Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.08 0 0 13681

Hasonlóképpen gondolom. Szerintem annyira nagyra nőttek, és annyira jól megy a bolt, hogy azt hiszik, hogy nem hibázhatnak. 

Pedig láttunk erre már jó pár példát. Ott volt a Nokia, aki ragaszkodott a Symbian operációs rendszeréhez, ameddig a Google Android csődbe nem vitte az egész céget. 

 

Az, jó, hogy most legalább már egy teljesen elektromos Lexus létezik.

 

Viszont az nem igaz, hogy nem ivvonálnak, mert a világon elsőként mutatták be széria autókba rendelhető extraként a külső visszapillantó tükör nélküli ES modellt. Lehet nem egy olyan világrengető dolog.

Az viszont tény, hogy szerintem semmiből nem állna nekik egy plug-in hibrid-et csinálni, mondjuk valamelyik SUV-ból, és az is igaz, hogy technológiában is van elég sok lemaradás.

 

Még csak most érték el az új LS-el, hogy teljesen automatikusan, bevatkozás nélkül be tud parkolni. A többi, Tesla által is elérhető funkcióról meg ne is beszéljünk, de nem folyton a Tesla-t kell felhozni, mert egy A8 is többet már jóval, mint egy új LS. Ennek ellenére én kitartok a Lexus mellett, és eszembe sem jutna mást venni, csak tényleg összekaphatnák magukat, mert ez hosszabb távon még nagyobb lemaradást fog eredményezni. 

 

Nyilván ezekben a dolgokban az is benne, hogy a szotfvereket nem tudják rendesen összehangolni, mert ahány beszállíó, annyi féle komponens, és szoftver. A Tesla azért van előnyben, mert neki minden rendszerhez a saját szoftvere van, ezért tud bármelyik alrendszerre szoftverfrissítéseket küldözgetni. A többi gyártónál már, Lexus esetében is, a beszállítók által gyártott komponensek külön kezelését kell egy rendszernek megoldani, és azokat nem lehet csak úgy frissítgeni, mert ez van és kész. 

Előzmény: Zkt1 (13680)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 13680

Amúgy engem zavar a Toyota-Lexus hanyatlása. Pedig mekkora ínnovatőrök voltak.

1996-ban kihozta a világ első hibrid autóját a Priust

2003-ban az addig elképzelhetetlennek tartott első nagy erős hibrid SUV-ot az RX400h

.

.

.

.

És semmi több világrengető.(OK megnyitották a hibrid technológiai licence-eket, hogy mindenki szabadon gyárthasson)

Prius plugin már késve jött, EV téren 10 év lemaradás, kocsi IT téren meg szintén.

 

Ha tényleg sikerült Panasonic-al karöltve nekik a szilárdtest aksit megcsinálni, na az lesz ekkora dobás ... de mibe teszik bele?

EV-nek teljesen más kasztni kell, mint hibrid.

Máshol az aksi, motor, (és hogy Tesla-t utolérjék) kell sok kamera, hozzá IT, feldolgozás, processzor, program ....

Ez sehol sincs, nullán állnak. (amit mutogattak, hogy majd a japán olimpián az fogja szállítani az embereket ... egy vicc)

 

 

Előzmény: Wicked Belzebub (13678)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13679

Anno volt egyszer egy dízel Civicem, abban a vízkörben volt valami elektromos fűtés rásegítés. Amikor nagyon hideg volt, akkor bekapcsolta egy pár percre.

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13675)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13678

Nem kell ahhoz Tesla, kolléga fiszem-faszom 6 éves VW e-upja is tudja :D

Node nem ezért szeretjük a Lexust :)))

Előzmény: Zkt1 (13677)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13677

Tartok tőle a Lexus még fényévekre van a lassan 10 éves Tesla színvonaltól .... pl hogy app-ban rányomsz és előre felfűtöd a kocsit ... meg automata vezetés ... meg 8 kamera ... meg sentry mode ... meg ...

