Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.03 0 0 69300

Érdekes ez az utánfutós, megpakolt autós dolog. Az ember azt gondolná, lényegesen többet fogyaszt egy jól megpakolt autó. Ez sem feltétlenül van így. Nekem volt Wartburgom 2T és 4T is. A kétüteműt jobban szerettem annak ellenére, hogy hangosabb volt, kevésbé gyorsult mint a 4T, de összehasonlíthatatlanul kevesebb bajom volt vele mint az újabb testvérével. Ezeknél (mindkettőnél) tapasztaltam, hogy a fogyasztás alig emelkedett, pedig én is utánfutóztam mindkettővel. Persze a 10 litert be lehetett volna szipákoltatni mindkettővel. Fölösleges jobban nyomni a gázt mint amennyi gyorsulásra képes megpakolva. Ha hagyunk egy pici gyorsulási tartalékot, (magyarán még tudna jobban gyorsulni) akkor szinte alig van többletfogyasztás. A 2T-vel nem, de a 4t-vel sokat jártunk a Zemplén hegyes-dombos részein. Érdekes módon akkor volt kisebb a fogyasztás kivétel nélkül, amikor a hegyes vidéken jártam és ez ugyanígy van a Wagonnal is. Nem padlóig nyomom a gázt felfelé, lefelé meg kihasználom a motorféket. Így lefelé motorfékkel több benzint spórolok meg, mint amennyit pluszban elhasznál a hegyre felfelé. De ezek a dolgok már tényleg a vezetéskülönbségekből adódó fogyasztás megtakarítások. Egy meredek emelkedőn, hegyre felfelé inkább bőgjön a motor egy kicsit mint olyan alacsony fordulaton kínozzuk felfelé, hogy már remeg az egész kasztni mint a kocsonya. Ez utóbbival a motort és a váltót igen nagy fölösleges terhelésnek tesszük ki. 

És igen. Van aki használja a technikát, de nem érzi mi a jó a járműnek. Sík úton egyesben bőgetni a motort, mondván nem vált feljebb, mert a 100 méterre lévő kereszteződésben úgyis meg kell állni. :)

Előzmény: WagonR SX7 (69299)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 69299

A változó vezérlés mechanikája.

 

Sosem néztem utána, hogy működik. Nekem elég volt, hogy van benne ahoz,hogy másfelé nézelődjek.

 

Nameg...a Hondások sirámai is eléggé meggyőztek arról, hogy tartsam távol magam tőle.

Bár, abban hidraulikus, ebben meg, ha jóllátom mechanikus.

 

227 ezer egy fej hozzá....:-P

 

Sosem szerettem a bonyolított motorokat, pluszban én még annak a híve vagyok, hogy ha erő kell,akkor hengerűrtartalom kell, nem egekig húzni egy mókuskereket.

 

Emiatt van egy 2.5 TDe és egy 2.4 JTD motoros autóm, amit munkán kívül használok. Utóbbit főleg vontatásra, előzőt meg a vasárnapi autózásokhoz.

Bár...ez is először munkában volt használva, csak amikor elérte a 830.000 Km-t...úgy döntöttem, hogy nyugdíjazom a vénasszonyt.

Még a hengerfej sem volt levéve róla....

740.000-nél kapott egy szett porlasztót és egy adagoló felújítást.

De ha elmész mellette és belerúgsz a kerekébe, beindul.. :-P

 

Pár éve az egyik cimbivel lekellett menni Szegedre.... Majd ő húzza a futót, nehogy nehéz legyen az öreglánynak...

105 lovas Puntó.....

 

50 Km múlva meg a földön húzta az orrát, hogy 11 litert eszik a fúdefasza autója.

Átvettem tőle, aztán....mondjuk úgy, hogy tartottam vele a tempót.

Akkor ütötte meg a guta, amikor hazaérve megtankoltunk és az öreg csotrogány Croma futóval is kevesebbet evett, mint a csodás és rém korszerű motorú autója.

 

 

Előzmény: ViZo72 (69296)
DMA Creative Commons License 2024.02.03 0 0 69298

Szia!

 

Én azt hallottam a VVT-t az 1.3-as swiftek motorja már nem tartalmazta, kevesebbet fogyasztott nélküle. Igaz e vagy sem, nem tudom.

