Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

brömbi Creative Commons License 2024.01.18 0 0 50655

A Z402 - es helyére a 482 -est, csak kiveszed meg beteszed ? 

Nem kell faragni rajta semmit ?

Előzmény: gabor7607 (50651)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.18 0 0 50654

 

 

Szép napot.

 

Szerencsére semmi baja nem lett a motornak a féktisztitotól ,ma próbáltam pöccre indult .

Bakancs4 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50653

De képes volt és menet közben is leállt az egyes henger. Láttam az akkufesz visszajelzőn is. S az erején is éreztem, hogy meggyengült, aztán megint megálltam, s indítva megint ment. Nagyon rossz volt már, a végtelenségig elkopott.

 

Ez nagyon érdekes , el nem tudom képzelni, hogy mi állt mögötte . Ha van kompresszió akkor megy , ha nincs akkor megáll . De hogy menet közben leálljon , majd újraindítva megint járjon ... hmm ...

 

 

Előzmény: Greg34 (50640)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50652

Nagyon sokan járnak így. A vizet nem te forralod (ez nem tea), felforr az magától, holott nem kellene neki, (ugyanis nem teavíz) :D De tény, ha egyszer sikerült, vagy valamilyen okból "megfutott", utána várható hogy bajok lesznek. Pedig ugye nem úgy tűnik, félreáll az ember, megvárja míg kihűl, rátölti a vizet, és mintha misem történt volna folytatja útját minden gond nélkül autózik tovább.. hónapokat is akár. Pedig ha ez egyszer megtörténik, utána kezdődnek szép sorban a bajok. Picit fogyni kezd a víz.. aztán szépen sorban minden (is.)

Előzmény: gabor7607 (50651)
gabor7607 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50651

Én, már két kubota motort is ujitottam fel. Az egyik egy 400 As volt, a másik egy 482 és. Egyik se sikerült. Az elsőt, egy nagy és híres gépműhely Furta, illetve gyartatta le a dugattyúkat, meg a gyűrűket. Nem valami jól sikerült. Aztán vettem bele egy másik motort. Az már z482 és volt. Az nagyon szuperül indult, habár akkor még ilyen őszi hidegek voltak, de tényleg jól indult. Ez a motor ilyen konteneres motor volt, japanbol hozzák be, ott ilyen rizskombajn , vagy nem tudom milyen kis traktorokba van, de hamar lecserélik, selejtbe dobják, pedig teljesen jók. Csak sajnos ezt a motort megforraltam és elszállt belőle a kompresszió. Azt a telet még, kiszenvedtem vele, nagyon mérges voltam, hogy a jó motort elbasztam. Aztán nyáron, mikor motoros szezon van, gondoltam felujitom, nem hiszem el, hogy nem lehet ezeket a motorokat felújítani. Rendeltem hozzá kínai utángyártott dugattyúkat, gyűrűket, tömítés készlet, aztán szét szedtem. Elvittem Pécsen egy idősebb szaki hoz, megfurta, honolta, de egy szar lett így is. Nem tudom mi az oka, de ezek a kubotak ilyen felujithatatlannak tűnnek. És, ha egyszer is megforralja valaki, az a motor kuka. Most vettem bele egy másik z482 est, erre már nagyon vigyázok. 

brömbi Creative Commons License 2024.01.16 0 0 50650

Akkor is keserves az indítás az a tapasztalatom, ha már csak az egyik gyertya izzítása nem teljes mértékben optimális. Ilyenkor nekem beindult, felpörgött és leállt. Mint ha, nem kapna folyamatosan üzemanyagot. Érdemes őket kivenni, és egyesével ellenőrizni. Másfél - két évente nekem valamelyik, mindig besz@rt, pedig még a kezem is megégette ahogy lekukáztam. Utána meg két izzítás, padlógáz és röff.

Előzmény: Greg34 (50646)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50649

 

mig nem fulytam be addig tökéletesen müködött csak minusz 5 fok alatt nem izzitott és ezért fúlytam neki hiba volt szerintem.

