NAV inkasszó: 2 hete szerdán kaptam 418000ft inkasszót a nav-tól. Megjegyezem, a bevallástól számított 5 munkanapra!! A cégnek 3 bankszámlája van, mind a 3ra kitette. Előszor elvitt 2szer 418-at örjöngtem de nem tudtam mit tenni, majd csütörtökön a 3. számlámról is lecsapta. Az már csak hab a tortán hogy Ip. adó is mellé állt 500-al.
Ha jól értelmezem a dolog, akkor olyan vállalkozást szeretnél, ami leginkább szolgáltatást végez. A befizetendő ÁFA csökkentésére ez esetben felhasználhatók a szolgáltatás nyújtásához felmerült költségeid ÁFA tartalma. Egy jó könyvelő segít eldönteni azt, hogy milyen költség lehet ez és mi nem. Ennél tovább egy induló kis cég esetében nem érdemes menni az ÁFA témában. Pár általános tanácsot is adnék:
Egy jó könyvelőre ne sajnáld a pénzt. 1-2 APEH (NAV) bírság és meglátod, hogy az olcsó néha drága tud lenni. Ide kapcsolódik még, hogy mindenképpen kössél írásos szerződést a könyvelővel, amiben pontosan le van írva a felelősség kérdése. A könyvelő irodáknak van felelősség biztosításuk. Amelyik meg nem vállal felelősséget a saját hibás károkért azt messze kerüld el.
Nyilván van egy elképzelésed a cég havi bevételét illetően. Ami valószínűleg túl optimista. Amit kiszámoltál, az egészen biztos, hogy nem fogja tudni minden hónapban produkálni a cég. Ne feledd, hogy a nehezebb hónapokat is át kell vészelni valahogy és ilyenkor is vannak bőven költségek.
A cég számláján mindig tartsál legalább annyi pénzt, hogy ha semmi bevétel nem érkezik rá, akkor is tudod fizetni a következő hónap kiadásait. Tehát semmiképpen ne ürítsed le olyan címszóval, hogy nemsokára úgyis átutalják a munkáért a pénzt. Mert meglátod lesz olyan, mikor nem jön a pénz, hiába járt le a fizetési határidő.
Készülj fel váratlan kiadásokra. Egy NAV inkasszó még egy nagyobb céget is simán romba dönt, hát még egy kicsit. Hiába van neked igazad, míg ezt bebizonyítod a céged tönkremegy, ha nincs tartalék.
ÁFÁ-t ne igényelj vissza. Elvi lehetőséged megvan rá, ha adottak a feltételek. De nem javaslom. Inkább görgesd tovább. De a könyvelőd úgyis automatikusan ezt fogja tenni.
1. törzstőke felhasználható tárgyi eszköz beszerzésre? Mennyi törzstőkével érdemes indulni:?
-Természetesem igen, de vigyázz ne szaladj nagy tagi kölcsönbe vagy ha nyereségesen akarod csinálni a vállalkozást mindig emelj évente törzstőkét. Vagy növeld a pénztárad egyenlegét. Törzstőke: Ha kicsibe gondolkozol min. 500 e szükséges kft-be. Egyik nap be lököd a bankszámlára, másnap kicibálod.
2.Mennyire érdemes magamat bejelenteni? (nincs főállásom)
-4 óra minimál bér /jövő januártól 36000ft lesz a járuléka/
3. a például 500.000Ft + áfát számlázok havonta, akkor mennyi marad nekem a bejelentett fizetésemmel együtt?
-Ez értelmezhetetlen számomra :)) Mit is akarsz kérdezni?
4. Milyen költségeket tudok elszámolni a rendszeres internet előfizetésen, gépkocsi használaton kívül?
-Ami a működésedhez szükséges, illetve a cég fenntartásához mindent. Üz. anyag,tel. számla (bár ennek a 30%-át ki kell számláznod minden hónapban magadnak)
5. A bejelentett fizetésemen kívül hogy tudok kivenni pénzt a cég nyereségéből?
-A zsebedbe pakolsz (nem adsz számlát és zsebre teszed a pénzt :) )Vagy költség számlát teszel a cégbe akkora értékben, amennyit ki akarsz venni. De ezzel áfá-t is növelsz.
6. Hogy van az áfa? Hogyan tudom csökkenteni a fizetendőt?
A következő kérdéssel fordulnék hozzátok: 18 éves gimnazista diák vagyok. Pár hónappal ez előtt beugrott egy érdekes gondolat. Mi lenne ha webdesigner és/vagy fotósként "nyitnék" egy válalkozást. A kérdésem a következő: Milyen lépéseken kell átesnem ahhoz, hogy ezekben a körökben munkát vállalhassak? Csak az egyéni vállalkozás jöhet szóba? Amit tudok, hogy az egyéni vállalkozás "üzemeltetéséhez" bejegyzésre van szükség és egy erkölcsi bizonyítványra kb12000. Egyéni vállalkozóként még egy bizonyítványra is szükségem van vagy bármire ami igazolja, hogy képzettségem van róla. Van ezen kívül egyéb legális módja annak, hogy kereskedhessek a weboldalaimmal/fotóimmal anélkül, hogy felkéne mutatnom bárhol a nem létező képzésemet?
