Ekkora terveim nincsenek azért. A 18 funciós távvezérlő rendszerből még 4 üres. Még valami ötletes funkciót szeretnék kitalálni ami egyben érdekes és látványos lenne, mint pl amilyen a távirányítóról gázt adni, vagy beindítani. Azok se kispiskóta.... Valami hasonló ötletes dolog kéne még. Most egyenlőre nincs ötletem.
Emlékszel még a cikkemre a klub újságjában? De rég is volt....
Huhh, pár éve, mikor először írtál róla (+ Citromagazin cikk), már akkor se volt hétköznapi látvány. Hát csoda, hogy még beférsz valahogy. Lenyűgöző, hogy ez a sok minden mind működik (bármi is legyen a dolguk a kütyüknek).
Ahová viszem ott már jó ideje ismernek, nem új a vizsgabiztosnak a látvány, sőt apámat is jól ismerte, ő is oda vitte a családi kocsit. 12-13 éve ide viszem én is, meg a kispolskim is. A suzukimat idén máshova vittem. A kacsát idén továbbfejlesztettem, érdemes youtube-on megnézni a csatornámon a videókat. Youtube csatornám: hentronik
A 4 funkciós távirányítót 18 funkciósra cseréltem. És megvalósítottam, hogy távirányítón egyik gombot megnyomva gázt lehet adni.
Épp a napokban gondoltam rá, hogy vajon Te hogy intézed a "csodakacsával" a műszaki vizsgáidat. Az pedig különösen érdekes, hogy a beltér láttán nem dob a vizsgabiztos azonnal egy hátast.
Sziasztok, nagyon rég írtam itt. Megint el is feledkeztem a fórumról.
Elolvastam úgy 2 oldalt a legutóbbi témákból. A téma a vizsga meg a lengéscsillapító volt. Hát erről én is írhatnék bőven. Éppen idén volt soron az én kacsám is. Nálam ugye a vizsga alapból nehezebb dolog, a plusz felszereltség, beépítések miatt. Aki ritkán látja, vagy most látja először, egyenesen félelmetes, ütős látvány a kocsim beltere. Beleég az ember agyába a látvány. Viszont hozzá kell tenni, semmi engedélyköteles átalakítás nincs. A beltér magánügy szerint.
Idén szeptember 7.-én sikeres vizsgát tett a kacsám. A fékek tökéletesen jók voltak, igen még a hátsó dobfékek is. Közel egyformák voltak, talán 3% különbség volt a hátsók esetében.
A lengéscsillapító viszont megint egy kudarc volt. Szerencsére segítőkészen álltak hozzá a kocsihoz. Két vadonat új japán lengéscsillapítót vettem az elsők helyére. A japán cuccok híresek a megbízhatóságukról. Én is maximálisan bizakodva szereltem fel őket, vizsga előtt 2 nappal, úgy hogy a vizsga volt az első útjuk. A vizsgán 40 % az alsó minimum érték. 28 és 32%-ra mérték a két vadi új japán lengéscsillapítót. Nem akartam elhinni. Lehet a gumik nem voltak túl puhák, engedtem le belőlük, de nem mértem rá a légnyomásra. 0,8 báron jó a mérés tudtommal. Korábban elől 2 db lengéscsillapítót alkalmaztam első kerekenként. Fel applikáltam a gyári mellé mégegyet, nyílván olyat ami még jó, de használt. Idén levettem őket, mivel a rögzítések lelazultak, így oda-vissza holtjátékkal csillapítottak. Azért amíg kettő-kettő volt elől, nem is volt ilyen gyászos érték. A 40% ot elérte korábban, most meg bízva a japán precízitásban a két új lengéscsillapító személyében, bátran leszereltem a mellé aplikált másikakat. Így nem kellett tartani tőle, hogy rákérdeznek miért van dupla elől, hát viszont egy? Gányolunk, gányolunk? Csalunk??? Nem, én csak ügyeskedem. De amúgy nem csaptam be senkit, mert nem csak a vizsga alkalmakor volt fent a plusz két lengéscsillapító, hanem egész évben, vagyis mindig. Ezért is lazult el a rögzítései amit most nem álltam neki feszesre javítani. Hegeszteni kellett volna, én meg nem tudok.
Ezek után 2022 re olyan rögzítést csinálok ami nem lazul meg!! Igen, visszakerülnek a plusz csillapítók majd. De újakat nem veszek, van egy halom lengéscsillapítóm. Volt idő amikor minden vizsgára újat vettem. Kész gyűjteményem van. A vizsga így is sikeres volt idén, mert jól ismernek már. Semmibe nem tudtak belekötni. De szerintem azon voltak, hogy menjen át, ne lássák újra ezt a kocsit 2 évig. :) Hápogtatni kellett volna, meg táv beindítás, meg futófények, meg sziréna, meg légkürt, meg táv gázadás, stb... akkor okkal nem akarnák látni...... De nem menősködtem. Csak a gyári arcát mutatta a kacsa, már amennyire lehet, kívűlről könnyebb, bellűl már csak becsukott szemmel lenne lehetséges...... Ettől híres ez a kocsi !!!!
Nekem nincs arckönyvem (nem is lesz soha), de tudom, hogy van ott egy ilyen csoport. Egy kis privát internetes fórum sokkal jobb lenne (mint a béikszeseké például).
