Szia! Benzines Toyota Corollából csak azokat a változatokat tudom programozni, amelyek Bosch vezérlőegységgel voltak szerelve. Az 1.4 -es 97LE-s verzió esetében ez a 2003 és 2006 között gyártott autók esetében van így, az 1.6-os 110LE-s változatot viszont csak kb. 97-98 környékén gyártották Bosch vezérlővel (29F040PLCC chip) a 2001-es 1.6-osra sajnos nem tudok sw optimalizálást.
Szia!Látom nagyon ott vagy a Choptuningban.Kérdésem lenne hozzád:adott egy 2001-es 1.6-os 81kw.os,110-lóerős Toyota Corolla (3ZZ) motorkódú!Ezt lehetne sw-esen optimalizálni?Várom válaszod. :-)
Valóban rengeteg információt tartalmaznak a fórumok a később jövők számára, de egyrészt az a tapasztalatom hogy az érdeklődőknek csak egy kisebb hányada néz körül a fórumokon is, másrészt az ott leírtakat is érdemes egy szűrőn keresztül olvasni.
Akinek van rá ideje, természetesen visszaolvashat időrendi sorrendben akár több évet is a kommentek közül, úgy gondolom ez is egy jó megoldás a tájékozódásra ha rászánják az időt.
Telefonon általában az olyan érdeklődők hívnak, akik komolyan gondolkodnak a chiptuningon és nem csak ábrándoznak róla.
Az viszont teljesen biztos hogy sehogyan sem fogok 10 telefont megspórolni, mivel évek óta szinte egyfolytában csörög... :-)
Szeretem ha olyan érdeklődő hív aki már tájékozódott a témában, mert tudja hogy miről beszélünk és van viszonyítási alapja is.
Én is hallottam olyan tuningboxról "ami a turbónyomást is variálja és nem éri el a lehetőségeit egy rendes szoftveres chiptuningnak" de az áruk általában 1000 euro felett van, ami több mint a duplája a legdrágább szoftveres chiptuning kategóriának kis hazánkban (néhány kivételtől eltekintve).
Szerintem nem nagy okosság ha valami többe kerül, de minőségben és lehetőségekben kevesebbet tud nyújtani.
Mindenesetre aki otthon akar tuningboxot csinálni, annak sok sikert és egy tartalék autót is kívánok :-)
Egyébként ma is (azaz már tegnap, mert elmúlt éjfél) szereltem ki tuningboxot ügyfél kérésére (nem házi tákolmány volt) most éppen egy Ford Mondeo-ból.
Ha találkozunk, akár meg is tekintheted az ügyfeleim autóból kiszerelt tuningbox gyűjteményemet.
Érdekesség hogy több teljesen egyforma tuningbox is van, amire csak ráragasztottak egy matricát egy másik névvel.
Nyilván egy matrica felragasztásánál is komoly szakértelem állhat a háttérben...
felhívnálak holnap is, ha nem Stuttgartban lennék éppen péntekig :)
viszont kicsit szeretnék reagálni is a lentebb leírtakra. a fórumok rengeteg információt tartalmaznak, a később jövők számára is. ha egyszer le van írva, akkor lehet, hogy 10 telefont megspórolsz, mert nem kell nekik felhívniuk, neked meg tizedjére elmondani ugyan azt.
szóval ennek az éremnek is két oldala van :)
és igen, én rohadtul ráérek ilyenekkel foglalkozni. ez beállítottság kérdése, biztos vannak olyanok akik azonnal felkapják a telefont az első google hirdetésre amit látnak. eladói szempontból az lehet is, hogy az olyan ráadásul jobb vevő, mint én. fordítva én sem szeretem, ha a vevő okosabb(nak hiszi magát) mint én :))
mivel rengeteg tartalmat elolvastam már a témában, olyanokat is, amik messze meghaladják egy átlagos érdeklődő érdeklődési szintjét, kezdem elhinni, hogy meg tudom különböztetni az érdemi tartalmat a szeméttől. itt persze még mindig van igaz és hamis - de erre jók a fórumok: ha valaki hamis tartalmat irkál, akkor előbb-utóbb nagy angol/amerikai/német fórumokon ahol sok a fórumozó, ott jön valaki, aki megcáfolja. vagy kialakul egy vita, ami előbbre viszi a beszélgetést, vagy csak simán lehurrogják az embert, mint aki otthon akart tuning boxot csinálni (link: http://www.eevblog.com/forum/oshw/oshw-turbo-diesel-tuning-box/30/) de ezekből is sokat lehet tanulni.
