"hol melyik vezérlőben vannak mentve ezek a kilométer adatok?"
Mármint a vezérlés csere? Az sehol. A megtett km-t ki lehet olvasni a motorvezérlőből, van a VCDS-ben erre funkció. Ha a kmórát tekergetik is, többnyire az ECU-t nem piszkálják.
Szia! Kellemes Ünnepeket! Még olyat kérdeznék 1.9 pd tdi motorban mikor esedékes a vezérlés csere? Kocsi kintről van 220 van benne óra szerint. Nem hiszem hogy tekergették. Esetleg azt tudod e hol melyik vezérlőben vannak mentve ezek a kilométer adatok? Továbbá castrol márkából milyen olaj való bele? Köszönöm szépen sziíves válaszod!
Hát most megfogtál! Annyira nem szedtem szét hogy a vezeték tövét lássam. Minden a helyén csak a kar hátulját pattintottam le. Ép hogy a kapcsoló mechanizmus hozzáférhető legyen. De akkor hétvégén jobban megbontom, valahogy rá mérek a vezetékekre, szakadásra. Köszönöm addig is!
Szia! Ablaktörlő javítva cseréltem bontott másik párosra, most megy de a régi párost sem dobom még ki majd tisztogatom és hátha jó lesz még.Végűlis eddig működött csak most vagy a hideg vagy valami megzavarta. Elindultam vele hosszabb távra és félúton egyszer csak fenn akadt a jobb oldal. Kis idő múlva elindult megállt. Majd végleg meg állt. De most hogy cserélgettem ment lapát nélkül de ki tudja meddig húzta volna.
Tempomat az index karban van! Ennek a vezetéke hova csatlakozik a másik vége hogy szakadásra ellenőrizhessem. Sajna nincs hozzá gyári könyv nem tudom a biztosíték tábla kiosztását.
Tempomatot néztem a motor vezérlő hoz hibát 18104, az azt mondja, hogy valószínűtlen jel a kormány elektronikától. Megnéztem mérőblokkban a kapcsolót látja annyira hogy a középső állást (RESET) azt jelzi ha oda kapcsolgatom de a bekacsolást azt nem jelzi vissza. Elég sok fórumban emlegették a kapcsoló szennyeződését, szétszedtem kipucoltam, bár nem volt koszos. Arra gyanítok én is hogy vezeték szakadás.
ABS-hez nem nagyon lehet köze a tempomatnak. Ha a bekapcsolást sem jelzi vissza (ha ez még olyan, ami a kapcsoló bekapcsolásakor azonnal visszajelzi), akkor ott vagy táp hiba (biztosíték?), vagy vezeték szakadás lehet. Kérdés, irányjelzőkaros, vagy multikormányról kapcsolós?? Az irányjelzősöknek szokott a kar tövében szakadni a vezeték.
Mindenképpen diagnosztika kellene, abban látható a kapcsolók működése.
Az ablaktörlő elvileg önmagát kell szinkronizálja. Próbáld meg a kapcsolót az egyet töröl helyzetbe lenyomni több mint 2másodpercig. Elvileg ezzel is szinkronizálnia kell. Ha ez sem segít, akkor valószínűleg elromlott, vagy nincs adatkapcsolat a két vezérlő között.
Sziasztok! Lehetne pár kérdésem? Tempomat nem működik 2005 Touranban, még csak ki sem jelzi hogy bekapcsolnám vagy valami életjel. Volt Bal hátsó ABS szenzor hiba cseréltem. Kell törölni a hibát, hogy működjön a tempomat? Kell e aktiválni újra a tempomatot. hogy működjön? Ennek a menetét ha leírná valaki megköszönném. Másik kérdésem ablaktörlő jobb oldali meg meg áll. Vagy el sem indul. Ennek mi lehet az oka? Javítható? Motort megnéztem patika tiszta, elektronika is rendben lévőnek tűnik. Vagy újra kell a motorokat tanítani egymáshoz? köszönöm szépen az infót.
Ezt úgy értsük, hogy működő motornál levetted az akkusarut?
