Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

blackdot Creative Commons License 2019.03.11 0 0 62603

Hali!

Hozzáértő gond nélkül átrakja szerintem. A két kicsi cooler úgy is cserés (ott oldalt amúgy sem igazán jó nekik) lesz, és egyet fogtok berakni a motor elé, így még jól is jön, hogy a 225 lovason fordítva van a szívócső, könnyebb lesz becsövetzni a frontcoolert.

Akkor még van mit helyrepofozni a kocsin. Előbb azokat és után a motort, mert fordítva csak szívás lesz. Ha minden oké, akkor kezdj neki a tuningnak.

17-es felni szerintem még elmegy itthon, nem annyira gáz.

A gyári rugalmasabb gumi fékcső-szakaszokat (csak pár 10 cm az egész, a kerekeknél meg a hátsó hídnál, egyébként végig fém) kicseréheted fémhálósra, nagyot nem lök.

Fékben elég a 312-es, arra még jó eséllyel felmegy a 16-os felni. Nem kell kétdugattyús (az 323 mm tárcsa és ott már min. 17-es felni kell). Nekem is csak a gyári 312-es van fent elöl és 256-os hátul (EBC tárcsa+betét) és 273LE/375Nm.  Bírja. ;-)

 

 

Előzmény: plmokn (62602)
plmokn Creative Commons License 2019.03.09 0 0 62602

Helló és köszi

Pont most beszéltem egy haverommal pont ezt mondta ő is hogy inkább egy pl tt blokkot+ váltót vételezni valahonnan és azzal próbálkozni. Gondolod ez akkor így plagendpléy vagy kell még mókolni rajta valamit? Mert például a TT-n azt hiszem ilyen " osztott " intercooler van, ahelyett kell majd valami más. A Mishimoto-t már figyelgettem de ott is elég bőséges a választék univerzális coolerek között. Nyilván kipurendszer is kell. A 16"-hoz azért ragaszkodnék mert ezeken az utakon a /55 is akkorát üt ezekkel a rugókkal, hogy néha az ideg szétvág, a /45-öt már túl kevésnek gondoltam. Habár ezzel a kocsival leginkább csak autópályázom. Végül is megvettem ezt a Montreal 2-t szerintem jó vételt csináltam.

Lehet bele is fogok ebbe a projektbe ha már elkezdtem kérdezősködni, mert a váltó is reccsen ha rückwärtsbe teszem az egyest is kurva szarul veszi, önindító is nyikkan, engine check világít több hónapja. Most nyilván nem emiatt cseréltetném ki az egész bélrendszert, csak nem nyugszik a paraszt.

Mit gondolsz egy másik VAG-os 2 dugós nyereg felfogatási pontjai ugyan azok mint a mostani vagy kell valami adater hozzá? Vagy még a 225-250 LE-hez elég az egy dugó + másik tárcsa/ betét + fém fékcső?

Megittam 2 redbullt azért írok ennyit.

Előzmény: blackdot (62601)
blackdot Creative Commons License 2019.03.05 0 0 62601

A blokk kibelezése+egy másik belerakéása helyett szerintem egyszerűbb egy eleve 225 lova motort felújítani és belerakni. Kevesebb szíváslehetőség van benne.

A felni vszínűleg jó rá, ha a négyes Golf alatt is volt, de biztosat csak próba után fogsz látni, ha felrakjátok egy 312-es fékre (próbáljátok rá egy rs Octaviára, vagy egy FR Leonra, 180 lovas Toledora - mind 312es fékkel jött ki).

A 17es felni még épp jó, nekem is az van fent nyáron. ;-)

Előzmény: plmokn (62600)
plmokn Creative Commons License 2019.03.02 0 0 62600

Köszi az infót. Igen sima 1.8 20V a kocsi, 180LE-re chippelt anno. Ezt szerintem már feljebb nem ajánlott húzni ezzel a turbóval, dugattyúkkal meg a többivel tekintve hogy 300ezer felett van már benne. Arra is gondoltam hogy esetleg a 225 lovas TT belével meg váltójával felújítani a blokkot valamikor. A BBS Montreal 2 felnire gondoltam, azt hiszem szerelték a 4es gti Golfot is ezzel így szerintem passzolhat főleg hogy 15mm-es nyomtávszélesítő van elől. Találtam egy 17es OZ-t is jó áron de ezekre a fos utakra a /45 talán már nagyon kevés. A Montreal 2-vel jobban is néz ki amúgy. ( szerintem)

