Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2cvtech Creative Commons License 2020.10.29 0 0 3133

Ekkora terveim nincsenek azért. A 18 funciós távvezérlő rendszerből még 4 üres. Még valami ötletes funkciót szeretnék kitalálni ami egyben érdekes és látványos lenne, mint pl amilyen a távirányítóról gázt adni, vagy beindítani. Azok se kispiskóta.... Valami hasonló ötletes dolog kéne még. Most egyenlőre nincs ötletem. 

 

Emlékszel még a cikkemre a klub újságjában? De rég is volt....

Van még egyáltalán klub újság? 

Megnézted a csatornám? Videókat...

Előzmény: GSdriver (3132)
GSdriver Creative Commons License 2020.10.28 0 0 3132

Ja és cseppet se fog meglepni, ha a következő - ma még mélyen titkolt - funkciója az önvezetés lesz. Hajrá! ;)

GSdriver Creative Commons License 2020.10.28 0 0 3131

Huhh, pár éve, mikor először írtál róla (+ Citromagazin cikk), már akkor se volt hétköznapi látvány. Hát csoda, hogy még beférsz valahogy. Lenyűgöző, hogy ez a sok minden mind működik (bármi is legyen a dolguk a kütyüknek). 

Előzmény: 2cvtech (3130)
2cvtech Creative Commons License 2020.10.28 0 0 3130

Szia. Köszi a gratulációt.

Ahová viszem ott már jó ideje ismernek, nem új a vizsgabiztosnak a látvány, sőt apámat is jól ismerte, ő is oda vitte a családi kocsit. 12-13 éve ide viszem én is, meg a kispolskim is. A suzukimat idén máshova vittem. A kacsát idén továbbfejlesztettem, érdemes youtube-on megnézni a csatornámon a videókat. Youtube csatornám: hentronik

A 4 funkciós távirányítót 18 funkciósra cseréltem. És megvalósítottam, hogy távirányítón egyik gombot megnyomva gázt lehet adni. 

Facebookon is van bemutató oldal: https://www.facebook.com/Citroen-Extra-2cv-Citroen-2CV6-Special-151740928228012

Előzmény: GSdriver (3129)
GSdriver Creative Commons License 2020.10.28 0 0 3129

Gratulálok!

 

Épp a napokban gondoltam rá, hogy vajon Te hogy intézed a "csodakacsával" a műszaki vizsgáidat. Az pedig különösen érdekes, hogy a beltér láttán nem dob a vizsgabiztos azonnal egy hátast.

Előzmény: 2cvtech (3128)
2cvtech Creative Commons License 2020.10.28 0 0 3128

Sziasztok, nagyon rég írtam itt. Megint el is feledkeztem a fórumról.

Elolvastam úgy 2 oldalt a legutóbbi témákból. A téma a vizsga meg a lengéscsillapító volt. Hát erről én is írhatnék bőven. Éppen idén volt soron az én kacsám is. Nálam ugye a vizsga alapból nehezebb dolog, a plusz felszereltség, beépítések miatt. Aki ritkán látja, vagy most látja először, egyenesen félelmetes, ütős látvány a kocsim beltere. Beleég az ember agyába a látvány. Viszont hozzá kell tenni, semmi engedélyköteles átalakítás nincs. A beltér magánügy szerint. 

Idén szeptember 7.-én sikeres vizsgát tett a kacsám. A fékek tökéletesen jók voltak, igen még a hátsó dobfékek is. Közel egyformák voltak, talán 3% különbség volt a hátsók esetében.

