Keresés

Részletes keresés

m62-265b Creative Commons License 2011.11.23 0 0 29849

A friss szvör engem is érdekelne, köszönöm

Előzmény: M41 2180 (29848)
M41 2180 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 29848
Ez szomorú.
Úgy tűnik az a 72 km dízeles szakasz igen drága a megrendelőnek. Az egyéb szakaszokat meg úgyis ki kell fizetni, mert ott lesznek vonatok abban az időfekvésben.
Esetleg tudsz küldeni nekem frissített SZVÖR-t?
Előzmény: rutthin (29847)
rutthin Creative Commons License 2011.11.21 0 0 29847

Nem kerülnek vissza a gyorsok, meg azóta már van úgy SZVÖR, az már a csökkentett verzióhoz igazodva készült!

Előzmény: M41 2180 (29843)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 29846

Van más is!

A nemzetközi viszonylatok menetrendjénél az A2-re kattintva kiderül, hogy a fájl nem található. Azt is feltölthetnék!

Előzmény: Törölt nick (29845)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 29845

A MÁV-Start honlapján lévő nemzetközi vonatok menetrendje IC 917 Halászbástya IC kocsiösszeállítása el van írva, mert a 393 Sopronból érkező ZSSK 1. osztályúnak van írva, a grazból jövő 452 számú kocsi 2. osztályúnak. Ez a két osztályjelölés fel van cserélve!

Csak 1 észrevétel! 

 

Ami nem észrevétel, az az, hogy a csatlakozások még a jelenlegihez képest is el vannak b.szva, nem kicsit, nagyon!

Előzmény: v_peti (29844)
v_peti Creative Commons License 2011.11.20 0 0 29844

Nem ez az egy vonat hiányzik! Hiányzik az IC az -1esről, emiatt elcseszték egy személy menetrendjét a 8-ason, de az IC kihúzása után nem állították azt vissza!

Előzmény: M41 2180 (29843)
M41 2180 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 29843
És az vajon már végleges döntés hogy a 10-es vonalon napközben kimarad egy gyorsvonatpár? Nevezetesen a 9304/9305. Emiatt nem lesz meg a kétórás ütem.
Csak mert a SZVÖR még a korábbi verzióra íródott, így pl a 9024 csak Cellig közlekedne. A nem létező 9304 két kocsija meg menne Zalaegerszegre 9516-ként.Van rá még remény hogy visszakerülnek a hiányzó vonatok?
paca664 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 29842

Az még nyomdakészebb, mert folymatosan át vannak benne vezetve a változások. Azok is amik a könyvhöz a hibajegyzékben lesznek.

Előzmény: M41 2180 (29841)
M41 2180 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 29841

Nem tudom ami a Start honlapján fentvan ,az a nyomdakész menetrend e.

De ha igen, akkor a keleti országrészben szinte minden feláras vonaton lesz étkezőkocsi, a Dunán innen szinte egyiken se. Itt elsősorban a belföldi vonatokra gondolok.

Viszont érdekes, hogy a SZVÖR-ben meg a pécsi IC-k tartalmaznak elvileg étkezőt.

Kíváncsi vagyok mi lesz az igazság...

 

Amúgy általánosságban véve elégedett vagyok a menetrenddel. Esetleg egy Zalaegerszeg-Győr átszállásmentes kapcsolat nem ártott volna 16:42-es indulással.

Meg a Miskolc-Ózd vonal szándékos tönkrevágását is jó lett volna abbahagyni. De hiába minden érv.

v_peti Creative Commons License 2011.11.11 0 0 29840

Csak itt tudom tépni a számat sajnos, mivel egyik úriembert sem ismerem, akiket zsitvica említett. Na de egyfelől nemcsak én tépem a számat, másfelől meg ide is járnak olvasni illetékes elvtársak, meg a világban ez a jelenlegi trend, na meg ott van a BKSZ, tehát egyszerűen csak tovább kellene lépni. Na meg ott a BKK, benne Dávid, és ő idei is jár, meg a VEKE-be is, de mivel BP-en belül már megvalósult a dolog, így ő itt nem sokat számít.

