Hello!
Nekem az OTPnél van számlám, de nagyon nem vagyok megelégedve velük. Gondoltam, hogy átmegyek a CIBhez, mert róluk még nem hallottam rosszat, igaz lehet, hogy ez csak véletlen...
Aki esetleg használ CIB bankot az mondja meg, hogy mennyire jó, jobb-e az OTPnél, magyarul nem esek-e csöbörből vödörbe, ha bankot váltok? Ja, lakossági számlám van.
Kösz!
Na igen, csak minthogy ők sem méltóztatnak tetszőleges mondjuk max. 15k-ig pl. 100-zal osztható összegek feltöltését lehetővé tenni
Itt azért van némi előrelépés, nem tudom, mióta él, de a Vodánál feltalálták a teszőleges feltöltést:
"Egyéni összeg - 1 000 és 99 999 Ft között."
"úgy én se lennék köteles a felesleget az egyenlegemen tartani. Természetesen más prepaid előfizetőnek sem lehet "átutalni" a számlájára."
A prepaid hajnalán volt "egyelegátadás" lehetőség, legalábbis a Pannonnál biztosan. Nagyon praktikus volt, mert az ember rátöltötte mondjuk a riasztó kártyájára az egy évnyit élesítő pénzt, és mivel a riasztó nem használ el sokezret, átküldhette utána a pénz nagyobbik részét másik kártyájára vagy a kölkének vagy akárhova. Igen ám, de ezzel kvázi "ingyen" élt az a piszok kártya a riasztóban, ezt meg kellett szüntetni.
(Mondjuk a riasztó kártyájának "ingyen" életben tartására még ma is létezik mód. Azt találtam ki, ilyenkor év elején teszek rá pénzt, ezzel egy évig megint él a kártya - és onnan arról a káryáról veszek meg egy megyematricát az autóra... Marad rajta párszáz forint, dolgozhat a riasztó, és "ingyen" meg van hosszabbítva egy évre a kártya érvényessége. És nem halmozódik fölöslegesen a pénz ott a riasztóban.)
Netbankból töltöttem yettelre pénzt. Eddig ez úgy ment (jávásból szoktam), hogy azonnal megérkezett a telefonra. Most - semmi. Várok, semmi. Csetelek yettellel, aszongya: "3 munkanapon belül tudjuk biztosítani, hogy a feltöltés megérkezik."
Mondjuk úgy, hogy sok köze nincs a netbankhoz. Én is mindig onnan töltöttem fel és volt, hogy csak 36 órán belül írták jóvá. Emiatt kétszer is feltöltöttem, utólag kiderült, feleslegesen. Azt már meg se említem, hogy az egyenlegbe ragadt pénzek halmozódnak és semmi értelmesre nem lehet elkölteni. Nincs autóm, nem is akarok venni, tehát ott kezdődik, hogy az autópálya-matrica meg a parkolójegy eleve kizárt, nem lottózok és nem is tudom van-e még más, lényeg hogy nálam egyik se opció. És nem, nem akarom sem hordozni, sem megszüntetni a számot. Valamelyik okostojás azzal érvelt, hogy a feltöltött egyenleg gyakorlatilag már elköltött pénz. Mondom tényleg? És akkor hogy tudod mégis a "már elköltött pénzt" korlátozottan újra elkölteni? :D
A másik érv az volt, hogy azért nem konvertálható számlapénzzé (ha pl. mondjuk egy részét át lehetne utalni bankszámlára), mert akkor a szolgáltató bukna rajta meg hogy a feltöltéssel újabb jogot veszel egy évre. Na igen, csak minthogy ők sem méltóztatnak tetszőleges mondjuk max. 15k-ig pl. 100-zal osztható összegek feltöltését lehetővé tenni, úgy én se lennék köteles a felesleget az egyenlegemen tartani. Természetesen más prepaid előfizetőnek sem lehet "átutalni" a számlájára. Még annak is több értelme lenne, hogy akinek kevés pénze van vagy mondjuk diák és nem tojja a pénzt nonstop, biztos jól jönne neki egy-két ilyen feltöltés, akár vadidegenektől is.
És persze a mobiltárcás megoldások sem arról szólnak, hogy elmégy a boltba és te majd a mobilegyenlegedből fizeted a vásárlásod, hanem a hozzárendelt bankkártyákról.
Klasszul meg van ez oldva, olyan, mint a Paypal, (sőt, ez talán még rosszabb) ha egyszer oda bekerül valami, nehéz szívás meg körülményeskedés nélkül kivenni onnan.
hé, mindjárt ki leszel hajítva (a jávás se szólt), hanem kidob.
Igen, szerintem írtam is korábban, hogy nemcsak ekkor dob ki, hanem akkor is, ha új lapon próbálod az aktuális lap linkjeit megnyitni. Mondjuk kíváncsi lennék, hogy duplikálásnál mit csinál, de sejtem, hogy akkor is kidob. De ha valami miatt esetleg mégsem dobna ki ilyen esetben, akkor is végig kéne kattintgatni az összes duplikált lapon, hogy hova szerettél volna onnan továbbkattintani. Ez hasonló, mint anno volt a felvi fórum javascript linkekkel. Amíg nem volt rá plugin, addig csak az adott lapon és adott ablakban nyithattál meg másik fórumtémát és masszívan kellett használni a vissza gombot. Vagy ha mondjuk 8 fórumtémát akartál megnyitni külön lapokon, akkor vagy felraktad a plugint és csak középső klikkelni kellett, vagy 8 példányban meg kellett nyitni a topicoldalt és egyesével megnyitogatni a 8 lapon a különböző témákat.