Előzmény: blackdot (62599)
blackdot Creative Commons License 2019.03.01 0 0 62599

A korabeli RS volt 180 ló, a mezei 1.8T 150 volt anno. Az mk1 RS féke (elöl 312/25 mm, hátul talán 256/22 mm, vagy 230) bemegy a 16-os felni alá, de attól is függ, hogy az a felni milyen. A gyári emlékezetem szerint 16-os volt az RS-en is, így olyan felni alá el kell férnie (AUQ Toledon is a gyári felni 16-os, és azalatt elfér a gyári 312/256-os fék). Az a biztos, ha rápróbálod, mert kb. 6-8 mm van a 16-os felni és a nyereg közt elöl, és esetleg lehet, hogy nem minden 16-os alatt fér el. Ezek egydugattyúsak, ekkora lóerőhöz nem kell több.

 

Előzmény: plmokn (62598)
plmokn Creative Commons License 2019.02.27 0 0 62598

Helló

Köszi a válalszt. bocs pillanatra azt gondoltam a fórum Skodára korlátozódik. 2001 -es a skodrim 1.8T octavia és az mk1-es RS Octavia fékeire gondoltam. Nem tudom mekkora a tárcsa gondolom standard méret. Azt hittem az RS féknyergei 2 dugattyúsak ezáltal jobb fékerőt biztosítanak. egy erősebb fékrendszer a későbbiekben sem lenne hátrány ha mondjuk majd egy generál után ( 316k van benne most ) szeretnék kicsit többet kihozni a gépből. Szeretem a kocsit csak az előző tulaj eléggé lelakta így nem tudom mi lenne a jobb menni amíg megy vagy venni egy RS-t. De hát minden eladó autóban ennyi km van körülbelül.

Előzmény: blackdot (62597)
blackdot Creative Commons License 2019.02.27 0 0 62597

Hi!

1.8T, de mi, mikori?

RS, de melyik?

mekkora most a tárcsa?

Szerintem elég lenne egy jobb betét/tárcsa, nem kell nagyobb, már, ha az RS-é nagyobb egyáltalán...

Üdv!

bd

Előzmény: plmokn (62596)
plmokn Creative Commons License 2019.02.24 0 0 62596

Helló

Most regeltem. Kérdésem lenne, valószínű már volt kérdés de erre pont nem találtam konkrétumot. 1.8 T a kocsim sima elsőkerekes, chippelt, ( valaha 180LE volt )  viszont a fékkel lenne gondom. Brembo betétek vannak elől, de nagyon gyenge. Kérdés: a 16 colos felni esetében tudom tenni az RS fékrendszerét? (tárcsa nyereg) Gondolom a felfogatási pontok passzolnak. Ja 15mm-es nyomtávszélesítő van elől. Köszi a válaszokat.

blackdot Creative Commons License 2019.01.31 0 0 62595

Jó hír!

;-)

Előzmény: louithebad (62594)
louithebad Creative Commons License 2019.01.11 0 0 62594

Üdv! 

 

Írtam egy regényt, erre elszállt! 

A lényeg, hogy kicseréltem a légtömegmérőt (nem bosch, csak vika) és azóta cool a verda. Remélem így marad egy jó darabig! 

Előzmény: blackdot (62593)
blackdot Creative Commons License 2019.01.09 0 0 62593

A hibakeresés türelmes műfaj, de néha elfogy... ;-)

 

A légtömegmérőt én is cseréltem, nem oldotta meg a dolgot. Csak gyári Bosch-t szoktak ajánlani bele, mással nem jó állítólag...

 

A hibakódokat keresgettem, ezeket találtam:

http://pics.tdiclub.com/data/500/5297vag_codes_english.doc


01126 signal for engine speed
Ez talán fordulatszám jeladó, főtengely jeladó. Ez is okozhat nehzézkes indulást.

 

01101 switches for unblocking barrier -F205
01226 Crashdaten Seitenairbag driver's side stored - oldallégzsák baleseti adatok tárolva a vezető oldalon (?)

Ez a kettő nem tudom, mi lehet.

 

Nálam a kartergázcsövek váltak be, azok javítása után megszűnt a gond.