(megjegyzem amúgy, hogy már olyan box-ot is találtam, ami a turbónyomást is variálja, nem csak a rail pressure-t, és több fórumot elolvasva úgy tűnik egészen jó. nem éri el a lehetőségeit egy rendes szoftveres "chiptuningnak" de a teljesítménymérő padon is hoz eredményt, nem csak szép flipchartokon)
Szerintem ez a teljesen pozitív hozzáállás, amivel maximálisan egyetértek.
Továbbá, ha így lesarkítod a kérdésedet : "köszönöm a választ, de a fő kérdésemre - miszerint a jelen helyzetet alapul véve van-e értelme a doboznak - nem kaptam választ :)"
(lentebb ott a "lesarkított" válasz)
Ha neked számít az autód tartóssága, és még éveken keresztül szeretnéd használni, akkor a doboznak nincs értelme!
Mellesleg a legtöbb típusnál a garancia nem kerül veszélybe, sok mindenre van megoldás és a flash counter sem mindenható.
Jobb chiptuning cégeknél az elvégzett munkára szoftvergaranciát is vállalnak, ami többek között azt is tartalmazza, hogy szoftverfríssítés esetén az új szoftverre díjmentesen/minimális díj ellenében (típus- és évjárat függő) újra megírják a chiptuning programot.
Az előző hsz-ben pusztán csak arra szerettem volna utalni, hogy egy laikus ügyfélnek sok esetben nehéz dolga van még abban az esetben is, ha sok webodalt elolvas az adott témában, mert ha az egyik oldalon állítanak valamit, a másik oldalon meg az ellenkezőjét, akkor nyilvánvaló hogy csak az egyik állítás lehet igaz, kérdés hogy melyik...
A kérdés eldöntéséhez persze még több weboldalt kell elolvasni, és a végén tudni kell leszűrni a lényeget.
Én is jártam már így olyan témában amiben nem voltam járatos, mindenesetre menet közben az ember rájön hogy nem minden igaz amit az interneten leírnak...
Végül találtam egy olyan oldalt, ahol szakmailag a leghitelesebben alátámasztották a leírtakat és azt választottam.
Szeretnék pontos válaszokat adni a kérdésedre, de nem általánosságokban hanem konkrétan.
Egyelőre csak ennyit tudok a szóban forgó autódról:
"az elkövetkező 4 évben ez az autóm lesz, ami most van. tekintve, hogy céges és lízingelt, ezek nem nagy szavak, hanem tények.
ez a 4 év mind benne van a gyári garanciában, ergo olyan lehetőséget keresek, ami nem lesz gond később."
A pontos válaszhoz hiányzó adatok:
Gyártmány?
Típus?
Diesel/Benzin?
Hengerűrtartalom?
Gyári teljesítmény?
Évjárat?
Lenne egy kérésem, pusztán csak azért mert némileg elfoglalt- és éppen ezért a hatékonyság híve vagyok, és úgy gondolom hogy az érdeklődésre a telefonon történő érdeklődés a legalkalmasabb...
Egy átlag telefonos érdeklődés mindössze 3,5 percig tart az információcsere kétirányú és azonnali, így én is egyből és pontosan megtudhatom hogy milyen autóról beszélünk, és az ügyfél is választ kaphat minden kérdésére azonnal!
Ez a 2. üzenetváltásunk, és az eddigi 3-4 üzenetünk leírása nyilvánvalóan több mint 3,5 percünkbe került, miközben napok teltek el ráadásul a kérdésedre még mindig nem kaptál választ a hiányosan megadott adatok miatt.
A fentiek miatt kérlek hogy egyeztessünk telefonon, válaszolok a felvetett kérdéseidre, a beszélgetés semmilyen kötelezettséggel nem jár.
A hozzászólásom további része nem neked , hanem a többi ügyfélnek/érdeklődőnek szól:
Egyértelműen a telefonos egyeztetést preferálom, amiről úgy gondolom hogy mind a két fél számára a leggyorsabb információ cserét tesz lehetővé, pár mondatban részletezném hogy milyen okok miatt.
Időfaktor tekintetében alapvetően 2 fajta embertípusról beszélhetünk.
Van aki ráér levelezgetni, mert a munkája mellet megteheti és belefér, és van aki nem mert folyamatosan dolgozik és egy szabad másodperce sincs.
Akinek van ideje és ráér, esetleg hajlamos azt gondolni hogy a másik fél is ugyanabban a helyzetben van, pedig ez nem feltétlenül van így...
