Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mihály Papp Creative Commons License 2019.04.29 0 0 2437

Hali, már megint én okoskodom!

 

Feltehető az is, hogy fals levegőt szív a motor és a szegény keverék is okoz túlpörgést! Ez három helyen lehetséges: nézd meg a kipufcsonk-henger közti tömítést, a műanyag tömítő gyürűt a szívócsonknál 14-es kulcssal tudod meghúzni,

a harmadik lehetőség a porlasztón a gázadagolót kihuzod és annak a nyakára egy 9x1mm-es O gyürűt tegyél és nagyon óvatosan pici olajjal megkenve forgatva told a helyére!

 

Üdv: Papp Mihály

 

Előzmény: Yellowbear Works (2435)
Mihály Papp Creative Commons License 2019.04.28 0 0 2436

Elnézést hogy bele kotyogok, de ha tudnál feltenni képet a pillangó szelep és környékéről!

 

Elöre is megköszönöm!

 

Tisztelettel: Papp Mihály

Előzmény: Yellowbear Works (2435)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.04.25 0 0 2435

Köszönöm, azt hiszem értem, hogy mire gondolsz. Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen a problémámmal. Az első fékkel lassítást már lassítást értem, megnéztem, szellemes megoldás, de a problémám az, hogy a gázbowden alapállásban -akár fékkarral akár anélkül- nem tudja annyira leejteni a fordulatot, hogy leoldjon a röpsúlyos kupplung pl. egy piros lámpánál járó motorral várakozva ne hajtson, ne reszelje a gumit. Jobban megnézve az ún. "szabályozólemez lapkával", ami gyakorlatilag a fojtószelep két végállás között mozog és az alapállásban is még kicsit több levegőt enged át mint ami az 1500-as alapjárathoz kellene. Erre írtam azt, hogy sehol sem látok ezen a 2004-es konstrukción állítási lehetőséget. Mi erre a megoldás?

Üdv

Tibor

 

Előzmény: dyjani (2434)
dyjani Creative Commons License 2019.04.25 0 0 2434

Öszhangba kell állítani a gázbovdent az első fékkel.

Előzmény: Yellowbear Works (2433)
Yellowbear Works Creative Commons License 2019.04.24 0 0 2433

Kedves Fórumozók!

 

Az alábbi dilemmával szeretném hozzáértő tanácsotokat kérni (elnézést, ha ez már esetleg behatóan volt tárgyalva): nemrég óta van egy szép 2004-es magyar 3800-asom. Nagyon tetszik, bájos, nagyon kevés kilométer van benne, teljesen rendben van. Egy dolgot nem értek viszont: eddig már két solexes is azt mondta, hogy ők a dekopresszorral fékeznek, lassitanak. Viszont néztem youtube videókat is, ill. a kézikönyvet, ezek szerint a gázkar alapállásban leejti annyira a fordulatot 1500 1-min-re, hogy a röpsúlyos kupplung leold és nem hajt. Mondjuk egy 'elsőbbségadás kötelező' vagy egy stoptáblánál nekem ez adná magát és nem az, hogy ha meg kell álljak, akkor végszükség esetén leállitsam a kismotort vagy teljesen flowban tudjak csak menni.

Szóval alaphelyzetben a fordulat nem megy le 1500-ra és még hajtana a kupplung. Néztem a karbutárort, ezen semmiféle csavaros állitási lehetőség nincs, a pillangószelep tengelyére rá van téve egy műanyag elem, aminek van két végállása. Egy japán videón egy régi Solexen az illető szépen be tudja állitani az alapjáratot.

https://www.youtube.com/watch?v=N6-ncWHiv_w

Azt viszont észrevettem, hogy ha a gázkart alaphelyzetbe forgatom és balra ráforditom a szivatót, akkor nem fullad le, de leesik az alapjárat, hogy már leold a kupplung (tehát a röppsúlyos kupplung jó). Szerintem azonban nem erre gondolt a tervező.

Mi a  lehet megoldás arra, hogy járó motorral lehessen rövid időre állni, de ne kelljen kiemelni a motort a gumiról?

Előre is köszi bárnilyen tippet

 

Tibor

zozy72 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 2432

Szia,megvan még?Hol van helyileg?

Előzmény: apophis13 (2430)
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2431

Köszönöm! Közben sikerült megoldani a problémát.

Előzmény: Sihuhu (2428)
apophis13 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 2430

Elado solex 3800 félig felújított állapotban kis hiányossággal , sajnos nincs időm vele foglalkozi ár 49eft érd 06204126610 emailba , viberen stb képet tudok küldeni 

apophis13 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 2429

Sziasztok eladó solex motorvédő , bukókeret ! Érd 06204126610

Sihuhu Creative Commons License 2019.03.12 0 0 2428

Telefonon érdemes keresni egyúttal.

