Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2020.02.24 -5 2 16989

Nem tudom, de a Croatia az ne legyen már Crotia a BUD Linkedin megnyilvánulásaiban.....avagy fidess trója legalább basic English-t megtanulhatott volna, mielőtt posztol. (Szegény Hardy, még ő hívta fel a figyelmet a correct spelling-re a kommentekben...)

 

De persze tessék bátran erre is sorosozni. Ha más nincs....

Előzmény: Grimdruid (16983)
Zagara Creative Commons License 2020.02.08 0 0 16988

Készek végrehajtani bármilyen szükséges lépést a mostani járvány miatt, de a reptér nem kezdheti el magától zaklatni az utasokat. A kormánnyal és fővárossal jó a viszonyuk, és teljesen a levegőbe beszéltek Tarlósék, amikor egy új reptér lehetőségével puhították volna őket. 2-300 méterre lesz az új vasúti megálló, ami négy-öt év alatt elkészülhet. A zaj ellen próbálnak segíteni, de egy reptér zajjal jár, különösen, ha valaki közel lakik hozzá. A taxisok nyomulásának egyszerűen nincs helye a reptéren, a drónozók pedig talán nem is tudják, milyen veszélyt okozhatnak. Rolf Schnitzlerrel, a Budapest Airport vezérigazgatójával interjúztunk.

 

https://index.hu/gazdasag/2020/02/07/interju_budapest_airport_rolf_schnitzler/

martinaxe7 Creative Commons License 2020.02.03 -1 0 16987
Előzmény: Grimdruid (16986)
Grimdruid Creative Commons License 2020.01.15 -1 3 16986

Taxist vert a Budapest Airport által szerződtetett magán biztonsági cég munkatársa

https://youtu.be/fZG1Q1DDWFQ

 

A taxishiénák reptérről történő kiszorítása céljából szerződtetett biztonsági szolgálat egyik munkatársa fizikailag bántalmazta az egyik budapesti taxitársaság gépkocsivezetőjét a repülőtéren. A megvert taxis utasért, rendelésre érkezett a reptérre.

Grimdruid Creative Commons License 2020.01.13 -1 1 16985

Január 15-én reggel nyit az új fapados terminálrész 1 járattal, majd 16.-án, 17.-én 6-6 kapuval fog üzemelni.

Előzmény: md11 (16984)
md11 Creative Commons License 2020.01.12 0 1 16984

Január 15-én reggel nyit az új fapados terminálrész 5 kapuval

Grimdruid Creative Commons License 2020.01.04 -2 3 16983

Ért hozzá? Ugye nem a soross média (MDIF) ex-munkatársára gondolsz?

Előzmény: Utas2 (16982)
Utas2 Creative Commons License 2020.01.04 -7 0 16982

Érdekes. Mármint az, hogy a fidess trójai falova (katika) mellé egy 444-es zsurnalisztával kompenzálnak. Mondjuk, legalább az egyikük ért a sajtóhoz....

Előzmény: Grimdruid (16979)
giornalista Creative Commons License 2019.12.27 -3 0 16981

kollégától, néhány napja voltam nálunk

Előzmény: KozO (16980)
KozO Creative Commons License 2019.12.27 -1 0 16980

Honnan hallottál erről a 6 milliós számról? A napi átlag 16,500 fő utasforgalmat kicsit soknak tartom, ennek a fele is csoda lenne.

Előzmény: giornalista (16978)
Grimdruid Creative Commons License 2019.12.23 -2 0 16979

Laci több mint 10 éve a BUD-nál van. Jelenleg Albert Ákos (a 444-től) és a kormányzati tapasztalattal is rendelkező Valentinyi Katalin áll a kommunikáció élén.

https://novekedes.hu/hr/valentinyi-katalin-a-budapest-airport-kommunikacios-vezetoje

Előzmény: V.Gy. (16974)
giornalista Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 16978

most 6 millióra tervezik. az, hogy mi volt 15 éve, nem igazán releváns. nem csak az épületen, hanem a technikán is múlik, hogy hány utast tudnak kezelni.

Előzmény: Pitta2 (16977)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.23 -3 0 16977

Hova lett a hajnali hozzászólásom. Tálaltam egy a fapadosok miatti újranyitásról egy cikket. Ott 2,5 millió utas kapacitást írtak. Pici

Előzmény: giornalista (16976)
giornalista Creative Commons License 2019.12.23 0 0 16976

tehermentesítést jelentene a 2-re, ha csak 2-3 millió utast elvisz, az is óriási előrelépés. 

 

illetve a képek nem mondanak semmit. belső burkolatokat látunk rajta. igen, azok szépek, hiszen az épületet folyamatosan használták. de egy repülőtérhez "picit" más is kell, mint szép belső burkolatok :) és abból viszont sehogy sem áll az 1-es. picit én is kérdezősködtem most, nem túl rózsás a kép, ahogy hallom. iszonyat pénzbe lenne újranyitni. nem biztos, hogy megéri majd, bár a további bővülés T2-n nehezen képzelhető el. 

