Péntek óta próbálok a 7*24 órás bankkártyaműveletek menünél pénzt rakni a webkártyámra, de mindig azt írja, hogy a banki rendszer nem müködik, próbálja meg később. Más is találkozott ezzel a hibával vagy csak nálam ez a helyzet. Már idegesít, hogy lassan egy hete sz.r...
Az OTP Direct az elmúlt pár napban a szívbajt hozta rám. A hitelkártyaszámlám egyenlegében előjegyzett kártyaforgalomként mindenféle összegeket beírt tévedésből, én meg azt hittem, valaki ellopta a hk-m adatait, és használja.
Az aranyhk-s telefonos ügyfélszolgálat persze sík hülye, nem tudja, hogy rossz a rendszer, és nem tudja, milyen tételek vannak az előjegyzett kártyaforgalomban, az egyenleget persze az is terheli. Vagy egy órát telefonáltam, kapcsolgattak fűhöz-fához eredmény és megnyugtató válasz nélkül.
Aztán kiderült 2 nap múlva: technikai hiba. Még jó, hogy nem tiltattam le emiatt a hk-t 10 ezerért. Bár ha emiatt tiltatom le, tuti, hogy utána jóváíratom a díját. De azért nem lett volna jó hetekig várni a pótkártyára.
Nagyjából mindegyik ugyanazt tudja, talán az a különbség, hogy a CIB (ha működik, bár az utóbbi időben működik) sokkal gyorsabb, az OTP viszont mindig működik és mindig lassú. Viszont az OTP-nél a számlatörténet sokkal áttekinthetőbb, mert külön oszlopban vannak a partnerek, a CIB-nél pedig mindent bezsúfoltak egyetlen a mezőbe.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy a CIB Internet bankhoz képest az OTP-s net/wapbank mivel tud többet, kevesebbet? Ezt persze olyantól kérdezem, aki mindegyiket használja/ta mostanában.
Megpróbáltam átutalni az apehnek a 12-én esedékes járulékokat. Már az nagy meglepetés volt, amit ugyan itt már írt valaki: a számlaszámnál nem lehet copy&paste-t használni, kézzel kell beírni a számlaszámot. Hát jó, ez van, beírom. Aztán amikor felvenném a partnerek közé a nagynehezen kézzel beírt számlaszámot, akkor kibasz a rendszer, elnézést kér, próbáljam meg később. Azóta sem enged be, az adatok eltűntek.
Azt hiszem, holnap átmegyek az OTP-hez, pedig szidtam itt is eleget őket, de ez így nem fog működni, nem érek rá egész nap, hogy négy átutalást elküldjek.
Szerintem nem csak akkor postázhatja, amikor rajta van a számláján, mert ha egy boltban vásárolok kártyával, akkor is hazavihetem a tejet meg a kenyeret azonnal, nem kell ott várnom, amíg megpenészedik, mert a pénz csak egy hét múlva megy át a bolt számlájára.
Amikor megkapja a kereskedő a cvc2 kódot meg a kártyaszámot, onnantól zárolhat a számládon, és kaphatja a pénzt. Szállodák is csinálják, hogy pusztán a kártyaadatok birtokában zárolnak a hitelkártyán valamekkora összeget, amíg ki nem jelentkezel, és nem rendezed a számlát. Aztán ha fizettél, feloldják a zárolást. Szóval a kártyaadat elvileg elég ahhoz, hogy a cég a pénzéhez jusson, nem kell megvárni, amíg ténylegesen odaér a lóvé.
A küldő számlaszámából pontosan látszik, hogy ki küldte. Hogy mire? Hát az nemtom, hogy látszik-e.
A zárolt összeget hol tudom listáztatni? A vásárlás megkezdése előtt lekérdeztem az egyenleget, majd aznap délután is. Délután már hiányzott a vásárlás 70 Euros összege , de a számlatörténetet lekérdezve, nincs a könyvelt tételek között, csak egy 1,6 Euros tétel kártyás vásárlás megjelöléssel. Az én számlámon már nincs ott a pénz, az eladó számláján meg állítólag még nincs ott. Vagy lehet, hogy ott a pénz csak nem tudják beazonosítani. Egy rendes utalásnál beírom a közlemény rovatba, hogy mire utaltam az összeget. A kártyás megoldásnál nem tudom, hogyan működik ez. Gondolom az eladó azt látja, hogy ha jön valahonnan 70 Euro, de abból még nem biztos, hogy az is megállapítható, hogy ki küldte és mire küldte. Az eladó csak akkor postázza az árut, ha már ott a pénz a számláján. Ez szerintem itthon is így van, ha olyan helyen vásárolsz, ahol nem ismernek.
Egy OTP-s Mastercard-dal vásároltam egy németországi Web-áruházban. Utána megnéztem az OTP Direkt-tel az egyenlegemet. Az én számlámról leemelték az összeget + egy kis kezelési költséget. A terhelések között tételként csak a kártyás vásárlás kezelési költsége szerepel, maga a vásárlásra költött összeg nem. Az eladó cég azt írja, hogy a bankja nem tudja ellenőrizni a kártyám adatait. Mi kellhet neki? Az IBAN szám és BIC/SWIFT kód? Az OTP ezeket nem küldi el ilyenkor? Az eladó valójában mennyi idő múlva kapja meg a tőlem levont pénzt? A helyi OTP fiónál érdeklődtem telefonon, azt monták nem tudják és lerakták. A központi call centeres baromságnál meg én raktam le az akárhányadik nyomja meg a xx gombot szövegnél.
Az lenne a kérdésem, hogy ha nem tudom az otpdirektes házibank azonosítómat fejből, a szerződést meg nem találom, akkor hogy lehet azt kideríteni? Ha bemegyek egy bankba, ki tudják azt deríteni valahogy?
Nekem OTPdirekt havidíj címen 348 Ft-al terhelik havonta a számlámat,de az otp honlapján viszont az alábbi található...................
OTPdirekt havidíj
Az alaphavidíj (99 Ft/hó) ellenében bankügyeit tetszés szerint intézheti az OTPdirekt telefonos szolgáltatás ügyintézőinél, interneten vagy mobiltelefonon.
A Kontroll szolgáltatások igénybevétele esetén a havi díj mérteke az alapdíjon felül kiegészül egy fix díjjal (+ 150 Ft/hó...............
Vagyis ez összesen 249 Ft nem pedig 348 Ft.Nem tudom mi lehet az oka ennek a külömbségnek,valahova elrejtettek még valami költségnövelő tényezőt?