Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

v_peti 2011.11.06 15:52:21 Creative Commons License 29836

Az ITF nem zárja ki az ütemen felüli vonatokat és azt se, hogy csúcsban hosszabb szerelvény menjen!

 

Utasként drága is , mert a helyközi járat utána helyi menetjegy megvásárlása , majd a vasúti jegy megvétele drágább, mintha a az utas buszról buszra száll át.

 

A közös átszállópontok a vasútról induló helyi és helyközi csatlakozást beváró járatok nélkül nem hatékony a vasút sem.

 

Már régóta tépem emiatt a számat, de hiába...

:(

Előzmény: Wiener Waltzer (29835)
Wiener Waltzer 2011.11.06 15:34:31 © 29835

Kapacitásnál csúcsidőre kell koncentrálni, meg a várható ünnepek előtti hétvégi utascsúcsokra.

Ha csúcsidőben állni kell az utasnak, továbbra is az autó lesz az egyéni közlekedés lesz a nyerő.

 

Lehet egy kínálati menetrend vonzó azoknak akik így korábbra halasszák az utazást és elmennek a délelőtti kihasználatlanabb vagy esti vonatokkal.

 

Ma a közlekedésben a rendszer hiányzik, a városi közlekedés a helyközi buszközlekedés és a vasúti személyszállítás nem alkot egy egységes átlátható átjárható rendszert.

 

Utasként drága is , mert a helyközi járat utána helyi menetjegy megvásárlása , majd a vasúti jegy megvétele drágább, mintha a az utas buszról buszra száll át.

 

Megfigyelhető, hogy egyes busztársaságok igyekeznek saját rendszerükben utaztatni az utasokat, ezt pl Észak Magyarországon tapasztaltam.

 

A közös átszállópontok a vasútról induló helyi és helyközi csatlakozást beváró járatok nélkül nem hatékony a vasút sem.

 

A vesztes az utas lehet, mert árban menetidőben rossz szolgálatást kap.

 

A vasút nem lehet hatékony, úgy ha a közúti szolgálatók versenyeznek a vasúttal, mert így a START bevétele csökken és így a csökkenő utasszám miatt csak egy csökkentett szolgálatás tartható fenn.

 

A vasútnak minőségi szolgálatást kellene biztosítani felár nélkül, ahogy a VOLÁN teszi, pl nyáron légkondicionálóval felszerelt járművek, a vasút területén a szolgálató részeket nem leépíteni, büfé, stb.

Előzmény: v_peti (29834)
v_peti 2011.11.06 14:02:26 Creative Commons License 29834

Önmagában ez nem lenne baj, a baj az, hogy a MÁV-nál meg a minisztériumban évek óta a valódi utasvonzó kínálat megvalósítása csak tyúklépésekben halad, és túl sok a helybenjárás és a visszarendeződés, és emiatt az ember érzékenyebben reagál minden egyes ötletre.

Az már más kérdés, hogy ez az ötlet szembemegy az európai jól bevált trendekkel.

Végül pedig nem mindegy, hogy ez egy embernek, egy ülésen elhangzott véleménye, vagy mér egy komolyabb anyagban szerepel mint javaslat. Mert ez utóbbi esetén van ok félni, több okból is.

1. A valódi szakértők sajnos mindig háttérbe szorulnak, különben már régen közös bérletek és összehangolt menetrendek lennének az ország nagy részén.

2. Vannak akik azt, hiszik, hogy ha egy ütem foghíjas, akkor azzal rengeteg pént spórolnak meg, holott a mv, ha a pihenőszobában tévézik, akkor is kapja a bérért, valamint az állandó költségek akkor is ketyegnek, na és utas is kevesebb lesz, a phd-spórolás meg csak látszólagos, mert attól hogy 3000 helyett vagy 4000 vonat megy naponta, a pálya kopása nem nő meg 33%-kal, csak jóval kevesebbel, így az egy vonatra eső phd összege kisebb lesz, azaz egy új menetvonal kevesebbe kerül.

Előzmény: zsitvica (29833)
zsitvica 2011.11.06 12:47:58 © 29833

Amúgy munkaközi anyag ide vagy oda, ez komoly porbléma.

 

-----------------

 

Szerintem meg nem.

 

Nem szeretem a dogmákat.

 

Nem ismerem a szerzőt (oda se írta a nevét) de tisztelni való, hogy ez a véleménye.

Másnak meg más a véleménye.

Ütköztessék azok előtt akik döntésre jogosultak.

 

Kiiktatni, megsemmisíteni bárkinek a véleményét, egyeduralomra törni, csak egyetlen igazságot/véleményt elismerni mint mindehatót, véleményem szerint idejét múlt dolog.

