A sok félművelt autós meg nem tudja, hogy holnap autómentes nap lesz, nem kellene torlódásnak lennie, ha EGYETLEN NAPRA kivenné az elkényelmesedett fenekét az autóból és sétálna egyet.
Csütörtökön lezárják a motorizáció elől az Andrássy utat. Sok, sok félművelt környezetvédő ujjongani fog, ahelyett, hogy végiggondolná, a torlódás miatt mennyivel több káros anyag fog a levegőbe kerülni.
Demszkyék ezekre a félművelt szavzókra is számítanak, remélem nem lesznek elegen.
nol.hu "Az idén eddig egyetlen közvécé felújítására futotta
Népszabadság • Schmidt Gábor • 2005. szeptember 21.
Egyetlen nyilvános illemhely, a Nagyvárad téri vécé felújítása valósult meg az idén eddig - derül ki a feladatra szakosodott Il-Net Kht. első féléves gazdálkodási beszámolójából, amelyet tegnap egyhangúlag fogadott el a városháza tulajdonosi bizottsága. A cégnek az első hat hónapban húszmillió forintos bevétele volt, ami a tervekhez képest némi lemaradás. A beszámoló szerint ennek főként az az oka, hogy a nyilvános árnyékszékekkel szemben "jelentős konkurenciát" jelentenek a vegyi illemhelyek - amelyeket ha máshonnan nem, a Sziget Fesztiválról ismerhet a városlakó.
A budapesti illemhelyhelyzettel a budapestieken kívül a főváros maga sincs megelégedve, ezért döntött úgy korábban a szakbizottság, hogy az Il-Net vezetői a kilátásba helyezett prémiumnak csupán nyolcvan százalékát kaphatják meg. A két ügyvezető egyébként havonta mintegy 300 ezer forint javadalmazást kap, a jutalom pedig éves bérük összegével egyenlő. A tulajdonosi bizottság azért volt szigorú a prémium megítélésénél, mert a cég tavaly csak egy közvécét hozott helyre, háromnak a javításához hozzá sem kezdett. Igaz - derült ki később -, azért, mert a felújítások fedezetét a városháza nem utalta át időben. A tulajdonosi bizottság egyébként ez ügyben további vizsgálatokat tartott szükségesnek.
Budapesten jelenleg durván húszezer emberre jut egy-egy köztéri illemhely. Az Il-Net 1997-ben még 130 nyilvános vécét üzemeltetett, ez a szám mára nyolcvan körülire csökkent. (Összehasonlításként: a magyar fővárosnál kisebb Bécsben háromezer vécé van, és szinte mindegyik használható.) Budapesten lényegében ma is ott vannak köztéri illemhelyek, ahol még az előző századfordulón építettek ilyen létesítményeket.
A városháza a vihart kavart utcabútortender keretében keresne megoldást a szükséghelyzetre. A nyertes cég reklámfelületekért cserébe egységes küllemű illemhelyeket telepítene. Bár a pályázaton több mint egy éve győzteseket hirdettek, a szerződés a mai napig nem köttetett meg. Úgy tudjuk, leghamarabb a Fővárosi Közgyűlés szeptember végi ülésén dönthetnek a kérdésben a városatyák. Ha minden jól megy, akkor akár száz fölé is emelkedhet a budapesti nyilvános illemhelyek száma.
Az Il-Net egy korábbi kimutatása szerint a Várnegyedben lévő öt vécéből egy üzemképtelen, a Belvárosban pedig alig több mint egy tucat közvécé akad. A külső kerületek közül alig van olyan, ahol található nyilvános illemhely, leszámítva a metróállomásoknál annak idején kialakítottakat."
Spórolás: megspóroltak 4 db váltót, meg a 10 évnyi karbantartását. Meg volt még egy indoklás: mivel a váltón a villamosok csak 15 km/h-val mehetnek, nem akarták lassítani a villamost "feleslegesen". Hogy miért csak magyarországon kell a váltón a villamosoknak 15-tel, illetve a váltó csúcsa felől talán 5-tel döcögniük, azt már tényleg ne tőlem kérdezd. És a döntés felelősét sem tudom.
S miért így újították fel???? Már ha szabad érdeklődnöm?
Ki volt a felelős tervező, s ha hibázott, miért nem rohad még börtönben? Ki vette át, mint műszaki ellenőr, s ha hibázott, miért nem rohad a börtönben? Ki volt az a főpolgármester és kik azok ak épviselők, akik elfogadták az egészet így? S ha hibáztak, miért nem rohadnak még börtönben????