Előzmény: DJ. Bakter (29839)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.11.11 0 0 29839

"Már régóta tépem emiatt a számat, de hiába..."

 

Hol téped a szádat emiatt? Tárgyaltál döntéshozókkal is, vagy csak itt a fórumon? Mert itt aztán tényleg hiába, nem itt születnek a döntések.

Előzmény: v_peti (29836)
v_peti Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29838

Na akkor a Halbikat kellene mellőzni az elővárosokban, az ütem feszessége meg helyfüggő, mert a vonal adottságaitól függ.

Előzmény: Wiener Waltzer (29837)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29837

Ha feszes az ütem akkor nehezebb a dolog a menetrend tarthatóságát illetően.

 

Most a halbi kocsikkal van a baj, mindenki fél a tóvároskerti, meg a vonatból kieséses halálos baleset óta.

 

Sokszor soroznak ki meg be kocsikat, ez időigényes, de van amikor még így is alig van meg a elvárt kocsimennyiség.

Pl a Keletiben a kocsikisorozásos tolatás elég időigényes.

 

Nem mindegy milyen szerelvény pörög, kell e karbantartani vizet tölteni stb.

 

 

A reggeli utascsúcs a legkényesebb, mert akkor koncentrálódik az utasforgalom a legjobban.

 

Délután is van egyfajta csúcs, de az ettől kisebb.

 

Az ütemesség megjegyezhetőséget jelent, a mindennap korlátozás nélkül közlekedő alapjáratok nagy segítséget jelentenek, így az utasnak nem okoznak fejtörést, hogy jár nem jár, ünnapnap van e vagy hétköznap stb.

 

A legjobb reklám az ha tudja az utas , hogy óra 15 és 45 vagy például  00 és 30 perc.

 

Ütemes menetreden felül kell csúcsidőben plusz kapacitás. Ütemes struktúrába egyes helyeken pályakapacitás hiuány miatt alig férnek be ezek a többlet vonatok.

 

A másik megfigyelhető jelenség:

 

A túltartózkodás az elhúzódó utascsere miatt.

 

Ha sok utas száll le vagy fel, avagy le  vagy egy falu egy ajtó módszert követnek az utasok bizony abból is elfőfordulhat jelentős késés.

Előzmény: v_peti (29836)
v_peti Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29836

Az ITF nem zárja ki az ütemen felüli vonatokat és azt se, hogy csúcsban hosszabb szerelvény menjen!

 

Utasként drága is , mert a helyközi járat utána helyi menetjegy megvásárlása , majd a vasúti jegy megvétele drágább, mintha a az utas buszról buszra száll át.

 

A közös átszállópontok a vasútról induló helyi és helyközi csatlakozást beváró járatok nélkül nem hatékony a vasút sem.

 

Már régóta tépem emiatt a számat, de hiába...

:(

Előzmény: Wiener Waltzer (29835)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29835

Kapacitásnál csúcsidőre kell koncentrálni, meg a várható ünnepek előtti hétvégi utascsúcsokra.

Ha csúcsidőben állni kell az utasnak, továbbra is az autó lesz az egyéni közlekedés lesz a nyerő.

 

Lehet egy kínálati menetrend vonzó azoknak akik így korábbra halasszák az utazást és elmennek a délelőtti kihasználatlanabb vagy esti vonatokkal.

 

Ma a közlekedésben a rendszer hiányzik, a városi közlekedés a helyközi buszközlekedés és a vasúti személyszállítás nem alkot egy egységes átlátható átjárható rendszert.

 

Utasként drága is , mert a helyközi járat utána helyi menetjegy megvásárlása , majd a vasúti jegy megvétele drágább, mintha a az utas buszról buszra száll át.