Előzmény: klaricsabi (50648)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50648

 

Holnap ellenörzöm,hogy kap e üzemanyagot megcsinálom a direkt izzitást ,majd kiderül lessz e motorcsere.

Előzmény: Greg34 (50647)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50647

Szerintem ez volt az utolsó indítása az enyémnek is, a szerelő ugyanígy járt. Csak nem állt meg neki, gyorsan lerántotta a betáp csövet, utána nem is mert próbálkozni vele többet. Féktisztítóval óvatosan amúgy, mert megborzolja a szelepeket. Nem jó megoldás. Izzítást kell elsőnek ellenőrizni. A terhelhető 12V megléte, gyertyák jósága, relé, és vezérlő áramkör megléte, jósága. A direkt izzítással ez utóbbit pipálod ki. Kizárt dolognak tartom hogy egy ilyen 3 másodperces baki akkora kárt tett volna benne hogy teljesen hazavágta. Próbálkozz óvatosabb módszerekkel. A másik érdekes kérdés hogy gázolaj van.-e. Betáp csövön megy-e a tiszta gázolaj, és az elmenőn is megy-e a tiszta és buborékmentes gázolaj. Van-e gázolaj benne, elegendő gázolajat ad-e be az AC.

Előzmény: klaricsabi (50645)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50646

Nem kell amúgy egyből a legrosszabbra gondolni, nézd meg a direkt izzítást, eléred az egyik gyertya végi "5"-ös anyát. Egy vastagabb vezetékkel, nem cérnavékony, egy alátétszemmel odaszorítod, a másik végére egy "akku plusz" csipesz. (A két gyertya Lombinál ugye össze van kötve), s így rácsípteted a "+".-ra. Elszámolsz 15.-ig-20-ig, ekkorra fog gyönyörűen felizzani mind a két gyertya jó akku esetén, majd beülsz és indítasz. Könnyen indulnia kell, (ha az izzítás, vagy a vezérlése a baja.) Feltételezve persze hogy az izzítógyertyák nem szakadtak, nem hibásak, hanem jók.. mert ha azok rosszak, hibásak, akkor aztán megint csak hiába csinálod ezt is amit leírtam. Lombi motor amúgy 1 gyertyával is elindul, de nagyon kínkeserves.

Előzmény: klaricsabi (50644)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50645

 

Én tönkretettem a lombi motort két fújás fékisztitó-beindult 3 másodpercre nagy fekete füst kis kopogás és leállt.Utána próbáltam egyszer nem indult.Azóta nem próbáltam majd holnap.

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50644

Visszaolvastam Lombardini.

Előzmény: klaricsabi (50641)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50643

Egyet találhatsz.. ez is egy Lombardini (LDW502FOCS) :D

Előzmény: klaricsabi (50641)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50642

Én nem tudtam motor felújítani, se műhelyem, se tudásom hozzá, így állandóan szerelők után mentem, a legtöbb kihajított, az a pár aki foglalkozott vele, azok általában kárt is csináltak, meg hasznot is olyan fele,fele arányban. :D Végignézték mindazt amit én, természetesen arra jutottak amire én (nem egy könnyen megúszható hiba, amit nem vettem észre). Volt hogy hívtak, odamentem, mondták ez nem indul, hívjak majd trélert. Mondtam hogy nem.. negyed óra után elindítottam, azt mondták nahát, ők be se tudták indítani, gyorsan álljak már a préslevegő alá, lefújják a platán fa "mocskát" a gépről, (és húzzak onnan).. Hosszú hónapok mentek ilyen szopókákkal.. botrányos.. s mondanom sem kell a rezsióradíjat, és az anyagiakat. A bosszúság mellett. Szóval bárki olvassa is ezt az oldalt aki gondolkodik ezen. Jól nézze meg mit vesz.. :D Vagy legalább is ezermester szerelő legyen. Mert különben nem jó játék lesz a mopedezés. :D

Előzmény: klaricsabi (50638)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50641

Milyen tipusu motor volt?

