avagy, YARWS - Yet Another Raw Workflow Software
Great news: Adobe® Lightroom™ beta* software 1.0 for Windows is now available. Download it today and discover an easier way to import, organize, edit, and showcase large volumes of digital images. Designed by photographers, for photographers, it's software that works the way you do. And with its new Windows compatibility, it's just waiting for you to try it.
Sajnos vagy újabb kell (az általad írt verzió valóban nem fogja kezelni), vagy DNG konverterrel tudod a fájlokat átkonvertálni a Te LR verziód számára.
Itt pontos infókat találsz a Lightroom verziókról:
Sziasztok, melyik Lightroom verzió képes megnyitni a Canon 5D Mark IV raw fájlokat? A 6.1 nem tudja. Nem dual pixel raw-t, csak sima raw fájlt sem. Köszi a segítséget!
kb: "Van egy jármű, ami 5m hosszú és 115 lóerős, az már elég gyors?"
Ebből semmi nem derül ki a sebességről... a kinézett típusra keress rá, és találsz egyértelmű sebességteszteket.
Mindesetre nem ez kellene legyen a fő irány, hanem az,h a rendszer, és a LR adatbázisa SSD meghajtón legyen! Akkor a tényleges képek lehetnek viszonylag lassabb meghajtón is, az már kevésbé gond
Sajnos kicsik és lassúak a mostani két winchester, ami a gépemben van. Két kérdésem van:
1) A z új winchester vásárlásnál mik azok az minimum adatok, amire érdemes befektetni? Pl. A 6TB; Fordulatszám: 7200 rpm Cache: 128 MB az már elég gyors?
2) Tudtok valahol egy részletes leírást, ami mentén el lehet menni a telepítésnél, hogy ne vesszenek el a régi metaadataim, beállításaim és a képeket is megtalálja a program. Illetve, hogy a licence-vel se legyen gondom.?
Ha újratelepítés után is egy nem létező katalógust keres, akkor ismét leszedném a LR-t, majd a registry file-ból is kiirtanék minden LR hivatkozást (regedit.exe) és utána telepíteném újra. Akkor már teljesen új alkalmazásként látja, tehát nem kereshet régit.
Kell csinálni egy új katalógust. Ha be tudsz lépni, akkor a File menüben New és csinálj egy új katalógust. Aztán célszerű a Preferences-ben ellenőrizni, hogy az új katalógussal indítsa a továbbiakban a LR-t, nehogy később is mindig a régit keresse. Ha ennyire sem tudsz belépni, akkor próbálj egy Users/Saját neved/Pictures/Lightroom/Catalog.lrcat fájlt csinálni, azzal talán el tud indulni.
Lenne egy olyan problémám a Lightrom 6.4-el, hogy amikor belépek a programba és látom a beimportált képeket, akkor valami miatt egy kicsit sárgás színhatásban látom őket. Viszont amikor belépek a developer módba akkor rendesen olyan színűek mint eredetileg. Nem tudjátok mitől lehet ez a sárgás tónus? Hogyan lehetne hogy rendes színben lássam a "bélyegképeket" a libraryben is?
Sziasztok! Miközben képeket importáltam a gépemről Lightroomba, kimerült az akku és megszakadt az importálás. Azóta mikor importálni akarok, nem jelennek meg a képek amik a gépemen vannak, nem tölti be a lightroom és így persze nem is tudok importálni közvetlenül a fényképezőről. Mi lehet ennek az oka???? Köszönöm ha válaszoltok!
Jelenlegi LR 5.7 em nem értelmezi a Canon 80d raw it... tud valaki segíteni hogy lehet e upgradelni vagy honnan szerezhetnék frissebb verziót? Minden megoldás érdekel , fizetős is!
Köszönöm, de én arra gondoltam, hogy a kép minőségét tekintve. Elvégre egyesek arra használnák. :) De mondjuk már letöltöttem a próbaverziót, jobb, mint az ötös.
Egyértelműen jobb. A számomra legfontosabb újítások: - A graduális és a radiális filterek kaptak egy saját javító ecsetet, amivel ki lehet terjeszteni, vagy éppen, "kiradírozni" a szűrők által érintett területeket. - A javító ecsettel kijelölt területet át lehet mozgatni máshová a képen. - Kijelölt raw képekből PS igénybevétele nélkül tud HDR, illetve panoráma képet készíteni, ráadásul raw formátumban! Ezen kívül van arcfelismerő, amely egyrészt felismeri az arcot a képen, és ha egy archoz nevet rendelünk, akkor meg tudja keresni további képeken is azt az arcot. (Sosem használtam.) Bővítették a web gallery és a slideshow képességeket. Végül, de nem utolsó sorban gyorsabb lett a program, különösen, ha a számítógépben van a program által használható grafikus kártya. (A kártya használatát a Preferencesben kell beállítani.)
lr szerintem prophoto alapból, ha nincs hozzámentve semmi.