 

Még lehet akár hőmérséklet jeladó is ludas az indulási problémában.

 

Pár hsz. korábbról a témában:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111838579&t=9085845

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117720570&t=9085845

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137566492&t=9085845

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139946296&t=9085845

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=127574988&t=9085845

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=69032900&t=9085845

 

 

Vag Comra nem tudok mit mondani neked, kiolvasni/törölni szerintem az olcsók is jók lehetnek, de tapasztalatom nincs velük.

 

Üdv!

bd

Előzmény: louithebad (62592)
louithebad Creative Commons License 2019.01.08 0 0 62592

Mindig elfelejtem! Valami értelmes nem aranyárú Vag COM létezhet, úgyértem ezeket a 15-20 ezres kínai vackokat lehet használni, vagy felejtős? Esetleg tudsz javasolni valami alternatívát? 

Előzmény: blackdot (62590)
louithebad Creative Commons License 2019.01.08 0 0 62591

Szia! 

 

BUÉK Neked is. 

 

Az ac elindul az ajtó nyitásakor, ellenére próbáltam többszöri gyújtáskapcsolással ismételten működtetni a benzinszivattyút, de akkor sem jobb a helyzet. Tegnap kiszereltem a folytószelepházat, a légtömegmérőt, és a levegő hőfokjeladót, majd mindhármat megtisztítottam. A légtömegmérő nem élte túl. A pucolás előtt még adott adatot a diag, utána már sajnos nem, csak folyamatos 1101 hibakódot. Hozzáteszem a szétszedés előtt a - 8 fokban pöccre indult.... AGYBAJ. A tisztítás után feltűnően jól ment a próbakör ön (cca. 40km), pöccre indult, húzott mint a barom 170-ig egyenletesen, lendületesen. Talán ilyen jól még nemigen volt mióta nálam van. Hazaérve leállítottam, majd beindítva 3000-es fordulaton forgott chek engin ki gyulladt, és valami 1126,vagy 1226 kódot dobott gyári specifikus hiba kommentel.... Kiütöttem a hibát, felbőgés nincs. Ma reggelre harmadjára sikerült beindítani, nem húz olyan jól, ellenben fogyaszt (120 km 80-as átlag 8,5 lityi) . Délután légtömegmérő csere, majd kiderül. A kartelcsövem tavaly még jó volt, akkor cseréltem PCV szelepet, de azért ránézek köszi a tanácsot. 

Előzmény: blackdot (62590)
blackdot Creative Commons License 2019.01.04 0 0 62590

Szia!

 

BÚÉK!

 

Előbb utóbb csak jó lesz az a kocsi... ;-)

Első körben meghallgatnám, hogy a benzinszivattyú beindul-e az ajtó kinyitásakor. Ha nem indul be az ajtónyitásra, nincs meg a kellő ü.anyagnyomás. Nálam ez most jelentkezik, az ajtó nyitásérzékelője nem veszi észre, hogy kinyitottam, így a pumpa sem indul be és ha azonnal indítasz, akkor előjön a hiba.

Ami esélyesebb, szerintem, az a kartergázcső, ami vszínűleg ki van nyílva, repedve, szakadva valahol. Nálam ez okozta azt, amit te is leírtál, a nehezebben indulást, illetve az egyenetlen járást indítás után. A lyukas kartergázcsövet kicserélték, azóta ezzel nem volt gond (később mindet cseréltettem, biztos, ami biztos).

 

 

Üdv!

bd

Előzmény: louithebad (62589)
louithebad Creative Commons License 2018.12.19 0 0 62589

Szia blackdot!

 

Rég jártam itt... Örülök, hogy tetszik a "teszterem" :). Az új kupak bevált, azóta nem öntöttem utána vizet, viszont a hőfokom azóta nem áll be masszív 90 fokra, valahol 85 körül kolbászol. A régi kupak okozta túlnyomás miatt valóban engedhette valahol a vizet, de ezt egyenlőre nem volt módomban kideríteni. 