 

Előzmény: Greg34 (50640)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50640

A motor olyan szinten volt szétkopva, megkopva, s úgy tolta a kartergázt, hogyha elindult csurom olajban fürdött minden, a légszűrője, akkor a kartergázszűrő felnyomta az olajat bepacsmagolta a motorháztető alját. A végén ha elindult, volt hogy csak egy hengerrel.. aztán kis járatás után ha megállítottad elindult melegen minden szépen. De képes volt és menet közben is leállt az egyes henger. Láttam az akkufesz visszajelzőn is. S az erején is éreztem, hogy meggyengült, aztán megint megálltam, s indítva megint ment. Nagyon rossz volt már, a végtelenségig elkopott. Jah, januárban dobta, kezdte ezt a hibát. A követő nyáron még ment, aztán ahogy eljött az ősz megint kezdte, és januárban leraktam, mert már vállalhatatlan volt. Aztán útkeresés, szerelő keresés.. mindenki kérdezte ,mi ez? Kösz ilyet nem javítunk, azt se tudjuk mi ez.. háát nem egyszerű. :D Nyár végén szegény autó már a 30 fokban is kérte a "praktikákat", de már csak nagyon alkalomszerűen használtam. 73 ezer km volt benne. Végül motorcsere lett a vége.

Előzmény: klaricsabi (50638)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50639

A forró vizet a hűtőbe, azt kifelejtettem.. az is jó. Érdekes módon a blokk, esetleg olajteknő (azaz alulról való) melegítés nem oda irányul, vagy nem találtam túlzottan hatékonynak.

Előzmény: gabor7607 (50635)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50638

 

 

Greg34. Mi volt a gond amikor a féktisztitóra sem reagált? 

Előzmény: Greg34 (50636)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50637

Próbálkoztam mindennel.. amikor a motor nagyon szétkopott,  már nem reagál semmire, szinte nem is szív, hanem olajat okád kifele onnan is. Se meleg levegő, se féktisztító nem érdekli, nincs kegyelem, akarom mondani kompresszió. Csak úgy tudod beindítani, ha előtte megöntöd vagy 2-3 kanna forró vízzel, a szelepfedelet, majd agyon izzítod.. olyan 1-2 perc.. nem vicc.. jó akku kell. Majd rápróbálsz, a leggyatrább motor is el fog indulni. Ezt anno még itt mondta nekem valaki. De így is van. Mindig elindult. Senki más nem volt képes beindítani, csak én. Mindennel próbálkoztak, csak az vált be amit itt olvastam, ezek a dolgok. Ha vacakol, akkor több izzítás, de olyan sok időd nem lesz vele, ha -5 fokban ilyen tortúrát "kíván", ezt nem lehet sokáig "játszani".

Előzmény: gabor7607 (50635)
Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50636

Sajnos általános hiba az amit "körbeírt". De ő is csak az izzítás visszajelzőt nézi, azaz a narancssárga malacfarokból tájékozódik, és von le messzemenő követeztetéseket (tény hogyha az nem világít akkor nincs főizzítás), így kéne működni, de! ,és itt jön a de. Hogy ez miért ilyen athop.. random módon történik, és mi a fene leli akkor amikor a szokott 10mp helyett (látszólag) csak 1-2mp.-re akar izzítani, és aztán kakukk.. átvált utó izzításra(?). :D Én rátettem az égőt, figyelgettem.. láttam hogy a gyári izzítás visszajelző (malacfarok) ellenére, annak elalvása után is égve maradt a lámpám, azaz (valamennyire?) "utóizzít" ugyanis még az indítózás ideje alatt is végig világít a visszajelző lámpa. Majd ha röccen, akkor alszik el. Kérdés az hogy ez mit jelent. :D Mert hogy senki meg nem mondja neki, csak tapasztalja arra már most mérget vehet a kérdező, így én is azt javaslom, amit te, relé, nyomógomb, világítós nyomógomb, vagy visszajelző égő, mindegy. Kézi vezérlés. S nem lesz gond. Az autószerelőmet idézve, a gyári izzítás egy gatya a kiskocsiban.. össze.vissza működik, épp úgy mint ahogy a kedves kérdező írja. Ez nem is tűnik fel jó motornál, rossznál annál inkább, mert nem indul be.. de ha már nem indul be hidegen, akkor ugye baj van. Ha féktisztítóra sem reagál, mint esetemben, akkor általában nagyon nagy baj van.