Előzmény: ViZo72 (69296)
ViZo72 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 69297

Szia!

 

Az 1,5-ös lehet nyomatékosabb valamivel, mint az 1,3-as (sosem próbáltam) így könnyen lehet, hogy jobban elvagy vele kisebb fordulaton. 

Sőt lehet, hogy a váltóáttételek is mások, de maga a motor konstrukciója, viselkedése biztos, hogy hasonló.

Viszont nagyobb a motor, nem ugyanazok a használati körülmények sem, így nehéz összehasonlítgatni a fogyasztást, csak az tűnhet fel ha valakinek nagyon kilóg az átlagból.

(Nekem 6,2-6,4 az átlagom tavasz-ősz időszakban, +bő fél liter télen, legutóbb 7liter/100km volt a mérés, némi helyben melegítéssel. Napi útvonal oda-vissza: vidéki kisvárosban pár km, majd -> 20km országút -> majd pár km nagyobb város, nagyobb forgalom. Sok város és sok autópálya biztos dobna rajta még 1 litert. Hidegen és csak városban, rövid utakon még többet is gondolom.) 

 

Landsmann-hoz hasonlóan gondolom én is a vezetését az autónak.

Az előrelátó motorfék használat (de nem üresben gurulás) és a motornak kedvezőbb fordulatszám tartomány használata segíthet valamit faragni a fogyasztáson (már ha műszakilag rendben van minden).

 

A pörgetést semmiképpen sem hideg motorral kell érteni és persze nem is állandóan üvöltő motorral járok én sem.

Nem is minden fokozatban van értelme pörgetni. 

Nem tudom leírni fejből a használt fordulatszámokat, mert már inkább hang meg érzés alapján váltok oda-vissza, de szerintem kb. így használom (1,3-as motorral): 

1-es: éppen csak elindulni kell. 

2-es: lehet óvatosabban vagy pörgősebben gyorsítani helyzettől függően (ha kell, kb. 90-ig gyorsul kettesben, de erre nem sokszor van szükség). 

3-as: ez amolyan szinte mindenes. Hosszabb városi utakon, tartható 50-es tempónál én 4.-ket használok, de ha nagyon változó a forgalom ritmusa (sok a gyorsítás-lassítás), a 3. a jobb, rugalmasabb, könnyebben gyorsul vagy éppen jobban fog a motorfék. Aztán ha ismét nyugi van, felváltok 4.-be. Városban az 5.-et csak 60-70-es, egyenletesen haladós szakaszokon használok.

    A 3. fokozat az kb. 40-től -> 1xx-ig használhó (kb.110-120km/h körül van vége ha jól rémlik).

4-es: 50-től felfelé használható és ha nem sietős, 70-80-90-ig lehet vele gyorsítani és csak utána 5.-be tenni. Ha sietős a dolog ÉS/VAGY terhelve van az autó (3-5fő+esetleg csomagok) akkor bizony vissza kell váltani 3.-ba is, hogy legyen ereje mielőbb 90-ig felkapaszkodni.

 

Szerintem lehet azt érezni, hogy mi az a tartomány ahol csak erőlködik, kínlódik a motor, és hol van az, amikor rugalmasabb, jobban reagál a gázpedálra (persze hangosabb is olyankor). 

De elfogadom azt is ha valakinek nincs érzéke hozzá, nem vagyunk egyformák.

 

Egyébként ha üzemmeleg a motor (és megfelelő olaj, hűtővíz van benne), magától a pörgetéstől nem lesz baja (lásd a lenti belinkelt cikket).  

 

A Ford Kuga 1,5 Ecobost viszont nem jó hasonlítási alap, hiszen az egy turbós motor, az majdnem dízelesen vezethető.

A turbó miatt sokkal alacsonyabb fordulaton lesz nagyobb nyomatéka, mint egy szívó benzinesnek, érzésre tehát azt nem kell forgatni.

Az más kérdés, hogy a turbósakat is kinyírhatja a folyamatos alacsony fordulat/nagy nyomaték kombináció, miközben nem érzed, hogy erőlködne.

 

Az itthoni 1,4-es, 8 szelepes, benzines Renault viszont vezethető úgy ahogy Te írod. Viszonylag korán fel lehet vele váltani felsőbb fokozatokba és jól viseli. De ha kellene még némi plusz erő, akkor meg hiába pörgetem nem lesz erősebb. Érdekes, de fogyasztásra meg hasonlóra jön ki. Szerintem ez akkor enne többet, ha pörgetném gyakran, az Ignis meg fordítva. Más a motorkonstrukció.   