Ami jobban aggaszt, az a napi első motorindítás kálváriája. Két eset létezik,pöcc-röff beidul de teljesen egyenlőtlenül jár, szinte ki akar esni a motor belőle, vagy pöcc-röff beindul, úgy jár mint a vaj, minden hepi, de elindulásnál rögtön betorpan, rángat és jön az első variációs járás. Mindkét esetben egyetlen egy dolog segít, ha leállítom és újraindítom. Ilyenkor mint akit elvágtak, teljesen rendeltetésszerűen indul, megy, 100-ból 100-szor. Csak első indításkor csinálja, utána egész nap hibátlanul indul. Nem a hideg teszi, nyáron is játszotta. Mikor a vízfogyást kutattam, ki voltak véve a gyertyák illetve a trafók, utibbiból 3 újnak tűnt, 1 réginek. Összerakáskor megpucoltam a gyertyákat, és szándékosan összekevertem a trafókat. Ezek után vagy egy-két hétig hibátlanul indult. Ezen felbuzdulva vettem 4 új gyertyát (NGK PFR6Q), meg egy új trafót (Beru), de a hiba ugyanúgy fennáll. Hibakódot nem dob, csak néha túl dús keverékre panaszkodik. 40k minusz így karácsony előtt nem hiányzott, de legalább használt volna neki. Az a szerencséje,hogy szeretem, egyébként már rég felgyújtottam volna.

 

Nah ez egy regény lett, de most itt tartok.......

Előzmény: blackdot (62584)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.14 0 0 62588

Hogyan állapítottad meg hogy a 2. hengerben nincs szikra?

10 percig mész három hengerrel és azután megjavul?

Előzmény: Bence123456 (62587)
Bence123456 Creative Commons License 2018.11.14 0 0 62587

Sziasztok ojan problémám van h a 2es henger nem megy új a trafó új a gyertya  nics szikra csak 2esben reggel első indításnál jo 10 percig és enyi vmi ötlet??? 1.8t aeb 

berzepali Creative Commons License 2018.10.26 0 0 62586

Valószínűleg nem a programon múlik a dolog, nem szabadna alapból ennyit enni.... se chippel, se nélküle.

Előzmény: audiapu22 (62585)
audiapu22 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 62585

Van 1 a4 b5 1.8t quattro, programon gondolkozom.. meghozza hogy ne 12 13 litert zabaljon zavaljon varosba, orszaguton meg ne 10 litert 100km/h val.. letezik olyan program hogy 1 2 litert nyerhetnek vele? 

blackdot Creative Commons License 2018.10.16 0 0 62584

Hali!

 

Jó lett a házi mérőd, grat!

Bevált az új kupak?

Nem lehet, hogy a gyári túl nagy nyomásnál nyit és valahol máshol (is) kienged a vízből (bilincsnél,  vagy csatlakozásnál, vagy a hűtő maga valahol), aztán csökkent nyomásnál nincs jele, hogy eresztene a rendszer?

Üdv!

bd

Előzmény: louithebad (62583)
louithebad Creative Commons License 2018.10.10 0 0 62583

Üdv! 

 

Hajtott a kíváncsiság, így barkácsoltam a ház körül található kacatokból egy kiegyenlítő tartály sapka tesztert. A nem éppen hitelesített mérés szerint a régi (szerintem még gyári) sapka biztonsági szelepe 1, 7 bárnál kezd némi szuszogásba, de nem egyértelműen a szelepen keresztül. A tegnap este beszerzett utángyártott (Topran) sapka határozottan a szelepnél szisszen el, 1,2 bár nyomásnál. Az utóbbi sapkát tökig becsavartam, tesztelem, majd kiderül... Mindenesetre beszerzek, vagy építek egy nyomásveszteség mérőt, addig nem bontom meg a motort. 

Előzmény: blackdot (62580)
B.Joseph Creative Commons License 2018.10.09 0 0 62582

Sziasztok

Autó vásárlás előtt allok es kinéztem egy VW Passat 1.8turbo-t 2001-es.Valakinek vannak tapasztalatai ezzel? Az a gyanúm h eszi az olajat mert minimumon volt.Nemtudom h mennyire mert a tulaj allitolag nem vette észre...mi lehet a probléma? 

louithebad Creative Commons License 2018.10.09 0 0 62581

Szia! 

Sajnos a környéken nem találtam olyan szakit, akinek van ehhez műszerezettsége. A víz viszont egyáltalán nem forr, ugyanúgy melegszik fel üzemi hőfokra mint eddig , nem tolja ki, és nem is fogy. Skoda patikában 1800 magyar forint egy gyári sapka, berendelek egyet, hátha.... 