 

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13676)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13676

Persze ülésfűtés van, és remek, de annak is kell idő, míg bemelegszik. Tulajdonképpen ez már csak hab lenne a tortán. Mármint az állófűtés. :)

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13675)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.07 0 0 13675

Nem tudom. Nekem mélygarázsban áll. Ott is meg van a 15 fok, de minden reggel beindul a motor, és legalább addig nem is kapcsol ki, hiába állok a lámpánál, ameddig a hűtőfolyadék hőfok kijelző legalább 2-3 egységnyit fel nem megy. Mondjuk jó is, mert különben sosem lenne meleg. :) Nem is értem, hogy anno az okos Japánok miért nem valami fűtőszálas megoldássak csinálták meg, hogy legyen egy kis rásegíés, ameddig a motor fel nem melegszik. Valamint nagy vágyam egy állófűtéses autó is, de gyári állófűtéssel. Nem tudom létezik -e olyan Lexus, amiben van, mert a bőr azért reggel elég hideg szokott lenni, és van egy olyan rossz sozkásom, hogy én nem kabátban vezetek, hanem télen is kényelmesen, ingben vezetek.

 

 

Előzmény: Wicked Belzebub (13674)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13674

Jo, nagy hidegben nekem is beindul a benzinmotor, de amit irtam peldanak, az csont hideg motorral volt. 
Lehetett olyan 15-20 fok kint. 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13672)
Zkt1 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13673

PHEV Lexus szerintem sose lesz .... de már van Lexus EV az UX 300e: https://www.youtube.com/watch?v=xILRgzuQfAw

 

Ami a hibridet illeti, jó kérdés.

Én úgy vettem észre, hogy indítás után azért bekapcsolja a motort. Igaz tolatáshoz fixen bekapcsolja (ott csak elektromotor húz, azaz áramot termelni megy benya motor).

Amíg motor nem üzemmeleg, addig sokkal kisebb gázadásra bekapcsolja benya motort.

A hideg motornak az jó ha megy, és pláne ha alapjárat felett. Túlzottan pörgetni is árt neki, de alapjárat még jobban.

Szóval az, hogy hirtelen felpörgeti pl 2500-ra kb a legjobb amit a motorral tenni lehet.

 

De egy RX szintű kocsinál amúgy kb mindegy is. Van 500 Nm nyomaték a 2 elektromos motorból.

Ha jól emlékszem Prius PHEV-nél ECO mód kapcsolótól függ, hogy csak EV, vagy hibrid módban menjen kocsi.

 

 

Viszont, amire igen kíváncsi leszek .... na az a szilárdtest aksi amit Toyota hírként belengetett.

Az az aksik Szent Grálja ...

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13670)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13672

Azért ez nem ugyan az. Hiszen egy full hibrid nem is működik addig tisztán elektromos üzemmódban, ameddig a benzinmotor el nem érte a majdnem üzemi hőmérsékletét. Nekem még télen sosem sikerült hidegen elindulnom úgy, hogy ne indult volna el azonnal a benzinmotor. Ha megálltam bevásárolni, és beszálltam, utána rendben, mert akkor még annyira nem hűlt vissza, olyankor oké. 

Viszont azt sosem éreztem még, hogy az erő kevés lenne, mert észrevétlen kapcsol be a benzinmotor akkor is, ha EV módban van, és teszi a dolgát. Kérdés, hogy a plug-in-eknél is így van-e, de gondolom így van, hiszen nagyon balesetveszélyes lenne, hogy az erőhöz szokott vezető, nem kap csak mondjuk negyed annyi erőt, mint megszokott. Viszont, ha így van, és tisztán elektromos üzemben is beindul nagyobb gázadásra a benzinmotor a plug-in-eknél, akkor hol a megtakarítás, amit csak akkor tudok elérni, hogy nem indul be? Akkor meg addig csak egy tücsökpöcsnyi teljesítménnyel megyek, ahhoz képest, ami a rendszer összteljesítménye lenne. 

Előzmény: Wicked Belzebub (13671)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13671

Node ez ugyanigy megvan kicsiben mindannyiunk hibrid Lexusaban. Kiallok a melygarazsbol, megyek par utcasarkot, majd elerek a fout nagy keresztezodeshez ahol nagyobb gazzal kell athaladnom, besorolnom, stb. Es multkor szembesultem azzal, hogy ott, annal a nagyobb gaznal indult be eloszor a benzinmotor. Osszeszorult a gyomrom, de ez van. Hat csak gondoltak erre is a tervezok, nem? 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13670)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2021.01.06 0 0 13670

@OFF

 

Annyira talán nem is OFF, hiszen lehetséges, hogy a Lexus-nak is lesz majd tölthető hibridje. 