 

Megfigyelhető, hogy egyes busztársaságok igyekeznek saját rendszerükben utaztatni az utasokat, ezt pl Észak Magyarországon tapasztaltam.

 

A közös átszállópontok a vasútról induló helyi és helyközi csatlakozást beváró járatok nélkül nem hatékony a vasút sem.

 

A vesztes az utas lehet, mert árban menetidőben rossz szolgálatást kap.

 

A vasút nem lehet hatékony, úgy ha a közúti szolgálatók versenyeznek a vasúttal, mert így a START bevétele csökken és így a csökkenő utasszám miatt csak egy csökkentett szolgálatás tartható fenn.

 

A vasútnak minőségi szolgálatást kellene biztosítani felár nélkül, ahogy a VOLÁN teszi, pl nyáron légkondicionálóval felszerelt járművek, a vasút területén a szolgálató részeket nem leépíteni, büfé, stb.

Előzmény: v_peti (29834)
v_peti Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29834

Önmagában ez nem lenne baj, a baj az, hogy a MÁV-nál meg a minisztériumban évek óta a valódi utasvonzó kínálat megvalósítása csak tyúklépésekben halad, és túl sok a helybenjárás és a visszarendeződés, és emiatt az ember érzékenyebben reagál minden egyes ötletre.

Az már más kérdés, hogy ez az ötlet szembemegy az európai jól bevált trendekkel.

Végül pedig nem mindegy, hogy ez egy embernek, egy ülésen elhangzott véleménye, vagy mér egy komolyabb anyagban szerepel mint javaslat. Mert ez utóbbi esetén van ok félni, több okból is.

1. A valódi szakértők sajnos mindig háttérbe szorulnak, különben már régen közös bérletek és összehangolt menetrendek lennének az ország nagy részén.

2. Vannak akik azt, hiszik, hogy ha egy ütem foghíjas, akkor azzal rengeteg pént spórolnak meg, holott a mv, ha a pihenőszobában tévézik, akkor is kapja a bérért, valamint az állandó költségek akkor is ketyegnek, na és utas is kevesebb lesz, a phd-spórolás meg csak látszólagos, mert attól hogy 3000 helyett vagy 4000 vonat megy naponta, a pálya kopása nem nő meg 33%-kal, csak jóval kevesebbel, így az egy vonatra eső phd összege kisebb lesz, azaz egy új menetvonal kevesebbe kerül.

Előzmény: zsitvica (29833)
zsitvica Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29833

Amúgy munkaközi anyag ide vagy oda, ez komoly porbléma.

 

-----------------

 

Szerintem meg nem.

 

Nem szeretem a dogmákat.

 

Nem ismerem a szerzőt (oda se írta a nevét) de tisztelni való, hogy ez a véleménye.

Másnak meg más a véleménye.

Ütköztessék azok előtt akik döntésre jogosultak.

 

Kiiktatni, megsemmisíteni bárkinek a véleményét, egyeduralomra törni, csak egyetlen igazságot/véleményt elismerni mint mindehatót, véleményem szerint idejét múlt dolog.

 

 

v_peti Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29832

Visszalépés az igényalapúnak csúfolt menetrendhez az ITF helyett? Na ne!!! ITF nélkül 2011-ben nem beszélhetünk versenyképes vasútról! :(((

 

Rosszul lett iktatva a dokumentum. Ugyanis itt kellett volna iktatni!

http://officeplaza.hu/spd/MS-450_iratmegsemmisito/Fellowes_Microshred_MS450Cs_iratmegsemmisito

 

Amúgy munkaközi anyag ide vagy oda, ez komoly porbléma. Ilyen elven munkaközi anyagban az is szerepelhetne, hogy a visszaeső zsebtolvajoknak levágják a kezét. Munkaközi anyagba bármit leírhat az ember, de sajnos van, aki komolyan veszi, ezért lett volna fontos a megfelelő iktatás, hogy ez ne következhessen be!

 

Ugye tudjuk, milyen az, ha a hülyeség szorgalommal párosul...