(Az eddigi több évet felölelő fórumos kommentjeim 90%-a éjfél utáni időpontban történt, mint ahogyan ez is)
Jelen hozzászólás időpontja: 2015. 01.31.
hajnali 3h.
(Szerintem nem normális hogy valaki szombaton hajnali 3-kor válaszolgat egy fórumon egy hozzászólásra, és a jövőben ebből nem is csinálok rendszert.)
Az egyik legrosszabb hatékonyságú és a leglassabb információ csere a fórumon történik.
A kívánt információ megszerzése akár több napot is igénybe vehet.
Lehetséges okok a teljesség igénye nélkül: pl. valamelyik fél több napra eltűnik vagy sosem jelentkezik többé, hiányos adatok megadása, a válasz után újabb kérdések felvetése...
A másik legrosszabb hatékonyságú és a leglassabb információ csere a sorban az email.
Hetente vagy 2 hetente 1x tudok időt szakítani az email-ekre és ezen az sem változtat ha naponta 50 db-ot kapok.
Vannak olyan ügyfelek vagy inkább csak érdeklődők, akik megfogalmaznak egy email-t, majd elküldik ugyanazt az érdeklődő levelet több (akár 5-6) cégnek és "elégedetten" hátradőlve várják a válaszokat.
Az elégedettség talán arra vonatkozhat hogy akár több száz forintot megspóroltak azon hogy nem telefonon érdeklődtek mert az email ingyenes , majd az esetek többségében kiválasztják a legolcsóbb árajánlatot, vagy azt aki gyorsan válaszolt.
Jó dolog lehet több száz forintot megspórolni a telefonbeszélgetéseken, de ha figyelembe vesszük hogy az autó tartós használati eszköz ami általában több évre szól és a chiptuning több tízezres kiadást jelent, akkor nem biztos hogy pár száz forint megspórolása a leglényegesebb szempont a helyes döntés meghozalatánál.
(Egy rosszul megírt chiptuning program több százezer forintos kárt is okozhat a motorban.)
Még annyit tennék hozzá, hogy annak van ideje gyorsan válaszolni levelekre akinek nincs munkája, és még egy nagyon fontos szempontot amit nem lehet elhanyagolni:
Email-es egyeztetés során az ember csak betűket lát, és már régóta köztudott dolog, hogy a "nyomdafesték" sok mindent elbír...
A telefonon történő egyeztetés során nem csak betűket lehet látni, hanem egy hangot is lehet hallani ami egyrészt sokkal személyesebb, másrészt könnyebben eldönthető (kellő emberismeret birtokában) mennyire hiteles az adott fél, és ez egyértelműen egy plusz információ a helyes döntés meghozalatakor.
Vannak esetek amikor érthető az email-en keresztül történő érdeklődés: pl. az ügyfél külföldön dolgozik, havonta 1x van itthon és/vagy nem sürgős a válasz.
Nekem általában akkor van időm levelezésre, ha nincs munkám ami szerencsére elég ritkán fordul elő.
A fenti okok miatt kérek minden érdeklődőt továbbá régi és új ügyfeleimet is, hogy a gyors válasz reményében lehetőség szerint telefonon érdeklődjenek!
köszönöm a választ, de a fő kérdésemre - miszerint a jelen helyzetet alapul véve van-e értelme a doboznak - nem kaptam választ :)
ami a túl sok weboldalt illető megjegyzést illeti, igen, ez a típus vagyok. inkább olvasok mielőtt kérdezek, és inkább kérdezek mielőtt cselekszem. eddig bevált :)
Megnéztem a linket, de most tényleg irány Anglia a Machester Road, mert ebben az országban senki sem ért a chiptuninghoz...?
Szerintem túl sok weboldalt olvastál el és némileg összekeveredtek a dolgok.
Ezt nem bántásból mondom, hiszen egy laikusnak néha nem egyszerű leszűrni a lényeget és selejtezni a mellébeszéléseket.
Egy konkrét észrevétel, idézve egy mondatodat:
"azt is tudom, hogy mivel nem befolyásolja egyik sem a turbónyomást, nem lesz tökéletes. de egyből rossz is?"
Ha csak tuningbox viszonylatában gondolkodsz akkor jogos az észrevétel, a tuningbox valóban nem tudja módosítani a turbónyomást, és a motor a többlet üzemanyaghoz nem kapja meg a szükséges többlet levegőt, így az üzemanyag/ levegő helyes aránya felborul, ami egyenes út a kipufogórendszer lekormolódásához, a turbó váltózó geometriájának megszorulásához, a részecskeszűrő idő előtti eldugulásához stb. ...