Ha igen, az nem volt jó ötlet. Az akku pufferhatása nélkül olyan tranziens feszültségtüske (300-500V) szaladhat végig a rendszeren ami kinyírhat bármit.
Ha nem így történt, akkor is elsőre bele kellene nézni a komfort modulba diagnosztikai eszközzel.
"Évi 25-30 ezer körül lesz a km az elmúlt év alapján."
Akkor úgyis max. 2-3 hetente tankolni kell, feltéve, hogy egyenletesen oszlik el a km. Akkor nem lesz gond télen a dermedéssel.
Tetősín: már arra sem emlékeztem, hogy van középső rögzítése, a legújabb szériának nincs. Sajnos azzal kapcsolatban nincs tippem, de ha felhívsz egy márkaszervizt, ott sztem tudnak segíteni, hogy egyáltalán van-e oda vmi cserélhető tömítés.
Évi 25-30 ezer körül lesz a km az elmúlt év alapján.
Esetleg arra tudtok válaszolni, hogy ha a tetősín középső rögzítésénél van beázás (kocsimosás utáni), akkor annak a tömítésnek mi a neve vagy kódja, vagy hogy néz ki az a tömítés, hogy be tudjam szerezni?
Illetve amíg nem kerül javításra, addig milyen tömítőanyaggal lehetne az illesztéseknél kitölteni, hogy ne ázzon annyira?
Több, mint 10 éve járok Tourannal, sosem tankoltam bele prémiumot, de sosem volt gond vele. Nem tudom, mennyit jársz vele, esetleg ha késő ősszel nem tankoltál még bele, november végén, december elején érdemes teletankolni, a sima dízelnek is más az összetétele télen, mint nyáron. Mínusz 20-ig nem szabad, hogy gond legyen vele, olyan hideg meg már régen volt itthon, és akkor sem tartósan.
Volt egy előadás, ahol arról beszélt a MOL egy volt mérnöke, hogy ő személy szerint csak télen a komolyabb fagyokban tankolna prémium gázolajat, a könnyebb kenés érdekében. De itt Baranyában komoly tél nem volt mostanában, nem hiszem, hogy nagyon sokszor fog prémium gázolaj a tankba kerülni.
Sok-sok szervizes videót megnézve úgy döntöttem, adalékozni nem fogok, rizikósabb mint nem használni. Marad a sima Evo dízel és majd komolyabb mínuszokban fog kapni prémiumot (mire nagy mínuszok lesznek itthon talán már 300 alá is befigyel az üzemanyag :D ).
Olajból a Motul 8100 X-Clean 5W-30-at találtam jó ár/érték arányúnak.
1. és 3. kérdésre sajnos nem igazán tudok válaszolni. Ha visszaolvasol itt a fórumban (jó sokat), van pár link kezelésikről, hogy élnek-e, nem tudom. Sajnos a VW nem teszi közkinccsé, mint egyik-másik gyártó, de sok-sok guglizással esetleg találsz. Azt, hogy a VW-nél mennyibe kerül, legegyszerűbben úgy tudod kideríteni, ha felhívsz egy VW szervizt és megkérdezed.
A tankolással kapcsolatban sztem mindegy, egy a lényeg, hogy hivatalos kúti gázolajat tankolj, ne vmi 'pancsoltat', bármennyire is 'haver', vagy megesküszik rá, hogy nem lesz gond vele. Nem éri meg az a pár ezer forint spórolás a milliós javítás(ok) rizikóját. MOL-on nyugodtan tankolhatsz, a normál gázolajat.
Indítás után a vízhőfok hamarabb fel fog menni, mint az olajé, de az olajhőfokot eleve csak vhogy 60 fok fölött jelzi ki. Ha már látsz olajhőfokot, és nem csak '--'-t, akkor közel jársz az üzemmeleg állapothoz. Emlékeim szerint az az évjárat még webasto-s, ha télen nagyon lassan melegszik (5 fok alatt), akkor nem kapcsol be a webasto. Azt érdemes rendbe rakatni, mert különben igencsak fázni fogsz benne rövidebb utakon (max. 10 perc helyett fél óránál több lesz a bemelegedés, persze terhelés függvényében). Arra is figyelj oda olyan hidegben, hogy ha beindításkor már világít a sárga (üzemanyag)szintjelző, akkor nem fog bekapcsolni a webasto, érdemes olyan szinten tartani a tankot, hogy több legyen benne.
