Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 4 64236

CK-55-64 (Fiat 850 Sport)

(Fortepan)

FD 6667 Creative Commons License 5 napja 0 3 64235

CB 26-42

FD 6667 Creative Commons License 5 napja 0 3 64234

BL 840

fortepan_224297

FD 6667 Creative Commons License 5 napja 0 3 64233

AC 42-60

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 5 64232

IB-82-26 (Fiat 500)

(Fortepan)

UX Creative Commons License 6 napja 0 10 64231

Az első magántaxik egyike 1982 nyarán, a pesti éjszakában:

TK-98-01 (Lada 1200)

(NGS © Bill Weems)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 2 64230

RA-29-71 (Volga GAZ M-24)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 3 64229

CY-75-15 (Fiat 850)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 2 64228

GC-52-51 (Ikarus 280.00)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 5 64227

CX-65-52 (Fiat 500)

(Fortepan 111953)

UX Creative Commons License 6 napja 0 9 64226

FD-20-13 (Csepel D450) 1970 körül

(BFL)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 3 64225

FG-78-46 (Csepel D450)

(apron64 olvtárs képének utánközlése a Retroautók és egyéb modellsorozatok topikból)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 5 64224

CX-12-00 (Fiat 500)

(Fortepan)

apron64 Creative Commons License 6 napja 0 2 64223

Fiat 500  /Múlt és jelen./

 

Előzmény: apron64 (64222)
apron64 Creative Commons License 6 napja 0 5 64222

CZ-38-96  /Fiat 500.  Sz. Imre és autója Rákosszentmihályon a Szénás utcában./

 

scsabi Creative Commons License 6 napja 0 1 64221

A Fiatok nem igazán számítottak ritka autóknak, ez volt a legnépesebb nyugati márka Magyarországon. A mennyiségre jellemző, hogy a Fiatok darabszáma idehaza a Volgák és a Zaporozsecek számát mindig is meghaladta (sőt a kettőt együtt is).

Előzmény: Fekete110r (64207)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.17 0 2 64220

YP-12-30

(Fortepan)

ZsákváryA Creative Commons License 2024.04.17 0 2 64219

JM 153,       Adler Trumpf bizonyára

ZsákváryA Creative Commons License 2024.04.17 0 2 64218

Meglehet, hogy ez is az.

Előzmény: ZsákváryA (64217)
ZsákváryA Creative Commons License 2024.04.17 0 2 64217

A 368 (remélem)

Miféle márka lehetett ez az 1940-es években Tahitótfalun?

Fekete110r Creative Commons License 2024.04.17 0 1 64216

Igen, pont erre gondoltam, hogy ezeket a finom műszereket hogyan tudták életben tartani. Hát így...

Előzmény: mados (64210)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.17 0 2 64215

FK-29-30 (Ikarus 630)

apron64 Creative Commons License 2024.04.17 -1 6 64214

E 78-31 és MZ-11-90  /JAWA 350 és ETZ 250/

Rendhagyó a háttérben levő rendszám felfogatása. Árultak olyan M6-os csavart erre a célra, aminek műanyag fejében kis prizma volt. Volt fehér prizmás előre és piros prizmás hátulra. Még nekem is van belőlük egy autóra való garnitúra eltéve.

 

8601301 Creative Commons License 2024.04.16 0 2 64213

YA 83-12

8601301 Creative Commons License 2024.04.16 0 2 64212

YA 49-64 

mados Creative Commons License 2024.04.16 0 1 64211

Tény,hogy a '70-es évektől a Fiatok messze nem bírták úgy a ridegtartást,mint egy pl. Mercedes,de azért azokban az országokban ,ahol volt megfelelő szervízháttér és alkatrészellátás ,vígan futottak több százezer km-eket.