Előzmény: blackdot (62580)
blackdot Creative Commons License 2018.10.09 0 0 62580

Szia!

 

Rövid netes keresgélés alapján kb. +1 bar a légköri nyomáshoz képest a hűtőben a túlnyomás.

Nem lehet, hogy a kiegy. tartály kupakja repedt, vagy annak van vmi baja? Csere?

Ha nincs betekerve a kiegy. tartály kupakja, akkor nincs lezárva a rendszer és így nem tud létrejönni megfelelő nyomás, ami miatt a víz hamarabb felforrhat - ez nem biztos, hogy jó hosszú távon.

Nyomáspróbáztátok a hűtőt?

 

Üdv!

bd

Előzmény: louithebad (62579)
louithebad Creative Commons License 2018.10.08 0 0 62579

Sziasztok! 

 

Le van az írva valahol, hogy mekkora nyomás uralkodhat a vízrendszerben, illetve mikor kellene a tágulási tartály sapkájában lévő szelepnek nyitnia? A vízfogyásom ugyanis továbbra is fennál (4-5 dl 200-300 km), üzem melegen leállva 30 perc elteltével újra indítva gőz felhő jön a motorháztető alól a tágulási tartály környékéről. Utoljára viszont mikor szintre töltöttem a tartályt, nem csavartam be teljesen a sapkát, csak 4-5 menetnyit, hogy ne hagyjam el, de ne is zárjon teljesen. Nos azóta mentem valamivel több mint 400 km-t, és egy gramm víz sem tűnt el. Melegen a max. felett van, hidegen a max. - on. Teljesen üzemszerűnek tűnik, bár eddig sem produkált semmit a vízfogyáson kívül, indul megy, nem csörög  nem csöpög, nem melegszik, nem hideg. 

1.8tBex Creative Commons License 2018.10.08 0 0 62578

Üdv mindenkinek!

Az alábbi autó alábbi problémájával kapcsolatban lenne kérdésem a szakikhoz.

A4 B6 1.8T Quattro BEX(190LE) motoros.

Jelenleg az a tünet az autóval,hogy a turbónyomás 0.5 bar. Mennyi lenne a gyári turbónyomás? Mi okozhatja a jelenséget?

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel

.JiM. Creative Commons License 2018.10.01 0 0 62577

Sziasztok,

úgy néz ki váltót kell felújítsak, tudtok valaki ajánlani - ha lehet - az ország déli részén?

louithebad Creative Commons License 2018.09.20 0 0 62576

Szia! Nincs kedvem rögtön szétbarmolni. Ma megnézettem egy helyi szakival, de szerinte sem egyértelműen hengerfejes, vagy ha az is akkor még nagyon az elején jár a dolog. A kipufogó nem tolja a vizet (vízgőzt), az olaj nem vizes, a kiegyenlítőbe sem buborékol rendesen, inkább csak miután elveszem a gázt gyöngyöz egy kicsit. Minden esetre keresek egy helyet ahol le tudják nyomáspróbázni a rendszert, meg közben gyűjtögetek egy felújított hengerfejre.... 

Előzmény: blackdot (62575)
blackdot Creative Commons License 2018.09.20 0 0 62575

Hali!

Végre valami mozgás is van itt... ;-)

AUQ-s Toledonál hasonló jelek voltak (+ melegedett is), ott a hűtőcsere oldotta meg a gondot (el volt dugulva, kipucolták és mindenhol folyt a víz belőle, pucolás előtt épp csak annyit eresztett, hogy nyoma nem volt, de a víz fogyott), azóta nem volt vízszincsökkenés. Szóval nem biztos az a hengerfejesség... :-)

Üdv!

bd

Előzmény: louithebad (62574)
louithebad Creative Commons License 2018.09.19 0 0 62574

Sziasztok! AUM motorkódos 1.8T 20V octaviám, egyre több vizet fogyaszt. Legutóbb 200 km után fél litert kellett rátölteni. Alatta nincs nyom, olaj nem vizes, víz nem olajos, nem melegszik, megy rendesen. Napi első indításkor néha háromhengerezik, de ezt már egy éve produkálja. Hibakód nincs. Eddig 2 havonta fogyott el belőle ennyi víz, de ezt már sokallom. Ha hengerfejes, mennyi idő, illetve pénz a javítása? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!