Előzmény: Pitta2 (16975)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 16975

Az állapot szép, a méret nagyon pici. Nyitható, de nem jelent valódi kapacitásbővítést. Arra a 2C/3-s terminál lenne a megoldás.

Előzmény: Geodo (16969)
V.Gy. Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 16974

akkor most ki a repülőállomás szóvivője?

 

Passz, de ma többször is mutatták, mármint nyalatkozott is, az m1 Híradóban ez az (általam még sose látott) ember, Kurucz László, mint "kommunikációs vezető, Budapest Airport":

 

erre tessék, 22:31-től beszél

Előzmény: altset (16973)
altset Creative Commons License 2019.12.21 0 0 16973

Írtam, hogy amatőr vagyok. :-)

Különben, korábbi bejegyzésemre utalva: akkor most ki a repülőállomás szóvivője?

Mert szegény Hardy is néha (havi fizetésért) füllentett, vagy nem bontotta ki az igazság minden fonalát, de legalább ott állt és tudtuk hogy ő az.

Volt egy arc.

Valami megváltozott.

A parkolóház se épül, meg a vasút se.

Na de nem szeretnék ott patanyom lenni ott, ahol mamutok csatáznak, csak úgy megkérdeztem így fórumilag.

Előzmény: KozO (16972)
KozO Creative Commons License 2019.12.21 0 0 16972

Ezek nagyon szép gondolatok, de a cikkben utasbiztonságról van szó nem pedig útlevél ellenőrzésről.

Még csak most töltöttem a 20-at s, papírom is van róla. :)

Előzmény: altset (16971)
altset Creative Commons License 2019.12.20 0 0 16971

Kicsit elnagyolva általában úgy működik, hogy arc alapján azonosítják a kedves utast, akiről a járatra jelentkezéskor felvételt készítenek, ehhez hozzárendelik az útlevelét, beszállókártyáját és egy személyes kódot, így egyetlen ellenőrző ponton sem kell dokumentumokat felmutatnia a repülőgépbe való beszállásig.  Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos útlevél-ellenőrzés, a folyamat az arcalapú azonosítással 10 másodperc alá csökkenthető, a megbízhatósága pedig jelenleg 98% felett van. A határőrség elvileg semmilyen más adattal nem köthetné össze a rendszerből származó információkat, a fényképet és adatokat nem nyomkövetésre, hanem kizárólag azonosításra kellene használni. De hát a mai világban ugye...

Én 30 év ferihegyi szolgálat után nyilván már csak műkedvelő (amatőr) vagyok ebben a témában, remélhetően te már vagy ennyi éves. :-)

Előzmény: KozO (16970)
KozO Creative Commons License 2019.12.15 0 0 16970

Nem tudom ki mondta neked, hogy Ferihegyen vezették be, vagy tesztelték először. Igaz, hogy mi már a második garnitúrán is túl vagyunk sőt,  még élesben is ment a teszt és még van hátra néhány, de "ki tudja, én sem tudhatok mindenről" (by Gio) lehet mégis ők lesznek az elsők, időutazásban biztosan.

https://airportal.hu/a-jovo-utasbiztonsagi-ellenorzesi-technologiajat-teszteli-helsinki-repulotere/

 

Örülök hogy legalább itt megvan a színvonal, legalábbis ami a tippeket és találgatásokat illetni semmi nem változik.

Előzmény: altset (16966)
Geodo Creative Commons License 2019.12.15 0 2 16969

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de az az állapota nem tűnik alkalmatlannak az újranyitásra.

 

 

áim Creative Commons License 2019.12.06 0 1 16968

Hátha valakinek jól jön:

 

"🎅MIKULÁS AJÁNLAT🎅: KEDVEZMÉNYES AJÁNLAT A HOLIDAY PARKOLÓBAN!

Ho-ho-ho, a Mikulás alacsony parkolóárakat hozott! ❗csak 600 Ft/nap❗
Foglaljátok le parkolásotokat MA online a https://www.bud.hu oldalon és parkoljatok kedvezményes áron!
Az ajánlat Holiday parkolónkban, minimum 5 nap parkolás foglalása esetén érvényes.
Utazási időszak: 2019. december 6. - 2020. február 28-ig. (kivéve 2019. december 21. és 2020. január 2. között)
Foglalás: CSAK december 6-án!

➡️Akciós kód: BUDSanta19⬅️"

R2R Creative Commons License 2019.10.28 -5 0 16967

Kb ennyi kellett volna: jó hogy könnyebb/gyorsabb/egyszerűbb lesz itt is, schipolon már használják egy ideje. E helyett meg lett hogy, sőt ez meg az van mit kell menőzni hogy ultramodern. Érdekelne, mert tényleg nem tudom, hol van még ez a szabvány.

Mellesleg vannak tesztelés alatt mindenféle rendszerek, amik az eu terve szerint kötelező lesz majd, ezeket beszerzik a repterek, próbálják melyik jobb. 

A kedvencem viszont csak a szokásos, kioktattak (néha biztonsági szabályokból, most épp) terrorizmusból...

