Talán alegritkább hiba a zárhiba a pentaxoknál, mind1 melyik típust nézzük.
Ha kedveled az éles rajzú obikat, akkor a fixeket ajánlom figyelmedbe. Nem kell L-esnek - limitednek - lennie, a régebbi analóg vázak obijai is hasítanak, minden gyútávon vannak jó és kiemelkedő darabok. Sok esetben a régi M42-es obik is versenyképesek képminőségben.
Köszönöm, valóban így is volt tegnap, kinn a terepen. Volt pár kép (viszont elenyészőbb mint régebben) ami a jelzés ellenére életlenül esett ki a gépből :S Viszont ez a zöld hexagon az egyik apró, de ütős indoka volt elsőnek már az *istD-nél, hogy belezúgtam a piros-fekete színbe. :) Így is lehidaltam szó szerint némelyik képtől, a "karcos elejű" 28-200-nak köszönhetően. Hátha még lesz egy komolyabb obi is rá, szerintem még jobban kedvelni fogom a 20D-t. :) Nem túlzok, nem hülyéskedek, egy állványról, precízen meglőtt rózsáról azt írta egy kolléga, aki nem követi a "váltásaimat", hogy: "mi van, csak összejött egy szürkére? "
(mármint canon L-s.. :) )
Írtam vissza, nézzen már EXIF-et :D
Egy aggaszt csak most már, az a 33E expo, amivel hozzám került. :S (ugyan az adok-veszekben olvastam olyat, hogy ez az első harmad az a bejáratós tétel a Pentaxnál, bár úgy legyen... Persze nem vevő írta, hanem eladó, úgyhogy csínján fogadom el a véleményt :))
Kézi fókuszálásnál két dologra érdemes figyelni ha a gép fókusz-visszajelzésére támaszkodsz:
1. a zöld hexagon folyamatos világítása jelzi a fókuszt. sokan az aktív fókuszmezőt mutató piros négyzetet nézik csak.
2. egy bizonyos tartományon belül jelez a gép, tehát nem azonnal a "tökéletes fókusznál". Ezért érdemes picit tekergetni a fókuszgyűrűt és (amennyire lehet) szemmel is ellenőrizni, hogy ebbe a tartományban hol a legélesebb a kép. Ez persze feltételezi, hogy a mattüveg is tökéletesen van pozícionálva a gépben. Tehát ne állj meg rögtön a züld hexagon felvillanásakor, mert akkor még valószínűleg nem tökéletes a fókusz, csak már egy elfogadható tartományon belül van.
Hát, igen. Ahhoz képest, hogy kb. fél mm mélyen i is van pattanva afrontlencséből, jobb nem is lehet.
Szűrők az megvan, csak az IR nincs közöttük :) Vagy valami trükkel lehet kombinálni, de arra még nem jöttem rá. Vagy ez is egy pixinfós túlzás, az is lehet.
A szűrőket asszem a képnézegetésnél lehet előcsalogatni, tehát amikor visszanézed a képet. A hátsó lcd-n előhívod a képet, és nyomsz egy Fn gombot, ott meg az egyik opció asszem a szűrő funkció.
Igen, így írja, hogy: "6 db képtónus 5 db feldolgozási beállítás (+/-4 lépésben) 7 db színszûrõ 1 db digitális infraszûrõ"
Viszont jó volt a tipped. CP levéve, és csodát ugyan nem csinál ezek szerint, de lényegesen pontosabb az AF, és kis jóindulattal még éles is a kép. Ott, ahová fókuszáltam. :S
Igen, az stimmel. Az *istD-n is lágyabb képet adott teljes kihuzatnál, ha még élesebb is azon. Akkor jól tippeltem a polárszűrőt illetően? :S
Közben nézegetem a manuál-ját, ott ír valami fókusz-rögzítést a M-módnál is. Még azt beállítom és úgy teszek próbát.
A pixinfó tényleg "gurít" néha, egyre inkább az a véleményem. Pl. írta a leírásban azt is, hogy a digitális szűrő módban "tudna" IR-t is a gép. (persze ezek a szűrők nem nagyon fognak játszani, ott van erre a Photoshop vagy a Lightroom) Hát, a leírás se említ ilyet, és az opcióknál se nagyon találni. Pedig nem lett volna rossz ha az is van :)
Az kis fénymennyiség, az alacsony kontraszt okozhat hibát a fókuszálásnál.
