Keresés

Részletes keresés

ali kis Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35451

Várom a képet. Létezik, fordított kuplungos verzió is.

Előzmény: Paja57 (35450)
Paja57 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35450

Holnap csinálok képeket és felteszem, ma már befejeztem a matatást. :)

Előzmény: Paja57 (35449)
Paja57 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35449


Ezt a videót néztem, de nekem eleve nem ilyen a hajtóműházam.

Ez lehet egy régebbi típus, az enyém újabb lehet. :) [ Kb 18 éve van meg:) ] Ha az újabb típus van meg akkor is ilyen a sorrend? Amikor szétszedtem, nekem nem volt benne rugó. :(

Előzmény: ali kis (35448)
ali kis Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35448

Az csak akkor "ragadhat be" ha rosszul van összerakva.

A sorrend: a csigatengely felső csapágyára kerül az alu gyűrű, erre jön a rugó, a rugóra kell a kuplung alsót helyezni úgy hogy a kiemelő villa a kuplung alsón lévő csapágy felső oldalán legyen.

A kuplungot a kuplungkar-bovden-kiemelővilla-csapágy-kuplungalsó úton te fogod oldani és ha elengeded a kuplung kart, akkor a rugó tolja fel a kuplung felsőbe.

Figyeld a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=Wgh2hM-SxO4

Előzmény: Paja57 (35447)
Paja57 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35447


Sziasztok, keresek egy hozzáértő embert, aki segítene nekem egy Briggs 5,5 motoros Szentkirályi KF 04 rotációskapa kuplung rendbetételével.Szétkaptam a kuplungot mert állandóan beragadt és csak erős géprázásra volt hajlandó leválasztani a hajtást. Jelzem egyszer már volt javítva és igazából azóta áll fent ez a gond.A neten bóklászva nem nagyon találtam pontos leírást a hajtásról ezért a kérdésem az lenne, hogy a kuplungban van valamilyen rugó ami oldáskor szétválasztja a két kúpot, vagy ezt a gravitáció oldja meg?Láttam olyan robbantot rajzot ahol volt rugó és olyat is amiben nem volt. Most teljesen el vagyok veszve, mert nem értem. Lehet az előző szereléskor a szaki kifelejtette a rugót belőle? Egyébként azt sem látom, hogy hol kéne ennek a rugónak lennie, ha kell egyáltalán bele. A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni? Vagy ez marhaság? A ferodol vastagsága egész jó, majdhogynem újszerű. Régebben a csigatengely volt cserélve a homlokfogazású kerékkel együtt, ezekkel nincs is baj. Szóval az érdekelne, hogy kell ebbe rugó, vagy nem?

boli77 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 35446

Sajnálom. Esetleg üzemanyag rendszert át nézni még. Karburátor minden zeg zugát...

Előzmény: Flanell (35445)
Flanell Creative Commons License 2024.04.04 0 0 35445

Tettem bele egy teljesen új gyertyát, a helyzet sajnos nem változott.

Előzmény: boli77 (35432)
kosid Creative Commons License 2024.04.01 0 0 35444

Köszönöm!

Előzmény: kobold62 (35443)
kobold62 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 35443

Esetleg itt az egyéb alkategóriában.

Gépkönyvek, megfelelőségi tanúsítványok, egyéb dokumentációk - Honti és Társai Kft.

 

De már itt is valaki koránnyan feltette.

Rotációs kapa - Index Fórum

Előzmény: kosid (35441)
tipos 640 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 35442

Sziasztok Lenne egy kérésem aki ismeri a Techumseh motoros rotácios kapálógép karburátor beállitását az segitsen . Van két csavar rajta egyiken van egy rugó a ásikon nincsen ,Dellorto FHC 2013A tipusú karbi. Ha betekerem kopra mind ketőtt mennyit kell kicsavarnom hány fordulatot egyiken másikon .  Köszönöm 

kosid Creative Commons License 2024.03.26 0 0 35441

Sziasztok!Esetleg tudja valaki,hogy honnan tudnám megszerezni a CSK-03/P125 gépkönyvét?Köszi

grgly50 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35440

Nekem is ilyen problémám van '23 tavasza óta már a beüzemelésnél. Úgy tudom beindítani, hogy levéve a levegő szűrőt, injekciós fecskendővel 1 ml benzit bespriccelek. Így pöccre indul, s utána nincs proléma. Azt a választ kaptam, hogy nincs zárva indításkor a fojtószelep.

Előzmény: _derola_ (35314)
tothjozsi96 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35439

Köszönöm!

Előzmény: Flanell (35437)
Bazsy_ Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35438

Sziasztok! Adott egy szevafém kapa quantum xm 40 motorral. A gondom az, hogy érezni a szagán hogy égeti az olajat , valamint ha ráadom a gázt nyom egy kis füstöt ami aztán elmúlik, hidegen melegen jó indul a téli állás után is. Mit lehetne vele csinálni? Dugó gyűrő csere esetleg nem tudom ezekben van-e szelepszár szimmering?

Flanell Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35437

Kb. 4 dl kell bele. 6 dl bele se menne.

De nem a térfogatot kell nézni, hanem a nívópálcán lévő jelzést, a maximum közelében legyen így betöltéskor. És mivel Briggs, ezért betekert pálcával kell nézni a szintet. (És a motor vízszintesen álljon, tehát ne legyen előre- vagy hátrabukva a csoroszlya miatt.)

