OFF Legalább kieresztetted a gőzt. Nyugi, zenélj egy kicsit, megnyugszol.
ON (valamennyire on)
Mondjuk, én csak "idézőjelben" cserélném le a DGX-200-as Yamahámat, mert se pénzem, és sajnos főképp időm nincs, egy komolyabb hangszerre.
Ő is (nagybetűvel) van, hogy hetekig nincs bekapcsolva. A design-ja meg szvsz igen eltalált, szintis kinézet.
Élményeim vele: szinti effekteket állítgattam be, tisztára átment Pink-Floyd-ba. lebegés, stb. csodálatos volt. Annyira eltekergettem, hogy vissza kellett "ütni" a gyári beállításokra. (mondjuk nem volt nehéz, asszem a legfelső két hang egyszerre lenyomása bekapcsoláskor.)
Szép, nagy. 1 méter huszonvalahány centi. Klasszul mutat a "kis" 5 oktávosok mellett.
Tulajdonképpen a ritmusszerkesztő hiányzik, de lehet, hogy beruházok egy MC303-ra :-)) Bár amilyen zenéket szeretek, nem valószínű. (progresszív rock, neo prog, ilyesmik) A zongora csúcs, mint általában a Yamaháké, és állatian tetszenek benne a fúvósok, fracia kürt, és az equinox stb.
Van a Madonnának egy régebbi száma, valami dobozokban vergődik fekete szkájba öltözve, ahhoz egyből megtaláltam a kíséretet, stílust, eszement jól szól. (nincs itt a yamaha, ezért csak fejből írok) ha jól emlékszem az utolsó DJ beállítás stílusa lelassítva, (garage2?) és fölé egy f*sza elektromos zongora akkord vagy szólózás fafúvóssal, vagy analóg szintihanggal... nyam. :-)
A 300-as feletti számú hangszínek is nagyon bejöttek.
Ismerek olyan zeneszerzőt akinke nincs szíve.Nincs lelke.Törtető egoista barom.Átgázol másokon,s ezért oly sikeres.Akinek nincs szíve,az szerintem nem igazi művész!!!!!!Egoizmus.Egoizmus.Önszeretet,másokon való átgázolás.Mások semmibe vétele:Nem volt-e szerepe ezen tényezőknek két világháború kialakulásában.S ne higyjük hogy nem lehet harmadik.S aki azt mondja,hogy mi kis emberk semmit sem tehetünk,az téved!!!!Eljöhet a harmadik világháború.Ülünk a szobánkaban,nyugisan zenélünk,s gondolkodunk közben a világ gonoszságán.S egyszercsak embertelen zaj támad:A vadászrepülők zaja.S valami elkezdődik.PUSZTULÁS,SIRALOM,GYÁSZ.S A CIVILIZÁCIÓ ELTŰNHET.S AKIK MEGMARADNAK,TALÁN ELGONDOLKODNAK A MIÉRTEKEN.JOBB EMBEREKKÉ VÁLHATNAK.EMLÉKEZETÜNKBEN MÉG ÉL AZ ELVESZETT VILÁG.EMBEREK:KELL HOGY ÍGY LEGYEN????ÉEHET,HOGY PONT A ZENÉVEL TUDUNK TENNI ELLENE!!!!!!!!!TEGYÜNK!!!!!
Nekem a zene az életem.Olyan ember vagyok,aki már szinte mindenből kiábrándult,illetve aki sokmindent keres,de szinte semmit sem talál.A zenében viszont sok örömet találok!!
De örüljünk,hogy van választék,és fejlődik a technika.Csak sajnos az EMBEREK LEGTÖBBJÉNEK ERÖLCSI ÉRZÉKE NEM FEJLŐDIK,ILLETVE A SZERETET SZAVÁRA VALÓ HALLGATÁS KÉPESSÉGE.TISZTELET A KIVÉTELNEK!!Ezt csak úgy általánosságban írtams kérem ne vegye senki magára.Nem a fórum tagjaira értettem,főleg hogy senkit nem is ismerek még.Csak kikívánkozott belőlem,mert ami sok, az sok:ez a mai világ ez NEKEM SOK.FORDÍTOTT VILÁG.KIFEJTHETEM BŐVEBBEN IS HA VALAKI NEM ÉRTI.
