A legjobb volna, ha képet tudnàl róluk feltölteni, esetleg a vázszámokról is. A nőit valószínűleg jól behatároltad, de a férfi kérdéses. 88-ban hegesztett vázúak lehettek már, matricázottak, 62-ben forrasztott vázú, festett díszítésű, nyaktáblás, stb.
Bocsánat, de újabb táblázatot találtam egy "arckönyvös" bejegyzésben. RB ... 1962 és 1988 is B... akkor 1988 lesz az. Hihetőbb. Szóval akkor '88-as férfi Túra és '83-as női Túra.
Fél nap további nyomozás után arra jutottam, hogy az RB 1962-es hegesztett 28"-as férfi Túra, a TW 1983-as forrasztott 28"-as női Túrát jelent. Az előbbin meglepődtem, nem gondoltam, hogy ennyi idős. Mennyiért illik ezeket meghirdetni? A férfi kerékpárral ma is tudtam menni, a női hátsó gumija levált részben. A vázak sok helyen karcosak, a nőin van dinamo, de hiányzik a kulcskészlet táska és a hátsó fényvisszaverő, pumpa. A férfin nincs dinamo es első lámpa, a kistáskából hiányoznak a kulcsok. Eredeti Emerge gumik vannak rajtuk és mindkettőn Super Gránát hátsó fékagyas. Gyári zöld kerékpárok trilla csengővel.
Sziasztok online Szakik! Olyan Csepel kerékpár vázszám katalógust vagy keresőt szeretnék találni, ami alapján be tudom azonosítani az évtizedek óta a garázsunkban álló két Csepel Túra (egy férfi és egy női) kerékpárt. Mivel több évtizedben is gyártottak Túrát, már abban sem vagyok biztos, 80-as évekbeliek. Pl. a nőiből a 80-as évek katalógusban csak hajlított vázast találtam, de a 70-es években volt egyenes vázú, mint ez is. Egy családi baráttól lett vásárolva már használtan a 80-as évek végén, de legkésőbb 92-ben. Egyelőre a g.portálos Veterán kerékpárok online múzeumát néztem át. Felújításra szorulnak, de mivel a szüleim nem fognak ezzel foglalkozni, ezért arra gondoltam meghirdetném nekik, hogy olyan vegye meg, aki szívesen felújítja, főleg, hogy páros projekt, egy férfi és egy női. Hol tudok vázszám alapján keresni? A férfi RB-s, a női TW-s és mindkettőnél a betűket 6 számjegy követi. Köszönöm szépen, ha válaszol akár egy hozzáértő is! <3
Igen, Csepel Velence volt ilyen kivitelben gyárilag, csíkozás nélkül.
Szerintem egy nagyon szép utólagos festést kapott ez a példány, érdemes így megőrízni. Mai szemmel már művészinek mondható a díszítése, valamikor (évtizedekkel ennek a Velencének a legyártàsa előtt) elterjedt volt ez a mintázat.
Köszönjük szépen, én legalábbis nem ismertem ezt az oldalt. Rendkívül hasznos, nekem sok új adattal szolgált. Jó lenne, ha volna viszont a szerkesztőnek valami elérhetősége, mert nem találtam az oldalon.
Kedves Szaktársak, én is akartam kérdezni tőletek, hogy van-e bevált beszerzési forrás beütős csészés hajtóműtengely tekintetében. Nekem az ékes változat kellene, de kÍnai szarok nem érdekelnek.
Már 1929. év karácsony ünnepére megvásárolható a férfi és női "Csepel" jelű kerékpárok mellett a gyermek kivitel.
Majd 1930. év tavaszi szezonkezdetén már elérhető a "Csepel" jelű országúti, illetve "Fecske" és "Villám" versenykerékpár. ~~~ Mint a korábbi bejegyzésből (71114) már kiolvasható, az 1930. év őszi szezon újdonsága a ballon kivitelű "Csepel" kerékpár. ~~~
Az 1931. év tavasz legújabb típusai között pedig már feltűnik a "Diadal" és a "Csepel" áruhordó kerékpár.
