Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 34195

Urak!

Régebben volt szó egy háború után idekerült forgóvázas pőre, vagy alacsony oldalfalú kocsiról, ami - ha nem csal az emlékezetem, akkor - a HÉV-hez került. Talán valamilyen amerikai háborús eredetű szekér volt. Nem volt sok belőle nálunk. Ennyire emlékszem. Valaki profi teherkocsis tud segíteni abban, hogy melyik kocsi volt az, és fényképet is tud mellé hivatkozni?

szergely22 Creative Commons License 2024.06.27 0 0 34194

Gondolom, a festési sémát akarta bemutatni vele. Aligha találni színes képet az általam keresett típusból.

Előzmény: RhB (34193)
RhB Creative Commons License 2024.06.27 0 0 34193

Ez nem olyan kocsi, nincs a végén lecsapva, a sorozata is más...

Előzmény: gumidani (34188)
szergely22 Creative Commons License 2024.06.27 0 1 34192

Találtam a Face-en egy képet, amin szintén látható kettő belőle:

Előzmény: szergely22 (34187)
szergely22 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 34191

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Felek Ferenc Creative Commons License 2024.06.25 -1 2 34190

Ismert pályaszámok (ügyirat, fotó):

MÁV Subn 475 276

MÁV Subn 475 715

MÁV Subn 475 906

MÁV Subn 476 007

MÁV Subn 476 237

MÁV Subn 476 623

Előzmény: szergely22 (34187)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.06.25 -1 0 34189

Igen, és általában még a függőleges merevítők is feketék az alváz magasságában.

Előzmény: szergely22 (34187)
gumidani Creative Commons License 2024.06.23 0 2 34188

Su 402527 Dutra dömperekkel MTI-FOTO-C__AI19640613056

Előzmény: szergely22 (34187)
szergely22 Creative Commons License 2024.06.23 0 1 34187

Üdv!
Szeretnék csinálni egy ilyen kocsit:

A színe milyen lehetett? Az alváz fekete, a felső rész barna/vörös?

róbertke Creative Commons License 2024.06.18 0 0 34186

gumidani  Köszönöm a válaszokat! 

Előzmény: gumidani (34183)
gumidani Creative Commons License 2024.06.18 0 2 34185

A könyveknek is van sorsuk.

Előzmény: Bárdos Imre (34184)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.06.18 0 1 34184

Most nézem csak, Puding barátom hajdani jelzési utasítása! 🙂

Előzmény: gumidani (34183)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34183

 

 

 

A 4. számmal jelölt módosítást is tartalmazza. 

smnks Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34182

Üdv!

 

A 71 -es vonal NDK bizberénél is használták a farokmágnest.

 

A hordozható zárlámpát az utolsó években már csak tehervonatoknál használták, mert akkoriban (kb. nyolcvanas évek közepének évei) a személyszállító vonatok végét a maihoz hasonló, de prizmás kivitelű "homokórával" jelölték, melyből emlékeim szerint egyet kellett kitenni a vonat végére.

...Mindezek után jött egységesen a zártárcsa.

Előzmény: Bárdos Imre (34178)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34181

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34180
Előzmény: róbertke (34168)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34179

Nem tudom, hogy az számít-e, de az Úttörővasúton már a hatvanas évek második felében rendszeresítve volt az ilyen típusú zárlámpa, talán a jegyvizsgálóknak kellett átcipelniük a végállomáson a szerelvény másik végére. Az Úttörővasúton nem hiszem, hogy úgy lett volna rendszeresítve, hogy a nagyvasúton nem volt ilyen.

Előzmény: róbertke (34168)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34178

A döngölő, ami a vonóhorgon lóg, a talán orosz rendszerű biztosítóberendezések "tartozéka" volt, Esztergom felé boztosan ezt használták. (Tudom, mert 1987 körül még párszor cipeltem a nosztalgiánál a vonat végéről a gépre, érkezés után a Nyugatiban.) A zárlámpa pedig mindenhol használatban volt, ha jól emlékszem 1987-ben váltotta fel a zártárcsa. 1989 augusztusában már biztosan tárcsa volt, gondoljunk csak az utolérésre Polgárdinál.

Előzmény: nazareth (34171)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34177

50 55 21-26 875-3 Bk

Bárdos Imre Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34176

Valamikor a '80-as évek második felében, talán 1987-ről jött a tárcsa a zárlámpa helyett. 

Előzmény: róbertke (34168)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34175

A harmónikás átjáróból a szakértők következtethetnek az időre.

gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34174

Allítólag Kisbér 1980

róbertke Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34173

A MÁV 2. vonalon, Bp-Nyugati - Esztergom között találkoztam az aktív zárjelzővel, de én az akkumulátoros zárlámpá konkrét használati ideje felől érdeklődök.

Előzmény: nazareth (34171)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34172

Szerintem igen, legalábbis halovány emlékeim szerint.

Simán lehet, hogy rosszul emlékszem.

Előzmény: nazareth (34171)
nazareth Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34171

A vonóhorgon lógó izé valóban az aktív zárjelző; a kérdés itt a végzárlámpa volt. Vagy ezek együtt jártak? 

Előzmény: segélyvonókészülék (34169)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34170

A bizberes topikban biztosan fogják tudni.

Előzmény: róbertke (34168)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34169

Szerintem ez az aktív zárjelző (farok) lesz, talán a 4-es vonalon volt használatos, talán tíz-egypár éve vezették ki.

Előzmény: róbertke (34168)
róbertke Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34168

Kedves Fórumtársak az alábbi fényképen szereplő vonat végét jelző "zárlámpát" melyik évtől és meddig használták a MÁV -nál? 

gumidani Creative Commons License 2024.05.31 0 0 34167

Köszönöm. 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34163)
takitomika Creative Commons License 2024.05.31 0 2 34166

Ha nagyobban kell. email címre el tudom küldeni nagyobban is.

Előzmény: nazareth (34165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!