Azt a szűrőt azonnal vedd le! Mondjuk ez az obi a leírások szerint a szokásos betegségekkel küzd, tág rekeszen és a hosszabbik végén lágy, erősen rekeszelni kell, ez könnyen jelentheti, hogy f8-f11 környékén használható csak igazán.
hát, köszönöm. A biztatást külön. Nevezetesen éppen erről van szó, amit belinkeltél. Ha a jövőbe láthattam volna, hogy csak piros-fekete vállszíjjal fogok járni, dehogy gyilkoltam volna ki belőle a madzagokat :( Mert AF-ben hátha tudna is.
Még amire gondoltam, és gyanakszom az az, hogy a börzén 2E-ért(!) vettem rá egy noname ÍCP-szűrőt, elsősorban esztétikai okból, hogy a karcot eltakarja :) MIntha azzal nem igazán akarna éles lenni mindig a kép.
Viszont ott a kérdés még mindig hogy akkor MIT jelez élesnek a váz, amikor az nem igaz? :S
A tesztábrás próbát mindenképpen megcsinálom. A "biztatásra" azért utaltam, mert akkor most tettem egy próbát egy másik "őslénnyel", és 14 megán... Jobb híján a kertben, ágakra, stb. próbát téve. Hát, egész jó így elsőre. Ennek a neve: Revuenon 3,5/200 fix.
Azért, ha jól értettem egy régebbi üzi-váltást, a vázat csak AF-re lehet korrigálni, manuálban nem? (mondjuk az szebb lenne :))
Nézz egy tesztábrát, állványra rakva a gépet (SR kikapcsolva persze). Menj végig a rekeszértékeken f11-ig.
A 18-55 nem rossz obi, kitobinak más vázakon sem adnak jobbat.
"A Pixinfo leírására alapoztam a feltevést. Ott az áll, éppen a K20D tesztnél, hogy "a 14 Mp-s felbontású érzékelőt már nem tudják kirajzolni a régi analóg objektívek"."
Hát a pixinfo-n is leírnak ezek szerint hülyeségeket, nem is kicsiket!
A régi analóg obik az aps-c vázakon jól mennek. Persze ami filmen vacak volt, az nem lett jobb digiten sem.
Egy Pentax-M 2.8/35 van itthon, az parádésan rajzol...
Szia, köszi a válaszodat. Valóban, kicsit pongyolán fogalmaztam. A szóban forgó objektív az egy Pentax 28-200 AF. Volt. Eredetileg. Az Opticam-nál vettem nagyon olcsón, mert a frontlencsén van egy brutális karcolás (sérülés) Akkor még canonom volt, csak úgy a gép elé rakva, lezsibbadtam a sérülés ellenére is jó minőségű képtől. Megvettem, és mivel más rendszer, a "feleslegesnek tűnő" elektronikát kigyomlátam, (így utólag kár volt :( ) és mivel kisebb az átmérője a Pentax bajonettnek, köré rögzítettem egy EOS-bajonettet. A 30D-vek "szemre" állítgatva is igen jó képeket készített. Aztán, mikor a 30D zárja behalt két hónap után, a szervízdíj helyett vettem egy *istD-t. Bajonett vissza-alakítva, de már csak manuálban tudtam használni az obit. Nagyon jó tapasztalatokkal, jó képekkel ekkor is. Azon a vázon nem volt, nincs most se gondom vele. A K20D-n viszont az a gond, amit alább leírtam... :S (ezzel szemben a 16-55-ös Pentax, de egy 28-70-es Tamron-al kielégítő az élesség ezen a vázon is.S. )
Amire a felbontás(?) kapcsán utaltam, az a 1:2/50-es Pentax-al, illetve az 1:2,8:35 -ös régi analóg obival tapasztalható. A Pixinfo leírására alapoztam a feltevést. Ott az áll, éppen a K20D tesztnél, hogy "a 14 Mp-s felbontású érzékelőt már nem tudják kirajzolni a régi analóg objektívek."