 

Itt egy érdekes írás, pont Neked szól, a kis fordulat/pörgetés/nyomaték témakörben. 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

 

 

Előzmény: Fishor (69293)
ViZo72 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 69296

Köszi a választ, bár nem igazán tudom még mindig mi a baj a vezérléssel. Szidják de mi az oka, mi történik vele? Elromlik valami?
Sosem hallottam még Ignis kapcsán sem itt a saját fórumán, sem máshol, hogy rendszeres probléma lenne vele. Sőt a motor a legkevésbé problémás része az autónak.
(Más hibákról persze olvasni szóval nem az van, hogy nem látjuk a hibáit.)

Az enyémmel -szerintem- semmi gond vezérlésileg, legalábbis eddig, a 21 év és 250.000km alatt.

Talán sosem tudom meg, a rozsda hamarabb végez az autóval...

Előzmény: WagonR SX7 (69292)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.02 0 0 69295

A fogyasztást kifelejtettem az előző írásomból. 6,6 l/100 km az átlagfogyasztás. (14 év átlagfogyasztása) Ebben város, vidék, autópálya is van. Utóbbi 110-es tempóval mióta 500 Ft fölé ment a benzin ára. De ebben a fogyasztásban klíma használat is van, télen is a páramentesítés érdekében. 1.3-as Ignis motoros Wagon. A Wagonnak nagyobb a légellenállása a magassága miatt. 

Előzmény: Fishor (69293)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.02 0 0 69294

Azt szokták mondani, nem a fordulat, hanem a nyomaték öl. Ez azt jelenti, hogy sokkal károsabb a motorra nézve, ha alacsony fordulaton nagy sebességi fokozattal kínozzuk. Például 50-el negyedikben.Elmegy, az, némi gyorsulásra is képes, de semmivel sem lesz kisebb a fogyasztás. (próbáltam) Nagyon én sem szoktam pörgetni, de 4-ben kihúzatom 75-80-ig és utána váltok 5-be. Ha nagyon hideg van és teljesen át van hűlve a motor, akkor kicsit óvatosabban hajtok, hagyok időt átmelegedni. Bár ez az idő annyi, hogy mire kiérek a városból, addigra már kezd langyos levegőt fújni a ventilátor. 

Amivel sok üzemanyagot lehet spórolni, az a motorfék. Akár városban is. Haismeri az ember a lámpaváltásokat, akkor az plusz előny. Persze azért nem kell túlzásokba esni itt sem egy délutáni csúcsforgalomban, de amennyire lehet, itt is ki lehet használni a motorféket. 

Hideg motornál az a 2200-2500-as fordulaton való váltás igazán igénybe veszi a motort. A fordulattól nem lesz baja, (fogyasztás sem fog nőni) persze azért ne a piros tartományban járjon a fordulatszámmérő. 

Előzmény: Fishor (69293)
Fishor Creative Commons License 2024.02.02 0 0 69293

Sziasztok!

 

Olvasom ezeket a sorokat rendszeresen, hogy pörgessük az autót és mindig hitetlenkedve nézem, amikor írjátok, hogy akkor kevesebbet eszik a kocsi. Én nem szoktam, csak szükség esetén 3000 fölé pörgetni az autót, de főként 2500-alatt használom az 1,5 GS-emet. És bizony nekem is mindig nagyobb a fogyasztásom mint az itteni átlagnak. Vegyesben 7,5 körül városban 9 körül van télen a fogyasztás, de volt már téli havas 11l-es fogyasztásom is. Mindig úgy gondolom, hogy ha pörgetem, akkor gyilkolom, főleg hideg motornál még 2-2500 körül igyekszem elváltani. És igen, néha érződik is enyhe dadogás, amikor hideg a motor. De a pillanatnyi fogyasztás mérő mindig többet mutat, ha tövig nyomom a gázt, mint amikor csak éppen hogy nyomom. Az új autók váltási segédje is takarékosságnál (Ford Kuga 1,5 ecoboost) már 2000 körül simán jelzi, hogy váltsunk fentebb. Szóval nem értem, hogy mitől működne ez másként. Általában mindig azt mondják láb függő a fogyasztás. Hogy kéne vezetni, hogy a legjobb fogyasztás legyen és ne is haljon előbb a motor?