 

Előzmény: zsitvica (29831)
zsitvica Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29831

Részlet, kiemelés egy kormányzati munkanyagból.

(kb. a 4. oldalról)

 

  Alapelvek:

  Standard és minőségi távolsági vasúti szegmens

•A versenyképes vonalakon a vasút prioritásának érvényesítése

•Ütemesség elve helyett a valós kihasználtság alapján

•A potenciálisan vasútra terelhető utasokra figyelemmel

 

---------------

 

Mondjuk az, hogy magyartalan, hagyjuk.

Az is mellékes, hogy nem is nagyon értem.

 

Fontos, hogy ez egy munkaközi dolgozat és NEM eldöntött kérdés írásba foglalása.

 

 

v_peti Creative Commons License 2011.11.06 0 0 29830

A tehervonatok nem az egy-egy előztetés miatt haladnak lassan: a papírmunkák és az állomási kapacitási hiányok miatt.

 

Mit kell annyit papírozni EU-n belül? 

Na meg mi a gond az állomáskapacitásokkal? A tolatósok és a kocsitárolások leéülése utána  6.-7. vágányok sok kisebb állomáson szabadok.

Előzmény: István Gyuri (29828)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29829

Győrből Budapest felé11.31 kor megy gyorsvonat, utána megy egy személy 12.31 kor utána a Railjet 13.25 kor.  Ebben az idősávban egyszer volt egy 100/100 as tehervonatom ami Győrből 12.12 kor indult aztán irány Rákos!

 

Sehol nem raktak félre csak a lassújelekre kelett kontrázni.

 

Előfordult, hogy Fradiból reggel kb 8 óra körül elindulva Szárligetnél voltam útban a Railjetnek, utána sehol senkinek Győrrig, amikor Győr rednező megfogott.:(

 

Ha beerőltetik a félórás ütemet Tatabánya Bp Déli közé az jó lesz az utasoknak csak max többször kell félreállni a tehervonatokkal.

 

Megértem , hogy szeretnék az órás ütemet, de a teherforgalomnak meg a megállás nélküli max 1 félreállásos megoldás jó pl energetikai szempontból.

 

1 esen nagyon lehet haladni, 2 óra alatt van a tehervonati menetidő Bp és Fradi között, a Biai emelkedők meg a 60 as lassúk után gyorsítás okoz gondot úgy 1400 tonna felett 8 ezreléken.

Előzmény: zsitvica (29827)
István Gyuri Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29828

Ez egy régi, ócska, demagóg duma... Semmilyen szakmai érv nem áll mögötte.

A tehervonatnak belefér minden fővonalon egy-egy 10 perces előztetés (semmivel nem lesz ettől versenyképtelenebb), azalatt a mv. is elvégzi a dolgát, a RJ meg 30-40 percet (és rengeteg bevételt) bukna, ha 90-es átlaggal mehetne csak.

A tehervonatok nem az egy-egy előztetés miatt haladnak lassan: a papírmunkák és az állomási kapacitási hiányok miatt. Ezen meg az előzetetés nélkül, előnyben részesítés sem jelentene változást, csak a személyszállítást tennénk teljesen tönkre....

 

Egyébként, ha meg nem lenne tartalék a tehervonatok menetrendjében, azt meg semmelyik cég nem vállalná be, hogy mindig pontosan fog közlekedni... Jelenleg, ha késve is indulnak a kiemelt vonatok, ki tudnak egyenesedni kisebb késések esetén.

 

Előzmény: zsitvica (29827)
zsitvica Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29827

ez jelentené a kiutat a vasútnak, hogy a tehervonatok mögött kullogjon a 160-as railjet.....

 

----------------

A tehervonat a fontos(abb) a Railjet meg a csicsa.