Előzmény: tothjozsi96 (35435)
renegat1 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35436

Sziasztok!
Adott egy szentkirályi kapálógép. Motorja Briggs Quantum XM55. Előélete ismeretlen. Tünetek: Nehezen indul, egyenetlen járás, durrogás. Karburátor kitakarítva, regulátor rugó feszességén állítva. Így most egy rántásra indul és a járása is egyenletes lett. A durrogás viszont maradt. Hidegen indítva 1-2 perc után folyamatosan lehet hallani. Jól sejtem, hogy szelep gond lehet? Csere vagy csiszolás?

tothjozsi96 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35435

Sziasztok!

 

Briggs 375-ös motorhoz vennék Briggs SAE30-as olajat. Gyárilag 0,6l kiszerelésben kapható.

Azt szeretném kérdezni hogy mind a 6dl olajat bele kell tölteni?

 

Hallottam olyant hogy csak 4dl-t kell beletölteni, de nem tudom mi az igazság.

boli77 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35434

Szívesen. Reméljük,hogy ez lesz. 

Előzmény: Flanell (35433)
Flanell Creative Commons License 2024.03.25 0 0 35433

Rendben, egy próbát megér. Köszönöm.

Előzmény: boli77 (35432)
boli77 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 35432

Kb ugyanezt csinàlta az én terrám is. 2-ikban pörgöt de nem volt oké de szintén el ment az ereje pár másodperc azt kicsit ment. Folyamatosan ez volt. Gyertya bele egy új és mintha kicserélték. Próbálj meg egy új megfelelő gyertyát bele rakni.

Előzmény: Flanell (35431)
Flanell Creative Commons License 2024.03.24 0 0 35431

Adott egy Robi-52.

Már vagy tíz éve az a jelenség, hogy azonnal indul, 3-4 perc melegítés kell neki, utána pedig párszor azt csinálja - de mindig-, hogy felpörög, dolgozik pár métert, elmegy az ereje, meg kell vele állni. 5-10 másodperc után újra felpörög,  pár méter után megint elmegy az erő, meg kell állni. Viszont 3-4 ilyen után rendesen megindul, és tetszőleges ideig rendesen lehet vele dolgozni.

Ez volt a tavalyi utolsó használatig.

Tegnap viszont az eleje ugyanígy történt (fél év állás után), viszont a megindulás nem történt meg. Vagy 20 percig próbálkoztam a kapálással, de mindig csak pár métert tudtam megtenni vele egy lendülettel. Pár másodperc pihenő után után ismét pörög, de csak néhány méteren át dolgozik, ott elveszik az erő.

Mi lehet a gond?

triplaharom Creative Commons License 2024.03.23 0 0 35430

Szerintem a szívó cső(búvár cső) repedt, törött és csak akkor lepi el a benzin a hibás részt, különben levegőt szív.

Előzmény: tothjozsi96 (35429)
tothjozsi96 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 35429

Szia!

 

Köszönöm a választ.

Szétszedtem, megnéztem ezt a "gumicumit", nincs rajta semmi repedés.

Szétkaptam és az a kis cső is teljesen sértetlen. Leszedtem a helyéről, fogkefével megtisztíttam, az alján van egy szűrő. Ez se hozott megoldást.

 

Aztán próbálgattam a dolgot, és ha a gépet eldöntöm 45 fokban bal irányba, nyomom a gumicumit, akkor felveszi a benzint és tudom indítani a gépet. Tehát így működik, de eddig erre nem volt szükség.

 

Mi lehet a gond?

Komplett karburátor csere a megoldás?

Előzmény: triplaharom (35428)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.23 0 0 35428

Vagy kirepedt a gumicumi, vagy valamelyik cső. Esetleg a kis szelepjével van a baj.

Előzmény: tothjozsi96 (35427)
tothjozsi96 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 35427

Sziasztok!

 

Van egy Robi 56-ös gépem, Briggs 375-ös motorral.

Belerohadt a tavalyi benzin, az üzemanyag szivatót jó sokszor benyomkodtam, hátha elindul, aztán végül nem.

Kicseréltem a benzint, ment a gép.

Majd másnap.. nyomogatom az üzemanyag szivatót, de nem húz a szivató.

Tudjátok ez az üzemanyag tartály mellett van, ez a kis ilyen benyomható gumi "csöcs". És hiába nyomom, nem húzza az üzemanyagot.

Próbáltam már nagyon sokszor benyomni, egyszerűen nem húzza az üzemanyagot.

 

Mi lehet a probléma?

ali kis Creative Commons License 2024.03.22 0 0 35426

A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.

Előzmény: Kraklitius (35425)
Kraklitius Creative Commons License 2024.03.22 0 0 35425

A gép előéletéről annyit tudok mondani.

 

2 éve került hozzám.

 

Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.

 

Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.

 

Ezek után került hozzám.

Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.

Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.

Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.

 

Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.

 

Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.

 

Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.

Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.

A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.

Előzmény: L_áma (35424)
L_áma Creative Commons License 2024.03.22 0 0 35424

Előélet ismert? Pl:

 

Eddíg jó volt, most kezdte. Vagy:

Most került hozzám, nem tudok semmit. Vagy:

Most esett át nagyjavításon, az óta csinálja......

 

Futottam már bele olyan bajba, hogy túlságosan felesztergálták a dobot, jobban kinyúltak a rugók, mint a tervezett.

 

Előzmény: Kraklitius (35419)
Supi0711 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 35423

Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.

Előzmény: Kraklitius (35419)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.22 0 0 35422

Én nem ismeröm a konkrét típust,  csak tippöltem.

Előzmény: Kraklitius (35421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!