Előzmény: Bakancs4 (50631)
gabor7607 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 50635

Újra itt a zimankó! Olyat próbált már valaki, hogy levette a levegőszurot, és holegfuvoval forró levegőt fújt be a motorba, és úgy hogyan indul a hideg dízel motor? Tapasztalat valakinek? 

Bakancs4 Creative Commons License 2024.01.06 0 2 50634

,bevan kötve a hideginditó /féktisztitó/ spray ,egy két kis fúlyás és indul

 

Semmiképp nem használnék ilyenféle szereket , legfeljebb eseti jelleggel . Főleg , hogy az izzítás egy könnyen kézbe vehető része a kocsinak .

Én a magam részéről a kézi izzítás híve vagyok . Egy izmosabb nyomógomb , relé , biztosíték -- a garantált indítás zálogai .

Az egyik kocsimban egyszer elment az izzítás , mint sokkal később rájöttem a főkábel stekkerénél volt kontakthiba . Hogy a járgányt hirtelen használni lehessen sebtiben  rákötöttem a gyertyákra egy vezetéket , azt behoztam a fülkébe . Ha indítani kellett akkor a vezeték végét bedugtam a szivargyújtóba , elszámoltam 5-ig 15-ig hőfoktól függően , majd a masina röccre indult . Aztán az nagyon hosszú időre így maradt ...

Ha elfüstöl az izzításvezérlő akkor szerintem olcsóbb átépíteni kézire -- persze csak akkor , ha olyan személy használja a kocsit aki képes azt üzemeltetni .

 

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 50633

Ilyekor ugy inditom,bevan kötve a hideginditó /féktisztitó/ spray ,egy két kis fúlyás és indul,csak meddig birja a kicsike a fujkálást.

Előzmény: Bakancs4 (50631)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 50632

Igazad van ,de már nem tudom miért nem izzit minusz 5 fok alatt és minusz 3nál miért izzit tökéletesen hosszan,ez a egy két fok eltérés mit befolyásol nem értem, esetleg ötlet ? én már kifogytam köszi

Előzmény: Bakancs4 (50631)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 50631

hol található a külsö hömérséklet érzékelő.  Ligiert Xtoo r ben nem találom.Sajnos 7fokkal kevesebbet mutat a valóságnál a minusz 5 fokot minusz 12 érzékeli és már nem is izzit ,felvillan és elengedi az izzitást.

 

Hát ezt nem egészen értem . Eddigi tapasztalataim szerint az izzítást vezérlők nem a külső hőfokot , hanem a motort mérik . Logikus is : ha megyek a mopeddel mínusz 8 fokban 50 km-t padlógázon akkor a motor gyaníthatóan felmelegszik . Ha leállítom , majd újra el akarom indítani 2 perc múlva akkor nyilván nem a mínusz 8 fok a mértékadó az izzítás időtartamánál , hanem a 85 fokos motor .

Az LDW502-es motorban a hőmérséklet érzékelő a termosztát alatt van .

A Ligier X-TOO valóban kiírja a műszerfalra a külső hőmérsékletet , de az szerintem nem folyásolja be az izzítást , csak a vezetőt tájékoztatja -- netám a fagyveszély ( jeges út ) miatt .

Másrészt ha ilyen farkasordató hideget érzékel a masina akkor a baromi hosszú izzítási időtartamot kéne választania .

 

 

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.05 0 0 50630

Szép napot.

