Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13790

A Norfolknál nem tudom, hogy miért jártak 2 szerkocsival, de az angolokról hallottam, hogy ők is jártak 2 szerkocsival. Ezekben a szerkocsikban volt egy folyosó a személyzetcsere miatt, csak így kevesebb szén fért be, ezért kellett 2 szerkocsi.

Előzmény: róbertke (13789)
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13789

Több képen is láttam már ezt a N&W 2-6-6-4 gépet dupla szerkocsival....

Előzmény: GOLAZ111 (13788)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13788
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13787

Foto: Bob Vogel 

róbertke Creative Commons License 2017.03.31 0 0 13786

Foto: Eric Kruse

BN 2525 GP35 (ex-CB&Q) leads the Yakima to Ellensburg, WA.

local turn westbound through the Yakima River Canyon in March 1984.

 

ZésZoli Creative Commons License 2017.03.22 0 0 13785

Sziasztok!

 

Az előző képhez egy ki videó:

 

Előzmény: róbertke (13784)
róbertke Creative Commons License 2017.03.15 0 0 13784

Amtrak Veteran's Unit 90221

Fotó: Greg Mross 

Eredeti szöveg: Amtrak Veteran's Unit 90221 has been bucking snow as it leads Hiawatha #338 thru Franksville, WI on March 14th, 2017 on the ex-MILW C&M Division. Areas of SE Wisconsin got up to 20" of snow from this storm. 

 

 

róbertke Creative Commons License 2017.01.22 0 0 13783
róbertke Creative Commons License 2017.01.14 0 0 13782

Köszönöm, de közben már megkaptam a kérdésemre a választ mTTamas -tól:

A tűz segítségével a téli hidegben megrövidült sínszálat felmelegítik és megnyújtják hogy utána össze lehessen kötni. 

Előzmény: róbertke (13781)
róbertke Creative Commons License 2017.01.14 0 0 13781

Egyre több Amcsi fórumon látom ezt a technológiát, valójában mire jó, mi célt szolgál??

Kép: Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad

 

Előzmény: manhattani (13779)
obb 1014 fans Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13780

Sziasztok

 

Valaki tudja,hogy mi lesz a 2014-ben selejtezett Amtrak által használt  HHP-8-ak sorsa?

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=4146459

 

manhattani Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13779

Ez a rajz a North American Railroad Family Trees könyvben jelent meg, a 6. Future Merger Scenario részeként. Mai rossznyelvek szerint az USA így csökkentené egy kicsit a Kínával szembeni óriási adósságát. Túlságosan nincs most napirenden. Az 5. Scenarioban pl. a Union Pacific olvasztana magába kanadai vonalakat.

 

Előzmény: hotto (13777)
manhattani Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13778

Épp a tavaly novemberi TRAINS-ben van egy nagy cikk a várható "megamergerről".

 

A szénszállítás várható csökkenése miatti bevételkiesést akarják a nagy észak-amerikai vasutak kompenzálni összeolvadással. Chicagótól nyugatra főleg a UP és a BNSF szolgáltat, keletre meg a NS és a CSX. E párok nem olvadnak össze, nem hagyná a STB, mert csökkentenék a konkurenciát. Egy nyugati és egy keleti vasút összeolvadása sem várható, mert túl széles lenne a lefedett terület, ilyen méretű vasutat már nehéz igazgatni.

 

Szerencsére a CN épp köztük szolgáltat, úgyhogy mindegyiknél elférne :-) Emellett hozná Kanada jó részét is. Úgyhogy ki nem mondva most a CN felé kacsingatnak. De hogy ebből lesz-e valami, még nem lehet tudni.

Előzmény: hotto (13773)
hotto Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13777

Gondoltam itt kérdezem meg, mert így egyszerűbb.

Közben megtaláltam:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138043729&t=9126831

 

Szóval, mi a véleményetek?

Előzmény: róbertke (13775)
RhB Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13776

Szerintem nem én voltam, legalábbis nem emlékszem ilyesmire. Attól persze még lehet, kicsit feledékeny vagyok már. :-)

Előzmény: hotto (13773)
róbertke Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13775

Őket kéne megkérdezned.

Előzmény: hotto (13773)
paca664 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 13774

Pontosabban O'ahu :)

Előzmény: róbertke (13765)
hotto Creative Commons License 2017.01.02 0 0 13773

Manhattani egy korábbi (2009) cikke szerint várható a BNSF és a CN egyesülés is. Erről van valami bővebb információ?

Talán RhB tett fel olyat, hogy a UP beolvad valamelyik kínai vállalatba. Az mennyire volt poén?

Előzmény: róbertke (13772)
róbertke Creative Commons License 2016.12.29 0 0 13772

Pár vasúttársaság Családfája. 

