Az alapjárati motort nem kell birizgálni,esetleg egy tisztítás és egy alapbeállítás géppel.Egyébként ha nem jó akkor csere.Az is esélyes,hogy fals levegő miatt van ez a problémád
Kösz. Elég összevissza produkálja nem tudok rájönni hogy mitől függ. Meleg vagy hideg ennek mindegy.
Más.
Ismer valaki jó szerelőt Pest megyében, aki látott már Focust? Az alapjárati motort kéne birizgálni de az én szerelőm szerintem nem is nagyon tudja mi az.
Sziasztok! Vezérléscsere útán pár ezer km futás útán csak meleg motornál,és csak alapjáraton nagyon csúnya huhogo hangot produkál a vezszíj.kis gázadásra rögtön elhalgat.Conti szijj van. fent,meg automata feszítő,még is csinálja.Találkoztatok már ilyen jelenséggel? Üzemvitelt nem befolyásolja,csak zavaró alapjáraton ez a hang.
Nekem hasonlóan működött a kijelzőm(igaz nem a Fordomnál, hanem még a Megaeomnál) akkor amikor napon állt a kocsi, és felmelegedett a müszerfal. De lehet esetleg valami kontakt híba is, ami meleg hatására igy reagál.
Sziasztok bocs, hülye vagyok ehhez lehet hogy nem Ford téma, de ezt írja ki a kijelző. Találkozott már valaki ilyennel? Nem tudom hogy milyen készülék nincs ráírva semmi. Az autó 2008-as C-Max. Néha ez van néha teljesen fekete néha meg hibátlanul működik.
"Itt nyilván szó sincs motor ki-be,max pluszban egy vez szíj de az már csak max. a szíj árával növelheti a végösszeget"
Az 1,8-as és a 2 literes láncos szerintem.
"Nem hasonlítható a Toyota a Focus áraihoz,alkatrészben,javításban sem"
Igen, bár speciel az 1,8-as és a 2 literes Focus motor úgy tudom, hogy Mazda eredetű. De tényleg nem néztem utána, ahhoz sokkal drágábbak-e a dolgok, mint mondjuk az 1,6-oshoz.
"Fillérre meg tudnám mondani ezt a műveletet a Fosusnál ugyanis pont az elmúlt héten is csináltunk egyet."
Nem hasonlítható a Toyota a Focus áraihoz,alkatrészben,javításban sem. Ahogy írtad Neked még hozzájött egy motor ki-be és a vez lánc garn.csere ami megduplázta.
Itt nyilván szó sincs motor ki-be,max pluszban egy vez szíj de az már csak max. a szíj árával növelheti a végösszeget. Fillérre meg tudnám mondani ezt a műveletet a Fosusnál ugyanis pont az elmúlt héten is csináltunk egyet.Előtte meg egy Toyotát igaz az csak 1.4 benzin volt,de változatlanul állítom ,hogy nagyon eltúlzott az az ár ami lentebb említve volt.Az meg,hogy egy idősebb autónál bizonyos javítást érdemes,vagy nem elvégezni ezt a tulajnak kell eldönteni.
Hát, anno volt hasonló hibával küszködő 1,8 VVTI Toyotám, annál 2015-ben volt a gyűrűzés (meg szelepszárszimmering), és pár egyéb dolog cseréje (pl. kiderült, hogy a vezérműlánc is szar) volt 400ezer. Az árajánlatban (előkerestem az előbb az emailt, még 250 ezer szerepelt, és ehhez jött 50 ezer a motor kiszedése miatt, és még 100e jött be a lánccsere miatt.
És ezt 5 éve, egy márkaszervizes szerelő csinálta fusiban számla nélkül. Gondolom manapság se lehet sokkal olcsóbb a dolog egy Mazda eredetű 1,8-ason sem. De ha csak 250 ezerbe kerül, az is elég sok szerintem, egy ilyen kocsi értékéhez képest.
Én ezért vettem idén 1,6-os C-Maxot, nekem nem ér meg 25 plusz LE ennyi macerát mégegyszer. És egyelőre nem csalódtam, teljesen elfogadható ez a motor.
Lehet,hogy még rosszabb lesz ugyanis esetleg olyan helyről is leoldja a kokszot ami eddig tömítő szerepet látott el. Volt már rá példa. A szelepszár szimering és a gyűrűzés szokott lenni a megoldás.
Jó 1 éve vagyok egy 2007-es 1,8-as 125 lovas C-max tulaja (Flexi fuel motoros), tavaly nyáron volt vele egy 2000Km-es hazai nyaralós túra minden probléma nélkül, ősszel viszont kezdte az olajat csipegetni 2-3 decit 1000 kilométerenként. Most tavasszal volt olajcsere és olajat váltottam, előtte Mobil 3000 x1 5w-40 volt benne, utána Shell Hx8 5w-40 ment bele, városban és helyben kisebb távon közlekedve 800km nem volt olaj fogyasztás egy csepp sem.
Április végén viszont bejött pár hosszabb menet (Pécs oda vissza 500km 4x) megugrott az olajfogyasztása előbb 0,5 liter majd 1 liter lett egy útra hosszú távon...városban továbbra is jóval alacsonyabb az étvágya.
Nem füstül, nem megy rosszabbul..sőt hosszú úton a fogyasztása bement 7 liter alá (6,8) a korábbi 7.5-8 literről.
Közben lett 1 termosztát csere ( rosszul mért és 60 fokosnak mutatta melegen is a motort) és a harmadik út után megint olaj csere, mivel valószínűleg üzemanyag kerűlt az olajba (felhígult) a termosztát hiba miatt.. most Ford 5w-30 van benne ez szinte issza 1-1,5 lityi 1000 km.
Valószínű olaj lehúzó gyűrűnél lesz a probléma, típusra jellemző hiba amit itt a fórumon is többen taglaltak.
Kérdésem, hogy próbálta-e már valaki a Lyqi Moly olajiszap öblítő adalékával kezelni a problémát?!
Nekem maga a típus kellemes meglepetés, pedig egy 2016-os kvázi fullos Kia Ceedből ültem át. Ha ez az 1,8-as C-Max nem is jön be neked, szerintem a két féle 1,6-os benzinesből találsz megfelelőt.