A lengéscsillapító viszont megint egy kudarc volt. Szerencsére segítőkészen álltak hozzá a kocsihoz. Két vadonat új japán lengéscsillapítót vettem az elsők helyére. A japán cuccok híresek a megbízhatóságukról. Én is maximálisan bizakodva szereltem fel őket, vizsga előtt 2 nappal, úgy hogy a vizsga volt az első útjuk. A vizsgán 40 % az alsó minimum érték. 28 és 32%-ra mérték a két vadi új japán lengéscsillapítót. Nem akartam elhinni. Lehet a gumik nem voltak túl puhák, engedtem le belőlük, de nem mértem rá a légnyomásra. 0,8 báron jó a mérés tudtommal. Korábban elől 2 db lengéscsillapítót alkalmaztam első kerekenként. Fel applikáltam a gyári mellé mégegyet, nyílván olyat ami még jó, de használt. Idén levettem őket, mivel a rögzítések lelazultak, így oda-vissza holtjátékkal csillapítottak. Azért amíg kettő-kettő volt elől, nem is volt ilyen gyászos érték. A 40% ot elérte korábban, most meg bízva a japán precízitásban a két új lengéscsillapító személyében, bátran leszereltem a mellé aplikált másikakat. Így nem kellett tartani tőle, hogy rákérdeznek miért van dupla elől, hát viszont egy? Gányolunk, gányolunk? Csalunk??? Nem, én csak ügyeskedem. De amúgy nem csaptam be senkit, mert nem csak a vizsga alkalmakor volt fent a plusz két lengéscsillapító, hanem egész évben, vagyis mindig. Ezért is lazult el a rögzítései amit most nem álltam neki feszesre javítani. Hegeszteni kellett volna, én meg nem tudok. 

Ezek után 2022 re olyan rögzítést csinálok ami nem lazul meg!! Igen, visszakerülnek a plusz csillapítók majd. De újakat nem veszek, van egy halom lengéscsillapítóm. Volt idő amikor minden vizsgára újat vettem. Kész gyűjteményem van. A vizsga így is sikeres volt idén, mert jól ismernek már. Semmibe nem tudtak belekötni. De szerintem azon voltak, hogy menjen át, ne lássák újra ezt a kocsit 2 évig. :)  Hápogtatni kellett volna, meg táv beindítás, meg futófények, meg sziréna, meg légkürt, meg táv gázadás, stb... akkor okkal nem akarnák látni...... De nem menősködtem. Csak a gyári arcát mutatta a kacsa, már amennyire lehet, kívűlről könnyebb, bellűl már csak becsukott szemmel lenne lehetséges...... Ettől híres ez a kocsi !!!! 

GSdriver Creative Commons License 2020.10.12 0 0 3127

Nekem nincs arckönyvem (nem is lesz soha), de tudom, hogy van ott egy ilyen csoport. Egy kis privát internetes fórum sokkal jobb lenne (mint a béikszeseké például).

Előzmény: hurvinka (3126)
hurvinka Creative Commons License 2020.10.12 0 0 3126

Ha vagytok facebookon akkor ott is van egy hatékony segító jó csoport. https://www.facebook.com/groups/2123319414570486

roncsfelújító Creative Commons License 2020.10.10 0 3 3125

Ma végre felkerültek a rendszámok, tegnap pedig megjött a törzskönyv is. Most már teljesen kész van a második életére az autó. Kezdődhetnek a finomítások.

Erősen veret a lámpa, pedig ez a tompított.  Mostantól RTX-312 lett a rendszám. A régit, bár bevonták(amiről a papír is rendelkezésre áll) majd gondolom megsemmisítették nem akarták legyártani. Így R-es lett a rendszám az első C-s helyett.

 

GSdriver Creative Commons License 2020.10.04 0 0 3124

 

Kacsák a parton. :)

 

(Sajnos csak így tudom feltölteni, mert a beillesztés "nagyban" nem működik, noha alig 200k a fájlméret.)

Előzmény: GSdriver (3123)
GSdriver Creative Commons License 2020.10.04 0 0 3123

 

Kacsák a parton

GSdriver Creative Commons License 2020.10.04 0 0 3122


roncsfelújító Creative Commons License 2020.10.02 0 0 3121

Köszönöm svedmalac és GSdriver! Legközelebb rendszámos képpel jelentkezek:)

GSdriver Creative Commons License 2020.09.30 0 0 3120

Hurrá!

 

Ma én is gurultam egy 25km-es ismerkedős próbautat. Immár rendszámmal. Szépen ment a kacsa. A km-órát szokni kell a mai modern autók után. Még szerencse, hogy nem nagyon lehet gyorshajtani vele. :)

Előzmény: roncsfelújító (3118)
svedmalac Creative Commons License 2020.09.29 0 0 3119

Jó hír, gratula!

