Nekem mindenképp olyan fizikai példány kéne amihez oda lehet menni fotózni. A régi sorozatjelük egyébként Ra 750 9 XXX volt. Két cég, az MMV és Envirochem érdekes lehet, mert náluk voltak ilyen kocsik. Kérdés, hogy azok a MÁV-tól átvettek, vagy külföldről behozottak-e, ill, egyáltalán meg vannak-e még.
A képen látható GOSA gyártmányú kocsiból maradt még vajon egyben lévő példány fizikailag (megnézhető, fotózható)? A 60-as években gyártották, és mindösszesen 100 db volt belőle a MÁV-nál. Nem összekeverendő az ezres darabszámú ,hasonló kialakítású győri Rába kocsival! A 2000-es évek elején még szerencsével, de lehetett látni, ezt a képet 2001-2002 körül készítettem Püspökladányban.
Köszönöm a javaslatot, klassz lenne megcsinálni, de... A bajom az, hogy annyi tervem van, hogy sok évre való kocsit spájzoltam be az elmúlt időszakban. Ha ez egy 1.000 Ft-os tétel lenne, akkor rögtön ráugranék. De annak nem látom értelmét, hogy egy 44 €-s tételt megvegyek úgy, hogy végül az örököseim nem tudnak vele mit csinálni. Ráadásul - ahogy Zolcsi 67 beidézte Keller László gyűjtését - ez LKM kocsi volt, én meg MÁV-osakat barkácsolok. Aminek meg van MÁV pályaszáma, az is már a 12 jegyű(nek egy része).
Régebben volt szó egy háború után idekerült forgóvázas pőre, vagy alacsony oldalfalú kocsiról, ami - ha nem csal az emlékezetem, akkor - a HÉV-hez került. Talán valamilyen amerikai háborús eredetű szekér volt. Nem volt sok belőle nálunk. Ennyire emlékszem. Valaki profi teherkocsis tud segíteni abban, hogy melyik kocsi volt az, és fényképet is tud mellé hivatkozni?