 

 

v_peti 2011.11.06 11:03:09 Creative Commons License 29832

Visszalépés az igényalapúnak csúfolt menetrendhez az ITF helyett? Na ne!!! ITF nélkül 2011-ben nem beszélhetünk versenyképes vasútról! :(((

 

Rosszul lett iktatva a dokumentum. Ugyanis itt kellett volna iktatni!

http://officeplaza.hu/spd/MS-450_iratmegsemmisito/Fellowes_Microshred_MS450Cs_iratmegsemmisito

 

Amúgy munkaközi anyag ide vagy oda, ez komoly porbléma. Ilyen elven munkaközi anyagban az is szerepelhetne, hogy a visszaeső zsebtolvajoknak levágják a kezét. Munkaközi anyagba bármit leírhat az ember, de sajnos van, aki komolyan veszi, ezért lett volna fontos a megfelelő iktatás, hogy ez ne következhessen be!

 

Ugye tudjuk, milyen az, ha a hülyeség szorgalommal párosul...

 

Előzmény: zsitvica (29831)
zsitvica 2011.11.06 08:15:55 © 29831

Részlet, kiemelés egy kormányzati munkanyagból.

(kb. a 4. oldalról)

 

  Alapelvek:

  Standard és minőségi távolsági vasúti szegmens

•A versenyképes vonalakon a vasút prioritásának érvényesítése

•Ütemesség elve helyett a valós kihasználtság alapján

•A potenciálisan vasútra terelhető utasokra figyelemmel

 

---------------

 

Mondjuk az, hogy magyartalan, hagyjuk.

Az is mellékes, hogy nem is nagyon értem.

 

Fontos, hogy ez egy munkaközi dolgozat és NEM eldöntött kérdés írásba foglalása.

 

 

v_peti 2011.11.06 00:33:31 Creative Commons License 29830

A tehervonatok nem az egy-egy előztetés miatt haladnak lassan: a papírmunkák és az állomási kapacitási hiányok miatt.

 

Mit kell annyit papírozni EU-n belül? 

Na meg mi a gond az állomáskapacitásokkal? A tolatósok és a kocsitárolások leéülése utána  6.-7. vágányok sok kisebb állomáson szabadok.

Előzmény: István Gyuri (29828)
Wiener Waltzer 2011.11.05 23:12:29 © 29829

Győrből Budapest felé11.31 kor megy gyorsvonat, utána megy egy személy 12.31 kor utána a Railjet 13.25 kor.  Ebben az idősávban egyszer volt egy 100/100 as tehervonatom ami Győrből 12.12 kor indult aztán irány Rákos!

 

Sehol nem raktak félre csak a lassújelekre kelett kontrázni.

 

Előfordult, hogy Fradiból reggel kb 8 óra körül elindulva Szárligetnél voltam útban a Railjetnek, utána sehol senkinek Győrrig, amikor Győr rednező megfogott.:(

 

Ha beerőltetik a félórás ütemet Tatabánya Bp Déli közé az jó lesz az utasoknak csak max többször kell félreállni a tehervonatokkal.

 

Megértem , hogy szeretnék az órás ütemet, de a teherforgalomnak meg a megállás nélküli max 1 félreállásos megoldás jó pl energetikai szempontból.

 

1 esen nagyon lehet haladni, 2 óra alatt van a tehervonati menetidő Bp és Fradi között, a Biai emelkedők meg a 60 as lassúk után gyorsítás okoz gondot úgy 1400 tonna felett 8 ezreléken.

Előzmény: zsitvica (29827)
István Gyuri 2011.11.05 23:06:40 Creative Commons License 29828

Ez egy régi, ócska, demagóg duma... Semmilyen szakmai érv nem áll mögötte.

A tehervonatnak belefér minden fővonalon egy-egy 10 perces előztetés (semmivel nem lesz ettől versenyképtelenebb), azalatt a mv. is elvégzi a dolgát, a RJ meg 30-40 percet (és rengeteg bevételt) bukna, ha 90-es átlaggal mehetne csak.

A tehervonatok nem az egy-egy előztetés miatt haladnak lassan: a papírmunkák és az állomási kapacitási hiányok miatt. Ezen meg az előzetetés nélkül, előnyben részesítés sem jelentene változást, csak a személyszállítást tennénk teljesen tönkre....

 

Egyébként, ha meg nem lenne tartalék a tehervonatok menetrendjében, azt meg semmelyik cég nem vállalná be, hogy mindig pontosan fog közlekedni... Jelenleg, ha késve is indulnak a kiemelt vonatok, ki tudnak egyenesedni kisebb késések esetén.