Előzmény: roncsfelújító (3118)
roncsfelújító Creative Commons License 2020.09.29 0 0 3118

Kedves Kacsás Társaim! Örömmel közlöm Veletek, hogy a Citroenem a mai napon sikeres vizsgát tett. A csütörtökön elmaradt vizsga ma lett bepótolva, de talán a korábbi vizsgán is átment volna az autó a régi lengéscsillapítóval. Segítőkész vizsgáztatók voltak az NKH-nál, így az elsőre rossz hátsófék sem volt probléma, és az első gumikból is le lett engedve a levegő hogy jó legyen a lengéscsillapító mérés. Ráadásul a fékpadig én vezethettem az autót a vizsgasoron. Így mondjuk nem kellett elmagyaráznom a fényváltó kapcsolót és a kürtöt. A vizsga után ebéd, majd eredetvizsga következett.

A műszaki egyébként elég nehézkesen ment a sok várakozás miatt(az egész délelőtt ráment), ott nem gondoltam fényképezésre, de mint kiderült, nem kellett volna annyira félnem tőle. Ez a kép már az eredetvizsgálatkor készült, teljes lelki nyugalomban.

 

Hátulról még hiányzik az Acadiane tábla, de idővel felkerül az is, ahogy a rendszám is:) Holnap biztosítás kötés, és ha sikerül bejutni, akkor okmányiroda. Mostanában nem voltam így nem tudom a vírus miatt be lehet-e csak úgy esni az utcáról, vagy időpont is kell, mert akkor húzódik egy kicsit a dolog. Ma amúgy elég jól érezhette magát a motor, az utóbbi két évtizedben nem ment ennyit, kb 50 km került az órájába. Legalább ilyen jól éreztem magam én is:) A mai egy igen jó nap volt.

roncsfelújító Creative Commons License 2020.09.24 0 0 3117

Ma lett volna a műszaki, de most talán a lengéscsillapítók miatt kaptam egy kis haladékot, mint megtudtam tegnap dél óta nem működik a központi rendszer, így nem tudnak vizsgáztatni. Holnap rendelek  a helyi autós boltban direkt Kacsa lengéscsillapítókat, és a következő alkalommal már azzal fog menni az autó. Már csak abban bízom, hogy az elmaradt vizsga miatt előbb vihetem a kocsit, és nem kell megint 3 hetet várakoznom.

roncsfelújító Creative Commons License 2020.09.23 0 0 3116

Mindenképp lesz új, úgy nézem a google-os találatokból, hogy gázos lengéscsillapítókat árulnak a típushoz. Ott végül is mindegy a járatok iránya. Rendelek egy párat, de a műszaki már itt van.  Volt egy tartalék itthon amit kölcsön kapott egy másik kacsás műszakira és átment, ez mondjuk nem mostanában volt.  Ez a darab ma felkerült a rossz helyére. A másikra ami az autón volt azt mondták még jó. Meglátjuk.

Előzmény: svedmalac (3115)
svedmalac Creative Commons License 2020.09.23 0 0 3115

Szerintem ezen ne spórolj (ne ezen spórolj)...

Én venném a rá valót, épp az említett okból.

Azért ez mégsem egy gyorsan fogyó valami, kb. olyan mint a házhoz tető.

Ha a felújítás költségét levonod a gyári új árából, na az a valódi költséged...

Előzmény: roncsfelújító (3114)
roncsfelújító Creative Commons License 2020.09.22 0 0 3114

Közben le lett mérve a Citroen a boltban eredeti után méretre adott új lengéscsillapítókkal, de még rosszabb lett, mint volt. Azt mondták a vizsgálók, van különbség a vízszintesen álló, és függőlegesen álló csillapítók között a belső járatok kiképzése miatt. Föl kéne újíttatnom a rosszakat, vagy venni tényleg az autóhoz valót. Most egy kis elakadás van.

svedmalac Creative Commons License 2020.09.12 0 0 3113

Háááát, kiakasztó na...

GSdriver Creative Commons License 2020.09.12 0 0 3112

A kérdéses autó nem kacsa volt, de a történet szempontjából ez mellékes.