Nemtom pontosan. Valami jó. :-) A Casio találta ki, és a méregdrága szintijében is olyan van.
Jó régi hír: megvettem a DGX-200-as Yamahát, nem csalódtam benne, prímán szól, sajnos a stílusok nem editálhatók. Rengeteg modern stílus van benne, már játszottam rajta Madonna számot is. :-) De megjelent a 205-ös is, jujjuj. :-) A 305-ös még jobban tetszik. Csere lesz belöle?
YAMAHA PSR275 + CUBASE
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: YAMAHA PSR275 szintit és hozzá CUBASE 2.01 programot használok ATARI 520ST gépen.
Tudja valaki, hogy hogyan lehet a szinti hangszíneit (480 féle, szemben a cubase által felkínált 128 féle lehetőséggel (amiben nincs benne sok fontos hangszín, pl. basszusok) hozzárendelni egy-egy sávhoz? Az a gyanúm, hogy a szintihez mellékelt táblázatban található MSB és LSB adatokkal kellene valamit kezdenem, csak fogalmam sincs, hogy mik ezek, és az értékeiket hol lehet beállítani. A választ előre is köszönöm .
Köszi!
Te melyiket javasolnád kezdő, gyerek "zongoraművésznek"?
Szvsz ilyenkor nemcsak a hangszer, hanem a játék funkció, a figyelem felkeltés is lényeg.
Ti mennyiért áruljátok őket?
Közben próbálom rendszerbe állítani a digit zongorákat, de nagyon sok van belőlük.
Van valahol a weben egy megbízható összehasonlítás?
Köszönöm a lelkes hozzászólásokat.
Időközben zenetanár ismerőseim révén kikupálódtam, ők azt mondják, hogy vagy zongora, vagy játék. Minden köztes megoldás önámítás és becsapás.
A zongora persze lehet digitális is, feltéve, ha kalapácsmechanikás. Nem lesz olcsó mulatság...
Mivel a jelenlegi büdzsé igencsak korlátozott, így a játék mellett döntöttem (azaz Yamaha PSR-290), majd később lépek felfelé.
Ebben a kategóriában viszont mostanában jelent meg a ROLAND EXR-3 is. Ez kicsit komolyabbnak tűnik, de végül is a hang és a billentyűzet a lényeg – meg kéne tapasztalni mindkettőt.
Ha választanom kellene én is a DGX-200-ra voksolonék, egyébként tulajdonságait tekintve ugyanaz, mint a PSR-290. Viszont, ha zongorázni tanulsz, akkor nem éppen alkalmas billentyűt választottál erre a célra, mégha csak otthol is gyakorolsz rajta. Ha zongorázol megfelelőbb lenne egy digitális zongora, igaz, hogy picit más árkategória, persze nem tudom mennyire komoly az érdeklődésed ebbe az irányba. Vagy esetleg egy Fatar zongorabillentyű, ami azért kedvezőbb árfekvésű, mint az "aggyal" rendelkező testvérkéi, viszont a Fatar mellé még mindig szükség van egy hangkeltő eszközre, vagy egy számítógépre és egy szoftverre... Nekem PRS-550-em van, és én is zongorázgatok, igaz van lehetőségem akusztikus hangszeren is játszani, de mindenképp tervezek egy digitális zongorát is venni... Szóval nem egyszerű sima szintibillentyűn zongorázni tanulni, és meg kell, hogy mondjam, nem is lehet.
Ha zongorázni tanulsz, akkor mindenképpen a DGX-200-at ajánlom, mert 76 billentyűs. Én kb egy éve vettem, és igem meg vagyok vele elégedve, szuper hangszer, és könnyű kezelni. Mondjuk a stílusok nem szerkeszthetők és az effekteket kényelmetlen beállítani talán a DGX300-at könnyebb, de abban se lehet stílust szerkeszteni.