 

Üdv: Fishor

Előzmény: ViZo72 (69291)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 69292

Olyan szerelőtől hallottam elsősorban, akiben itt megbízok.

 

Akkor még csak a Swift volt, az öreg Croma és a Marea Weekend.

De kellett egy olyan munkás autó, amiben nem a földön ülök.

 

Elsőre az Ignis volt a célpont.

Amikor beszéltem vele, azzal kezdte, hogy ne csesszek ki magammal a változó vezérléssel....

Náluk kettő is volt a családban, most mindkettő helyett Wagoner van.

 

Jó....ez Sopron......

 

De...volt itt vagy kettő Ignises kolléga..

Az egyik feladta a másik meg egy Polo-val dolgozik, mindkettő ugyanannál a szerelőnél javíttatott.

Az is folyton szidta a vezérlést.

 

Amúgy meg...van is a garázssoron egy Honda...V-tech...

Amennyit nyitva van a motorháztető...az a V-tech inkább emberiség elleni bűncselekmény....

/Ha a sebesség öl, a Hondatulajok biztonságban vannak... :-P /

 

Elég régóta játszok motorokkal és váltókkal...szeretem csinálni..

De kb egy alkalommal hagyna ott bárhol, kb öngyulladás áldozata lenne..

 

Inkább kihagytam az Ignist.

 

Szeretek szerelni, de ha munka van, akkor munka van és menni kell.

Vicces hibákkal és egyéb meglepetésekkel nem érek rá játszani.

 

Eleinte voltak zabszemszorítós helyzetek a Wagyonőrrel, a Weekend után pláne.

De már megszoktam.. :-p

 

Meg...szerintem írtam, hogy...kinek mi a pörgetés. Asszem erre írtam, hogy a 3000-nél elváltás....az inkább még a kímélős használat.

 

Az egyik kolléga nemrég vett Wagonert, aztán mikor mentünk érte és látta, hogy alkalmanként kiforog az nálam 4500 fölé is...hát izzadt, meg azon volt elhűlve, hogy minek.

 

Pár hét múlva meg már panaszkodott, hogy 10 körül eszik a verda.

Ő is elvált maximum 3000-nél.

 

Pluszban, azért írtam, hogy ez itt kérem Sopron, mert itt még a féltengely külső csukló csere is két nap.......

Itt semmi sem egyszerű.

Aztán meg a Corsa-s kolléga azon volt elakadva, hogy 1 óra alatt megvolt...biztos kilett cserélve??

/ott a kezedben az új doboza, benne a halott csukló, a kocsi megy...akkor mi a kérdés?? /

 

 

Előzmény: ViZo72 (69291)
ViZo72 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 69291

Érdekes amit írsz, hogy  "a VVT veszettül rosszul tolerálja a dinamikus vezetést" meg a "VVT utálja" a pörgetést.

Nem is értem mit jelent ez.
(Nem kötekedés, inkább csak kíváncsiság, hiszen írtad, hogy nem sajátod de így hallottad ismerősöktől.)

Én pont ellenkező módon használom, nincs itt semmi alacsony fordulaton kímélés.  

- Egyrészt pont azt mondom mindenkinek, hogy pörgetni kell, akkor lehet vele haladni. (Csak kár, hogy akkor már hangja is van.)

3000 rpm alatt szinte halott (már ha gyorsítani kellene dinamikusan), 4000-től kezd el húzni rendesen, én ezt rendszeresen használom is, pl. országúti előzéshez visszaváltva 3-dikba. 

- Másrészt meg Ignisnél a 100-as tempó (óra szerint) már eleve 3000rpm, az autópályás 130km/h meg 4.000 rpm, szóval nem nagyon tudod nem pörgetni (kivéve persze ha lassabban mész vagy csak városban használod). 

- Harmadrészt meg az Ignis pillanatnyi fogyasztásmérője pontosan mutatja, hogy mikor erőlködik (de még a szembe és hátulról fújó szelet is "mutatja").

És az bizony kis fordulaton, korán felváltva csúnya számokat tud mutatni. Akkor már jobb kicsit tovább pörgetni, hogy hamarabb túlessen az erőtlen tartományon és utána felváltani (szerintem). 