Előzmény: GSdriver (3111)
GSdriver Creative Commons License 2020.09.12 0 0 3111

Vizsga a közlekedés felügyeletnél (ex KPM), mert ugye OT minősítés után kötelező oda menni:

 

Be kell állni a fékpadra, indultam az autóhoz, hogy odavigyem. A 180+ kilós alkalmazott határozottan elém áll és "Majd mi!" kijelentéssel elkéri a kulcsot. Majd a legnagyobb megrőkönyödésemre barbapapa módjára beszuszakolja magát a maximum 80-90kg-os emberek számára tervezett jármű frissen felújított vezetőülésébe. A két kollégája pedig, nem hogy nem szólt neki, hogy ne tegye, de jót nevetgélt, hogy: "Most aztán jól le lesz tesztelve ez a kocsi." 

 

Így hát döbbenten nézhettem végig a barbarizmus (szándékos rongálás) intézményes magasiskoláját.

 

Én még egy mai hétköznapi autónál se engedném meg extrém túlsúlyos emberek beülését, hiszen az károsíthat számos dolgot (gondolom nem véletlen írnak különböző - más helyzetekben vasszigorral ellenőrzött -  határértékeket a forgalmiba), nemhogy egy veterán járműbe (amiben ha tönkremegy valami, akkor a kisebbik baj, hogy mibe kerül az, mert az se biztos hogy egyáltalán beszerezhető). 

Előzmény: svedmalac (3110)
svedmalac Creative Commons License 2020.09.12 0 1 3110

Nekem anno a dunaújvárosi Autóklub-nál volt időpontom vizsgára (kb. 2002.)

Előtte fent voltam Tökölön a Takácséknál, minden pöpecül rendbe lett rakva rajta, új csillapítók, szuper fékek, stb.

Méréskor közölték, hogy a csillapítók nem jók, 33%-on vannak.

Jó, újra felmentem Tökölre. A srácok megnézték, minden tökéletes volt.

Megyek újra vizsgára, a csillapítók éppen megfeleltek.

Jött a hátsó fék...

Nem elég jó.

Vasalták szegényt orrba-szájba, majdnem sírtam, rossz volt nézni...

Még mindig nem jó.

Felemelték a kocsit, a pali nekiállt csavarhúzóval és kalapáccsal levenni a dobot, mert nem volt olyan méretű szerszámuk.

Na ekkor mondtam azt, hogy állj!

Ilyen áron semmilyen műszaki nem kell, adják vissza az autót. Volt is nyüzsgés rendesen.

Elvittem aztán Tökölön műszakira, meg lett oldva, ennyi...

De ez a "meg lett oldva" ettől függetlenül felháborít.

Egy Európában nagy számban gyártott autóról beszélünk!

A lényeg, hogy a csemege uborka mérete már Uniós szinten szabályozott... 

peterliepa Creative Commons License 2020.09.09 0 0 3109

Nekem a Méharit behúzott kézifékkel vizsgálták a fékpadon. Nem is hozott valami szép számokat. :-D

GSdriver Creative Commons License 2020.09.09 0 0 3108

Nem kérdés. Engem is meglepett, hogy nincsenek ilyenek. Mintha nem is 2020-at írnánk, hanem 1980-at ...

Előzmény: svedmalac (3107)
svedmalac Creative Commons License 2020.09.08 0 0 3107

Persze, ha tetszik, ha nem, így intézzük.

Csak azért a mai modern világban ilyen műszerezettséggel simán lehetnének gyártóspecifikus eltérések/különbségek a rendszerben...

Előzmény: GSdriver (3106)
GSdriver Creative Commons License 2020.09.08 0 0 3106

Utána érdeklődtem a dolognak. A második (fűnyíróelvű) verzió az érvényes, azaz egy konkrét normát kell minden autónak teljesítenie. A többit szerintem intézzük magánban.

Előzmény: svedmalac (3104)
GSdriver Creative Commons License 2020.09.07 0 0 3105

2CV Klub: nem tudom, nem voltam és nem vagyok tag.

COCH/CACH: legjobb tudomásom szerint nem tett ilyen irányban lépéseket.

Előzmény: svedmalac (3104)
svedmalac Creative Commons License 2020.09.06 0 0 3104

Nem tudom, hogy a 2CV klub valaha feszegette-e ezt a kérdést valahol?

Mert akit csak tudok, mindenki trükkökkel intézi a műszakit!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!