 

Előzmény: zsitvica (29827)
zsitvica 2011.11.05 22:56:55 © 29827

ez jelentené a kiutat a vasútnak, hogy a tehervonatok mögött kullogjon a 160-as railjet.....

 

----------------

A tehervonat a fontos(abb) a Railjet meg a csicsa.

István Gyuri 2011.11.05 21:57:07 Creative Commons License 29826

Muurola: Márpedig a menetvonalakért harc lesz

Nálunk nincs olyan kihasználtság a vonalakon, hogy harcolni kellene

 

legalábbis a korridorokon, amint a teherovnatoknak lesz prioritása... :)

Hát, akkor azt hiszem, az EU nagy okosai végleg betennének a vasútnak a "kis kaput", ha ezt a baromságot engedék.

Egy éve még az volt az infóm, hogy már nagyjából megfúrták ezt az idióta elképzelést - remélem nem éledtek fel az "elméleti szakemberek" már megint, hogy ez jelentené a kiutat a vasútnak, hogy a tehervonatok mögött kullogjon a 160-as railjet...

 


Előzmény: Muurola (29818)
mcg 2011.11.05 13:04:02 © 29825

a menetvonalakért harc - reméljük - úgy lesz, hogy előre fel lesz építve a menetrend minden menetvonal számára, s akkor majd harcolhatnak egymással az operátorok, hogy ki melyik áruszállítási/személyszállítási trasszot kapja meg, de szigorúan csak a saját profiljának megfelelőt...

Előzmény: Muurola (29818)
Carpy 2011.11.05 12:39:06 Creative Commons License 29824

Ingyen?... Összesen kb. 25 ezer milliárd forintot fizetnek/gazdálkodnak ki az utódcégek 2047-ig csak a shinkansen vonalakért. És a Tókaidó Shinkansen-en kívül egyik sem igazán nyereséges, küszködnek a nullszaldóért. A gyorsvonati pótjegy a mai napig azért (is) olyan kirívóan drága, mert abból (is) törlesztik az egykori adósságot.

 

A hálózat java valóban veszteséges, de szerencsére a kisebbik részén akkora a forgalom, hogy eltartja a többit :)

 

Szerintem is korszerű volt mindig is a japán vasút (bár nem ennyire, mint jelenleg), de a 80-as években nagyon súlyos gondok voltak, minden téren, Gaskó vagy Antali bábjátéka ahhoz képest kutyafüle. És belevágtak a vasútreformba, bátran, (mert már nem volt már mit tenni), és rendet csináltak.

Egyszóval szerintem a japán államvasút reformja egy követhető példa, és bárhol sikerülhet, ahol olyan a lakosság mentalitása, mint Jappánban. 

 

(Tehát sehol máshol...)

Előzmény: Muurola (29822)
Muurola 2011.11.05 12:16:43 © 29823

Ja, és hatékony vasút az nem lehet, ahol a pénztárosok és peronőrök száma felülmúlja a kalauzokét és mozdonyvezetőkét... :)

Előzmény: Muurola (29822)
Muurola 2011.11.05 12:15:16 © 29822

Ott volt csak igazán leírás! :-) Nem az államvasúti utódcégek cipelik a gigantikus fejlesztések pénzügyi következményeit. "Ingyen" épült pályán könnyű nyereségesen sinkanszenezni, részben ingyenjárművekkel! :)

 

Szerintem a japán vasút korszerű volt 1970-ben, 1980-ban, 1990-ben és 2000-ben is. A hálózat nagyja meg tuti, hogy vastagon veszteséges. Színvonal az van, menetrendi kínálat azonban már csak "igény szerint". Kész szerencse, hogy egyes helyeken az igény szerinti és a kínálati menetrend találkozik... :-)

Előzmény: Carpy (29821)
Carpy 2011.11.05 12:07:38 Creative Commons License 29821

"A feljavítás mindenütt kimerül némi adósság leírásban. Amúgy meg minden marad(t) a régiben. Még Japánban is..."

 

Japán miért? Ott nem volt "némi" adósságleírás, még most is cipelik a gigantikus terheket. Feljavítás viszont volt, (igaz, közben már nem "állam"vasút), és a változás is minimum lenyűgöző, bár területenként jócskán eltérő mértékű.

 

Előzmény: Muurola (29819)
v_peti 2011.11.05 12:02:43 Creative Commons License 29820

Na ja, kimazsolázás, ezért nem tudok én sem tiszta szívvel örülni a Westbahnnak. A teljes árat fizető utasokat el fogja vinni a Bécs-Salzburg vonalról, de ha valaki Innsbruckig utazik, annak is megéri a kombinált utazás Salzburgi átszállással!