Chiptuning esetén a turbónyomás is módosítható, tehát a motor a többlet üzemanyaghoz megkapja a szükséges többlet levegőt is, az üzemanyag/ levegő helyes aránya ez esetben fenntartható.
mi most a jogi háttere a tuningnak? nyilván mivel a teljesítményadót a kW-ok után fizetem, egyrészt adócsalás
másrészt mivel beavatkozom az autó "lelkivilágába" gondolom ugrik a garancia. az az érv, hogy visszatölti mindenki ingyen a gyárit, az nálam 2 dolgon vérzik el: 1) ha gyártó lennék, én vizsgálnám egy egyszerű flash counterrel, mennyiszer írták a chipemet és ha az X>1, akkor szevasz garancia és 2) ha tréleren viszik az autót a márkaszervizbe, akkor ott nincs idő visszatöltögetni a gyári szoftvert. és én nem szeretném először a chiptunerhez trélereztetni a verdát, majd onnan a márkaszervizbe, ha baj van.
de mi a valóság?
az önkormányzat nyilván nem küld teljesítmény mérésre, szóval az mondjuk kilőve, de mi lesz a márkaszervizben? tapasztalatok alapján mennyit vizsgálják a gyári szoftver meglétét?
mekkora az esélye, hogy egy esetleges probléma esetén vizsgálják a szoftvert?
előfordul, hogy egy rutinátvizsgáláson felülírják a szoftverét az autónak, mert azon "fejlesztés" volt, és bukom a tuningot?
úgy látom (nem tudom jól-e) a boxoknál az egyszerűbbek az ECU felé menő jele(ke)t módosítják, míg a szofisztikáltabbak az ECU-tól a motor felé menő jeleket módosítják valami alapján. ebben az utánaolvasásom alapján a fenti CRD a legjobb, mert nem csak a cr nyomást olvassa (és szabályozza) hanem a befecskendezési időt is monitorozza. a józan paraszti ész azt diktálja nekem, hogy minél több változót veszek figyelembe, annál jobban emulálhatom a gyári szoftver felülírását. (nyilván nem eltekintve attól, hogy ezek mellett még mi mást lehetne monitorozni)
azt is tudom, hogy mivel nem befolyásolja egyik sem a turbónyomást, nem lesz tökéletes.
de egyből rossz is?
félreértés ne essék, nem ágálok egyik vagy másik ellen, nem árulok semmit, mezei (az autóját féltő) felhasználó vagyok és a legjobbat keresem - bizonyos határok között természetesen.
az elkövetkező 4 évben ez az autóm lesz, ami most van. tekintve, hogy céges és lízingelt, ezek nem nagy szavak, hanem tények.
ez a 4 év mind benne van a gyári garanciában, ergo olyan lehetőséget keresek, ami nem lesz gond később.
az se baj, ha nincs ilyen lehetőség. csak tudjam, miért nincs :D
Pénzfeldobás helyett inkább az alapos tájékozódásra és a tudatos döntésre szavaznék.
Magyarországon nincsenek túl nagy távolságok, és figyelembe véve hogy az autó tartós használati eszköz ami általában több évre szól, nem biztos hogy a távolság a legfontosabb szempont a chiptuning műhely kiválasztásakor.
Ha szeretnéd hogy a motorod tartós legyen, akkor ne kísérletezz!
Nem javaslom a tuningbox beszerelését.
Már egész kis gyűjteményem lett a különböző típusú tuningboxokból, amit ügyfeleim autóiból kellett kiszerelnem rendellenes működés miatt.
(Tiltás, vészüzemmód, hibaüzenetek, füstölés, részecskeszűrő hiba, porlasztócsúcs és nagynyomású szivattyú idő előtti elhasználódása, égéstermék lerakódás az egész kipufogórendszerben és a turbó változó geometriánál stb..)
Soha senkinek nem szerelnék be tuningboxot, pedig van egy ládányi belőle.
A kéréseid egy jól megírt chiptuning programmal megvalósíthatóak.
A chiptuning és a tuningbox működéséről és hatásairól részletes összehasonlítást találhatsz itt:
Tegyek tuning boxot a kocsimba? Peugeot 407 2. 0 HDI, gyárilag 136 LE, a box forgalmazója 170-et ígér. Nem vagyok idióta tini, csak szeretném, ha nyomatékosabb, erősebb lenne a kocsim. A fogyasztás nem érdekel. Egy forgalmazott, elfogadott tuning box tehet-e bármilyen kárt a motorban? A boxot pár perc alatt betehetem, de ugyanígy ki is vehetem, ha kell. A neten látok 20-25e Ft körül. Megpróbáljam?
