"A másik ami gondom van, h ilyen üzenetet küld az ABEV program ha meg akarom nyitni a KT11BEV nyomtatványt: "A sablonhoz nincs szervezet paraméter állomány!" VPOP Szervezet. Ennyi a hibaüzenet, és nem engedi megnyitni a nyomtatványt!"
Kedves "feratt"!
A termékdíjas bevallásokat jelenleg az ÁNYK keretprogram segítségével kell kitölteni!
A válasz benne van a leveledben. Arra a termékkőrre amire be vagy jelentve és nem volt adott időszakban mennyiség, a leveledben leírtak alapján kell technikai kóddal bevallást készíteni.
A másik ami gondom van, h ilyen üzenetet küld az ABEV program ha meg akarom nyitni a KT11BEV nyomtatványt: "A sablonhoz nincs szervezet paraméter állomány!" VPOP Szervezet. Ennyi a hibaüzenet, és nem engedi megnyitni a nyomtatványt!
Már elég régóta töltök ki bevallást,bár igaz, h még 0-ás nem volt eddig soha, legalábbis eddig...
Egy olyan gondom van, h a következő hibaüzenetet kaptam a NAV-tól:
"A rendelkező részben meghatározott bevallás vizsgálata során az alábbi hibákat/hiányosságokat állapítottam meg: - Össz lap - Mindösszesen (eFt): Nem az elvárt adat! Azon kötelezettek, akiknek adott bevallási időszak tekintetében adott termékkategóriára vonatkozóan nem keletkezett termékdíjfizetési kötelezettsége mivel adott termékkör tekintetében a vártaktól eltérően nem volt saját célú felhasználása, forgalomba hozatala, illetve beszerzése a KT11-BEJKE BJ1 lapon az adott termékkör tekintetében nem jelentkezett ki, úgy technikai KT-kód alkalmazásával kell nullás bevallási kötelezettségének eleget tennie. A technikai KT-kód kizárólag 0 kg mennyiséggel együtt szerepeltethető, a kötelezettség 0 Ft. Technikai KT-kód alkalmazásakor adott bevallás lapon kizárólag a termékdíjköteles termékkörönként 1-1 sort kell kitölteni. A technikai KT-kód mellett adott bevallás lapon, azonos termékkörre utaló más KT-kód nem szerepelhet. A technikai KT-kódok az alábbiak szerint épülnek fel: 1) gumiabroncs: 211 90 99 2) csomagolás: 400 90 99; kereskedelmi csomagolás: KCS 90 99; 3) akkumulátor: 500 90 99; 4) egyéb kőolajtermék: 601 90 99; 5) információhordozó papírok közül a reklámhordozó papír: 900 90 99; 6) elektromos és elektronikai berendezés: 100 90 99."
A kérdésem a kitőltésre vonatkozik, hogy lenne helyes ilyen esetben?
Hosszas telefonálgatás után sikerült egy alkalmazott mobilszámát megszereznem és tájékoztatott, hogy csúszik az ütemterv, még szervezés alatt áll az Ügynökség.
A Közbeszerzési Értesítőt kell figyelni, ott fognak megjelenni a pályázatok!
Valaki hallott már valamit az OHÜ (Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség) kapcsolatban?
Egy hulladékújrahasznosító cégnél dolgozom és az ütemterv szerint november 30-ig kéne pályáznunk a termékdíj elnyerésére.
Nem találok se honlapot, se telefonszámot, egyetlen egy email cím van csak, de az meg még nem működik. Tudakozót, minisztériumot kérdeztem, de nincs infó :(
Szerintetek mi a helyzet abban az esetben amikor a 2. belföldi forgalomba hozó (csak egy kereskedő aki szatyrokat forgalmaz) még idén felhalmoz egy nagyobb mennyiséget a szatyrokból és azt jővőre teriti, ebben az esetben ki lessz a kötelezet jővőre, kinek kell megfizetnie a termékdíjat?
nem látom a jogalapját annak, hogy 2012 január 1 után a csomagolás legyen termékdíj köteles, ha a módosító javaslatokat nézem. Akárhogy olvasom, az 1§ (3) b) pont szerint a csomagolóeszköz és az egyéb csomagolószer lesz termékdíj köteles, a 95-ös jogszabályban lévő csomagolás, mint termékdjköteles termék, januárban hatályát veszti.
A megfelelő joggyakorlatot viszont nem látom.
Továbbá engem az is érdekelne, hogy mi jelentősége van a csomagolóeszköz és az egyéb csomagolószer külön nevesítésének a módosító javaslat szerint? A jogszabály mindenhol együtt nevesíti őket (kivéve a fogalmaknál).