A cég telephelye az állandó lakcímemen lenne (nem itt lakom). A testvérem tulajdonában van egy lakás (másik városban és itt lakom), ide az ideiglenes lakcímem van bejelentve. Fióktelepet szeretnék erre a címre.
Kérdésem az lenne, hogy az állandó lakcímemen a rezsit hogyan tudom elszámolni költségként. A számlák ugye nem a cég nevére érkeznek.
A Fióktelep rezsijét is jó lenne elszámolni, hogyan lehetséges ez?
Egyáltalán meg tudom csinálni a fióktelepet ideiglenes lakcímre úgy, hogy nem az enyém az ingatlan és nem fizetek érte semmit?
Egy informatikai válalkozást szeretnék indítani Kft formájában. Rendszerüzemeltetéssel, szoftver fejlesztéssel, hálózat tervezéssel, számítástechnikai eszközök kereskedelmével (webáruház) és weblap fejlesztéssel foglalkoznék.
Van két ügyfél, akivel le tudok szerződni a cégalapítás után. Ez két kisebb cég rendszerének karbantartását jelenti. Innen szeretnék tovább lépni és új ügyfeleket keresni. Ezzel a részével nem is lesz probléma. Végzettség, szaktudás, gyakorlat, kitartás és tenni akarás meg van. Kellő ismeretség is a rendelkezésemre áll.
A gazdasági és vállalkzási ismeretek hiányoznak. Eddig erre nem volt szükségem. Nagyon fontos lenne, hogy ismerjem az alap dolgokat és a trükköket is.
Mi az, amire oda kell figyelni cég alapításakor és a működés folyamán?
Pl:
1. törzstőke felhasználható tárgyi eszköz beszerzésre? Mennyi törzstőkével érdemes indulni:?
2.Mennyire érdemes magamat bejelenteni? (nincs főállásom)
3. a például 500.000Ft + áfát számlázok havonta, akkor mennyi marad nekem a bejelentett fizetésemmel együtt?
4. Milyen költségeket tudok elszámolni a rendszeres internet előfizetésen, gépkocsi használaton kívül?
5. A bejelentett fizetésemen kívül hogy tudok kivenni pénzt a cég nyereségéből?
6. Hogy van az áfa? Hogyan tudom csökkenteni a fizetendőt?
Egyelőre ennyi, de biztosan lesznek még kérdéseim.
Sziasztok! Egy induló vállalkozáshoz gyűjtök adatokat, természetesen név nélkül. Jelenleg a piackutatás fázisában tartunk éppen ezért kérlek titeket, hogy töltsétek ki és osszátok meg minél több emberrel az alábbi kérdőívet, illetve másoljátok be ezt a kis szöveget is! Köszönöm!
...valamint ismét jelezném, hogy az egyéni vállalkozó KORLÁTLANUL, teljes vagyonával felel a vállalkozásért, ráadásul az EV-k presztizse ma már nagyon alacsony. Valamivel több költség, de érdemesebb egy Kft-t csinálni.
Egyrészt ha életvitelszerűen laksz a lakásban, akkor csak az rezsi egy bizonyos részét lehet elszámolni, itt kezdődik a dolog - mondjuk egy 3 szobás lakás esetén egyharmadát.
Bejelentkezni nem érdemes, csodálnám, ha a bérbeadó hozzájárulna. A telephely létesítéséhez és minden egyéb, a vállalkozással kapcsolatos művelthez szükséges a lakás tulajdonosának beleegyezése, addig szóba sem állnak majd Veled. A rezsiszámlák vagy a nevedre szólnak (ezzel kapcsolatban jelzem, hogy lakossági internetet nem nagyon lehet vállalkozás céljára elszámolni), vagy pedig a lakás tulajdonosa átszámlázza, vagy egy olyan bérleti szerződést kötsz vele, amely egy rezsiátalányt is tartalmaz. Ezt már el tudod számolni, persze ha kapsz számlát.
Az egész valószínűleg ott fog megbukni, hogy amennyiben a tulajdonos ezekhez hozzájárul, erősen adófizetési kötelezettsége keletkezik a lakás kiadás után, amit nem nagyon fog szeretni. Alaposan beszéld át ezt a történetet vele, mielőtt bármilyen papírt kitöltesz.