István Gyuri Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29826

Muurola: Márpedig a menetvonalakért harc lesz

Nálunk nincs olyan kihasználtság a vonalakon, hogy harcolni kellene

 

legalábbis a korridorokon, amint a teherovnatoknak lesz prioritása... :)

Hát, akkor azt hiszem, az EU nagy okosai végleg betennének a vasútnak a "kis kaput", ha ezt a baromságot engedék.

Egy éve még az volt az infóm, hogy már nagyjából megfúrták ezt az idióta elképzelést - remélem nem éledtek fel az "elméleti szakemberek" már megint, hogy ez jelentené a kiutat a vasútnak, hogy a tehervonatok mögött kullogjon a 160-as railjet...

 


Előzmény: Muurola (29818)
mcg Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29825

a menetvonalakért harc - reméljük - úgy lesz, hogy előre fel lesz építve a menetrend minden menetvonal számára, s akkor majd harcolhatnak egymással az operátorok, hogy ki melyik áruszállítási/személyszállítási trasszot kapja meg, de szigorúan csak a saját profiljának megfelelőt...

Előzmény: Muurola (29818)
Carpy Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29824

Ingyen?... Összesen kb. 25 ezer milliárd forintot fizetnek/gazdálkodnak ki az utódcégek 2047-ig csak a shinkansen vonalakért. És a Tókaidó Shinkansen-en kívül egyik sem igazán nyereséges, küszködnek a nullszaldóért. A gyorsvonati pótjegy a mai napig azért (is) olyan kirívóan drága, mert abból (is) törlesztik az egykori adósságot.

 

A hálózat java valóban veszteséges, de szerencsére a kisebbik részén akkora a forgalom, hogy eltartja a többit :)

 

Szerintem is korszerű volt mindig is a japán vasút (bár nem ennyire, mint jelenleg), de a 80-as években nagyon súlyos gondok voltak, minden téren, Gaskó vagy Antali bábjátéka ahhoz képest kutyafüle. És belevágtak a vasútreformba, bátran, (mert már nem volt már mit tenni), és rendet csináltak.

Egyszóval szerintem a japán államvasút reformja egy követhető példa, és bárhol sikerülhet, ahol olyan a lakosság mentalitása, mint Jappánban. 

 

(Tehát sehol máshol...)

Előzmény: Muurola (29822)
Muurola Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29823

Ja, és hatékony vasút az nem lehet, ahol a pénztárosok és peronőrök száma felülmúlja a kalauzokét és mozdonyvezetőkét... :)

Előzmény: Muurola (29822)
Muurola Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29822

Ott volt csak igazán leírás! :-) Nem az államvasúti utódcégek cipelik a gigantikus fejlesztések pénzügyi következményeit. "Ingyen" épült pályán könnyű nyereségesen sinkanszenezni, részben ingyenjárművekkel! :)

 

Szerintem a japán vasút korszerű volt 1970-ben, 1980-ban, 1990-ben és 2000-ben is. A hálózat nagyja meg tuti, hogy vastagon veszteséges. Színvonal az van, menetrendi kínálat azonban már csak "igény szerint". Kész szerencse, hogy egyes helyeken az igény szerinti és a kínálati menetrend találkozik... :-)

Előzmény: Carpy (29821)
Carpy Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29821

"A feljavítás mindenütt kimerül némi adósság leírásban. Amúgy meg minden marad(t) a régiben. Még Japánban is..."

 

Japán miért? Ott nem volt "némi" adósságleírás, még most is cipelik a gigantikus terheket. Feljavítás viszont volt, (igaz, közben már nem "állam"vasút), és a változás is minimum lenyűgöző, bár területenként jócskán eltérő mértékű.

 

Előzmény: Muurola (29819)
v_peti Creative Commons License 2011.11.05 0 0 29820

Na ja, kimazsolázás, ezért nem tudok én sem tiszta szívvel örülni a Westbahnnak. A teljes árat fizető utasokat el fogja vinni a Bécs-Salzburg vonalról, de ha valaki Innsbruckig utazik, annak is megéri a kombinált utazás Salzburgi átszállással!

Előzmény: mcg (29815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!