Frissítve 2016.12.08. 

http://www.railroadsignals.us/mergers/

róbertke Creative Commons License 2016.12.23 0 0 13771

The Tennessee, Alabama And Georgia Railway 

róbertke Creative Commons License 2016.12.21 0 0 13770

The railroads don't care what the weather is when they send out rare lash ups on there trains as seen on Sunday, December 18th, 2016. Newly built AC44C6Ms 4000 and 4002 lead NS 64M down the NS Winston-Salem District in a heavy misting rain. The train is bound for Winston-Salem, NC where it will interchange with the Winston-Salem Southbound for movement farther south. 12/18/16

 

róbertke Creative Commons License 2016.12.21 0 0 13769

An American Locomotive photo featuring new Atlantic Coast Line C630 #2011 (one of three Coast Line purchased) at the company's plant in Schenectady, New York circa 1965. Warren Calloway collection.

 

 

manta66 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13768

Régen még az egyes vasutak is eltérő nyomásértékeket használtak.

A fékezőszelepek oldalán van egy "tekerő", ami ahogy előttem írták egy rugó előfeszítésével szabályozza a feltöltési nyomást.

Trainline air pressure adjustment valve a rajzon a megnevezése.

Ha egy mozdony vontat, szigorúan tilos a szabályozó szelep állítása. Ugyanúgy, mint a fékezőszelep kizárócsapjának az állítása.

Ezt csak álló helyzetben szabad, ha valamiért kell, és utána a vonat fékvezetékének nyomását is utána kell állítani, pl fékezés-oldás művelettel.

Előzmény: redben (13766)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13767

A fékezőszelepeknek jellemzően van egy állítószerkezete, amellyel szabályozni tudod a menetálláshoz tartozó nyomást, leggyakrabban egy rugó előfeszítésének beállításával. Sok fékezőszelepen ez igen egyszerű művelet, bár a beállítható nyomásértékek sávja véges.

A 7,6 bar nekem kicsit erősnek tűnik, bár nem tudom, az amcsi vasutak mekkora főlégtartónyomás-értékekkel harcolnak.

Előzmény: redben (13766)
redben Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13766

Sziasztok!

 

A net szerint 2 BP nyomasszint letezik:

“A fully charged brake pipe is typically 70–90 psi (4.8–6.2 bar; 480–620 kPa) for freight trains and 110 psi (7.6 bar; 760 kPa) for passenger trains.”

 

ha egy mozdony vontat akkor ezt at lehet/kell allitani? Hogy mukodik a valtas?

 

A valaszokat elorre is koszonom!

Benjamin

róbertke Creative Commons License 2016.12.07 0 1 13765

Itt egy térkép Hawaii szigetéről: 

 

http://ilind.net/images_2014/OR&L.jpg

 

Előzmény: division by zero (13762)
RhB Creative Commons License 2016.12.07 0 0 13764
Előzmény: RhB (13763)
RhB Creative Commons License 2016.12.07 0 1 13763

Bizony volt. Eleve volt egy keskenynyomközű hálózat a szigeteken. Anno - bakker, már 8 és fél éve! :D - tettem be ide egy rejtvényt

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=78002802&t=9126831

 

 

amit a zászlóra rákérdezve nozal fejtett meg:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=78065452&t=9126831

 

És az elmaradhatatlan Wiki:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Oahu_Railway_and_Land_Company

 

 

A hadikikötőt - és nyilván a kereskedelmit is - kiszolgálták vasúttal, de erről részleteket egyelőre nem tudok, még nem néztem utána. Más ilyen Pearl Harbor-os képeken is előbukkannak a sínek. Viszont volt egy baromi nagy szénrakodó, ez itt jött elő, a fejlében a 3 vonalra kattintva rá tudsz menni az akkori hozzászólásokra, ott vitattuk meg a témát:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135521742&t=9126831

 

 

Előzmény: division by zero (13762)
division by zero Creative Commons License 2016.12.07 0 0 13762

Ennek kapcsán: http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2016/12/07/75_eve_pearl_harbor_hihetetlen_fotokon

Peral Harborban volt vasút?

Ezen a képen jól láthatóan tehervagonok vannak a háttérben.

Itt pedig sínek látszanak a mólókon.

 

Lehetséges az a magyarázat, hogy akkor még nem voltak konténerek, és így tehervagonokba csomagolva vitték oda a cuccokat?

RhB Creative Commons License 2016.11.30 0 0 13761

RhB nem kezd el 35-45 $-os InterMountain/NARC hoppereket pingálni, hogy pont a lényegből ne lehessen látni semmit. :-) Majd ha egyszer nagy leszek, és baromi ügyes, és baromi sok ilyen kocsim lesz, meg rendszeresen fognak járni a vonatkáim a leendő amcsi modulokon (és nem a szekrény tetején áll dobozban az a jelenlegi tizenegykét kocsi), akkor egy szolid graffiti szóba jöhet... :-) Na meg koszolás...

Előzmény: róbertke (13760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!