Régebben volt szó egy háború után idekerült forgóvázas pőre, vagy alacsony oldalfalú kocsiról, ami - ha nem csal az emlékezetem, akkor - a HÉV-hez került. Talán valamilyen amerikai háborús eredetű szekér volt. Nem volt sok belőle nálunk. Ennyire emlékszem. Valaki profi teherkocsis tud segíteni abban, hogy melyik kocsi volt az, és fényképet is tud mellé hivatkozni?
A 71 -es vonal NDK bizberénél is használták a farokmágnest.
A hordozható zárlámpát az utolsó években már csak tehervonatoknál használták, mert akkoriban (kb. nyolcvanas évek közepének évei) a személyszállító vonatok végét a maihoz hasonló, de prizmás kivitelű "homokórával" jelölték, melyből emlékeim szerint egyet kellett kitenni a vonat végére.
Nem tudom, hogy az számít-e, de az Úttörővasúton már a hatvanas évek második felében rendszeresítve volt az ilyen típusú zárlámpa, talán a jegyvizsgálóknak kellett átcipelniük a végállomáson a szerelvény másik végére. Az Úttörővasúton nem hiszem, hogy úgy lett volna rendszeresítve, hogy a nagyvasúton nem volt ilyen.
A döngölő, ami a vonóhorgon lóg, a talán orosz rendszerű biztosítóberendezések "tartozéka" volt, Esztergom felé boztosan ezt használták. (Tudom, mert 1987 körül még párszor cipeltem a nosztalgiánál a vonat végéről a gépre, érkezés után a Nyugatiban.) A zárlámpa pedig mindenhol használatban volt, ha jól emlékszem 1987-ben váltotta fel a zártárcsa. 1989 augusztusában már biztosan tárcsa volt, gondoljunk csak az utolérésre Polgárdinál.
A MÁV 2. vonalon, Bp-Nyugati - Esztergom között találkoztam az aktív zárjelzővel, de én az akkumulátoros zárlámpá konkrét használati ideje felől érdeklődök.