Feltehető az is, hogy fals levegőt szív a motor és a szegény keverék is okoz túlpörgést! Ez három helyen lehetséges: nézd meg a kipufcsonk-henger közti tömítést, a műanyag tömítő gyürűt a szívócsonknál 14-es kulcssal tudod meghúzni,
a harmadik lehetőség a porlasztón a gázadagolót kihuzod és annak a nyakára egy 9x1mm-es O gyürűt tegyél és nagyon óvatosan pici olajjal megkenve forgatva told a helyére!
Köszönöm, azt hiszem értem, hogy mire gondolsz. Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen a problémámmal. Az első fékkel lassítást már lassítást értem, megnéztem, szellemes megoldás, de a problémám az, hogy a gázbowden alapállásban -akár fékkarral akár anélkül- nem tudja annyira leejteni a fordulatot, hogy leoldjon a röpsúlyos kupplung pl. egy piros lámpánál járó motorral várakozva ne hajtson, ne reszelje a gumit. Jobban megnézve az ún. "szabályozólemez lapkával", ami gyakorlatilag a fojtószelep két végállás között mozog és az alapállásban is még kicsit több levegőt enged át mint ami az 1500-as alapjárathoz kellene. Erre írtam azt, hogy sehol sem látok ezen a 2004-es konstrukción állítási lehetőséget. Mi erre a megoldás?
Az alábbi dilemmával szeretném hozzáértő tanácsotokat kérni (elnézést, ha ez már esetleg behatóan volt tárgyalva): nemrég óta van egy szép 2004-es magyar 3800-asom. Nagyon tetszik, bájos, nagyon kevés kilométer van benne, teljesen rendben van. Egy dolgot nem értek viszont: eddig már két solexes is azt mondta, hogy ők a dekopresszorral fékeznek, lassitanak. Viszont néztem youtube videókat is, ill. a kézikönyvet, ezek szerint a gázkar alapállásban leejti annyira a fordulatot 1500 1-min-re, hogy a röpsúlyos kupplung leold és nem hajt. Mondjuk egy 'elsőbbségadás kötelező' vagy egy stoptáblánál nekem ez adná magát és nem az, hogy ha meg kell álljak, akkor végszükség esetén leállitsam a kismotort vagy teljesen flowban tudjak csak menni.
Szóval alaphelyzetben a fordulat nem megy le 1500-ra és még hajtana a kupplung. Néztem a karbutárort, ezen semmiféle csavaros állitási lehetőség nincs, a pillangószelep tengelyére rá van téve egy műanyag elem, aminek van két végállása. Egy japán videón egy régi Solexen az illető szépen be tudja állitani az alapjáratot.
Azt viszont észrevettem, hogy ha a gázkart alaphelyzetbe forgatom és balra ráforditom a szivatót, akkor nem fullad le, de leesik az alapjárat, hogy már leold a kupplung (tehát a röppsúlyos kupplung jó). Szerintem azonban nem erre gondolt a tervező.
Mi a lehet megoldás arra, hogy járó motorral lehessen rövid időre állni, de ne kelljen kiemelni a motort a gumiról?
Elado solex 3800 félig felújított állapotban kis hiányossággal , sajnos nincs időm vele foglalkozi ár 49eft érd 06204126610 emailba , viberen stb képet tudok küldeni
Kedves Sorstársak! Megszakítót szeretnék cserélni - SPM90775 - egy 3800-as Solexen. Nem tud valaki egy működő forrást? A www.solex-szebenyi.hu/ nem reagált. Üdv. KJ
Azzal én is egyetértek, hogy különleges élmény a Trotilex-et használni. Viszont, ennek ellenére léteznek a tervezési mellényúlások. Többször elgondolkodtam azon hogy egyáltalán volt-e tervezés. A rendeltetése sem teljesen világos, közlekedési eszköznek szánták, sport eszköznek, játéknak? Solex motort láttam már sokféle járműre szerelve. Viszont az ezredforduló környékén, mennyire volt ez innovatív dolog?
A defekttel még közel nincs vége a "kalandnak", lapos első abronccsal nagyon nehéz tolni a rollert. Jobb ha van nálunk szerszám, és tartalék belső.