Előzmény: mcg (29815)
Muurola 2011.11.05 11:58:49 © 29819

Nem láttam még "feljavított" államvasutat. Szar és kis hatékonyságú volt mind. A feljavítás mindenütt kimerül némi adósság leírásban. Amúgy meg minden marad(t) a régiben. Még Japánban is...

Előzmény: István Gyuri (29814)
Muurola 2011.11.05 11:57:44 © 29818

Márpedig a menetvonalakért harc lesz, legalábbis a korridorokon, amint a teherovnatoknak lesz prioritása... :)

Előzmény: István Gyuri (29816)
mcg 2011.11.05 10:39:49 © 29817

persze, de előbbi az, amivel megtakarítást lehet elérni, utóbbi csak az utasok összességének kárára tud menni...

Előzmény: István Gyuri (29816)
István Gyuri 2011.11.05 10:16:57 Creative Commons License 29816

Az csak az üzemeltetés liberalizációja. Az még elfogadható (ésszerű körülmények között), de a menetvonalaként való egymás ellen harcolásnak nincs értelme.

Előzmény: mcg (29815)
mcg 2011.11.05 08:45:53 © 29815

lehet liberalizálni, csak nem ilyen "kimazsolázós" módszerekkel, hanem mondjuk területi felosztással, közszolgáltatás keretében...

ja, hogy ehhez "tökös" megrendelői szervezet is kell...hát ez van...:(

Előzmény: István Gyuri (29814)
István Gyuri 2011.11.05 02:58:40 Creative Commons License 29814

gabor144: Ilyenkor azért felmerül bennem a kérdés, hogy tényleg jó a liberalizáció?

Ahogyan a teherszállításnál is.... Megy a kimazsolázás, fel lehet mutatni látszat szép részeredményeket, de összességében nem lesz jobb. Sőt. És ráadásul még többe is kerül...

Sokkal többet nyerhetne Európa is, ha inkább az állami cégeket javítaná fel...

 

Előzmény: gabor144 (29807)
Charleston 2011.11.05 00:23:48 © 29813

Hát akkor figyeljük a fejleményeket :)

Előzmény: Muurola (29812)
Muurola 2011.11.04 22:29:10 © 29812

A Westbahn-t üzemeltető társaságba azóta alaposan bevásárolt az SNCF. Így a francia államvasút áll szemben az osztrák államvasút vonatával.

Előzmény: Charleston (29810)
rutthin 2011.11.04 12:37:43 © 29811

Még jó hogy azért az ÖBB lesz túlsúlyban azon a vonalon, arra legalább jó a FIP szabadjegy!:-)

Előzmény: gabor144 (29807)
Charleston 2011.11.03 22:40:58 © 29810

Ez a Westbahn egy érdekes műfaj. Gyakorlatolilag két osztrák állami cég versenyez egymással. A Westbahn mögött a Strabag áll, amiben meg jelentős osztrák állami tulajdon van, és a Westbahnt egy korábbi ÖBB-s menedzser vezeti és proponálja. Egyértelmű, hogy az ÖBB korábban rásűrített a vonalon, tartva a konkurenciától, mert ez a fővonal nagyon fontos számukra a bevételeknél. Ha itt osztozkodniuk kell, az komolyan veszélyeztetni az ÖBB - elvben üzleti alapon fenntartandó - távolsági üzletágát. A Westbahn vasúttársaság nem egész napos órás ütemén én is meglepődtem, mert korábban a full órás ütemet ígérték. De úgy látszik, ők is rájöttek, hogy a pályahasználati díj marha drága, hiába van meg (vagy majdnem meg) az eszköz és a személyzet a folyamatos ütemes közlekedéshez.

 

Előzmény: gabor144 (29807)
gabor144 2011.11.03 20:45:15 Creative Commons License 29809

Naná, hogy eltévesztettem a képbeszúrást. Szóval Bécs felé:

 

 

Bocs.

Előzmény: gabor144 (29807)
zsitvica 2011.11.03 20:10:34 © 29808

Óránként 3 vonat egész nap Salzburgba?

 

az ugye durván óránként 1500 ülőhely, naponta kb. 20.000 ülőhely irányonként ?

 

 

Előzmény: gabor144 (29807)
gabor144 2011.11.03 19:52:00 Creative Commons License 29807

Felvetek inkább egy olyan külhoni témát, ami nem vonatmegszűnésről, hanem új vonatok indulásáról szól (árnyoldalakkal), és szerintem nagyon is ide való.  