Arról az aprócska tényről nem is beszélve, hogy valószínűleg kliens oldalon a javascript linkek nyitogatása több procit és ramot igényelt, mintha direkt linkekkel meg lehetett volna nyitni bármelyik topicot új lapon.
Na ilyet se izéltem még. Netbankból töltöttem yettelre pénzt. Eddig ez úgy ment (jávásból szoktam), hogy azonnal megérkezett a telefonra. Most - semmi. Várok, semmi. Csetelek yettellel, aszongya: "3 munkanapon belül tudjuk biztosítani, hogy a feltöltés megérkezik." Ez WTF már??? Aztán az derült ki, bárhonnan töltve is csak 3 napon belül garantált. Na lehet, ez mindig így volt, de hogy mindig bárhonnan azonnal megérkezett, az biztos.
Más. Tudnám ütni, amíg mozog, aki már a jávásnál is, de most a netesnél is 5 perces kihajítási időt állított be. Rohadjon meg a neve napján az ilyen. Hogy egy kicsit más dolga van az embernek, és lehet újra bejelentkezni. És nem, nem szól, hogy hé, mindjárt ki leszel hajítva (a jávás se szólt), hanem kidob.
Na kiegészíteném a bug reportot annyival, hogy még akkor sem jeleníti meg a kedvezményezett számlaszámának utolsó négy jegyét, ha arra nyomsz, hogy elmented az utalás adatait későbbre és ezt az elmentett utalást szeretnéd folytatni. Akkor a tokenes résznél az általam linkelt képhez hasonlóan nem mutatja a kedvezményezett számlaszámát.
Szóval hard token esetén, semmi értelme elmenteni egy utalás adatait későbbi felhasználásra, mert nem fogod tudni elküldeni. LOL
Aki nem ragaszkodik a CIB-hez, ERSTE-nél is van 3 év ingyenesség. Bankmonitoros szintén. Nincs érdekeltségem, CIB-es vagyok, de aki árérzékeny az átgondolhatja :)
Ja meg az is poén, amikor közlik pl. bankmonitorék, hogy bankmonitoros CIB ECO-val milyen fantasztikusan jól jársz, csak elfelejtik megemlíteni, hogy legfeljebb csak akkor, ha még nincs a CIB-nél számlád. :)
Én is gondolkodtam már rajta, hogy lemondom a kártyát, csak akkor feszt utalgatni kéne másik számlára. Az egyiknél pl. majdnem 2k-val kevesebb a kártya éves díja, a másiknál meg nincs is a kártyának éves díja. :DD
"a bankmonitoros és egyéb önjelölt banki szakértők megaszongyák, hogy az ügyfelek ostobák..."
Igen, egyetértek azzal, amit írsz. A CIB online már cirka két évtizedes konstrukció. A havi 705 forinttal nekem a "legdrágább" számlacsomagom. A másik kettő is még az előző évtized elején nyílt. Debit kártám azért nincs a CIB-nél, mert az is "drága".
A családban annó próbáltam több embert rábeszélni, egyet sikerült.
Egyébként ma is vannak hasonlóak, csak nagyobb összegű havi jóváírások kellenek. A Granitnál havi ezerért van kb. a cib online-nak megfelelő szint.
Szerintem akik ehhez hasonló fórumokon írnak/olvasnak, azok valószínűleg ebben a témában tájékozottabbak, tudatosabbak. Rájuk nem feltétlen érvényes az idézett megállapítás.
Nem akarom, csak arra reagáltam, hogy semmi értelme nem lenne annak, hogy mérgemben, amiért ilyen xarul működik a webes felület a javáshoz képest, felmondjam, mert ilyen számla többet nem lesz.
Ezért vannak csapdába csalva az "online-os" ügyfelek és akkor ilyenkor tetszenek azok a kis poénok, amikor a bankmonitoros és egyéb önjelölt banki szakértők megaszongyák, hogy az ügyfelek ostobák, mert többet is spórolhatnának ha bankot váltanának. Nyilván van az a réteg, aki leszarja, de van egy másik is, aki tudja, hogy jó csomagban van és ostobaság lenne váltani. Nekem is mellette csak "ingyenes" számlák vannak.
Nem xarom a pénzt, hogy minden banknál legyen lehetőségem "eljátsszani", hogy az a fő számlám és több százezres jövedelmem van. Cserébe azért, hogy ingyenesen vagy nagyon kedvező díjakért bankolhassak.
A másik probléma, hogy ugye kritikákat a honlapos verzióról nem lehet olvasni, max. itt, ha mi leírjuk, minden más kritika a mobilappra vonatkozik a Play Store honlapján.