A 2011. dec. 31-ig beszerzett csomagolóanyag esetében amennyiben azt a kötelezett csomagolásra használja fel -akár 2012. január 1-ét követően is, biztos hogy a csomagolást végző lesz kötelezett!!! Tehát a kötelezettsége addig tart, amíg készlete van a 2012. jan. 1- előtt beszerzett csomagolóanyagból, amit csomagolásra használ fel.
Valakinek meg kell fizetni a termékdíjat!
A csomagolóanyag gyártója (belföldi csomagolás esetében) 2012. január 1-től lesz majd kötelezett.
Ha januárban csomagolsz bele, akkor már maga a csomagolás nem lesz termékdíj köteles a Parlament előtt lévő törvénytervezet szerint. De ezt tényleg nem szabályozza semmi, reméljük, gondolnak rá az okosok. Szerintem a legutolsó verziód lesz a nyerő.
Szerintetek hogyan zajlik majd az "átállás"? Értem ez alatt, ha a kereskedő még decemberben vesz csomagolóanyagot a gyártótól, de azt januárban adja el (szintén csomagolóanyagként), akkor ki a kötelezett? Még a régi rendszer szerint, aki csomagol bele? Vagy az új szerint az első beföldi forgalomba hozó? Gondolom az utóbbi nehézkesen kivitelezhető... (A kereskedő utólag fizet a gyártónak? Vagy a kereskedő lesz az első belföldi forgalomba hozó?)
Az új törvény elkészült véleményem szerint úgy, hogy a kötelezetti kör maradt a csomagolást a végző.
A törvény elfogadása előtti percekben valamilyen úton módon beleraktak még egy pontot, ami arról szól, hogy belföldi előállítású csomagolás esetében a csomagoló anyag gyártója/behozója lesz a kötelezett.
Ez sokmindent felrúgott, az eredeti új törvény sok pontja értelmezhetetlen lett és fölölegessé vált.
Nagyon sok megválaszolatlan kérdés van és véleményem szerint a szeptember közepére ígért végrehajtási rendeletetk sem fognak kielégítő megoldást találni.
Az Én szememben ez egy olyan törvény, ami el lett rontva és most utólag próbálnak majd valamit kozmetikázni. A végeredmény szerintem káoszt fog eredményezni.
Az általad leírt kérdések is ezen problémák közé sorolható, de sokkal nagyobb, hogy a gyártó honnan tudja előre, hogy az általa forgalmazott pl. műanyag kannába mit fognak tölteni? Ez határozza meg ugyanis, hogy a gyártónak kereskedelim csomagolás után, vagy "sima" csomagolás után kell majd termékdíjat fizetnie. A másik probléma szerintem a több utas csoamgolások esetében fog felmerülni. A törvény itt azt írja elő, hogy amennyiben a csomagolást végző nyilatkozik a gyártó/ behozó felé, hogy éves szinten a kibocsátott több utas csomagolás legalább 75 %-át visszagyűjti, akkor a gyártó/behozónak nem kell termékdíjat fizetnie. Csókolom, mindenki nyilatkozni fog!!!! Mivel a nyilatkozatot adó nem tartozik majd a törvény hatálya alá, így el sem tudom képzelni hogyan fogják ezt a visszagyűjtést ellenőrizni.
Tehát a kérdéseidre a válasz:
1. IGAZ!
2. A gyártónak/behozónak minden eladott termék után termékdíjat kell fizetnie. Az új törvény nem ad lehetőséget annak vizsgálatára, hogy megállapítsuk a végső felhasználót. Ráadásul azt sem lehet tudni, hogy a csomagoló anyagot majd valóban csomagolásra is használják majd fel!
Neked nem keletkezhet kötelezettséged, mert nem Te vagy a gyártó.
3. Ebből mis látszik, hogy ez nem egy alaposan átgondolt törvény.
Ráadásul véleményem szerint ez a törvény ebban a formában sérti a "szennyező fizet elvet", amiért valószínű az Unió is támadni fogja.
Nylon szatyrok, tasakok forgalmazásával foglalkozom, én a harmadik vagyok a láncban, a gyártó és köztem van egy nagyker, akitől vásárolom a termékeket. Lenne pár kérdésem a jövő évi változássokkal kapcsolatban.
1. Úgy hallottam, hogy jövőre nem lesz mód a Szatyrok és tasakok számlán való átvállalásra, igaz ez?
2. Ha a csomagoló eszköz gyártója fizeti meg ezentúl a td-t akkor az minden egyes kg-ra amit forgalomba hoz vonatkozik?
Mert a következőt olvastam: Termékdíj fizetési kötelezettség természetes személy esetén a termékdíj köteles termék személyes szükséglet kielégítését meg nem haladó mennyiségű saját célú felhasználása, esetén nem keletkezik.