(de jpgt betenni lájtrumba kvázi erőszaktétel a logikán, technikailag megtehető, azzal a kivétellel, hogy a kamera nem teszi bele az srgbt akkor kötelezően borul szanaszét)
monitorprofil SOHA ne legyen munkatér, teljesen értelmetlen. (ha rendben beáyazod mindig addig oké, de egyszer felejtsd el, és borul minden)
Legyeb vbellitva a monitorprofil monitornakűha van printer az annak
srgb webre, printre az azért igénytelen, inkább adobe (de sok képnek mindegy) de mindig legyen hozzámentve.
ha valami hiányzik, semmilyen teszt nem fog segiteni, teljesen random és véletlen egyezésk miatt fogsz elmenni tévutakon. (nyomdamérnök vagyok naponta használok kalibrációt)
A problémád szerintem az volt, hogy egy monitor kalibráláshoz készült profilt ágyaztál be a képekbe.
A LR nem erőltet semmit semmire. A LR színprofilján az sRGB és az AdobeRGB is "átesik", mint egy nagy lyukon egy labda, nem ér hozzá sehol, a széleken sem, annyival "nagyobb". Azaz nem vág le és nem konvertál színeket, hagyja őket úgy, ahogy vannak. A kép sértetlenül viszi magával a fényképezőgépben kapott profilt - ha jpg-ben dolgoztál. Ha RAW-ban, akkor a képnek nincs is beágyazott színprofilja, azt majd a LR-ból való exportáláskor fogod hozzárendelni (beágyazni). A szín-menedzselés lényege, hogy a színprofilok - minden eszköznek a saját profilja - a színterek közti váltásokat segítik. A hardver profilok valójában méréssel létrehozott algoritmusok. Akkor avatkoznak be, ha egy kisebb színterű eszközön (pl. monitor, fotópapír) kell megjelenteni egy nagyobb színtérrel rendelkező képet. Ennek két módja van: vagy levágják, elhagyják a kilógó színeket, vagy konvertálják azokat valamilyen arányos módon.
Dell U2711-es monitorom van, széles színterű és kalibrálva is volt szeptemberig :-) Szerintem nem is a színtérrel, hanem a színprofillal volt probléma. Szerintem ami volt, az is sRGB színterű volt (bár nem tudom, honnan gondolom).
Logikusan hangzik, amit írsz, de ellenőriztem, és sRGB színtérben fotózom. Lehet, hogy fordított helyzet állt fenn: sRGB-ben fotóztam, ezt is látom a windowsos alkalmazásokon, de a PS meg a LR rá akarta erőltetni az alapértelmezett színprofilt, ami ezek alapján mégsem sRGB színterű lehet. Amúgy ezt honnan tudom megnézni, hogy milyen a színprofil színtere?
Dell U2711 Color Profile, D6500 és .icm kiterjesztéssel szerepel.
A monitor kalibrálása ehhez képest annyit ad a dologhoz, hogy az egyes színek kb. a "valóságnak" megfelelően fognak megjelenni, a nyomtatott képekkel kb. megegyező színekkel.
A monitorok (kivéve a nagyon drága spéci monitorokat) csak az SRGB szinteret tudják megjeleníteni - sok még azt sem teljesen. Ha eddig nem kalibrált monitort használtál, akkor feltételezem, hogy a tied sem egy speciális darab. Ennek alapján úgy gondolom, hogy a monitor színterének beállítása gyakorlatilag az eltérő (nem srgb) színterű képeket igyekszik srgb-ben ahhoz hasonlatosan megjeleníteni, amilyen az az eredeti színterében lenne - értelemszerűen szigorú kompromisszumokkal - valamilyen Windows algoritmussal. A windows alkalmazások (kivéve PS, LR, Capture One, stb.) és az internet csak az srgb színteret használják. A LR alapból profoto-t használ, PS-ben pedig be tudod állítani. Az internetre, email csatolásra szánt képeket azért kell srgb-be konvertálni, hogy ne a mindenkori (mindenhol más) monitorok erőlködjenek a megjelenítésen, hanem szabványos srgb-t kapjanak. Amikor LR-ból, PS-ből exportálsz/mentesz srgb-be képet az minimális eltéréssel azt fogja mutatni, amilyennek az alkalmazásban is láttad.
Megszületett a megoldás. A gépem színkezeléséből kellett kivenni a monitorom alapértelmezett színprofilját és betenni az sRGB IEC61966-ot. Ezt használja a fényképezőgép. Ami furcsa, hogy a monitorom képe ránézésre nem változott, viszont most már a LR is és a PS is ugyanazt a képet jeleníti meg, mint a többi program. Olyan, mintha ez a beállítás csak az adobe programoknál játszana szerepet.
Ami viszont továbbra is kérdés (de most már azért így elleszek), hogy ha kalibrálom a monitort és létrehozok egy színprofilt, akkor az nem fog megegyezni a fényképezőgépem színprofiljával. Minden esetben fel fogja tenni az előző hozzászólásomban feltett kérdést a PS. Ez nem biztos, hogy baj, de szerintem nem jó, ha különböző színprofilokban dolgozunk, ráadásul a kamera megjelenített képe sem lesz azonos a monitor képével. És a nyomtatót még bele sem kevertem...