  

Van egy 8 szelepes 1,4-es benzines Renault is itthon, kb 80 Le. Az pont az ellentéte viselkedésre. Kis fordulaton erősebbnek érződik, 1-el magasabb fokozatban elmegy nyomatékból pl. városi közlekedésben, de még 50-ről 100-ra, visszaváltás nélkül gyorsítva is, érzésre könnyebben kapaszkodik fel, mint az Ignis. 

Ha viszont országúton gyorsan kellene előzni, akkor csak egy egyenletes de visszafogott húzása van, nem indul meg semmilyen fordulatszámon, mint pl. az Ignis 4000-től. 

Előzmény: WagonR SX7 (69290)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 69290

Szia!

 

Csak pár gondolat.....

 

Ki és mivel diagnosztizálta a motort?

 

Már csak azért, mert ahogy látom a netes adatot, városban 8 körül országúton 5 körül kéne fogyasztania, kb mint a Wagyonőrnek a G13BB motorral..

 

Ami, inkább illúzió, mert a Wagoner is inkább plusz 1-1 literrel jár el.

 

Akárhogy is, de ekkora fogyasztásnövekedésnek meg kell hogy jelenjen a CO-ban valamilyen formában, ha másnem a hcpm vagy mi a frászban....a megmaradt/elégetlen üzemanyag arányban.

 

Én megértem, hogy...."odafigyeléses" stílussal kezeled a verdát... engem konkrétan emiatt óvtak a VVT motoros Wagonertől, legalábbis, aki Wagonerrel vagy Ignissel járkál és ismer..

 

Nem tapasztalat, csak hallottam róla, hogy a VVT veszettül rosszul tolerálja a dinamikus vezetést.

Emiatt nem vettem.

 

Viszont..

Van kettő G13BB motoros Wagonerünk, egyik az enyém, a másik a páromé.

 

Az enyémmel, bármikor elmegyek 600 Km-t autópályán. Munkában meg, napi 110 Km autópálya, plusz kb 60 Km-et úgy, hogy minden görbefánál megállok, /újságot hordok a sógoréknál/ napi kb 240-260 helyen állok meg,

10-15 alkalommal leállítva csak. Igaz, az alapjáraton ketyegés alkalmanként maximum 20 mp.

Így is elég a tank benzin 500-520 Km-re.

 

Párom a sajátjával....háttöö, nőiesen kíméletesen használja.

100Km után már az is 9-10 litert akar enni, egész addig, míg nem azzal megyünk dolgozni és a pályán én vezetem.

Aztán ismét megelégszik a 7.5 literrel.

 

Nemrég adtam el a párom autóját, s vettük helyette egy másikat.

 

A vevő, első héten, azon lelkendezett, hogy 6.5 literrel eljárt vele.

Két hét múlva meg már jött azzal, hogy már 8 felett eszik....

 

Ő is elvált 3000-nél.

 

Már elnézést, de az sokminden, csak nem "pörgős" használat..

 

Tudom, a VVT utálja, mint terrorista a vaktöltényt, de 3000-nél elváltva sosem fog kiégni a rendszer úgy, ahogy kéne.

 

A vevő, amióta inkább 110-et tart az autópályán, már ismét kezd visszaesni a fogyasztás.

 

/Neki azt már nem mondtam, hogy esetenként, belekéne azt zavarni 120 feletti sebességbe, néhány Km-en keresztül.../

 

Kolléga a Pandára panaszkodott hasonló dolgok miatt...

Amióta időnként, kisebb kerülővel jön haza, és küldi bele a 110-be a Pandát, s tartja vele kb 15 Km-en keresztül, azóta nincs gondja a fogyasztással.

 

 

Más gondolat....

A hátsó kipufogó dob mikor volt cserélve?

Nincs az véletlenül kicsit eltömődve?

 

A saját Wagonerem.., nos az kissé ködgyertya üzemmódban volt a szelepszár szimmering miatt..

Az is zabált eleinte, de amikor lecseréltük a dobot, az már több mint 1 litert jelentett.

 

 

Tudom én, hogy nem bírja ez az autó a zavarászást... /baromság...japán motor...utálja a tötymörgést../

Csak úgy mellékesen...

Tavaj előtt májusban vettük, 234000 Km-el.

