Hasonlóképpen gondolom. Szerintem annyira nagyra nőttek, és annyira jól megy a bolt, hogy azt hiszik, hogy nem hibázhatnak.
Pedig láttunk erre már jó pár példát. Ott volt a Nokia, aki ragaszkodott a Symbian operációs rendszeréhez, ameddig a Google Android csődbe nem vitte az egész céget.
Az, jó, hogy most legalább már egy teljesen elektromos Lexus létezik.
Viszont az nem igaz, hogy nem ivvonálnak, mert a világon elsőként mutatták be széria autókba rendelhető extraként a külső visszapillantó tükör nélküli ES modellt. Lehet nem egy olyan világrengető dolog.
Az viszont tény, hogy szerintem semmiből nem állna nekik egy plug-in hibrid-et csinálni, mondjuk valamelyik SUV-ból, és az is igaz, hogy technológiában is van elég sok lemaradás.
Még csak most érték el az új LS-el, hogy teljesen automatikusan, bevatkozás nélkül be tud parkolni. A többi, Tesla által is elérhető funkcióról meg ne is beszéljünk, de nem folyton a Tesla-t kell felhozni, mert egy A8 is többet már jóval, mint egy új LS. Ennek ellenére én kitartok a Lexus mellett, és eszembe sem jutna mást venni, csak tényleg összekaphatnák magukat, mert ez hosszabb távon még nagyobb lemaradást fog eredményezni.
Nyilván ezekben a dolgokban az is benne, hogy a szotfvereket nem tudják rendesen összehangolni, mert ahány beszállíó, annyi féle komponens, és szoftver. A Tesla azért van előnyben, mert neki minden rendszerhez a saját szoftvere van, ezért tud bármelyik alrendszerre szoftverfrissítéseket küldözgetni. A többi gyártónál már, Lexus esetében is, a beszállítók által gyártott komponensek külön kezelését kell egy rendszernek megoldani, és azokat nem lehet csak úgy frissítgeni, mert ez van és kész.
Anno volt egyszer egy dízel Civicem, abban a vízkörben volt valami elektromos fűtés rásegítés. Amikor nagyon hideg volt, akkor bekapcsolta egy pár percre.
Tartok tőle a Lexus még fényévekre van a lassan 10 éves Tesla színvonaltól .... pl hogy app-ban rányomsz és előre felfűtöd a kocsit ... meg automata vezetés ... meg 8 kamera ... meg sentry mode ... meg ...
Nem tudom. Nekem mélygarázsban áll. Ott is meg van a 15 fok, de minden reggel beindul a motor, és legalább addig nem is kapcsol ki, hiába állok a lámpánál, ameddig a hűtőfolyadék hőfok kijelző legalább 2-3 egységnyit fel nem megy. Mondjuk jó is, mert különben sosem lenne meleg. :) Nem is értem, hogy anno az okos Japánok miért nem valami fűtőszálas megoldássak csinálták meg, hogy legyen egy kis rásegíés, ameddig a motor fel nem melegszik. Valamint nagy vágyam egy állófűtéses autó is, de gyári állófűtéssel. Nem tudom létezik -e olyan Lexus, amiben van, mert a bőr azért reggel elég hideg szokott lenni, és van egy olyan rossz sozkásom, hogy én nem kabátban vezetek, hanem télen is kényelmesen, ingben vezetek.
Én úgy vettem észre, hogy indítás után azért bekapcsolja a motort. Igaz tolatáshoz fixen bekapcsolja (ott csak elektromotor húz, azaz áramot termelni megy benya motor).
Amíg motor nem üzemmeleg, addig sokkal kisebb gázadásra bekapcsolja benya motort.
A hideg motornak az jó ha megy, és pláne ha alapjárat felett. Túlzottan pörgetni is árt neki, de alapjárat még jobban.
Szóval az, hogy hirtelen felpörgeti pl 2500-ra kb a legjobb amit a motorral tenni lehet.
De egy RX szintű kocsinál amúgy kb mindegy is. Van 500 Nm nyomaték a 2 elektromos motorból.
Ha jól emlékszem Prius PHEV-nél ECO mód kapcsolótól függ, hogy csak EV, vagy hibrid módban menjen kocsi.
Viszont, amire igen kíváncsi leszek .... na az a szilárdtest aksi amit Toyota hírként belengetett.
Azért ez nem ugyan az. Hiszen egy full hibrid nem is működik addig tisztán elektromos üzemmódban, ameddig a benzinmotor el nem érte a majdnem üzemi hőmérsékletét. Nekem még télen sosem sikerült hidegen elindulnom úgy, hogy ne indult volna el azonnal a benzinmotor. Ha megálltam bevásárolni, és beszálltam, utána rendben, mert akkor még annyira nem hűlt vissza, olyankor oké.