Talán nem a legrosszabb helyen teszem fel ezt kérdést :p
Egyéni vállalkozóként szeretnék ténykedni a jövőben. Szeretném költségként elszámolni annak a lakásnak a rezsijét (villany, net, gáz), amelyben albérlőként fogok lakni és ahol dolgozni fogok egyéni vállalkozóként.
A lakcímbejelentő lapon már elakadtam :)
Ha bejelentkezem erre a címre, akkor a "lakóhely változtatása" szükséges ehhez, vagy elég a "tartozkodási hely létesítése"? Ha a fenti ingatlan telephelyként való szerepeltetéséhez a cégbejegyzési eljárásban mondjuk elég a "tartózkodási hely létesítése", akkor még kérdés, hogy a rezsivel összefüggő számlák az én nevemre szóljanak, ahhoz elég-e?
megj.: És mi a fene az a "lakóhely létesítése" ??? mármint ha mindenkinek van lakóhelye kötelezően, és csak egy lehet, akkor ez mi?
Belebotlottam ebbe a topicba, és úgy érzem, volna, lesz nekem is hozzáfűzni valóm.
Dióhéjban magamról annyit, pénzügyi végzettségem van, illetve bejegyzett adótanácsadó vagyok. Huzamosabb ideje alkalmazottként, egy multinál dolgozom, de bennem is megérett a gondolat vállalkozás alapításába, esetleg betársulásba.
Bár még viszonylag fiatal vagyok, tanulmányaim, végzettségeim és eddigi szakmai tapasztalataim alapján amennyiben tudok, igyekszem segíteni.
Véleményem, meglátásom, hogy vállalkozóvá válni, egyedül lábraállni manapság nem, vagy csak nagyon nehezen lehet. Ismertség, múlt, rutin, vagy nagyon egyedülálló és versenytárs nélküli profil kell a biztosabb sikerhez. Ismerni kell a célpiacot, a belépési korlátokat, tudni kell tervezni, helyesen és gyorsan elemezni.
Én, ha úgy vesszük, pont ebből szeretnék majd megélni, kiegészítve az adótanácsadást - de ez egy másik történet.
Üzlethelyiség, alkalmazottak, reklám, berendezés + ha márkás cuccokat akarsz forgalmazni, szerződés a hazai képviselettel + árukészlet. Alsó hangon 5-10 millió az indulás. (Alsó hangon).
Segitsetek már nekem!!!Egy kisebb ruhásüzletet akarok nyitni, mi kell hozzá???Valami frankó divatos cuccokat akarok tartani az hol a fenébe szerzem be???Annyira kezdö vagyok !!!Valaki tudna nekem segiteni?? Köszi elöre is!!!
a főállásomat meg akartam tartani mindenképp, a járt meg a járatlan út, ugye...
egyébként igen, ha megjelenik, akkor teljes a boldogság, de számomra döbbenetes, hogy egy információs anyag összeállítása, egy hivatalos levél korrekt, egyértelmű és helyes megfogalmazása mennyi embernek feladja a leckét.
Az genyó egy meló tényleg, hogy kilincselni kell az újságoknál, mert amint kiderül, hogy eu-s projektről van szó, azonnal csak pénzért hajlandók szóba állni velem. Szar ügy, de mindenki a piacról él... Csak az onnantól már nem sajtómegjelenés, hanem fizetett hirdetés... az meg más elszámolás alá esik. Mindegy is, csak sajnos vannak olyan kevésbé népszerű, mondhatni a lakosság számára teljesen érdektelen témák, amiről az újságíró nem fog cikket lehozni (hiába adom át neki gyakorlatilag 99%-os állapotban...)
1. Ha van főállásod, eszedbe ne jusson feladni vállakozás kedvéért. A főállásban a munkaadó sok olyasmit kifizet, amit egyéni vállalkozóként saját magad után kell megtenned.
2. Lehet dolgozni állandó munkahely mellett vállakozóként, előnye, hogy a TB-t és az egyéb járulékok jó részét (de nem mindent!) nem kell megfizetned.
3. Beindítás: az Ügyfélkapun lehet kezdeményezni, ma már igazolványt sem adnak, majdhogynem elektronikusan lemegy az egész. Nem árt viszont egy könyvelő. Amíg van főállásod, addig nincs gond a fenntartással, amint viszont nincs, akkor már jobban észnél kell lenni, mert az első másodperctől kezdve ketyeg a TB :)
Kell még egy vállalkozói bankszámla is, nem adják olcsón, legalább havi 1-2000 forint a fenntartása, minimális pénzmozgással.
4. PR: ezzel kapcsolatban csak annyit: a sajtóközleményt nem megírni nagy valami, hanem megjelentetni....
Nagyon zöld vagyok a témában, olvasgatok, kutakodom, van egy rakás kérdésem, a vállalkozóvá válás még nagyon ötletszinten motoszkál a fejemben. Észrevételek, ötletek, tanácsok, bármire vevő vagyok.