Most 437000 van benne.

/igen, jól írtam...200000 került bele másfél év alatt, a másikba meg 45000../

A hengerfej tavaj előtt Júniusban volt levéve a szimmeringek cseréje miatt, amúgy csak vezérműszíj és gyertyák voltak benne cserélve...jó, trafók is....

Egyszer állt meg.... Kiment egy biztosíték, eltűnt minden delej a Km-órából is meg a gyújtástól is...

 

 

Előzmény: atiss1976 (69273)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 69289

Másik fórumban épp ír erről valaki, hogy Ignisre váltott de nem túl elégedett (valami 300.000 fölött futott példányt szerzett be, tehát gondolom anyagi okokból ez lett, biztos olcsó volt).

Íme: 

https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/hsz_68533-68533.html 

 

Az előző hozzászólásaiból viszont tudni kell, hogy már mindent is akart azzal az autóval kezdeni. Szóba jött már az ültetés, sport rugók, motorcsere nagyobbra, stb...

A többiek nem győzik nyugtatni, hogy higgadjon le, ez nem az az autó amiből sport verdát fog faragni, inkább vegyen erre alkalmasabbat, mert ez sosem lesz az autópályák ördöge...

(Szerintem fiatalember lehet és nagyon sportosan akar közlekedni és nem találta meg a számítását az Ignissel.)  

 

 

 

 

Előzmény: JodaMester89 (69288)
JodaMester89 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 69288

Köszönöm a válaszod.
Elég sok mindent leírtál, köszönöm szépen :) 

Annyit hozzátennék hogy a jelenlegi autóm nem egy nyomatékgyár 2ezres fordulat alatt csinálhatsz neki bármit amíg be nem tölt a turbó harmatgyenge. Cserébe hogy menjen ezt is forgatni kell.

Egyenlőre majd élőben is alaposabban megnézem, kipróbálom hogy milyen az autó.
De nagyon át kell gondolnom hogy mi legyen.

Előzmény: ViZo72 (69268)
atiss1976 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 69287

Szia! Köszönöm válaszod. Nem volt dízeles autóm, csak benzines. Bár annak idején dízelen tanultam, de az nem most volt. Azért írtam most is, hogy azóta hátha lett valakinek valami a témához kapcsolódó tapasztalata, ötlete.

Előzmény: ViZo72 (69283)
atiss1976 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 69286

Szia! Köszönöm a választ, akkor próbálom pörgősebben vezetni. Gyertyák, szűrők, fékek, kibocsájtás rendben.

Előzmény: DMA (69279)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 69285

Ezt írta régebben: 

 

"egy tankolással a lámpa kigyulladásáig nem tudtam soha 350 km-nél többet belerakni.

- Tankolásnál mindig fullosan tele raktam, főleg mióta 2018 óta nézem is a fogyasztást. Számolás jó és applikációban is vezetem (Tankolt mennyiséget osztom a megtett km század részével)

- Mindenféle vezetésii stílust is kipróbáltam. Az öregurasat is, meg a pörgőset is. 3000-enél váltás, sebességtartás. Havi szinten 200 km pálya és 2-300 km város. Mootorfék használat erős forgalom figyelés, óvatos vezetés, de  figyelve a fordulat."

 

Itt a korábbi összefoglalója (2022-ből):

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162897381&t=9073785

 

 

Előzmény: Papi71 (69284)
Papi71 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69284

Arról nem írtál, hogy mérted ezt a magas fogyasztást?

ViZo72 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69283

Ja látom a féket is írtad.

 

Ez kicsit gyanús: "odafigyeléses városi és országúti használat mellett".

Ha dízelesen, kis fordulaton használod (mert pl. olyan autód volt előtte), az hozhat magas fogyasztást, de országúton akkor is nehéz ezt összehozni... 

Meg szerintem írtad korábban, hogy próbáltad máshogy is.

 

Minden mást meg felsoroltál, hogy jó.

Akkor nem tudom...

 

Előzmény: ViZo72 (69282)
ViZo72 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69282

Nekem is úgy rémlik, hogy ami volt ötletünk korábban, azt elsütöttük. És mindenre az volt a válasz, hogy megnézve, ellenőrizve, hiba nincs sehol, stb. 

