sokminden lehet...vedd le a szelepfedelet,nézd meg az ékeket a szelepszáraknál,elképzelhető még gyűrűtörés is,de porlasztóban is lehet valami...ezt így megmondani nem lehet
A ROSI-t máshol is ajánlották, de végül a Habi-tól vettem komplett készletet (bowdennel, joystickkal), árban kb. egy tizessel volt drágább így, viszont más is kellett, és ott behozta a különbözetet. Úszóra tehetőset vettem, 2*P80L, plusz gombos joy.
Az öregem szeretne a 820-asba egy joystick szettet tenni, mert a rézsűkaszát a karokkal igencsak nehezen tudja kezelni (rángat, semmi precíz finom mozgatás nincs). Körbenéztem a neten és rengeteg ilyen hidraulika elosztó szettet találni, de fogalmam nincs mire érdemes figyelni, melyiket érdemes venni. Ehhez kérnék segítséget...
Felújításon esett át a szervó, azóta pedig forralja az olajat.
Ami cserélve lett: szivattyú. NS16-os. Habiba azt mondták, hogy hiába hagyományos, ezzel is jól kell működjön. A csigatengely hüvelye (az állító fül le volt törve + a csapágy megfordult benne) + csapágyak.
A kormány könnyű, de az olaj forr. A visszatérő cső nagyobb gáz adáskor olyan forró hogy kézzel megfogni nem lehet. A szelepen állítottam, már szinte teljesen kitekertem, hogy a nyomást levegyem, de semmi nem változott. A csöveket levettem, kifújtam levegővel A szervóban lévő szűrőt is levettem, hátha az folytana, de az sem. Az olaj nem habzik. Ma kapott új olajat is, szint rendben van Nap végén már mikor a kormányt végállásig tekertem, már a munkahenger deknin kinyomta az olajat (az is felújításra fog kerülni ezek után)
Mi lehet még a gond? Más is rakott fel állítólag NS16 szivattyút és mégse forralja az olajat.
százbol egy mtz alatt nem olajos a talaj reggelre :D vagy a kuplungházbol,vagy a hidraulikából,de kell hogy csöppenjen :D ha nem csöppen ,nincs benne olaj már :D Régi tsz es duma :D
ha a nagy anya lelazul első időkben csak hátramenetben csunya a hangja meg gázelvételkor kilencedikbe :D utána meg már az összes sebességben... ugyanígy kezdődik a felső tengely csapágyainak gondja is,ha nincs elég olaj ,vagy állandoan egy irányba dől a gép. Elsőnek csak a hetedik és negyedik fokozat zajos,utána meg az öszes
Megesik! huztam már szét mtz-t egyedül szentségelve két nap alatt kétszer pedig párat már szereltem:D A hidraulika szivattyu hajtó fogaskerék tengelyénél engedett .
Én nem vagyok szerelő, de ha hangos egy váltó az lehet csapágy probléma, kopott fogaskerekek és vásott tengelyek miatt és még a hézagolásoknál is adódhat probléma, kb így ennyi :) Jah és mennyire van leszigetelve a fülkéd alja... az is sokat számít :)
Ha már témában van a dolog, dolgoztam már életemben pár Mtz-vel és volt amelyiknek ez a tipikus toló fogaskerekes váltó hang nem is hallatszott, volt amelyiknek már lehetett hallani, sőt volt olyan is aminek már nagyon hangos volt. Ez mitől is függ? Miben tér el egy halk-hangos váltó? Köszi a válaszokat! Minden jót!
Segítséget kérek, hogy mennyit érhet egy kb 40 üzemórát "futott" PLN 3-35-ös orosz eke. Nincs megerőltetve, kormánylemezek ok, van hozzá 3 eredeti orosz ekevas. Az idő múlásával egy festés ráférne.
köszönöm!
/ A kép csak ILLUSZTRÁCIÓ (innen a fórumról "loptam" / (bocs! )
Üdv. Urak! Az lenne a kérdésem hogy van e rád mód esetleg hogy az mtz váltóját lehetne e csendesíteni, fogaskerekek cseréjével, vagy akár más módon? És visszafelé is működik a dolog? Vagy komplett váltó csere kellene a hatás eléréséhez? Köszönöm előre a válaszokat! Minden jót!
Fűtéscsap ha el van zárva,szerintem nem tud a kis körön keringeni sehogy se sumákba a viz. Nekem egyszer a hűtőtömítő adalék kövült bele a víztérbe,hegesztőpálcával piszkáltam egy napig a hűtőt felülről ugy hogy közben nyomattam bele a vizet,alul meg folyt ki le volt véve az alsó cső. Nem szereltem ki a hűtőt,sikerült ugy megoldani,hogy a tetejét levettem.
A termosztátháztól elmenő vékony csövet szorítsd el egy patentfogóval,ha úgy is melegszik akkor előtöltés gond is lehet,de akkor ott vagy izzani kéne a kipufogónak ,vagy kopogosnak kéne lennie a motornak és erőtlennek. Ha mindez csak nyáron meg melegbe jön elő,akkor hűtőve lesz gond.
A hűtőt meg szereld ki vett le tetejét alját és meglátod el van e dugulva.nem nagy melo.
Mondjuk 30fokban az mtz nem dijazza a nehezebb talajmunkát,a szántást meg végképp nem :D de egy függesztett tárcsával el kéne szaladgálnia 80fok körül akkor is.
Ha eredeti réz hűtő van benne azt óvatosan lehet savazni is,bár ha fagyállóval jársz és évek ota még nem oldotta ki,ott valami más baj van.
Olajhűtő és a hűtő között a zsalu nincs félig felhuzva,vagy nincs ott olajos retek bekrakodva a hűtő lamellái közé?
Nagynyomású mosóval meg csak óvatosan,mert elhajlitja a vékony bordákat,mint a sz@rt.azután mégúgy se hűt.
A termosztát kell bele. Mikor teljesen kinyit, akkor a hűtőt megkerülő kiskört lezárja. Ha nincs termosztát, akkor a víz egy része ezen a könnyebb úton áramlik, a hűtőt elkerülve!
Melegszik a motor. Az tényleg valós lehet,hogy ha nincs benne a termosztát,akkor a jeladónál nem fordul meg a víz,vagy az hülyeség?
Fűtés el van zárva ott nem keringhet.
A hűtőben fagyálló van mióta az eszemet tudom,de ha a kinti hőmérséklet 25fok felett van,akkor már egy fél óra mulva piros szélénél van a mutató. Teljesen normál tárcsázásnál is,ugy hogy a motor nincs túlterhelve.
25fok alatt meg ha nincs meleg semmi baja évek óta ,nem hengerfejes,de az fölött mindig ezt csinálja.
Hűtő az működik, nincs eldugulva,mert ha ilyenkor meglocsolom kintről slaggal,azonnal lemegy a hőmérséklete az egész rendszernek
Előtöltésen ,vagy adagolón állítsak? Légszűrőt már cseréltem. Erő van benne,talán kicsit nehezen indul,nem füstöl,csak feketén ha jol van terhelve.
Kösz a segítséget! Nem gondoltam volna, hogy az első kerék kisebb méretét a híd ilyen megoldásával kompenzálják. Véleményem szerint a két végén perselyezett függő csapszeg többszörös élettartamot és könnyebb javíthatóságot garantál.
Félreértettél , nem állítottam hanem kérdeztem! Már most látom kb milyen híd van alatta, csak azt nem érzem mi a fene tartja stabilan a csapterpesztést és az, illetve az után futás miként állítható !