1. Egy manuálisra átalakított Pentax 28-200-as obiról lenne szó. Pentax *istD-n "mondhatni "borotvál" M-módban is, Av-ban is.
A K20D-nél viszont elvileg nyikkan, megjelenik a pötty is, mégis életlen a kép hangyányilag, de van amikor erősebben is. Magyarul: nem ott ad éles képet, amire kijelez. A 18-55 kitobival viszont ott van az AF ahol kell. :S
Mi lehet ennek az oka, illetve a megoldásnak jobban örülnék. :S
2. Nem először veszem észre, hogy annak ellenére, hogy 6-10 Mp felbontásban használom a vázat (értelem szerűen a gyengébb obik miatt felesleges erőlködni a teljes felbontássqal) így is van beállítva a menü, JPG + a fine állásban.
Mégis, minden újabb kártya-cserénél, "becsempész" nekem egy-egy PEF kiterjesztésű képet is. Ezt alapból csinálja mindegyik?
Igen. még szerencse, hogy megvolt a srácnak, (legalább neki.. :)) És telhjes a feeling, ma reggel a Soósnál sikerült egy szettáska is hozzá, pentax-felirattal :) Meg lkell ezt majd ismerni töviről hegyire, szerintem félelmetesen jobb mint a Somogyi B. u. másik "szervizalanya" :)
Valahol olvastam, igaz hogy K5 kapcsán, hogy hirtelen szokatlan volt hogy nincs gond, ha nincs fény :) Hát, megközelítőleg ilyen élmény ért érzékenységben is, na meg expozíciós tudás kapcsán. MIért is nem volt nekem eddig K20D-m? :S
Egyben, ha szabadna, igen nagy tisztelettel bekopognék, jelezvén azt, hogy ha nem zavargok, néha szabad ittn írni ezt-azt? :)
Topikhű indokkal... Mivel hogy úgy tűnik sokszor lesz mostanbában a kezemben a névadó... :)
És ráér a kontaktusokra a vázon az obi? Mert nálam függetlenül hogy ráér vagy nem, ugyanúgy működik a fókuszvisszajelzés. X-aktás ahogy nálad működnek a dolgok!
A menüben egyébként be vannak állítva a szükséges dolgok a manuális obik használatához?
Meg fogom nézni, de az M42-es Revuenon 55/1,4 obim is csak akkor hajlandó működni, ha fémtiszta, a Chinon 135/2,8 is. Volt Porst 35/2,8 M42-es obim, szintén csak fémtisztán működött, többfajta M42-es és K bajonettes közgyűrű szintén. Két vázon is. Nem vonom kétségbe, hogy amit mondasz igaz, csak eddig nem ezt tapasztaltam.
Vedd le az obit, gépet tedd Av-ba (akkor biztosan keres obit, és egy nagy F--- lesz a kijelzőn a rekeszértékek) és nézd meg mit csinál ha félig lenyomod a fóluszgombot.
Lehet hogy valami menüpeállítás a ludas nálad a dologban.
Ha nem működne elektromos kontakt nélküli obikkal a fókuszvisszajelzés, akkor az M42-es obikat hogy lehetne használni?
Hopp... Akkor ez megszokott? Mármint hogy csaupasz vázzal is? Én meg a frászt hoztam a lányra a 20D-je kapcsán. Mert az azt csinálja, hogy pl. lőttem vele párat, akkor mindig rendesen piros pötty+nyikk. De amikor leeresztettem és még ujjam a gombon(?) akoor is: cirip-cirip... :S :)
Tapasztalatom alapján festett hátsó részű obinál nincs visszajelzés, csak ha eltávolítom a festéket. Azaz K100D kivételével igaz ez, mert ott pont fordítva volt, elektronika nélküli fémtiszta obival nem volt hajlandó AF visszajelzésre. Ott le kellett ragasztani az obi hátulját a megfelelő működéshez (több fórumos beszélgetés és személyes tapasztalat alapján ez egyedi eset, K100D szérián belül sem egységes a dolog).
Hát, akkor az 50-es alapból xar. :( Kellett nekem börzén "ócó" árura gerjedni. Mind1, akkor lesz belőle más. Csinálok egy fordítót roncs bajonettből, és majd jó lesz makróra.