Ebből nekem az jön le, hogy ha Kovács néni vesz tőlem egy csomag szatyrot, akkor az után nem kell td-t fizetni.
3 .A piacon, ha árusítok, Kovács néni kaphatja nyugta adása mellett td. nélküli áron a terméket, de ha mondjuk, egy boltos vásárol és számlát kér akkor td-vel növelt áron kaphatja?
Viszont ha a gyártó fizeti meg a td-t minden egyes forgalomba hozott kg után, akkor nekem is td-vel növelt áron adja, a Kovács néninek is td-vel terhelt áron tudom adni, ezért az említett hölgy nem fogja megvenni és ez érzékenyen fogja érinteni a forgalmazókat.
Én egy szlovák céget képviselek és szeretnénk egy internetes software segítségével termékeket uzletekbe értékesíteni. Mi nem a végfelhasználónak akarjuk eladni hanem a kis boltokat akarjuk ellátni, kiszolgálni, ezek lennének a vevóink. Na most nekunk a cég azt mondta, hogy nekunk kell a kornyezetvédelmi és csomagolási termékdíj miatt egy magyar adószám. Igaz ez? Mert nekunk természetesen már van európai adószámunk. A másik dolog, ha lenne is magyar adószámunk csak ezt a termékdíjat kellene fizetni, vagy valami mást is?
Áfat Magyarországon? vagy valami mást is, amirol még nemtudunk.
Ha valami más nagyobb kiadások is lennének ezzel kapcsolatban, akkor nem akarunk magyar adoszámot.
Amennyiben az őstermelő kizárólag a saját maga által termelt mezőgazdasági termesztésből származó termékeit értékesíti csomagoltan, és a tárgyévet megelőző év árbevétele 50 millió Ft alatt volt, akkor a termékdíj-átalányfizetés intézményét kell választania. A mezőgazdasági termelőnek VPID számot kell igényelnie a vámhatóságtól. Ezt követően a KT11 BEJKE nyomtatványon bejelentést kell tennie a vámhatóság részére az átalánydíj-fizetés választásáról. A bejelentés elektronikus formában tölthető csak ki, de postázható a vámhatóság részére, tehát ebben az esetben nem szüksége elektronikus ügyfélregisztrációval rendelkezni. A bejelentés beadási határideje a 2011. évre vonatkozóan 2011. április 20. Amennyiben az őstermlő tárgyévben vált kötelezetté, úgy a köteleztté váláűsát követő 15 napon belül kell megtennie a bejelentését. A kötlezetté válás ideje ebben az esetben az-az időpont amikor a csomagolási tevékenységét megkezdte.
Mindezek után az átalányfizetőnek annyi feladata maradt, hogy a 2011-es év után 2012. márcious 31-ig befizesse az árbevételéhez tartozó temékdíj-átalányt. A bejelentést minden évben újra ésújra meg kell tennie.
Fontos, hogy mindezt nem kell megtenni abban az esetben ha a mezőgazdasági termlő olyan gyártótól, vagy forgalmazótól szerzi be a csomagolásait akik számlán keresztül átvállalják a termékdíj-fizetési kötelezettséget, és az átvállalásra utaló szövegezés megfelelő a jogszabályi előírásoknak!
2. Virágos
Kizárólag a saját csomagolásai után kelezkezik termékdíj-fizetési kötelezettség!
A műanyag cserép ne számít csomagolásnak, az a termék része, anélkül a cserepes virágot nem lehet értékesíteni.
Feladatok:
- GLN szám igénylése a GS1 magyarország Nonprofit Zrt-től;
- VPID szám igénylés a vámhatóságtól;
- Elektronikus ügyfélregisztráció a vámhatóság felé (termékdíjas adatszolgáltatás kizárólag elektronikusan teljesíthető);
- Bejelentés a termékdíjas tevékenységről kötlezettség keletkezését követő 15 napon belül a vámhatóság felé;
- Nyilvántartás vezetése a csomagolóanyagokról havi bontásban kg-ban (nyitó-beszerzett-elfogyott-záró);
- Bevallás tárgynegyedévet követő hónap 20-ig a vámhatóság felé;
- Termékdíj-fizetés tárgynegyedévet követő hónap 20-ig a vámhatóság felé
Fontos, hogy mindezt nem kell megtenni abban az esetben ha virágosunk olyan gyártótól, vagy forgalmazótól szerzi be a csomagolásait akik számlán keresztül átvállalják a termékdíj-fizetési kötelezettséget, és az átvállalásra utaló szövegezés megfelelő a jogszabályi előírásoknak!