Egyébként meg gondolom az embereket általában nem érdekli, hogy mennyire csilli-villi egy netbank. A funkcionalitás a lényeg meg a könnyen kezelhetőség, nem a design. De ha a design a könnyen kezelhetőség rovására megy, lásd új cibes netbank, akkor azért mégse annyira mindegy!
Az az alapvető probléma, hogy pl. nekem teremtettek egy patthelyzetet, ami egyúttal egy "rablánc" is. Az online nevezetű számlacsomagban az utalások, beszedések ingyenesek, tranzakciós illeték sincs. Viszont mivel kivezették, ha ezt megszüntetem, akkor nincs visszaút. Az ECO-val meg rosszabbul járnék.
Ja meg ilyenek, hogy törlöm vagyis törölném a megbízások listájából az egyik meghiúsult átutalást és nem lehet. Mert nem frissül le az oldal, látszik, hogy felfogja mit akarok és aztán már azért nem csinál semmit, ha újra és újra a törlést választom, mert valójában már nincs is ott. Ha lefrissítem, egyből eltűnik.
Ja a másik kedvencem ezt az anomáliát figyeljétek:
Tegyük fel, hogy két különböző banknál van számlád, a kettőnél egyezik a számlatulajdonos neve.
Ha CIB-ről utalsz így magadnak, akkor a névegyezés miatt jön a meglepi ablak:
Hát ez azért vicces nem? A számlaszám csak 2×8 jegyből áll, de ez érdekes módon csak akkor nem akadály, ha a számlatulaj neve a cibestől eltér. Ha egyezik, akkor nem írja oda a számlaszám utolsó négy jegyét és ki sem emeli. :DD
Ami inkább poénos az az, hogy miért kellett a hard tokennel az átutalást így megbonyolítani. A régi javás netbankban elég volt a 2-es Sign gomb, PIN, OK, leírom a számot a képernyőről a tokenbe, OK, aztán visszaírom, amit generált.
Most meg 3-as Pay gomb, PIN, OK, számlaszám utolsó 4 jegye, OK, összeg, OK, OK és generált számot beírom.
Meg az is érdekes, hogy pl. az átutaláskor, de a netbank bármelyik másik részében is, nem a lényeg van kiemelve, nagyobbal írva, hanem a lényegtelen hülyeségek. Engem meg az egyszeri, nem több tíz milliókkal gurigázó állampolgárokat hol érdekel, hogy mennyi maradt az 500 millió forintos átutalási limitből? És az van feljebb.. az utalás közleménye meg a részletek mutatása alá eldugva.
Vagy pl. bankkártyáknál minek mutat számlaegyenleget, ha a kártyainfókra vagyok kíváncsi, akkor nem a kártya mögötti számla egyenlege érdekel, hanem maximum a hozzátartozó számla száma.
Meg pl. utalásnál a feladó neve meg számlaszáma (OK, akinek több számlája is van, annak fontos lehet), de akkor legalább opció lenne ezek elrejtésére. Nekem is van elkülönített kártyaszámlám, de arról nem lehet utalni. Tehát egyértelmű, hogy tudom mi a nevem meg hogy melyik számláról indul a pénz.
Ajánló hülyeségek, bank telefonszáma, chat gomb, devizaváltó. MINEK? Legalább azokat el lehetne rejteni a beállításokban, amiket az ember nem használ, nekem pl. felesleges a hitelek meg a hitelkártyák menüpont is.
A régi kártyás vásárlási meg kp.felvételi limiteket átveszi, de csak fix összegekre lehet itt az újban módosítani. Míg a régi javásban az elmúlt kb. 8-10 évben bármilyen 1000-rel osztható összeget be lehetett írni.
Meg régi átutalásokhoz tranzakciótípusnak átutalást ír, míg a mostaniakhoz csak annyit, hogy egyéb terhelés. Ez eléggé összezavarhatja az embereket.
Ja igen, ez meg a másik! Miután a tabos (lapfüles) nézetet sikerült a javással együtt megszüntetniük, azt gondolná az ember, hogy akkor bizonyos infókat itt most egy új böngészőlapon néz meg. Na mihelyst ezt megteszed az egész netbankból kidob. Persze mondanom se kell, hogy abból is, ahonnan új lapokat nyitottál, csak ott nem azonnal dob ki, hanem bármilyen műveletre/kattintásra.
Ennyire ne legyen már paranoiás a készítő, hogy ha egy böngésző egyik lapfülét megbízhatónak találja, akkor egy 2.-at vagy 3.-at nem. Feleslegesen van agyonbonyolítva.
Amit eddig mondjuk max. 5 perc alatt elintéztem a javásban, az most min. 10 percig tartott, részben a keresgélés miatt, részben meg a fent említett mizéria miatt.
Ja és ami rendkívül idegesítő az egész felületben, hogy egy-egy tétel alatt-felett-mellett rengeteg a felesleges hely. OK legyen valamennyi hely két tétel közt, de ne ennyi! Minek ez a rakat szabad fehér tér? Legyen már testreszabhatóbb vagy ha másképp nem megy, a user is adhasson hozzá css sablonokat. :DD