Ma végre felkerültek a rendszámok, tegnap pedig megjött a törzskönyv is. Most már teljesen kész van a második életére az autó. Kezdődhetnek a finomítások.
Erősen veret a lámpa, pedig ez a tompított. Mostantól RTX-312 lett a rendszám. A régit, bár bevonták(amiről a papír is rendelkezésre áll) majd gondolom megsemmisítették nem akarták legyártani. Így R-es lett a rendszám az első C-s helyett.
Ma én is gurultam egy 25km-es ismerkedős próbautat. Immár rendszámmal. Szépen ment a kacsa. A km-órát szokni kell a mai modern autók után. Még szerencse, hogy nem nagyon lehet gyorshajtani vele. :)
Kedves Kacsás Társaim! Örömmel közlöm Veletek, hogy a Citroenem a mai napon sikeres vizsgát tett. A csütörtökön elmaradt vizsga ma lett bepótolva, de talán a korábbi vizsgán is átment volna az autó a régi lengéscsillapítóval. Segítőkész vizsgáztatók voltak az NKH-nál, így az elsőre rossz hátsófék sem volt probléma, és az első gumikból is le lett engedve a levegő hogy jó legyen a lengéscsillapító mérés. Ráadásul a fékpadig én vezethettem az autót a vizsgasoron. Így mondjuk nem kellett elmagyaráznom a fényváltó kapcsolót és a kürtöt. A vizsga után ebéd, majd eredetvizsga következett.
A műszaki egyébként elég nehézkesen ment a sok várakozás miatt(az egész délelőtt ráment), ott nem gondoltam fényképezésre, de mint kiderült, nem kellett volna annyira félnem tőle. Ez a kép már az eredetvizsgálatkor készült, teljes lelki nyugalomban.
Hátulról még hiányzik az Acadiane tábla, de idővel felkerül az is, ahogy a rendszám is:) Holnap biztosítás kötés, és ha sikerül bejutni, akkor okmányiroda. Mostanában nem voltam így nem tudom a vírus miatt be lehet-e csak úgy esni az utcáról, vagy időpont is kell, mert akkor húzódik egy kicsit a dolog. Ma amúgy elég jól érezhette magát a motor, az utóbbi két évtizedben nem ment ennyit, kb 50 km került az órájába. Legalább ilyen jól éreztem magam én is:) A mai egy igen jó nap volt.
Ma lett volna a műszaki, de most talán a lengéscsillapítók miatt kaptam egy kis haladékot, mint megtudtam tegnap dél óta nem működik a központi rendszer, így nem tudnak vizsgáztatni. Holnap rendelek a helyi autós boltban direkt Kacsa lengéscsillapítókat, és a következő alkalommal már azzal fog menni az autó. Már csak abban bízom, hogy az elmaradt vizsga miatt előbb vihetem a kocsit, és nem kell megint 3 hetet várakoznom.
Mindenképp lesz új, úgy nézem a google-os találatokból, hogy gázos lengéscsillapítókat árulnak a típushoz. Ott végül is mindegy a járatok iránya. Rendelek egy párat, de a műszaki már itt van. Volt egy tartalék itthon amit kölcsön kapott egy másik kacsás műszakira és átment, ez mondjuk nem mostanában volt. Ez a darab ma felkerült a rossz helyére. A másikra ami az autón volt azt mondták még jó. Meglátjuk.
Közben le lett mérve a Citroen a boltban eredeti után méretre adott új lengéscsillapítókkal, de még rosszabb lett, mint volt. Azt mondták a vizsgálók, van különbség a vízszintesen álló, és függőlegesen álló csillapítók között a belső járatok kiképzése miatt. Föl kéne újíttatnom a rosszakat, vagy venni tényleg az autóhoz valót. Most egy kis elakadás van.
Vizsga a közlekedés felügyeletnél (ex KPM), mert ugye OT minősítés után kötelező oda menni:
Be kell állni a fékpadra, indultam az autóhoz, hogy odavigyem. A 180+ kilós alkalmazott határozottan elém áll és "Majd mi!" kijelentéssel elkéri a kulcsot. Majd a legnagyobb megrőkönyödésemre barbapapa módjára beszuszakolja magát a maximum 80-90kg-os emberek számára tervezett jármű frissen felújított vezetőülésébe. A két kollégája pedig, nem hogy nem szólt neki, hogy ne tegye, de jót nevetgélt, hogy: "Most aztán jól le lesz tesztelve ez a kocsi."
Így hát döbbenten nézhettem végig a barbarizmus (szándékos rongálás) intézményes magasiskoláját.
Én még egy mai hétköznapi autónál se engedném meg extrém túlsúlyos emberek beülését, hiszen az károsíthat számos dolgot (gondolom nem véletlen írnak különböző - más helyzetekben vasszigorral ellenőrzött - határértékeket a forgalmiba), nemhogy egy veterán járműbe (amiben ha tönkremegy valami, akkor a kisebbik baj, hogy mibe kerül az, mert az se biztos hogy egyáltalán beszerezhető).
Utána érdeklődtem a dolognak. A második (fűnyíróelvű) verzió az érvényes, azaz egy konkrét normát kell minden autónak teljesítenie. A többit szerintem intézzük magánban.