Előzmény: trizs77 (64209)
mados Creative Commons License 2024.04.16 0 7 64210

A 130-as motorját ,ugyanúgy,mint a Fiat első "bialbero" -két vezérműtengelyes- motorcsaládját, a Ferrari motorépítő mérnöke,Aurelio Lampredi tervezte ( a 130-asra ezért mondják tévesen,hogy Ferrari motoros). Az utcai motorok között ürtechnikát képviseltek a megjelenésükkor, felülfekvő vezérműtengelyekkel, fogazott szíjas vezérléssel, lapkás szelepállítással.Értelemszerűen a "működő szocializmusban" nem sokan értettek hozzájuk. Amíg állami tulajdonban voltak,még megkapták a megfelelő karbantartást-gondolom a Boldizsár utcában- ,de amint magánkézbe kerültek, már mindenki úgy javította őket,ahogy sikerült. Ez pl. egy olyan V6-os motornál,aminek hengersoronként van egy vezérműtengelye és ráadásul a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja nem volt egyenes út a boldogsághoz. Sok 130-as pusztult el vezérműszíj szakadás miatt. Sajnos a dugattyútetők annyira közel vannak a felső gyűrűhornyokhoz,hogy egy szíjszakadás esetén nem csak a szelepeket kócolja össze,hanem eltöri a dugattyúkat is a felső gyűrűhoronynál. Ha mindez nagyobb fordulaton történik,akkor a törött dugó összekaristolja a hengerfalat is,így a motornak kompletten annyi. Na most elképzelhető,hogy szintén a "működő szocializmusban" hány darab cseremotor és milyen áron állt rendelkezésre....  Kezdődött hát a kendácsolás. Volt olyan 130-asom,aminek az automata váltója adta fel a harcot,abba egy 125p Fiat váltóját faragták bele ,az automataváltó harangját felhasználva. Az említett BD.... rendszámú autóba egy 190-es fecske Mercedes dízesmotorja-váltója volt beépítve. 160 helyett 54 lóerő.... inkább lassújárműnek számít,de legalább mozgott valahogy. Ja,és persze vonóhorog is volt rajta, a forgalmi szerint 1545 kg-ot húzhatott. Jól megpakolva késhegyre menő harcokat vívhatott a lámpánál a pótos Ifákkal.... :-)

Előzmény: Fekete110r (64201)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 0 3 64209

A FIAT autók hazai - állami - hős kora a FIAT-2300-sal véget ért.

Azok még előkelőnek mondható autók voltak a maguk korában.

 

Utána még sok siker autót adott a FIAT a világnak de egyik típus se megbízhatóságáról híresült el.

Idehaza pedig előbb a művész világ majd a gazdagok fordultak el a FIAT-tól, okkal, joggal.

 

Magyarországon az :

 - '50-es évek a Packard korszak a nyugati állami autók tekintetében.

 - a '60-as évek a nagy amerikai csodák időszaka,

 - a '70-es évek már Mercedese,

 - a '80-as évek meg már vegyes.

 

A szocialista származású hazai állami autók története egy másik kávéházban játzsódik.

 

Előzmény: Fekete110r (64207)
jonas65 Creative Commons License 2024.04.16 0 3 64208

Atyavilág ezzel mennyit utaztam gyerekkoromban a 15-ösön:):)

 

Kedvenc rendszámú buszom volt a GC 49-65 mellett(10 éves voltam)

 

bocs az offért.

Előzmény: apron64 (64187)
Fekete110r Creative Commons License 2024.04.16 0 4 64207

Érdekes dolgok ezek. Mint átlag polgár, aki csak sima felhasználó, úgy emlékszem, hogy bárkinek volt bármilyen nyugati verdája, az nagyon el volt szállva tőle. És ha láttunk egy ilyen öreg gömbölyű Tátrát, csak azt gondoltuk, hogy ez öreg autó és kész. Például állt Székesfehérváron sokáig az utcán két Csajka, azok biztosan pompás járgányok voltak, de mindenki csak ócskavasnak nézte.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!