Azon ugye már mindannyian túl vagyunk, hogy a tölthető hibridek fogyasztása csak az első 100 kilométert megtéve olyan csekély, hiszen addigra az akkumulátor, amely csak a villanhajtásért felelős, a legtöbb modell , ha nem mindegyikben, lemerül, és a belsőégésű motor is üzemelni fog. 

 

Inkább azon gondolkoztam el, hogy a technika hogyan van kitalálva? Tehát mondjuk, hogy most olvastam az új Bentley Bentayaga tölthető hibrid-ről, amelyben egy 128 LE-s villanymotor van, és a rendszer összteljesítménye 449 LE. Ha csak elektromos üzemben közlekedik vele a gazdája, akkor a 449LE-s autója helyett van egy 128LE-s, vagy nagy gáznál ugyan úgy bekapcsol a belsőégésű motor is, hogy a teljesítmény nagyobb legyen, hiába van tisztán elektromos üzemben? Mondjuk akkor is furcsa lenne nekem, mint tulajdonosnak, hogy van egy autóm, amely elektromosan csak alig megy, míg normál esetben azért van benne erő, és ha spórolni akarok (bár melyik Bentley tulaj akar/érez késztetést spórolni azt nem tudom) , akkor vacakolhatok 128LE-vel.

 

Hogy ne csak Bentley-t említsük, ugye házon belül ott vannak a Toyota Plug-in hibridek, amelyek szerényebb teljesítménnyel rendelkeznek. Most nem néztem, de ott is , ha csak elektromosan akarom használni, akkor annyi van, amennyi, és ha úgy működik, hogy nagyobb gázra beindul a benzinmotor, akkor azzal nem ártok neki, hogy hidegen pörgetem, és veszem ki belőle a nagy teljesíményt? Vagy előfűti a motor,csak elektromos üzemben is, vagy hogyan csinálhatja?  

 

@ON

Előzmény: Zkt1 (13669)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 13669

A múltkor sötétben tettem be az új aksit.

Akkor figyeltem csak fel rá, hogy a sofőrnél a 4 ablakemelőnek van 1-1 led-je ... és nem világítanak.

Amint pl bal hátsó ablak le majd fel, utána annak led-je világítani kezdett, és már lehet is előröl irányítani. Addig nem.

 

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13668)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2020.12.31 0 0 13668

Nekem LS600h-nál már kétszer sikerült lemeríteni az akkumulátort, és semmit sem kellett újra tanítani, csak a rádió csatornákat beállítani. Persze a fogyasztási adatokat nekem is elfelejtette. 

Előzmény: Zkt1 (13667)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13667

Nekem 2/2 újra kellett tanítani mindent (Buda).

Annyira, hogy még a képernyőn lévő "mennyit termelt regeneratív fék" adatok is nullázódtak.

Valójában egész képernyős rész alaphelyzetbe állt és megint térkép: Agree ... fogadott

Sőt még a hang beállítások is elvesztek (basszus nullára, többi 60% hátra)

 

 

Az évi 10-15 eKm autókázásom idén 1 eKm környékén lesz (ebből nagy része az út szilveszter után osztrákból haza).

A <1 éves gyári kisaksit sikerült is kicsinálnom (1-2 hónap állás).

Elsőre amikor mély kisülésbe került még regeneratív töltéssel vissza tudtam hozni. Másodszor (hideg is volt), már nem.

Szerencsére mindig van nálam tartalék.

Azóta hetente megyek vele egy kört ....

A nagy aksi jól elvan ha áll is, azt nem érdekli. 1-2 hónap állás után is 70+%-on fogadott.

 

Előzmény: Törölt nick (13657)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13666

Hat munkabajaras a java resze, persze, oda-vissza 22 km. A tobbi meg szaladgalas :))

Nekem evek ota ennyi a norma.

Előzmény: Törölt nick (13664)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13665

Amúgy elég durva, mondom, a magyar "úrvezetők" átlaga évi 16-17e km. Igaz, ez önbevalláson alapul, és néha farokméregetés tárgya.