Előzmény: Kovacs162Janos (2427)
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.01 0 0 2427

Kedves Sorstársak!
Megszakítót szeretnék cserélni - SPM90775 - egy 3800-as Solexen. Nem tud valaki egy működő forrást? A www.solex-szebenyi.hu/ nem reagált.
Üdv. KJ

Kempingez Creative Commons License 2019.02.23 0 0 2426

Azzal én is egyetértek, hogy különleges élmény a Trotilex-et használni. Viszont, ennek ellenére léteznek a tervezési mellényúlások. Többször elgondolkodtam azon hogy egyáltalán volt-e tervezés. A rendeltetése sem teljesen világos, közlekedési eszköznek szánták, sport eszköznek, játéknak? Solex motort láttam már sokféle járműre szerelve. Viszont az ezredforduló környékén, mennyire volt ez innovatív dolog? 

Előzmény: SolexTamás (2424)
SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2425

Face-n nyitottam egy csoportot . Akit érdekel csatlakozzon

Magyar Solex tulajdonosok

SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2424

Szerintem nagyon jó a trotilex .

Igaz nem vicces amikor első defekted van . Amúgy meg ritka nagyon .

Én nagyon szeretem használni .

Előzmény: Kempingez (2421)
SolexTamás Creative Commons License 2019.02.20 0 0 2423

Szia!

Írj rám privátba  rollertamas@gmail.com

 

Ott megbeszéljük

Előzmény: tamasqtas1980 (2422)
tamasqtas1980 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 2422

Sziasztok!Érdeklodnek hogy Borsod megyeben  van -e valakinek elado  hianyos vagy felujitott Velosolexe...?Koszonom a valaszokat elore is!

Kempingez Creative Commons License 2019.02.13 0 0 2421

A defekttel még közel nincs vége a "kalandnak", lapos első abronccsal nagyon nehéz tolni a rollert. Jobb ha van nálunk szerszám, és tartalék belső. 

A roller darabokban, hiányosan került hozzám, így már csak az összeépítés után a próbák, és a használat során jöttem rá a problémákra. Egyszerűen érthetetlen, hogy miképpen született ez a koncepció. Pontosabban, hogyan kerülhetett sorozatgyártásra alapvető tervezési hibával. Elsősorban gondolok itt az első kerék utánfutás hiányára, a tervező valószínű nem rendelkezett, futómű geometria alapismeretetekkel sem. Annyi időre sem engedheted el a kormányt az egyik kezeddel hogy irányjelez, anélkül hogy veszélyes szitálásba ne kezdene. A másik a seprűnyélszerűen ágaskodó üléscső, ez gyárilag vajon miből készülhetett, mivel ebből az eredeti nekem hiányzott. Vagy csak dísznek szánták, mert ilyen hosszú cső, simán elhajlik ha ráülsz az ülésre. Ez a jobbik eset, mivel ekkora erőkaron már tőben a vázon igen tekintélyes erők keletkeznek. Ezt a problémát sikerült megoldanom, egy kis váz kiegészítővel amely egyben merevít, és csomagtartóként is helyet ad egy kis kosárnak. 

Egy másik gond maga a gumiabroncs, azt nem tudom hogy létezik-e speciális erősített kivitel, a dörzskerék hajtás miatt ez gondot jelenthet. Esős vizes úton nem volt probléma, viszont egyszer indultam el, deres felületű aszfalton, néhány tíz méter után, megcsúszott a dörzskerék. Egy pillanat alatt fészket mart a gumiba, mire leállítottam a motort, már a belső is sziszegett. 

Játékszer. :)

 

 

Előzmény: bulldogger (2420)
bulldogger Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2420

Egy roller defekt "kemény" lehet....

Előzmény: Kempingez (2418)
bulldogger Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2419

Bocsánat nem a rollerre gondoltam. Ezért csodálkoztam...