A roller darabokban, hiányosan került hozzám, így már csak az összeépítés után a próbák, és a használat során jöttem rá a problémákra. Egyszerűen érthetetlen, hogy miképpen született ez a koncepció. Pontosabban, hogyan kerülhetett sorozatgyártásra alapvető tervezési hibával. Elsősorban gondolok itt az első kerék utánfutás hiányára, a tervező valószínű nem rendelkezett, futómű geometria alapismeretetekkel sem. Annyi időre sem engedheted el a kormányt az egyik kezeddel hogy irányjelez, anélkül hogy veszélyes szitálásba ne kezdene. A másik a seprűnyélszerűen ágaskodó üléscső, ez gyárilag vajon miből készülhetett, mivel ebből az eredeti nekem hiányzott. Vagy csak dísznek szánták, mert ilyen hosszú cső, simán elhajlik ha ráülsz az ülésre. Ez a jobbik eset, mivel ekkora erőkaron már tőben a vázon igen tekintélyes erők keletkeznek. Ezt a problémát sikerült megoldanom, egy kis váz kiegészítővel amely egyben merevít, és csomagtartóként is helyet ad egy kis kosárnak.
Egy másik gond maga a gumiabroncs, azt nem tudom hogy létezik-e speciális erősített kivitel, a dörzskerék hajtás miatt ez gondot jelenthet. Esős vizes úton nem volt probléma, viszont egyszer indultam el, deres felületű aszfalton, néhány tíz méter után, megcsúszott a dörzskerék. Egy pillanat alatt fészket mart a gumiba, mire leállítottam a motort, már a belső is sziszegett.
A Trotilex roller kapcsolatban írtam hogy veszélyes, ha erre gondoltál. Defekt esetén van gond, mint a legtöbb kétkerekűvel, viszont a kicsi kerekek, és magas súlypont miatt a roller esetében még cifrább dolgokat tud produkálni. A másik gond az első villával van, szitálásra hajlamos, egy egykezes kormányzás esetén, például irányjelzés, határozott szitálásba, rángatásba kezd a kormány. Nem jó a geometriája az elsővillának, ugyanis nincs utánfutása, amely biztosítaná a kerék önbeállását. Magyarul, a kormánnyak szimmetriatengelyének a vonalát levetítjük a talajra, a kerék tapadáspontja elé kellene néznie. Több centivel mögötte van ez a pont, már pontosan nem emlékszem,mivel több mint tíz éve foglalkoztam a témával. Egyébként semmihez sem hasonlítható élmény vele közlekedni. Közel negyven éve kezdetem a motorozást, volt és jelenleg is van néhány motorom.
Sziasztok! Régóta van Solexem, és volt jópár. Soha nem éreztem veszélyesnek. Ellenkezőleg! Nagyon jó filing. Most egy 1700-as van 60éves , és nyáron szinte mindennap megyek vele. Van pár motorom 3kerekű ,van robogóm,van segéd motorom stb, de a Solex a “legszabadabb”
Szép jó napot kedves Solex tagok. Tulajdonosa lettem egy Solex velosolex 5000 mopednek 1975 évj. Egy - két apróság hiányzik róla. Esetleg lenne valakinek alkatrésze eladó? 06308681772 vagy madmax34@gmail.hu Köszönettel Dobány Imre.
Vagy inkább felhagytunk vele, magam is évekig használtam kerékpárra szerelt Solex motort. Majd később a Trotilex rollert, amellyel élmény közlekedni, szinte semmihez sem hasonlítható, cserébe igen balesetveszélyes, gondolok itt egy defektre, többször csak a több évtizedes motoros rutin, és a szerencsének köszönhetően nem lett nagyobb baj belőle. Egyébként semmiféle roller, hajtsa bármi, nem minősül közlekedési eszköznek. Elvileg, forgalom elől elzárt területen használható. A kerékpárra szerelt Solex motor sem jogszerű, vagy szabályos, házilagos összeépítés tilos, nagyjából több mint három évtizede. De ettől eltekintve, ha egy normál montenbikera szereljük a motort, az eredeti fék már kevés lehet. A végsebesség minimum duplázódik. A másik gond, a gumiabroncs gyors kopása, ez is érthető, nem a speciális dörzskerékhez valót használjuk. A motenbike szabadonfutó racsni sem bírja hosszútávon az állandó racsnizást.
Kissé jobb a helyzet, ha komplett gyári motoros Solex kerékpárod van. De jó tudni, hogy segédmotoros kerékpár kategóriába tartozik, tehát biztosítás, jogosítvány, és bukósisak kell hozzá.
Magyarul, ezek nélkül kissé macerás is lehet vele a közlekedés. Mondjuk sisakban meg röhejes, mégis csak egy kerékpár.