhogy nem próbálom meg a lehetetlent és találni egy makulátlnat, de mindenképpen egy olyat szeretnék, ami alapvetően egyben van és az 1-2 százezer kötelező plusz ráfordítás után egy megbízható autó lesz, nem pedig pénznyelő.
Mi úgy csináltuk, hogy barátom kinézett több jelöltet is viszonylag közel egymáshoz...egyeztetett az eladókkal...és gyakorlatilag egy menetrenddel mentünk ki...nagy szerencsénkre rögtön az első horogra akadt.
4. kinti autóm lenne,még élvezem is :) Csak ennél nem teheti meg az ember hogy kint vár pár napot mint egy tömegautónál hogy úgyis lesz másik.Meg a táv is ugye,volt olyan kereskedő akinek hiába mondtam hogy azonnal látatlanban utalom a vételárat,nem volt hajlandó félretenni.Gyakorlatilag érthető,minek vacakoljon vele ha úgyis elviszik helyben.
1.9 lenne mindenképp,mert a 2.8-nak egyrészt dupla a regadója ,meg elég gyorsan elviszik kint.Múlt héten volt egy 2.8 3000euroért 2napig.Most 4400-ért hirdetik ugyanazt.2400-3000 között találtam de elég hamar elviszik.Tehát vagy építkezek vagy várok.
- Ez attol fugg, milyen motor van z3 ? Ha jol tudom csak a 2.0. Vagy a feletti motorok voltak automatak 2.2 2.8i 3.0i . Belehet epiteni valahogy tuti, de szerintem az attetelek miatt nem lesz 100% as. Meg meg annyi hogy e36 compaktbol kell nezni valtot. Kb ennyit tudok uzenni.
- szerintem ugyanaz,de itt keressétek ki a motorhoz tartozó váltót e36 és z3 esetében is és nézzétek össze :)
A választ ugyan nem t'om, de felhívtam a figyelmét a facebook-on a kedves egybegyűlteknek...ha érkezik válasz átposztolom ide is...vagy megválaszolják neked itt...szóval....vettük :)