Előzmény: Kempingez (2418)
Kempingez Creative Commons License 2019.02.06 0 0 2418

A Trotilex roller kapcsolatban írtam hogy veszélyes, ha erre gondoltál. Defekt esetén van gond, mint a legtöbb kétkerekűvel, viszont a kicsi kerekek, és magas súlypont miatt a roller esetében még cifrább dolgokat tud produkálni. A másik gond az első villával van, szitálásra hajlamos, egy egykezes kormányzás esetén, például irányjelzés, határozott szitálásba, rángatásba kezd a kormány. Nem jó a geometriája az elsővillának, ugyanis nincs utánfutása, amely biztosítaná a kerék önbeállását. Magyarul, a kormánnyak szimmetriatengelyének a vonalát levetítjük a talajra, a kerék tapadáspontja elé kellene néznie. Több centivel mögötte van ez a pont, már pontosan nem emlékszem,mivel több mint tíz éve foglalkoztam a témával. Egyébként semmihez sem hasonlítható élmény vele közlekedni. Közel negyven éve kezdetem a motorozást, volt és jelenleg is van néhány motorom. 

Előzmény: bulldogger (2416)
Mihály Papp Creative Commons License 2019.02.05 0 0 2417

Ha esetleg tudnál teljesebb képeket küldeni a hiányokról, több tippet tudnák adni!

A lámpa /az első pajzsal a gyártótól rendelhető! Gázkar első ránézésre nem solexé!

 

Üdv: Papp mIhály

Előzmény: apika2 (2415)
bulldogger Creative Commons License 2019.02.03 0 0 2416

 

 

Sziasztok! Régóta van Solexem, és volt jópár. Soha nem éreztem veszélyesnek. Ellenkezőleg! Nagyon jó filing. Most egy 1700-as van 60éves , és nyáron szinte mindennap megyek vele. Van pár motorom 3kerekű ,van robogóm,van segéd motorom stb, de a Solex a “legszabadabb”

apika2 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 2415

Köszönöm szépen, hogy itt lehetek. Első lámpa, gázkar, és a csomagtartó hátulján lévő összekötő műanyag idom. Ezekre lenne szükségem  

Mihály Papp Creative Commons License 2019.01.26 0 0 2414

Hali ! Üdv a solexesek között!

 

Mire lenne szükséged a motor burkolaton és a lábtartó gumin kívül?

 

Üdv.

Előzmény: apika2 (2413)
apika2 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 2413

Szép jó napot kedves Solex tagok. Tulajdonosa lettem egy Solex velosolex 5000 mopednek 1975 évj. Egy - két apróság hiányzik róla. Esetleg lenne valakinek alkatrésze eladó? 06308681772 vagy madmax34@gmail.hu  Köszönettel Dobány Imre. 

Kempingez Creative Commons License 2019.01.19 0 0 2412

Vagy inkább felhagytunk vele, magam is évekig használtam kerékpárra szerelt Solex motort. Majd később a Trotilex rollert,  amellyel élmény közlekedni, szinte semmihez sem hasonlítható, cserébe igen balesetveszélyes, gondolok itt egy defektre, többször csak a több évtizedes motoros rutin, és a szerencsének köszönhetően nem lett nagyobb baj belőle. Egyébként semmiféle roller, hajtsa bármi, nem minősül közlekedési eszköznek. Elvileg, forgalom elől elzárt területen használható. A kerékpárra szerelt Solex motor sem jogszerű, vagy szabályos, házilagos összeépítés tilos, nagyjából több mint három évtizede. De ettől eltekintve, ha egy normál montenbikera szereljük a motort, az eredeti fék már kevés lehet. A végsebesség minimum duplázódik. A másik gond, a gumiabroncs gyors kopása, ez is érthető, nem a speciális dörzskerékhez valót használjuk. A motenbike szabadonfutó racsni sem bírja hosszútávon az állandó racsnizást. 

Kissé jobb a helyzet, ha komplett gyári motoros Solex kerékpárod van. De jó tudni, hogy segédmotoros kerékpár kategóriába tartozik, tehát biztosítás, jogosítvány, és bukósisak kell hozzá. 

Magyarul, ezek nélkül kissé macerás is lehet vele a közlekedés. Mondjuk sisakban meg röhejes, mégis csak egy kerékpár. 

 

Mihály Papp Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2411

Kétségbe vagyok esve: kihaltak a solexosok!

 

Mihály Papp Creative Commons License 2018.12.25 0 0 2410

Minden Solex szerető barátnak kellemes ünnepeket kívánok!

 

 

Sihuhu Creative Commons License 2018.10.01 0 0 2409

Az AC-pumpában a felső szelep (is) üveggolyó. Nem illik elhagyni, mert akkor biztosan nem fog indulni.

Előzmény: Jaguar949 (2408)
Jaguar949 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 2408

Nem vagyok szakember, csak logika alapján az üzemanyag rendszert is át kéne nézni (szűrők, csövek,fúvókák, AC membrán).

Üdv:

Előzmény: Val Leftly84 (2407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!