 

Esetleg valaki tudja,hogy a mopedekben hol található a külsö hömérséklet érzékelő.  Ligiert Xtoo r ben nem találom.Sajnos 7fokkal kevesebbet mutat a valóságnál a minusz 5 fokot minusz 12 érzékeli és már nem is izzit ,felvillan és elengedi az izzitást. köszönöm

WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50629

Ez az elektromos Aixam csak 1500 euro, de nincs benne akku. Vettem már akku nélkül elektromos mopedautót, zsákbamacska volt, izgultam is nagyon, amikor beletettem az új akkut, de egyből elindult, nem volt semmi baja, és azóta is hibátlanul működik. Mázlim volt, lehetett volna komoly hibája is. Ha jól emlékszem, több mint 1M Ft-ot utaltam el akkor egy üzemképtelen kocsiért, gyenge idegzetűeknek nem ajánlom.

 

https://www.leboncoin.fr/offre/voitures/2469816996

Előzmény: WooDoo (50628)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50628

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=800%3B%3B%3B&ref=quickSearch&sb=rel&vc=Car

 

Van bőven, ha beállítod a mobile.de-n, hogy csak az elektromos autókat mutassa, és kiválasztod az Aixamot, 90 találatot dob fel. De keresgélhetsz az osztrák wilhabenen, a farncia Leboincoin-on az autoscout24-en és a holland gaspedaal-on is. Választék van, csak az árak durvák. Én eddig két elektromos Ligier Be Sun-t vettem, az egyiket egy francia autókereskedésben, a másikat meg egy online aukción, de ott csak kereskedők licitálhatnak. Nem sokkal olcsóbbak külföldön se az elektromos autók, a vételárra elég sok a költség rárakódik még. Ha Franciaországban akarunk vásárolni, magyarokkal nem nagyon állnak szóba, kell egy helyi ember aki le tudja tárgyalni az exportot, amiért 200 eurót fizettem legutóbb. 250-300e Ft a hazaszállítás is már manapság.

Előzmény: royalpark (50626)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50627

Szia, megkaptam :)

 

Ritkán olvasom már az index fórumokat, a telefonomról nem megy, a laptopot meg gyakran hetekig elő sem veszem. De amúgy se nagyon tudok én már segíteni itt senkinek, nincs már jogi hercehurca, nem kell pereskednünk az NKH-val, a variátorok átalakításáról is fent vannak a neten több helyen is a műszaki rajzok és a leírások. A diesel motorokhoz nem értek, szerelőt se tudok ajánlani aki meg tudna csinálni egy Kubota vagy Lombardini motort. Az elektromos mopedautózás meg csak bosszantja a tagokat, ahogy az értékelésekből látom. Biztosan dicsekvésnek tűnik, hogy az én elektromos járgányaimmal nincs semmi gond, de nem tehetek róla, a Ligierrel 3 év alatt 40e km-t mentem, és nem romlott el benne semmi.

 

 

Egy mopedautónál szerintem ideális az elektromos hajtás, azzal nem szoktunk több száz km-es távokat utazni, bár amikor Bakancs kolléga az első mopeautós találkozót megszervezte, 6 óra alatt lenyomtuk egy Ligierrel a Debrecen-Siófok távot. De jellemzően a mopedautókat településen belüli furikázásra használjuk, arra meg elegendő egy 4 kW-os villanymotor egy viszonylag kis akkuval is. Van egy Stella kabrióm, amibe egy 2,2kW-os kínai BLDC mortort építettem az 1 hengeres diesel motor helyére, sík terepen még az is elég, ha nem akarunk 50 km/h-nál gyorsabban menni. Mondjuk a gyári elektromos Ligierem se megy többet gps szerint 45 km/h-nál, de még az is elég a városban.

 

Nem lehetetlen átépíteni egy diesel motoros mopedautót elektromosra, de azért kell hozzá némi műszaki érzék. Aki nem szeret barkácsolni, az jobban jár, ha gyári elektromost vesz, de ne valami noname kínait, mert ha esetleg akad valami probléma, senki sem fog hozzá nyúlni. 

Előzmény: royalpark (50624)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50626

köszi, már válaszolt is..

Továbbra is érdekelne egy villanyos mopedautó megvételre.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!