Én nagyon szeretem a DGX200-at.
Vannak újabb tapasztalatok?
Yamaha PSR-275/290 és DGX-200 között vacillálok.
Otthoni kiegészítőnek kéne iskolai zongoratanulás mellé.
A szerkesztés, kottázás PC-ről menne (Finale).
Hi!
Mondi:
Ahogy én látom sstílust szerkeszteni nem, letölteni igen? Mármint a 8MB-s RAM-ba. Fene tudja.
A www.yamahapkclub.com-on nézelődj, talán segít.
Mondjuk van midi port, és floppy, tehát egy midi számot úgy szerkeszthetszt meg, ahogy jólesik, aztán betöltheted, lejátszhatod.
És ha közben nyomkodod az alsó billentyűket akkordjátszásra állított állapotban, akkor azt figyelembe veszi a terckíséret, vagyis úgynevezett susztertercet játszik, ami néha kvart, ahogy a harmónia megkívánja. És az akkordok hangerejét akár nullára is leveheted, attól még a susztertercbefolyásolási effektusa megmarad.
(Ezt egy egészen gagyi minibillentyűs Yamaha játéxeren tapasztaltam, de gyanítom, hogy a komolyabb konstrukciókban is így működik.)
Nem - teljesen - leszólni akartam a Casio-t, csak:
- abban a boltban nagy ívben kikerülte őket az eladó ... :-)
- meghallgattam a CTK671-et, errefelé 85.000.- újonnan, ez volt az első, amit meghallgattam.
A koma aki bemutatta, állandóan ugyanoda lyukadt ki: ZPi hangforrás, ez meg az, de úgy látszott, mintha már elállította volna a gépet a saját izlésére, és nem volna képes uralni. Szólt, szólt, de nekem NEM tetszett.
- Nekem egyenértékű a "gyerek" hangszerrel, ha azt mondják: Casio. Hm?
De attól még lehetnek sokat tudó és jó szintik.
A Roland már sokkal jobb, benne az ára és a - nekem - nehézkesnek tűnő kezelés ami nem szimpatikus.
Persze meg kell tanulni, de nem mindegy, hogy milyen könnyen. A Roland hangja ellenben tökéletesnek tűnt.
A Yamaha külsejével fogott meg, azután a könnyű, tekerős/ nyomógombos kiválasztóval, és a kék színű, jól látható világítással. Kimondottan profi szinti kinézete van ( DGX200) nem? :-)
Most olvasgattam a kézikönyvét (nem vettem még), de a www.yamahapk.com-ról (asszem) le lehet tölteni PDF formátumban angolul, sok mindent megértettem belőle...
Lesz kb fél év :-) tanulgatás, amig mindent nem tudok.
Pl.: Split+Dual (layer) + effektek:
alul mondjuk lebegtetett (+38 effekt, külön hangerő) Hammond orgona, felül (megválaszthatod a töréspontot, a transzponálást)
felül mondjuk alt Szaxszofon (+38 effekt, külön hangerő), +még szintetikus vonósok (layer) (+38 effekt, külön hangerő) valami kórus effektel és pl. terc kísérettel,
és még effölé egy stílus (+külön hangerő).
Hűha. Jól olvastam?
Üdv!
Ui: bocs a sok - nekem - szóért, de mindenki azt vegye amelyik NEKI a legjobban tetszik.
Köszönöm az információkat. Magam is úgy döntöttem, hogy DGX-200/300 lesz a fa alatt. Ezekhez is külön kell megvenni a tápot? DGX-300-at nem láttál közelebbről? Mi a lényeges különbség a kettő gép között? Azt tudom, hogy plussz floppy, plussz 4 MB RAM. Ezeken felül érdekelnek a különbségek. Érdemes-e majdnem 30.000 Ft-al többet kiadni? Kimondottan otthoni-amatőr célokra, családi zenélgetésre használnánk.