Jelenleg egy önkormányzati cégnél dolgozom vidéken, leginkább adminisztratív munkakörben, de volt már dolgom pénzügyi, marketingkommunikációs és EU-s pályázatok lebonyolításával kapcsolatos kérdésekkel is. Ez idő alatt volt szerencsém belelátni, hogy bizony nem kis pénzeket lehet egy-egy projekt kapcsán lehívni olyan tevékenységek elvégzéséért, amelyek különösebb szakértelmet nem, sokkal inkább talpraesettséget, alapvető kommunikációs- és problémamegoldó-készséget igényelnek. (Gondolok itt elsősorban egy projekt PR-jának lebonyolítására.) Magyarul nincs kommunikációs végzettségem, de képes vagyok összedobni egy jó és használható, vállalható sajtóközleményt, illetve nem jelent gondot a partnerekkel való kapcsolattartás. Nyilván, a nyomdai feladatokhoz külső segítségre van szükség, de viszonylag sok feladat elvégzéséhez elegendő egy gép, egy internetkapcsolat és egy telefon, illetve a vonatkozó útmutatók alapos ismerete. Megfordult tehát a fejemben, hogy nagyjából ugyanazzal a munkával, amit most a munkaidőmből kell kihasítani a fenti feladatok elvégzésére, és ezzel a cégnek keresek pénzt (jutalék vagy bármi részesedés nélkül), azt megtehetném akár egyéni vállalkozóként, megbízási szerződéssel. (Persze, semmi nem garantálja, hogy az önkormányzat által elnyert pályázatok járulékos munkáit egyből nekem adnák, de jelen felállás szerint meg vannak elégedve a munkámmal, ezért gondoltam (lehet naivan), hogy akár ev-ként is számolnának velem. Többe úgyse kerülnék nekik, ezekre a feladatokra a pályázatban rögzített, fix pénzek vannak.)
Idegenforgalmi szakmenedzser képesítésem (OKJ) és egy alapszakos bölcsész diplomám van. Állandó munkahely mellett lehet dolgozni - alkalomszerűen - egyéni vállalkozóként? Mi a módja a beindításnak, fenntartásnak, milyen feltételei vannak? Egyáltalán, ilyen feladatok elvégzésére kell-e valahol rögzíteni a tevékenységi kört vagy ilyesmit? Nyilván ha könyvelni akarnék, illene olyan végzettséggel rendelkeznem, de ezek a PR dolgok (szerintem) inkább készségszinten számítanak. Vagy itt is mindenható a "papírom van róla, tehát értek hozzá..." ?
Ha valakinek vannak tapasztalatai, örömmel venném.
Amit Te szeretnél, azt úgy hívják, hogy kívánságműsor. Alapvetően főállású munkaviszony mellett aránylag minimiális a fizetnivaló akkor, ha épp nem csinálsz semmit, de azért akad.
Nos, a gondom a következő lenne: Főállású munka végzés mellett szeretnék vállalkozni, de csak alkalmi munkákat végeznék IT téren. Főként egyedi szoftverfejlesztéssel és weboldal készítéssel foglalkozok, foglalkoznék. A probléma az, hogy ez nem rendszeres munka lenne több okból kifolyólag... Valószínűleg évente minimum 2, maximum 50 munkám lenne. Viszont ezen munkák többségét cégeknek végeznem, szóval számlát kéne nekik adom. Az összeg eltérő lehet 30 e-től egészen 5-600ezerig. A kérdésem az lenne, hogy hogyan lenne az lehetséges, hogy ha van munkám akkor megcsinálom, számlát adok, befizetem a szükséges adót, de közbe békén hagynak? Szóval nem jár rám az Apeh és nem küldenek különféle számlákat és nem kell havonta vagy évente azért csomó pénzt kidobnom, hogy csak vagyok és nem csinálok semmit.
Szia ,köszönöm a segítséget! hogy még mire van még szükségem ez itt a lényeg ...(sárga váll-igazolvány & belföldi autómentői =GKI megvan) de valami köúti árufuvarozói A4 lap is kell (régen erre adták ki a sárga rendszámot {F endedély},ami már ugyan nem kell)de az engedélyt továbbra is ki kell kérni időszakosan ha jól tudom ,és kamarához is be kell lépni !? na és a zárolásról is szerettem volna kérdezni..de pontos ismeretek hiányában a kérdést sem tudom pontosítani
Szükséges a belföldi árufuvarozói engedély is. Az, hogy a tevékenységi körödben benne foglaltatik nem elég a továbblépéshez. Sőt, ha alkalmazottat veszel fel neki is kell, hogy legyen engedélye. amikor ez is meg van akkor lehet továblépni.