Előzmény: altset (16966)
altset Creative Commons License 2019.10.28 -1 1 16966

Szerintem ez sima tényközlés volt, én nem találtam benne semmi fikázást. Az megint csak tény, hogy a világ nagyobb és tőkeerősebb aerodromjain például már használják a biometrikus arcfelismerő rendszereket. (Ezek lehetővé teszik, hogy az utasoknak az ellenőrzés során ne kelljen megmutatniuk az okmányaikat, vagy a beszállókártyájukat. Egy képalkotó eszköz ugyanis rögzít róluk egy képet, igazolja személyazonosságukat, majd a rendszer másodpercek alatt tájékoztatást ad arról, hogy jóváhagyja-e az utas beszállását.)

Egyszer majd Ferihegyen is lesz, de attól még a tény tény marad, ha máshol előbb volt. A propaganda persze néha szívesen kiált hurrát, és hát valljuk be, örülni is kell minden új fejlesztésnek. Jut eszembe a PR-ről: Hardy Mihályt legalább ismertük, akármit is mondott akármikor éppen. De meg tudná valaki mondani, ki most az utóda? Én történelmi okokból ma is érdeklődve nézegetem a sajtót egykori munkahelyem miatt, de speciel én nem tudom. Biztosan bennem van a hiba.

Előzmény: Utas2 (16964)
R2R Creative Commons License 2019.10.28 -5 0 16965

Frusztrált biztos nem vagyok, max te, mert az értő olvasás kimaradt, mármint hogy megtaláltad a lényeget. Biztos lehetsz benne, sokkal többet tudok mint te csak gondolnád. Schipol=Farouk nem alma körte, hanem schipol... 

amire te gondolnál, ha utánaolvastál volna, az Mogadishu. Ha már alma körte. További boldog utazást.

Előzmény: Utas2 (16964)
Utas2 Creative Commons License 2019.10.28 0 1 16964

Látom, dolgozik a gondolkodás nélküli frusztráció....

 

1. Nem kritizáltam az UB-t BUD-on (söt, ha esetleg jobban olvasol, akkor több utóbbi bejegyzésemben is pozivan írtam rólatok)

 

2. Az egyszerüen tény, hogy ezt a technológiát máshol már régebb óta használják. Mintahogyan a pl. az önkiszolgáló check-in pultok is hamarabb terjedtek el máshol, mint BUD-on. Vagy a saját csomagfeladás. Be lehet állítani világraszóló újdonságnak, de ez max a Hegyeshalom-Záhony által határolt térségben az. És én pusztán a tényt írtam - nem minösítettem (pedig lehetne, elnézve a BUD PR-alakulatát.....)

 

3. Az általad "érvként" felhozott terrortámadás 2009. decemberben, tehát majdnem 10 éve történt, ráadásul - ha vetted volna a fáradtságot és utánaolvastál volna, bár gondolom, ezt azért leoktatják az UB-n - az illetö az alsónadrágjába varrt 80g, por alakú PETN-t akart meggyújtani. Szóval körte és az alma esete.

 

4. Érdekességként megjegyzem, hogy mivel rendszeresen utazom AMS-ba is, ott az átlagnál többször kapok másodlagos ellenörzést (BUD-on még egyszer sem), a múlt héten pont egy ilyen gépen szúrták ki.....az Andokból hozott szuvenír sót.... de alsógatyába varrt cuccokkal még nem és ezután sem próbálkozom, szval nincs véleményem.

 

További felelös fórumozást.

 

Előzmény: R2R (16961)
malazs Creative Commons License 2019.10.27 0 0 16963

punt=pont*

Előzmény: malazs (16962)
malazs Creative Commons License 2019.10.27 0 0 16962

Right!

 

Számtalan dolog van amibe simán bele lehet kötni BUD-on (infrastruktúra,land side,építészeti megoldások,stb) viszont punt a szeku és az útlevélkezelés az ami hatalmasat fejlődött és azt kell mondjam hogy nem sok kivetnivalót találni benne.

 

Le kell jönni Debrecenbe, ki kell próbálni az itteni UB ellenőrzést, kb Phenjanban képezhették őket, itt még a vasbeton is folyadéknak számít. Öngyújtó max 1 vihető át, mikor megkérdeztem hogy mi az a dolog amit 2 öngyújtóval meg lehet csinálni,de egyel nem, az volt a válasz hogy ez a szabály.

Előzmény: R2R (16961)
R2R Creative Commons License 2019.10.27 -2 3 16961

Szuper. Ez az a schipol ahol Farouk Abdulmutalab utazott, igaz? 
Tényleg megfogtad a lényeget. Én vagyok a hülye hogy még néha benézek az index fórumokra.

Előzmény: Utas2 (16960)
Utas2 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 16960

Ezt az “ultramodern”technologógiát kb. 2 éve használják Schiphol Amszerdamban, ahol sem a laptopot, sem pedig a folyadékot nem kell kipakolni (non-schengeni szeku, illetve tranzit).

 

 

Előzmény: R2R (16959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!