 

Menetrendváltástól indul Bécs-Salzburg között a Westbahn magánvasút: www.westbahn.at

 

Salzburg felé:

 

 

 

Bécs felé:

 

     

Eközben Salzburg felé egész nap (lényegében az eddigihez képest változatlanul) óra 44-kor (kivéve 7.44, helyette 7.40!, de ez nem új) IC 3.05-ös menetidővel és óra 14-kor RJ 2.45-ös menetidővel. Vissza RJ 01-kor, IC 10-kor.

 

Korábban a Westbahn a honlapján egész nap órás követést hirdetett. Csodálkoztam is, hogy ezt a - szintén a honlapon említett - 7 szerelvénnyel bevállalják, hiszen a 3 órás menetidőből és az egészes szimmetriából adódóan ez csak úgy lehetséges, ha óra 10-20 között indulhat az egyik, óra 40-50 között a másik végpontból. Más esetben valamelyik végen elfogadhatatlanul rövid fordulás lenne. Ebben a cikkben http://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20110809_OTS0049/einigung-im-trassenkonflikt azt olvasom, hogy az ÖBB-vel adódó menetvonal-konfliktusok feloldása úgy sikerült, hogy a Westbahn lemondott a "keretszerződésben a menetvonal-kiutaló szervezettel egyeztetett menetvonal-sáv szélességéről" míg "az ÖBB lemondott 3 vonatról". (Inkább vonatpárról, úgy tűnik, hogy irányonként 3 ütemen felüli IC-ről van szó, amik kb. abban a percben mentek, amikor most a Westbahn fog.) Nekem az a gyanúm, hogy a Westbahn elfogadta, hogy nem tudja a 7 órás fordulóidőt lehetővé tevő idősávba rakni a vonatait, lemondva az egész nap órás követésről. Nagy ár, az tény, de egyrészt ki tudja, milyen erők dolgoztak a háttérben, másrészt lehet, hogy az előzetes kalkulációk során éppen hogy csak az egész nap órás ütem felé billent a mérleg, tán csak a benne rejlő PR-lehetőség döntött mellette, így nem nagy veszteség.

 

Az is eszembe jutott, hogy az ÖBB pár éve (amikor tán már tudta, hogy lesz konkurens) lehet, hogy csak azért indította be azt a pár ütemen felüli IC-t, hogy arról lemondva jobb alkupozícióban legyen majd, amikor menetvonal viták lesznek a magáncéggel.

 

Persze mindez csak tipp.

 

Az ÖBB közleménye

http://www.oebb.at/de/Neu_fuer_Sie/Der_Fahrplan_2012_ist_da/index.jsp szerint Felső-Ausztriában és Bécs környékén a "másik pályázó" számára menetvonal biztosítása érdekében egyes megállásokról (gondolom REX-ekről (=sebesekről) van szó) és csatlakozásokról le kellet mondani a Linz-Salzkammergut kétórás ütem, a Salzburg-Braunau am Inn közvetlen vonatok és számos Bécs környéki csatlakozás fennmaradása érdekében, de így volt a kisebb rossz. Gondolom, be kellett gyorsítani sebeseket, hogy jobban beférjenek a megszaporodott IC menetvonalak közé.

 

Ilyenkor azért felmerül bennem a kérdés, hogy tényleg jó a liberalizáció? Óránként 2 helyett 3 vonat lesz Wien-Salzburg között (12 perc különbséggel két hasonló vonat között), gyaníthatóan erős (részben közpénzekből finanszírozott) túlkínálatot biztosítva (aligha lesz hirtelen másfélszer annyi utas), közben hátrányként kisebb állomások ritkább kiszolgálást, rosszabb csatlakozásokat kapnak. Vagy majd a piac eldönti, hogy melyik marad életben, és pár év múlva ismét csak 2 vonat lesz óránként?

 

Érdekes még a menetrend abból a szempontból, hogy reggel Salzburg felé, délután Bécs felé van több vonat. Én az utasforgalom domináns mozgásirányait éppen fordítottnak tippeltem volna. Például Bécsből a páros óra 32-es indulást alapütemnek véve szerintem 15.32-kor több utas lenne, mint 9.32-kor. 

 

Salzburgból viszont a 18.26-os indulás hiányzik nekem, szerintem hasznosabb lenne, mint a 14.26-os.

 

(Kissé megmosolygtató és inkább nehézkes ez a lekérdezős menetrendmegadás egy egyvonalas "hálózaton". Ugyan miért nem lehet egyszerűen táblázatos formában betenni?)