Sziasztok! No, sok-sok hónap után úgy látszik pár napon belül Touran tulajdonosok leszünk (2011 1T3, 1.6 CRTDI, manuális). Lenne pár kérdésem:
Kezelési kézikönyv valahol elérhető PDF formátumban? Ha nem, VW-nél kb. mennyibe kerül? (angol vagy olasz verzió is jó lenne)
Hol érdemes tankolni? Hatósági áras gázolajjal vagy hatósági árassal + adalékkal vagy a jobb minőségű gázolajjal? (A családban a MOL-on szoktunk a kedvezménykártya miatt.)
Motorolajból melyik a leginkább ajánlott?
Indítás, indulás után kb. mekkora olaj hőmérsékletig kell várni, hogy "bemelegedettnek" mondható legyen a motor?
Üdv.! 2005-ös Touran 1,6 FSI-hez keresek magyar nyelvű kezelési kézikönyvet, letölthetőt vagy akár gyári nyomtatottat(ha létezik). Köszönöm a fáradozást előre is!
" Majdnem felhívtalak ma. Jövünk hazafelé (Graz, pálya), kigyullad a "sárga izzó", hogy valamelyik lámpa kialudt. Eccer kiírta, hogy bal első helyzetjelző. Jóvan, majd ráér. Később észreveszem, hogy bal index "nem jól" villog. Na majd ha lementünk a pályáról. Később a jobb index se "jól villog". Rohadjál meg. Mikor lementünk, megállok, hogy akkor most ezt lerendezzük, erre kiírja, hogy jobb hátsó helyzetjelző. HE?!?!? Index a legfontosabb, csekk, bal hátsó nem világít, csere, jó. Nézem a bal első helyzetjelzőt, nem világít, csere. Az se. Mérés, no 12V. A motortérben találtam biztiket, megmértem, egyik sem rossz. Itt gondoltam, hogy felhívlak. Aztán frászt, le van tojva, hazáig jó ez így. Megnézem hátul is, a horgon bringatartó, annak a jobb oldali helyzetjelzője nem világít. Csere, jó. Na menjünk. Indításkor aszondja csekkoljam a 3. féklámpát!!! HE?!??!?!?! Csekkolom, jó. Aztán elaludt a sárga izzó, működik MINDEN, a bal első is, ami addig nem =:-O Itthon megmértem a kiszedett izzókat, az index NEM rossz, a bringatartóból kiszedett dupla izzószálas helyzetjelző fele viszont rossz. Namost az lehet, hogy a duplaszálas úgy szakadt el, hogy rálógott időnként az alatta lévő fék izzószálra és ezt az autó észrevette és részint lekapcsolta, részint furán villogott indexeléskor???
Erre azért nem gondoltam, mert az égő cserebere több nappal korábban volt. Azt követően mentünk is a kocsival és még nem világított. Aztán pár nap múlva próbáltam a kontakt sprayt, amire rá két nap múlva újra világított. A relé vagy vezérlés működése nekem abszolút homály, eddig nem találkoztam vele. Most sem értem, miért így van kialakítva. Sokkal újabb és drágább kocsikban is továbbra is biztosítékot látok alkalmazni például a helyzetjelző esetében.
Hááát, gyanítom, hogy az égőcserebere oldotta meg a gondot, csak ez nem egyből világít ahogy beledugod. Le kell kapcsolni, gyújtást levenni várni valamennyit (talán 30sec) és akkor visszakapcsolni.
Akkor kapcsolja vissza, amikor újra le tudja futtatni a tesztet és megfelelőnek ítéli az áramkört.