Őstermelő piacon értékesít. Adószáma van. Néha nejlonzacskóba teszi az áruját. Mi a teendője a termékdíjjal kapcsolatban. Bejelentkezés, bevallás stb.
A másik kérdés egy újonnan nyíló virágbolttal kapcsolatos. Neki is a kezdetektőli teendőit kérdezném. Egy kis info: Lesznek olyan virágok, inkább cserepesek, amelyek eredetileg celofános csomagolásban vannak. Ezt így veszi a nagykerből. Lesz viszont olyan celofán is, amit ő vesz és abba csomagolja a virágokat. Ezen kívül még papírba csomagol és nejlon zacskóba. Műanyag cserepek (ezek is néha a virágon vannak már eredetileg, de külön cserepet is árul) is lesznek. Műanyag szalagot a díszítéshez fog használni.
Mik a teendői? Hol kell bejelentkezni, bevallani milyen módon, esetleg kivételek stb.
ÜDV Mindenkinek! Hát Én nem nagyon értek ehez a termékdíj bevalláshoz stb.... de tavalyi évben ráébresztettek hogy a Mi kis vállalkozásunknak is fizetnie kell ilyet.
Mivel már így is annyi admin munkát csinálunk, hogy megpróbáljunk mindennek megfelelni, felkerestem egy TErmékdíj bevallással foglalkozó vállalkozást akit megbíztunk.
Visszamenőlegesen a 2010-es év 20-30Eft volt a megbízási díj,a fizetendő adó nem érte el a 10E ft-ot.
Idei évben HAVI KB 5Eft/hó a megbizási díj, természetesen nekünk kell összesíteni stb...- Éves szinten 60Eft- az első negyedéves adó 1Eft volt:) Ez akkora röhej,Én megértem hogy fizetni kell és jó célokat szolgál "az az 1000Ft"
de ha egy olyan általány díjat mondanának hogy fizess 20-30Eft/Évet és nem kell külön dolgozni vele, számolni a súlyokat, megbízni másik vállalkozást hogy szemmel tartsa és elküldje a bevallást stb.. és ha én éssokan mások nem 4*1000Ft-ot hanem ÉVI 20-30Et fizetnék az az államkasszában is jobban mutatna, és talán valami látványos környezetvédelmi projektet is el tudnának indítani belőle.-igaz van aki megoldjaa bevallását,vagy van rá alkalmazottjanekünk nincs rá kapacitás így is ugy ugy is fizetni kell hogy meglegyen.
Egyébként úgy tudom hogy ha jól megnézzük minden vllakozásnak fizetni kellene de sok ismerős nem is halott erről, így ha elneveznék sima általános ADÓ-nak amivel bevonnának minden vállakozást az általánydíjat lecsökkenthetnék évi néhány ezer forintra és még ígyis jobban járna az állam-nem kellene ellenőrizni tudnának mást csinálniaddig- gondolok itt a Mikro kis és Közép vállalkozásokra.
Az a kérésem ha valakinek van egy feltörekvő Képviselő ismerőse mondja meg neki hogy lépjen már ez ügyben, legyen egy általány és ne keserítsenek már ezzel a felesleges munkával és költségeivel.
Érdemes megnézni a http://kkk.vam.gov.hu/eles/1/taricweb/ portálon a Tarifa infromációk lekérdezése menüpont alatt a konkrét vámtarifaszámhoz tartozó adatokat. Itt is jelölik, hogy jövedéki termék-e az adott vámtarifaszám alá tartozó áru.
Nem tudom, hogy aktuális-e még a kérdésed, de ha jövedéki kérdésben megnyugtató válaszra van szükséged, akkor a www.bovaconsulting.hu fórumjában felteheted. Hasonló problémára már én is a segítségükkel találtam meg a megoldást.
Szerintem a vámtarifaszám alapján azt is megmondják, hogy az adott termék jövedéki terméknek minősül-e.
Fent van a vám honlapján a z újrahasznosítható csomagolások éve bevallása (sun) KT10 UHA a neve. (sun) Abevjávára telepszik letöltéskor http://www.vam.hu/enyomtatvany/index.html
Nem biztos, hogy szórakoznak. Valószínű, hogy néhány óra kevés arra, hogy ennek a bonyolult termékdíjas szabályozásnak hatékonyan meg tudjunk felelni.
A készletrevételezés választásánál tavaly is ugyanúgy kellett eljárni, mint az idén: 2009. december 20-ig bejelenteni, 2010. január 20-ig pedig bevallást készíteni a 2009. dec. 31-i leltárkészletnek megfelelően. Valószínűleg valamelyik lépés nem, vagy hibásan lett végrehajtva.