Viszont azt sosem éreztem még, hogy az erő kevés lenne, mert észrevétlen kapcsol be a benzinmotor akkor is, ha EV módban van, és teszi a dolgát. Kérdés, hogy a plug-in-eknél is így van-e, de gondolom így van, hiszen nagyon balesetveszélyes lenne, hogy az erőhöz szokott vezető, nem kap csak mondjuk negyed annyi erőt, mint megszokott. Viszont, ha így van, és tisztán elektromos üzemben is beindul nagyobb gázadásra a benzinmotor a plug-in-eknél, akkor hol a megtakarítás, amit csak akkor tudok elérni, hogy nem indul be? Akkor meg addig csak egy tücsökpöcsnyi teljesítménnyel megyek, ahhoz képest, ami a rendszer összteljesítménye lenne.
Node ez ugyanigy megvan kicsiben mindannyiunk hibrid Lexusaban. Kiallok a melygarazsbol, megyek par utcasarkot, majd elerek a fout nagy keresztezodeshez ahol nagyobb gazzal kell athaladnom, besorolnom, stb. Es multkor szembesultem azzal, hogy ott, annal a nagyobb gaznal indult be eloszor a benzinmotor. Osszeszorult a gyomrom, de ez van. Hat csak gondoltak erre is a tervezok, nem?
Annyira talán nem is OFF, hiszen lehetséges, hogy a Lexus-nak is lesz majd tölthető hibridje.
Azon ugye már mindannyian túl vagyunk, hogy a tölthető hibridek fogyasztása csak az első 100 kilométert megtéve olyan csekély, hiszen addigra az akkumulátor, amely csak a villanhajtásért felelős, a legtöbb modell , ha nem mindegyikben, lemerül, és a belsőégésű motor is üzemelni fog.
Inkább azon gondolkoztam el, hogy a technika hogyan van kitalálva? Tehát mondjuk, hogy most olvastam az új Bentley Bentayaga tölthető hibrid-ről, amelyben egy 128 LE-s villanymotor van, és a rendszer összteljesítménye 449 LE. Ha csak elektromos üzemben közlekedik vele a gazdája, akkor a 449LE-s autója helyett van egy 128LE-s, vagy nagy gáznál ugyan úgy bekapcsol a belsőégésű motor is, hogy a teljesítmény nagyobb legyen, hiába van tisztán elektromos üzemben? Mondjuk akkor is furcsa lenne nekem, mint tulajdonosnak, hogy van egy autóm, amely elektromosan csak alig megy, míg normál esetben azért van benne erő, és ha spórolni akarok (bár melyik Bentley tulaj akar/érez késztetést spórolni azt nem tudom) , akkor vacakolhatok 128LE-vel.
Hogy ne csak Bentley-t említsük, ugye házon belül ott vannak a Toyota Plug-in hibridek, amelyek szerényebb teljesítménnyel rendelkeznek. Most nem néztem, de ott is , ha csak elektromosan akarom használni, akkor annyi van, amennyi, és ha úgy működik, hogy nagyobb gázra beindul a benzinmotor, akkor azzal nem ártok neki, hogy hidegen pörgetem, és veszem ki belőle a nagy teljesíményt? Vagy előfűti a motor,csak elektromos üzemben is, vagy hogyan csinálhatja?
Nekem LS600h-nál már kétszer sikerült lemeríteni az akkumulátort, és semmit sem kellett újra tanítani, csak a rádió csatornákat beállítani. Persze a fogyasztási adatokat nekem is elfelejtette.
Hol van az anomália?Az autó volt bekapcsolva,ez volt zárójelben.A funkció pedig ki-,és bekapcsolásnál működik,ezért nem vettem észre rögtön a hiányát,csak itthon,miután beálltam a garázsba.De csak a kikapcsolás módja van leírva a kézikönyvben.TS kellett az újra bekapcsoláshoz.Alapból az autó menüjében csak a komfort ülésmozgatást lehet állítani.
Azt nem hiszem, mert pont a covid miatt összeköltöztünk, hogy ha esetleg karanténba kerülünk, legalább együtt töltsük. :-) De nekem amúgy semmivel sem kevesebb, inkább több a munkám és az utam is. Másfél év alatt 25e km az pont a hétvégi kocaautósok átlaga. :-)
Több az, mint 3, lassan lejár rá az extragari is a 200e km-es korlát miatt. 15 ezrenként kell vinni, a 165 ezres (az a tizenegyedik) volt eddig az utolsó.
Ügyes vagy. Bevallom a kérdést sem értettem. Főleg mert volt benne némi anomália.
"Alany '11-es Rx450h.Tegnap délután voltam időszakos szervizen és hybridgarin Monoron.Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót),én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni.Kezelési utasítást előröl hátra átolvastam.Köszi a segítséget."
"Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót"
(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót)
én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni
Szóval akkor most kikapcsolták, de bekapcsolva kaptad vissza, és nem tudod kikapcsolni, de gondolom, hogy kikapcsolva kaptad vissza és nem tudtad bekapcsolni.
Automatikus kormánydöntésről még nem is hallottam.
Alany '11-es Rx450h.Tegnap délután voltam időszakos szervizen és hybridgarin Monoron.Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót),én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni.Kezelési utasítást előröl hátra átolvastam.Köszi a segítséget.