Az 1931. év április hónapjának végén pedig értesülhetünk arról, hogy megérkeztek a "CSODA" jelű kerékpárok is. ~ Talán mindezek már a "néhányak" ismeretanyagát képezték napjainkban és a körülöttük lévő "varázslatos homály" nem csak a veterán kerékpáros "közösség" elől rejti el a Weiss Manfréd Acél- és Fémművek Rt-ban (WM) zajlott kerékpárgyártás korai történetével kapcsolatos "tisztánlátási" lehetőséget (amíg halomba gyűjtik a "vasat", főként a "ritkábbnak mondható" típusokat.) Magángyűjtők lévén viszont erre természetesen hasonló válaszokat kaphatnánk Tőlük: ~~~ "Hát erre nem szeretnék határozottan válaszolni. Sem nem szeretném cáfolni, sem nem szeretném megerősíteni." ~~~ "Tökéletesen igazad van csak "tudás ,imformáció, hatalom" sokba kerül!!" ~~~ "Szóval tényleg ilyesmiért ne nagyon macerálj, nem módi ez itt felénk tudhatod." ~~~ Vagy a 62101 számú bejegyzés mintájára: "Ettől még a helyzet ugyanaz. Ez csak egy vélemény a sok közül." ~~~ Mindenesetre a beillesztett képekből talán sikerül az eddigieknél biztosabb információkra, adatokra alapozniuk azoknak, akiknek a jövőben írogatásra, könyvírásra és/vagy bemutatásra, múzeumalapításra támadna kedvük. "Lett légyen az..." 6 vagy 5 számjegyű, illetve réz vagy tűzzománcos címkéjű Csepel kerékpár - "érdemes alaposan vizsgálgatni ezeket." Talán értelmet nyer "arckönyvi" "néhányak" számára a 31-es szám is, mert a bejegyzés fényében nemcsak a plakát, de a kerékpár is létezhetett akkor már. DE természetesen "...elképzelhető sok minden." - skiss szavait idézve. "Aki egy maréknyi számért a lelkét is eladná. Sem a tisztesség sem a becsület nem létezik már! Sem a „déli embernek” sem a megbízott „rendőrnek”. Nézz a dolgok mögé és láss csodát! ~~~
~~~ A 71103 bejegyzésben rögzített madzagos idézethez kapcsolódóan emlékezzünk meg a 62110 számú hozzászólás részletéről (2014. év): "Felesleges egymasnak nyalni, hogy ki mekkora atyauristen itt,... [...] ... El vannak nehanyan itt szallva maguktol, kellemetlen hangulatot teremtve. Önkritika, szerénység nulla. Versengeni, kinek van több biciklije rom biciklije. Ha valaki erdemben hozzaszol, akkor meg kuss van."
Egy régi kerékpár felújításához keresnék közép tengelyt, négyszög végű, és un. bepréselős/beütős csészés csapágyas típust. A vázban a csapágyház 70mm hosszú, és 40mm átmérőjű. (A csészék mindkét oldalon 12mm mélyek, jó állapotúak.) A tengely 120mm hosszú, és kb szimmetrikusan (25/25mm) lóg ki a vázból.
Néhány kerékpárboltot/webáruházat megkérdeztem, nem sok jóval bíztattak.
Tudtok ötletet adni, hogy hol találok ilyet? (A tengely beteg és a rá csavarozható 2 futófelület.)
Felvetődött az is, hogy végső esetben le lehetne cserélni monoblokkra is, talán erre:
Ha jól értelmezem, ezt (a vázban lévő menet híján) csak a két oldalról bepréselt műanyag gyűrű tartja a helyén. Van erről valakinek tapasztalata, hogy ez mennyire stabilan marad ott??