Újabb ötletünk ezek szerint azóta sincs, nálunk "okosabbak" meg nem járnak ide úgy tűnik. 


Ha a gyújtás és üzemanyagrendszer rendben van, kipufogógáz jó, egyszerűen nem fogyaszthat annyit.

Marad a felhasználói hiba -ezt úgy rémlik kizártad- vagy valami furcsa dolog, amit mi nem látunk innen fotelból. 

Add kölcsön valakinek (cseréljetek autót 1hétre családban vagy haverral) és nézzétek meg változik-e bármi is. (Bár lehet, hogy erről is volt szó.)

 

Egy bolond ötlet (nem tudom volt-e) nincs beragadva valami féked?

Pl. rozsdás kézifékkötél  miatt nem old ki teljesen a hátsó fék.

Elvileg egy sima gurulásnál már észrevetted volna, hogy nem úgy gurul (ha hangja nincs is), de hát ötletelést vártál...

 

Előzmény: atiss1976 (69278)
DMA Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69281

Én meg figyelmetlen vagyok, sorry...

Előzmény: abes (69280)
abes Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69280

Azért nem szólok hozzá, mert minden jó.
Én nem tudok okosat mondani.

Előzmény: DMA (69279)
DMA Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69279

Szia!

 

Csak kósza gondolatok: szivárgó benzinvezeték, ha nagyon nagypapásan vezeted azt nem szereti, pörgesd. 

Kibocsátási értékei jók?

Gyertyák?

Légszűrő?

Előzmény: atiss1976 (69273)
atiss1976 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 69278

walaki??

Előzmény: atiss1976 (69273)
WagonR SX7 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 69277

A kapcsoló lesz az.

Nálam ugyanez volt a jelenség, csak azon nincs horog és nem annak a visszajelzője pislogott.

Előzmény: Norberto99 (69276)
Norberto99 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 69276

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha Ti találkoztatok már ezzel a jelenséggel.

Néha előjön az a probléma, hogy az indexkar alaphelyzetbe kapcsolása után a vonóhorog visszajelző led (a kormányoszlop tetején) elkezd villogni gyorsan és közben az index relé is ugyanilyen gyorsan kattog. Maga az index nem villog kívűlről.

Nincsen futó rákapcsolva az autóra, szóval anélkül kezdi el ezt csinálni. Pillanatnyi megoldásnak annyit tapasztaltam, ha kormányoszlop műanyag burkolatára ráütök alulról, akkor nem csinálja tovább, viszont újabb irányjelzés után újból előjön ez a hiba. Kontakthibára gyanakszom valahol ezek alapján.

 

Esetleg Ti találkoztatok már ezzel? Van bármi ötletetek?

Előre is köszi!

t.lantos Creative Commons License 2024.01.21 0 0 69275

Azért még fejből rátákolnád a 2000-es Swiftre a 96 előtti orrot, mi?

Előzmény: -prokee- (69274)
-prokee- Creative Commons License 2024.01.21 0 0 69274

Nem repül az, csak mi öregszünk :)

Előzmény: t.lantos (69263)
atiss1976 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 69273

Üdv kedves kartársak! 
Korábban már jártam itt, és felvetettem a problémám. Most ismét felvetem, hátha tud valaki valami okosat mondani. Adott egy magyar gyártású 1,3-as 16 szelepes VVT motoros Suzuki Ignis GS felszereltségben. A probléma odafigyeléses városi és országúti használat mellett (66-33% arányban nagyjából) a 11,5 l fogyasztás (most télen), nyáron 10,5 literes fogyasztás. Diagnosztika semmit sem mutat, kibocsájtzási értékei tökéletesek. Gumik, fékek, csapágyak rendben. Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő rendben. Hibakód nincs. Egyetlen aprócska kis probléma van.. a fogyasztás... ja és minden bizonnyal nem találtam jó autószerelőt itt Csongrád megyében...

abes Creative Commons License 2024.01.18 0 0 69272

El is kelt.

Előzmény: abes (69269)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.18 0 0 69271

Uj klimat se fogsz mar kapni, szoval marad a hasznalt. Ennyi idosen mar van kockazata, de olcsobb, mint autot cserelni, es akkor legalabb az autod eloelete ismert.

Maga a beszereles nem egy nagy dolog, aki rutinos, annak gyerekjatek.

 

Előzmény: kácéer-es (69266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!