Előzmény: Wicked Belzebub (13662)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13664

Ha melóbajárásból gyűlik össze, akkor OK. Ha nem, akkor egy rettentő költséges és gyönyörű porfogó. :-)

Előzmény: Wicked Belzebub (13662)
arde Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13663

Hol van az anomália?Az autó volt bekapcsolva,ez volt zárójelben.A funkció pedig ki-,és bekapcsolásnál működik,ezért nem vettem észre rögtön a hiányát,csak itthon,miután beálltam a garázsba.De csak a kikapcsolás módja van leírva a kézikönyvben.TS kellett az újra bekapcsoláshoz.Alapból az autó menüjében csak a komfort ülésmozgatást lehet állítani.

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13655)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13662

Es akkor a ket ev alatti 16 ezer? Februarban ennyi lesz benne...

Előzmény: Törölt nick (13661)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13661

Azt nem hiszem, mert pont a covid miatt összeköltöztünk, hogy ha esetleg karanténba kerülünk, legalább együtt töltsük. :-) De nekem amúgy semmivel sem kevesebb, inkább több a munkám és az utam is. Másfél év alatt 25e km az pont a hétvégi kocaautósok átlaga. :-)

Előzmény: mlas45 (13660)
mlas45 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 13660

Bakker, akkor te termeled a km-t rendesen :) Én azt hittem, hogy a 1,5 év alatt (ami márc óta kovidos év) a 25 ekm, amit mentem, sok :DDD

...mondjuk az én nőm közelebb lakik :DDD

Előzmény: Törölt nick (13659)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.26 0 0 13659

Több az, mint 3, lassan lejár rá az extragari is a 200e km-es korlát miatt. 15 ezrenként kell vinni, a 165 ezres (az a tizenegyedik) volt eddig az utolsó.

Előzmény: mlas45 (13658)
mlas45 Creative Commons License 2020.12.26 0 0 13658

11? hisz kb. 2 éve van meg az autód... :))

Előzmény: Törölt nick (13657)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.26 0 0 13657

"Hibrid garizásnál leveszik kisaksit, szóval utána lehet mindent újra betanítani kocsin"

 

Ez vagy nem igaz, vagy mindent visszaállítanak. Eddig 11 alkalommal volt az autómon hibrid garis vizsgálat, egyszer sem kellett semmit újratanítani.

Előzmény: Zkt1 (13656)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 13656

Én is csak tippelni tudok, de szerintem memóriás ülés lehet.

Annak van olyan funkciója, hogy leállítod motor és elhúzza előled kormányt.

Ezáltal kényelmesebb legyen ki-, beszállni. Indítod meg visszadönti eléd.

 

Hibrid garizásnál leveszik kisaksit, szóval utána lehet mindent újra betanítani kocsin

(400h-nál pl összes ablak saját gombjával le, hogy utána működjön vezetőnél lévő gombokról)

 

 

Előzmény: Hivatalból_vesztes (13655)
Hivatalból_vesztes Creative Commons License 2020.12.25 0 0 13655

Ügyes vagy. Bevallom a kérdést sem értettem. Főleg mert volt benne némi anomália.

 

"Alany '11-es Rx450h.Tegnap délután voltam időszakos szervizen és hybridgarin Monoron.Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót),én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni.Kezelési utasítást előröl hátra átolvastam.Köszi a segítséget."

 

"Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót"

(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót)

én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni

 

Szóval akkor most kikapcsolták, de bekapcsolva kaptad vissza, és nem tudod kikapcsolni, de gondolom, hogy kikapcsolva kaptad vissza és nem tudtad bekapcsolni. 

 

Automatikus kormánydöntésről még nem is hallottam. 

Előzmény: arde (13654)
arde Creative Commons License 2020.12.25 0 0 13654

Megoldódott.

Előzmény: arde (13652)
Thiomas Creative Commons License 2020.12.24 0 0 13653

Köszönöm az ajánlásokat!

arde Creative Commons License 2020.12.24 0 0 13652

Sziasztok!

Alany '11-es Rx450h.Tegnap délután voltam időszakos szervizen és hybridgarin Monoron.Valahogy kikapcsolták az automatikus kormánydöntés funkciót(itthon vettem észre,bekapcsolva kaptam vissza az autót),én meg nem tudom valamiért vissza kapcsolni.Kezelési utasítást előröl hátra átolvastam.Köszi a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!