A Protechnic-eseknek most van egy játékuk a facebook oldalukon. Chiptuningot lehet nyerni. Van velük tapasztalat, jól dolgoznak, úgyhogy bátran merem ajánlani. Garanciát vállalnak a chiptuningra is.
üdv! opel zafira x18xe1 motortipust bontás nélkül lehet chippelni, amennyiben igen hoz némiféle nyomaték javulást ahogy az elöttem elhangzott? köszönettel Cs.Z
Most léptem be a fórumozók közé.Segítségeteket szeretném kérni.B5 Passat 1.9 ATJ PDTDI 2000évj.a VAG-COM al belenéztünk,hibakódokat kitöröltük méréseket megnéztük.Aztán,mert nagyon okosnak hittük magunkat,az illesztést és az átkódolást is bolygattuk.Nem kellett volna,nagyon nem,mivel mindenféle hibajelenségeket tapasztaltam,aztán sikerült helyrehozni,viszont a turbó nem indul el csak 2500-3000 től.Mivelváltozógeós már 1700 körl mennie kellene,és ment is eddig.A kérés,szerintetek chipes ember meg tudja oldani,mert sajnos nem tudom mit állítotunk el pontosan.
A másik kérdés,hogy tudtok valakit ajánlani,aki jó chipeket ír és elfogadható az ár is.
Ez tipikusan az az eset, amikor a két nagydarab fickó nem tehet semmiről :-)
Egyébként rátapintottál a lényegre a mondatod második felével.
Ez a motor és az 1.6-os szintén, nyomatékszegény alsó fordulatszám tartományban a gyári beállítással.
2500-3000-es fordulatszámig nagyjából nem történik semmi, ezért pörgetni kell a motort hogy valami gyorsulást kicsikarjunk belőle.
Ráadásul bekapcsolt klímánál a motornál beáll az agyhalál.
A jó hír az hogy ezen lehet segíteni, chiptuning után a motor már 1500-as fordulatszámtól érezhetően dinamikusabban fogy gyorsulni, minden sebességi fokozatban rugalmasabb lesz és javulni fog a gázpedál reakció is.
Megbontás nélkül tudom programozni ezt a típust, a művelet 1 órát vesz igénybe, időpontot telefonon tudunk egyeztetni előtte.
Jelenleg 10%-os Chiptuning Akció az MMC Autochip-nél!
A fogyasztáscsökkentő csodaszereket szerintem és az ügyfeleim szerint, kipróbálni sem érdemes. Különösen azokat, amiket úgy hirdetnek, hogy hívjon most és rendelje meg most! Csodák nincsenek, de motoroptimalizálással csökkenthető a fogyasztás, nem literekkel de legalalább valóságosan.
Üdv! Értem, és elfogadom a box-ra vonatkozó érveidet.
Ezúton kérdeznék tőled valamit. Alkalmas az Astra G Z14XE motorja arra, h chiptuninggal érezhető változást hozz ki belőle? Nekem egy sedan-om van, de amikor pl két nagydarab fickó ül benne, akkor érezhető keményen a súlytöbblet. Illetve "alul" igencsak kevéske a nyomaték.
Tudom, h se nem dízel, se nem turbós, de ér annyit egy chip, h ebben a motorban alkalmazzuk?
A tuningboxot felejtsd el, ha belátható időn belül nem akarsz nagynyomású szívattyúra és porlasztócsúcsok cseréjére pénzt költeni.
A tuningboxot (a motortérben) a nagynyomású érzékelő és a motorvetérlő computer közé csatlakoztatják.
Működése elve az hogy hamis jelet küld a computernek, ami ezáltal káros mértékű rail nyomás emelést engedélyez.
A 10.5 liter autópályán 130km/h egy kicsit soknak tűnik.
Chiptuninggal van lehetőség a fogyasztás csökkentésére és ez a motor károsodása nélkül megvalósítható, de első körben egy diagnosztikai vizsgálatot javasolnék.
A teljesség kedvéért itt egy turbodiesel MMC Chiptuning mérési lap is: szintén Volksvagen csoporthoz tartozó Passat 1.9 pd tdi - gyári teljesítmény 130LE , gyári forgatónyomaték 310Nm.