Újra titokban ritkította járatait a BKV. Legalábbis egy civil szervezet szerint. Erről levélben tájékoztatták a városvezetést, a fővárosi önkormányzat pedig vizsgálatot indított. 2005.09.20 16:42 reggel.hu
Szeptember első napjaiban Budán jártak ritkábban a villamosok. A múlt héten pedig egy nap a pesti 28-as vonalon a szerelvények harmada nem ment ki a forgalomba - - állítják a civilek. Szerintük azért, mert nincs elég vezető. Több trolit és a buszjáratot is ritkított a BKV, pedig nagy a zsúfoltság. A közlekedési vállalat szerint csak alkalmazkodtak az új igényekhez. Amúgy sem tudták tartani a menetrendet az állandó dugók miatt - közölte a BKV. Egyszer már próbálkoztak ritkítással. A vezérigazgató prémiuma bánta az akciót.
Meg azok se lehettek így, akikkel Gábor bá a 6-4 villamos vonalán ugyanezt tegnap játszotta el. A 4-6-ossal az is a baj, hogy amikor szépen felújították a pályáját, akkor a Blaha és a Móricz/Fehérvári út között megszüntették az összes visszafogási (visszafordulási) lehetőséget. Ezért ha a Blahától délre bárhol bármi gebasz van, rögtön a fél vonalat kell pótolni. Régen volt visszafogási lehetőség a Mester u-nál és a Petőfi híd budai hídfőnél is.
mert a várost nem erre az autómennyiségre tervezték.
Gondolom ezen lehet javítani megfelelő tervezéssel, elvégre elég régen ismert probléma: épp ma mondták valamelyik híradóban, hogy már 10 évvel ezelőtt is több jármű közlekedik mint amit elbír a város. 10 év elég hosszú idő ahhoz, hogy valami értelmes megoldás kitaláljon a városvezetés a "Mindenki használja a BKV-t" szlogenen kívül.
hát szerintem alapvetően az a probléma, hogy itt a tömegközlekedés a buszokra épül, Londonban meg a metrora..:) jóhogy zsúfolt a BKV, ha a belvárosban is buszokra hagyatkozik részben.
Ma, amikor egy szem kétségbeesett ember próbálta a 47-es kiesése miatt (merthogy "beáztaka kábelek" szólt az indok!!!!) a háborgó, Demszky és Aba vérét venni kívánó tömeget a villamospótló felé terelni, nem volt olyan érzésem, hogy olyan hű de k. jó lenne a közlekedés. Meg azok se lehettek így, akikkel Gábor bá a 6-4 villamos vonalán ugyanezt tegnap játszotta el.
2006 őszén, ha lesz demokratikus fordulat végre Budapesten, azonnal rács mögé kell rakni Demszkyt, mielőtt megszökik a felelősségrevonás elől és utána tényleges életfogytot kiszabni rá a város tönkretételéért. Ez a _minimum_!
Aba Botond BKV vezérrel volt egy online interjú és ebben kérdezték tőle miért nem lehet úgy ellenőrizni a jegyeket/bérleteket mint pl.: Londonban. A válasza volt ez, hogy a nyugati nagyvárosokban 25% használja a tömegközlekedést itt Budapesten meg 60% ezért a jóval több utas miatt nem lehet felszáláskor mindenkitől jegyet kérni a buszon.
mert a várost nem erre az autómennyiségre tervezték. ráadásul másik kérdés, hogy nem csak a helyi, hanem az agglomerációs lakosság is használja, ami +500 millió fő lehet most így hasraütésre.
A tömegközlekedés jól működik hiszen a nyugati nagyvárosokhoz (25%) képest a lakosságból 2,4x többen használják (60%). Csak azt nem értem ilyen arányokkal miért vannak gondok az autós közlekedéssel?
A körút magától értetődik (mármint nagykörút és ami azon belül van + a budai körút is). Csak hát ma az ilyen gondolatokat kimondókat úgy hívják, hogy radikális, szélsőséges meg rasszista.
A szadesz is elkezdte a "hosszú menetelést", a 8 hónapos váasztási kampányt:
Szervezett káosz a fővárosban Újabb „autómentesítés” bénítja Budapest közlekedését, ezúttal hétköznap szeptember 20.
Ha lehet, az eddiginél még nagyobb káoszra kell számítani a fővárosi közlekedésben csütörtökön. Autómentesítés jeligével ugyanis az önkormányzat egész napra lezárja az autók elől az Andrássy utat, a kora estére tervezett kerékpáros felvonulás idejére pedig leállítja az ebben az időszakban nagy tömegeket szállító nagykörúti villamosok forgalmát is. (panem et circenses)